بررسی تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت و اهمیت آن


/

این روزها استفاده از شبکه‌های اجتماعی به قدری فراگیر شده است که سئوکاران و وبمسترهای زیادی به فکر استفاده از آن‌ها به منظور بهینه سازی سایت افتاده‌اند! اما فعالیت در شبکه‌های اجتماعی چه تاثیری بر…

این روزها استفاده از شبکه‌های اجتماعی به قدری فراگیر شده است که سئوکاران و وبمسترهای زیادی به فکر استفاده از آن‌ها به منظور بهینه سازی سایت افتاده‌اند! اما فعالیت در شبکه‌های اجتماعی چه تاثیری بر بهینه سازی سایت دارد؟ با رشدانا همراه باشید تا با تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت آشنا شوید.

شبکه‌های اجتماعی محبوب کدام‌اند؟

منظور از شبکه اجتماعی بسترهایی است که افراد با عضویت در آن‌ها می‌توانند به مطالب جذاب، سرگرم کننده و مفید دست پیدا کنند و همچنین با دوستان خود در ارتباط باشند. شبکه‌هایی مانند لینکدین، گوگل پلاس، اینستاگرام، توییتر و فیسبوک این روزها جزو پرمخاطب‌ترین شبکه‌ها هستند. وبسایت‌های زیادی به منظور برندینگ و معرفی کسب و کار خود از این بسترها استفاده می‌کنند؛ زیرا بسیاری از مخاطبین آن‌ها روزانه به این فضاها سر می‌زنند.

بررسی تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو به صورت مستقیم

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو (The Impact Of Social Media Networks On SEO) سایت می‌تواند مستقیم یا غیر مستقیم باشد. در ادامه چند مورد از این تاثیرات را که به صورت مستقیم بر روی سئو سایت مشخص می‌شوند، بیان می‌کنیم.

  • توجه به برند و لایک شدن توسط کاربران
  • معرفی برند شما توسط کاربران به یکدیگر
  • افزایش تعداد بازدید از بک لینک‌ها

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

بررسی تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو به صورت غیرمستقیم

استفاده از شبکه های اجتماعی تاثیرات زیادی در سئو سایت خواهد داشت. در این بخش از مقاله قصد داریم به تاثیرات غیر مستقیم در این زمینه اشاره کنیم.

بک لینک در شبکه های اجتماعی

اگر شما محتوایی را در توییتر کسب و کار خود انتشار دهید، آن محتوا به احتمال زیاد توسط کاربران ریتوییت خواهد شد. این امر سبب لینک سازی و بک لینک خارجی می‌شود. لذا توییتر و بسترهایی شبیه به آن، جزو شبکه‌هایی هستند که بر روی سئو سایت به وسیله بک لینک خارجی، تاثیر چشمگیری دارند.

محبوبیت برند در شبکه‌های اجتماعی

اگر فعالیت مداوم و پیوسته خود را در شبکه‌های اجتماعی حفظ کنید، به زودی به یک برند محبوب تبدیل خواهید شد. لذا می‌توان از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی به عنوان نوعی از تبلیغات یاد کرد که به بیشتر شناخته شدن شما و کسب و کارتان کمک می‌کند.

 

حتما بخوانید: برندینگ چیست و چه تاثیری روی کار و فعالیت شما دارد؟

 

ایجاد حس رضایت در مشتریان

امروزه بسیاری از کسب و کارها به منظور افزایش تعامل و گسترش ارتباط با مشتریان، فعالیت خود را در شبکه‌های اجتماعی دوچندان کرده‌اند. کاربران می‌توانند در این بسترها نظرات و پیشنهادات خود را بیان کنند و چنان چه پاسخ مطلوبی دریافت کنند، باعث ایجاد حس رضایت در آنان می‌شود. به این ترتیب تبدیل به مشتریان وفادار شما نیز می‌شوند.

آشنایی کامل با محصول یا خدمات

با استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌توانید محصولات خود را کامل‌تر و با جزییات بیشتری معرفی کنید. این گونه قادر خواهید بود روش‌های متقاعد سازی را بهتر اجرا کنید و با مراجعه کاربران به سایت به منظور ثبت خرید، ترافیک سایت خود را افزایش دهید. به این صورت تاثیر مثبت بر روی سئو سایت نیز به وجود می‌آید.

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو | رشدانا

کاهش بانس ریت، افزایش Time on Site و مراجعه دوباره کاربران به سایت

کاربرانی که از طریق شبکه‌های اجتماعی با یک برند آشنا می‎‌شوند، معمولا به بازدیدکنندگان تکراری تبدیل می‌‎شوند و زمان بیشتری را برای بازدید از سایت آن کسب و کار صرف می‎‌کنند. در نتیجه، میانگین معیار Time on site نیز افزایش پیدا می‎‌کند. بسیاری از متخصصین سئو همچنان بر این باورند که نرخ بانس ریت بر روی رتبه‎‌بندی وبسایت‌ها اثرگذار است.

با این وجود، اعتقاد ما این است که این فاکتور نشان‌دهنده کیفیت نامطلبوب محتوا است، اما به طور مستقیم اثری بر رتبه آن ندارد. تحلیل‌ها نشان می‌دهند که مدت زمان حضور کاربر در سایت، می‌تواند یک معیار قابل قبول‌تری برای رتبه‌بندی‌ها باشد. در حقیقت این معیار در مقایسه با بانس ریت پیچیدگی بیشتری داشته و گوگل با اندازه‌گیری آن، میزان ارزشمندی یک مطلب را تحلیل و بررسی می‌کند.

 

حتما بخوانید: بانس ریت یا نرخ پرش چیست؟ چگونه آن را کاهش دهیم؟

 

افزایش سرعت ایندکس شدن محتوای شما

انتشار مطالب در شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار، می‎تواند سرعت ایندکس شدن سایت توسط ربات‌های گوگل را افزایش دهد.

برانگیخته کردن حس کنجکاوی کاربر

شما می‎توانید با استفاده از تکنیک‌های موجود، محتوایی را در شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کنید که تمام اطلاعات را به مخاطب ندهد! بدین ترتیب، درصد زیادی از آن‎ها برای آن‎که بدانند موضوع چیست، به سایت شما مراجعه می‌کنند و این‌گونه ترافیک سایت و در نهایت سئو نیز بهبود پیدا می‎کند.

کدام شبکه‌های اجتماعی برای بهبود سئو سایت مناسب هستند؟

حال نوبت به بررسی پاسخ این سوال می‌رسد که برای بهینه سازی سایت خود در کدام شبکه‎های اجتماعی فعالیت داشته باشیم؟ پیشنهاد ما این است که تا حدامکان سعی کنید در تمامی این بسترها حضوری پررنگ داشته باشید. اما از بین تمامی آن‌ها مواردی که در ادامه توصیه می‌کنیم را در اولویت قرار دهید.

کدام شبکه های اجتماعی برای بهبود سئو سایت مناسب هستند

فیسبوک

همان‎طور که می‌‎دانید، یکی از شبکه‏‌های محبوب و پرکاربرد در دنیا، فیسبوک است که البته کاربران زیادی هم در ایران از آن استفاده می‎‌کنند. در بررسی که بین بیش از هزار صفحه صورت گرفته، ارتباط قوی میان نرخ تعامل در فیسبوک و نرخ کلیک گوگل به دست آمده است. این تحقیقات توسط آمارهایی که فیسبوک و موتور جستجوگر گوگل ارائه کردند، انجام شده و درآن مشخص شده مطالبی که در فیسبوک نرخ تعامل بین 6 تا 13 درصدی دارند، رتبه بهتری نسبت به سایر پست‌ها به دست می‌آورند. علاوه بر این، CTR بیشتری نیز نصیب آنان می‎شود. به طور میانگین 4 رتبه اول نتایج جستجوها، معمولا در فیسبوک فعالیت دارند. با این وجود، نتایج حاصل از بررسی‌ها کمی پیچیده است؛ چراکه این رابطه همیشه هم خطی نیست!

لینکدین

لینکدین یک مرجع تخصصی برای معرفی مشاغل و مهارت‌های گوناگون افراد است. همان طور که می‌دانید متخصصین زیادی در این شبکه فعالیت دارند. چنان چه بتوانید در این بستر، وبسایت و کسب و کار خود را معرفی کنید، نتایج مثبتی بر روی سئو سایت خود مشاهده خواهید کرد.

 

حتما بخوانید: لینکدین پلتفرمی مهم برای لینک سازی

 

توییتر

یکی از پرسرعت‌ترین شبکه‌های اجتماعی توییتر است. این شبکه کاربران زیادی دارد و می‌تواند بازدید سایت را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. همچنین قادر است تاثیرات غیر مستقیم زیادی بر روی بهبود سئو سایت شما به ارمغان آورد، پس از بازاریابی در توییتر غافل نشوید.

اینستاگرام

به جرات می‎توان گفت که یکی از محبوب‎ترین شبکه‌های اجتماعی در داخل کشور، اینستاگرام است که روزانه کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند. این شبکه در ابتدا به صورت مستقل فعالیت خود را شروع کرد و توانست مخاطبین زیادی را در سراسر دنیا به خود جذب کند. اما با افزایش تعداد کاربران آن، فیسبوک احساس خطر کرد و اقدام به خرید اینستاگرام نمود. امکانات بی‎نظیری که این شبکه برای کسب و کارها و تبلیغات آن‎ها ایجاد کرده باعث شده تا مشاغل زیادی در آن فعالیت کنند و تمام این‌ها تعیین کننده اثرات فوق‌العاده این رسانه بر سئو می‌باشند.

جمع بندی پایانی

همان طور که می‌دانید این روزها استفاده از شبکه‌های اجتماعی در جامعه بشری بسیار مرسوم شده است. کارشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که فعالیت در این بسترها علاوه بر سرگرمی، می‌تواند فواید دیگری نیز داشته باشد. از جمله فواید آن می‌توان به تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو اشاره کرد. در این مقاله تاثیرات مستقیم و غیر مستقیمی که این شبکه‌ها بر روی بهینه سازی سایت دارند را با شما درمیان گذاشتیم.

 

پیشنهاد ویژه: دوره سئو و بهینه سازی سایت

 

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. شما برای فعالیت در شبکه های اجتماعی چه برنامه ای دارید تا بتوانید تاثزگذاری آن ها بر سئو سایت خود را افزایش دهید؟ نطرات ارزشمندتان زا با ما به اشتراک بگذارید.

فرزانه فانی

فارغ التحصیل کارشناسی معماری و مشغول فعالیت طراحی گرافیک و افزایش سطح مهارت خود در این زمینه هستم. رشدآموز دوره پانزدهم رشدانا بودم و به نوشتن و تولید محتوا علاقه مندم و مدتی است به عنوان کارشناس محتوا در رشدانا فعالیت می‌کنم. من به عنوان عضو کوچکی از خانواده نویسندگان محتوا، تمام تلاشمو می‌کنم تا محتوا های ارزشمندی تولید کنم.

دوره آموزشی پیشنهادی

دوره جامع آموزش سئو SEO و بهینه سازی سایت

SEO Specialist Course

سایت خود یا مشتریانتان را هدفمند به صدر گوگل برسانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin