پیج‌های موفق اینستاگرام کدامند و چگونه از آن ها الگو بگیریم؟


اینستاگرام یکی از ابزارهای نوظهور در دنیای بازاریابی است. شما با استفاده از این ابزار و رعایت اصول آن، به راحتی موفق به جذب مخاطب خواهید شد. اصولی که از آن سخن می‌گوییم، چندان پیچیده…

اینستاگرام یکی از ابزارهای نوظهور در دنیای بازاریابی است. شما با استفاده از این ابزار و رعایت اصول آن، به راحتی موفق به جذب مخاطب خواهید شد. اصولی که از آن سخن می‌گوییم، چندان پیچیده نیست: پست جذاب و باارزش ارائه بده، کاری کن کاربران تعامل بیشتری با پست‌های تو داشته باشند.

وقتی صحبت از پست‌های جذاب و باارزش می‌کنیم، باید این بحث را در دو بعد بررسی کنیم: 1- محتوا و مفهومی که می‌خواهید در اختیار مخاطب قرار دهید. 2- فرمی که محتوای خود را در آن ارائه می‌دهید. البته لازم است به این نکته توجه کنید که می توانید برای پوشش دادن بهتر این دو بحث، از یک ادمین اینستاگرام کمک بگیرید تا به راحتی، مدیریت پیج شما را به عهده بگیرد.

پیج های موفق اینستاگرامی

محتوا بحث جدایی می‌طلبد اما منظور از فرم، در حقیقت چارچوب سمعی و بصری است که پست‌های شما در آن جا‌ می‌گیرد، اینکه مطالب شما قرار است چگونه و در چه قالبی در اختیار کاربر قرار گیرد، اگر نیت شما به اشتراک گذاری ویدیو است، چگونه این ویدیو جذابیت بصری بیشتری داشته باشد، اگر می‌خواهید کپشن شما پیامی منتقل کند، بهتر است آن را چگونه بنویسید؟

پاسخ درست به سوالات بالا می‌تواند ضامن موفقیت شما در اینستاگرام باشد. اما چگونه می‌توان به این کیمیای کمیاب دست پیدا کرد؟ ساده ترین راه، بررسی پیج‌های موفق اینستاگرام در زمینه‌های مختلف است، تا ببینم آنها چگونه توانستند در فضای مجازی، اسم و رسمی برای خود دست و پا کنند. در این مقاله به معرفی پیج‌های موفق اینستاگرام خواهیم پرداخت تا این امر میسر شود. با رشدانا همراه باشید.

پیج‌های موفق اینستاگرام؛ فرمول مشخص است تنها متغیرها را تغییر دهید

برای موفقیت در فضای مجازی، کافی است نگاهی به پیج‌های پرمخاطب بیاندازید، ببینید فرمول موفقیت آنها چیست و با تغییر متغیر و استفاده از خلاقیت، امضای خودتان در فضای مجازی را پیدا کرده و با استفاده از آن مخاطب جذب کنید.

در این قسمت به معرفی صفحه‌های پربازده اینستاگرامی یا Successful Instagram Pages در چند حوزه خبری، ورزشی، آموزشی و سرگرمی خواهیم پرداخت تا شما با آشنایی بیشتر با این پیج‌ها به راز موفقیت آنها پی ببرید. ابتدا نگاهی به صفحات خبری بیاندازیم.

 

حتما بخوانید: راه‌های جذب فالوور در اینستاگرام از طریق تولید محتوای اصولی

 

1- پیج‌های موفق در حوزه خبری

مدت‌ها بود که روزنامه‌ها و مجلات تنها ابزار دنیای اخبار بودند. با همه‌ گیری اینترنت، کم کم وب‌سایت‌ خبری جای کاغذ‌های خبر را گرفت. با وجود وب‌سایت‌ خبری دیگر مخاطب مجبور نبود یک روز صبر کند تا اخبار را بخواند، تمام اتفاقات روز دنیا در کسری از ثانیه و با چند کلیک در اختیارش قرار می‌گرفت. اما ظهور اینستاگرام، قوانین بازی را تغییر داد! محیط جذاب و کاربرپسند این برنامه، باعث شد تا خیل عظیمی از مخاطبان به سمت آن سرازیر شوند.

پیج های موفق در حوزه خبری

همین مخاطب فراوان، خبرگزاری‌ها را وادار کرد تا مطالب خود را در دنیای اینستاگرام به اشتراک بگذارند. با توجه به این گفته، با هم نگاهی به پیج‌های پرطرفدار خبری می‌اندازیم:

 

حتما بخوانید: فالوور فیک اینستاگرام، آفت جان پیج شما در این شبکه اجتماعی

 

1- خبرگزاری فارس

شناسه کاربری: fars_news@

تعداد دنبال کننده تا لحظه نگارش مقاله: 1.2 میلیون نفر

این خبرگزاری در سال 1378 مجوز فعالیت گرفته است و جزو خبرگزاری‌های قدیمی به حساب می‌آید. البته جزو آن دسته از خبرگزاری‌های قدیمی که به خوبی پتانسیل فضای مجازی را درک کرده و از آن استفاده نموده‌اند. خبرگزاری فارس، علاوه ‌بر اینستاگرام در سایر فضا‌های مجازی همچون توییتر نیز فعال بوده و همین فعال بودن عامل محبوبیت بین مخاطبان است.

2- آخرین خبر

شناسه کاربری: akharinkhabar@

تعداد دنبال کننده تا لحظه نگارش مقاله: 1.1 میلیون نفر

آخرین خبر جزو خبرگزاری‌های جوان‌تر به حساب می‌آید. علت اصلی محبوبیت این خبرگزاری، علاوه بر دسته اول بودن اخبار، به فرم ارائه بصری مطالب آن بر می‌گردد. انتخاب تم رنگی درست، پایبندی به اصول بصری تولید محتوا، چارچوب ثابت و جذاب طراحی عکس‌های خبر، استفاده از هشتگ‌های درست و به‌جا، همه و همه از عوامل موفقیت این پیج در جذب مخاطب است.

 

حتما بخوانید: اهمیت و کاربرد طراحی حرفه ای برای پست های پیج اینستاگرام

2- پیج‌های موفق در حوزه ورزشی

   حال که نمونه‌هایی در دنیای اخبار دیدیم، به سراغ ورزش بیاییم. درست است که عمده فعالیت صفحات ورزش، در دسته اخبار قرار می‌گیرد، اما دلیل موفقیت بعضی پیج‌ها و موفقیت نشدن سایرین، قانع نبودن به اخبار است! امروزه اکثر پیج‌های موفق ورزشی اقدام به تولید محتوای ویدیویی، متنی، پادکست و… برای جلب توجه مخاطب، می‌کنند. بهتر است بدون فوت وقت، نگاهی به این صفحات بیاندازیم.

1- ورزش3

شناسه کاربری: varzesh3@

تعداد دنبال کننده تا لحظه‌ی نگارش مقاله: 2.8 میلیون نفر

ورزش3 جزو سایت‌های قدیمی و مطرح ورزش است که در اینستاگرام نیز جای خود را بین مخاطبان ورزشی باز کرده. گروه ورزش3 با فعالیت منظم و هدف مند در تلاش است تا  کاربر را وادار به تعامل با اخبار و محتوای منتشر شده بنماید. همین اصرار به تعامل چند جانبه با کاربر، عامل دیده شدن در صفحه‌های اکسپلور بیشتر و دیده شدن بیشتر به معنای جذب مخاطب بیشتر است.

جذب مخاطب بیشتر

2- طرفداری

شناسه کاربری: tarafdaricom@

تعداد دنبال کننده تا لحظه‌ی نگارش مقاله: 55 هزار نفر

بله! در ظاهر و در مقایسه با سایر پیج‌های معرفی شده، 55 هزار عدد کوچکی به‌نظر می‌آید اما برای یک صفحه که به صورت تخصصی بر فوتبال تمرکز دارد و جزو رسانه‌های نوظهور نیز هست، اصلا عدد کوچکی نیست. طرفداری با تکیه بر تیم تولید محتوای قوی خود، در تلاش برای جذب مخاطب است. طرفداری با استفاده از مصاحبه‌های ویدیویی، اینفوگرافیک، ویدیو کلیپ و… علاوه بر زمینه اخبار، حضور قوی در زمینه تولید محتوا در بین سایر پیج‌های ورزشی دارد و همین عاملی برای موفقیت این پیج است.

3- پیج های موفق در حوزه آموزشی

درست است که شبکه اجتماعی و پرطرفدار اینستاگرام،با هدف سرگرمی مخاطبان ایجاد شد، اما امروزه طیف وسیعی از افراد حاضر در اینستاگرام با دنبال کردن پیج های آموزشی سعی می کنند تا در کنار تفریح و سرگرمی، مهارت هایی را نیز بیاموزند. محتواهای تولید شده در این پیج ها بیشتر حول محور مهارت های فردی می چرخد و از این رو می تواند بر کیفیت زندگی مخاطب تاثیر شگفتی بگذارد. به همین علت می توان ازاین صفحات در رده پیج های موفق اینستاگرام نام برد.

1- بیشتر از یک نفر

شناسه کاربری: bishtarazyek@

تعداد دنبال کنندگان تا لحظه نگارش مقاله: 173 هزار نفر

پیج بیشتر از یک نفر به صورت تخصصی بر آموزش و یادگیری مهرت هایی تمرکز کرده است که هر شخصی لازم دارد آن ها را در زندگی اش بداند  اما متاسفانه و به دلیل وجود ضعف هایی در سیستم آموزشی در ایران، هیچ کدام از این مهارت ها را در مدرسه یا دانشگاه به ما نیاموخته اند. این پیج، آموزش های رایگانی در حیطه اعتماد به نفس، ارتباط موثر، هدف­ گذاری، رشد فردی و دیگر مهارت های زندگی دارد که لازمه زندگی موثر­تر و حرفه ای­ تر است.

2- علیرضا شیری

شناسه کاربری: alirezashiri@

تعداد دنبال کنندگان تا لحظه نگارش مقاله: 605 هزار نفر

موسس این پیج دکتر علیرضا شیری، طبیب و فارغ التحصیل راهبری زندگی و کسب و کار از دانشگاه کمبریج انگلستان است. موضوعات این پیج بیشتر درباره توانمند­سازی فردی و سازمانی، افزایش مهارت های ارتباطی، معنا­یابی از خویشتن و انتخاب همسر مناسب است. در این صفحه خدمات غیر­حضوری فراوانی از جنس آموزشی، درس گفتار، ویدیو و پادکست های گوش نیوش دکتر شیری وجود دارد که می تواند به هر فردی کمک های شایانی در جهت بهبود زندگی شخصی و ارتباطی اش بکند.

4- پیج های موفق در حوزه سرگرمی و طنز

و بالاخره نوبت آن رسیده که به معرفی دو پیج طنز و سرگرمی در فضای اینستاگرام اشاره کنیم که به حق، در کار خود خبره هستند. درون مایه طنزهای تولید شده توسط این صفحات، اغلب با بهره گیری از  موضوعات سیاسی و اجتماعی روز است و در آن­ها می­توان طعنه و کنایه به هر سیاست درست یا غلط را به وضوح مشاهده کرد.

1- تکست کلاب

شناسه کاربری: textclub@

تعداد دنبال کنندگان تا لحظه نگارش مقاله: 4 میلیون نفر

این صفحه را می­توان به عنوان یکی از بزرگ­ترین مراجع سرگرمی برای فارسی زبانان برشمرد. تعداد محتوایی که به صورت پست و استوری در طول روز بارگذاری می­ شود و همین طور حجم تعامل کاربران با این صفحه نیز گویای این موضوع است.

2- دیرین دیرین کارتون

شناسه کاربری: dirindirincartoon@

تعداد دنبال کنندگان تا لحظه نگارش مقاله: 726 هزار نفر

در این پیج تمامی محتوای پست و استوری ها به صورت موزیکال و انیمیشن ­های کوتاه هستند که با نگاهی به زندگی عموم مردم و با اطلاع از مشکلات آن ها ساخته می­ شوند. اگر­چه این پیج در مقایسه با پیج تکست کلاب از تعداد فالوور کمتری برخوردار است اما ترکیب ویدیو، طنز و همین طور صداگذاری مناسب برای شخصیت های مشهور این انیمیشن های کارتونی باعث شده که این صفحه به یکی از پیج ­های موفق و محبوب اینستاگرام تبدیل شود.

اینستاگرام؛ فرصتی که نباید به راحتی از دست رود

در این مقاله تلاش کردیم تا با بررسی و معرفی پیج‌های موفق اینستاگرام در حوزه خبر و ورزش، نمونه‌هایی برای موفقیت در این بستر به شما نشان دهیم. به خاطر داشته باشید، ضمن الگو گرفتن از پیج‌های موفق؛ همیشه خلاق بمانید.

حتما بخوانید: اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

 

سخن آخر

در جذب مخاطب خود به هیچ وجه دست به تولید هرگونه محتوای مبتذل و پوچ نزنید. درست است که این دسته از افراد برای مدت کوتاه مطرح هستند اما بعد از مدتی منفور شده، به قولی حنای آنها دیگر رنگی برای مخاطب ندارد. در ضمن اینگونه محتوا آسیب‌های بزرگی به نسل جوان و جامعه وارد می‌کند. اینستاگرام فرصتی فوق‌العاده است که با استفاده‌ی درست، هم به خود و هم به جامعه، سود می‌رسانید.

شما معمولا کدام پیج‌های موفق در اینستاگرام را دنبال می کنید؟ به نظر شما راز موفقیت و محبوبیت این گونه پیج‌ها چیست؟ نظرات عالی خود را با ما مطرح کنید.

مدیر سایت

دوره آموزشی پیشنهادی

آموزش اینستاگرام مارکتینگ و کسب درآمد از اینستاگرام

Earn money with Instagram

اینستاگرام، ابزار درآمدزایی رایگان

آموزش کسب و کار اینستاگرامی و بازاریابی در اینستاگرام | رشدانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin