طراحی پیج اینستاگرام ، چرا و چگونه؟! | معرفی بهترین طرح ها


یکی از استراتژی‌های بازاریابی در اینستاگرام، طراحی جذاب پیج است. با صرف نظر از استراتژی محتوا، ظاهر کلی صفحه اینستاگرام شما، تاثیر چشمگیری در جذب مخاطب خواهد داشت. در صورتی که بتوانید طراحی پیج اینستاگرام…

یکی از استراتژی‌های بازاریابی در اینستاگرام، طراحی جذاب پیج است. با صرف نظر از استراتژی محتوا، ظاهر کلی صفحه اینستاگرام شما، تاثیر چشمگیری در جذب مخاطب خواهد داشت. در صورتی که بتوانید طراحی پیج اینستاگرام خود را حرفه‌ای انجام دهید، دنبال کنندگان بیشتری به خود جذب خواهید کرد. در ادامه مقاله همراه رشدانا باشید تا به طور کامل با طراحی اصولی صفحه اینستاگرام آشنا شوید.

طراحی پیج اینستاگرام چیست؟

صفحه اینستاگرام شما در واقع به منزله ویترین کسب و کار شما می‌باشد و همان طور که در فروشگاه‌های سنتی، ویترین سبب جذب مشتری می‌شود، در کسب و کارهای اینستاگرامی نیز همین قاعده برقرار است. چنان چه بتوانید کاربر را در نگاه اول به پیج خود جذب کنید، یکی از مراحل موفقیت بازاریابی اینستاگرامی خود را طی کرده‌اید.

طراحی پیج، در واقع نوعی چیدمان است و معمولا با در نظر گرفتن هارمونی رنگ، موضوع پست و الگوی رفتاری صفحه، انجام می‌شود. در واقع این کار سبب نظم بخشیدن و آرایش پیج و در نتیجه، جذب دنبال کنندگان بیشتری خواهد شد. طراحی زیبا و چشم نواز صفحات، علاوه بر ارائه موضوع و انتقال محتوا، به گسترش کسب و کار نیز، کمک شایانی خواهد کرد.

طراحی پیج اینستاگرام چیست

در طراحی پیج اینستاگرام باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

با طراحی ظاهری جذاب برای صفحه اینستاگرام خود، می‌توانید دنبال کنندگان بیشتری را جذب کرده و در پیشرفت کسب و کار خود گامی موثر بردارید. در ادامه قصد داریم تا نحوه طراحی پیج اینستاگرام یا Instagram Page Design را توضیح دهیم و بیان کنیم که چگونه می‌توانید پیجی جذاب داشته باشید. درست است که اینستاگرام، شبکه ای بر مبنای اشتراک گذاری عکس و فیلم است اما نباید فراموش کنید که محتواهای متنی نیز به اندازه تصاویر مهم اند. سعی کنید با داشتن زمان بندی مناسب، نوشتن محتوای جذاب و استفاده از تصاویر دلنشین، کاربر را ترغیب کنید تا صفحه شما را دنبال کند. امروزه داشتن یک ادمین اینستاگرام می تواند به شما برای مدیریت صحیح تمام این موضوعات، کمک کند.

 

حتما بخوانید: بهترین ایده برای اسم پیج اینستاگرام

انتخاب تصویر مناسب برای پروفایل

اولین گامی که در طراحی استاندارد پیج ، بسیار تاثیرگذار است، انتخاب یک تصویر مناسب برای پروفایل است. برای داشتن بهترین پروفایل، می‌توانید از لوگو برند خود یا تصویری مربوط به کسب و کارتان استفاده نمایید. سعی کنید تصویر پروفایل پیج شما منحصر به فرد باشد و از عکس‌های تکراری و موجود در سایر سایت‌ها استفاده نکنید.

انتخاب تصویر مناسب برای پروفایل

ساخت تم منسجم

بسیاری از کاربران اینستاگرام قبل از اینکه به عنوان پیج نگاه کنند، نگاهی گذرا به محتوای تصویری پیج می اندازند. هدف از طراحی تم منسجم این است که توجه کاربر جلب شود و بتواند در لحظه اول، تشخیص دهد که موضوع پیج شما چیست. برای ساخت تم، قبل از هر کاری، باید به ساختار کلی صفحه فکر کنید و برای آن برنامه ریزی نمایید.

ساخت تمپلیت

تمپلیت‌ها، قالب‌هایی هستند که برای زیبا سازی پست‌ها استفاده می‌شوند. با استفاده از این قالب‌ها می‌توانید به طراحی تم کلی صفحه نیز فکر کنید و ساختار کلی پیج را طرح ریزی نمایید. معمولا طراحان، این قالب‌ها را با استفاده از برنامه‌ها و وبسایت‌های طراحی، مانند:  فتوشاپ، Canva و… طراحی می‌کنند.

ساخت تمپلیت

چند ایده برای طراحی پیج اینستاگرام

هریک از پست‌هایی که در صفحه کسب و کارتان منتشر می‌کنید، به منزله پله‌ای برای نزدیک شدن به هدفتان است. بنابراین سعی کنید از هرکدام از آن‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده نمایید. به همین منظور در این قسمت ایده‌هایی برای داشتن پیجی زیبا و جذاب‌تر را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

حتما بخوانید: 7 ایده جدید و پولساز برای کسب درآمد بیشتر از اینستاگرام

ساختار مربع به مربع

یکی از فرمت‌های ساده ولی شیک که در بسیاری از پیج‌ها نیز استفاده می‌شود، ساختار مربع به مربع است. برای داشتن این تم در پیج خود، تنها کافیست طبق تقویم محتوایی خود، پست مورد نظرتان را بدون قاب بندی و طراحی‌های اضافه، منتشر کنید و اصلا نگران فرم کلی پیج نباشید. به یاد داشته باشید در استفاده از این طراحی، باید به نوع فیلتر و هارمونی رنگ‌های استفاده شده در تصویر، دقت کنید.

ساختار قطری

این فرم جذاب، باعث می‌شود تا بتوانید به آسانی برای پیج خود تم‌سازی کنید. برای استفاده از این روش، فقط کافیست پست‌هایی با محتوا و رنگ‌های مشابه را انتخاب نمایید و انتشار آن‌ها را طوری برنامه ریزی کنید تا به صورت قطری در صفحه اینستاگرام شما قرار گیرند.

ساختار قطری

ساختار موزاییکی

در این ایده برای طراحی پیج اینستاگرام، باید هر مربع را به منزله یک موزاییک در نظر بگیرید. ساده‌ترین روش استفاده از این ایده، این گونه است که به صورت یکی در میان متن و عکس را پست کنید. استفاده از این تم بسیار آسان است و تامین محتوای پیج شما را ساده‌تر خواهد کرد. البته اجباری در استفاده از عکس و متن نیست بلکه با استفاده از خلاقیت خود می‌توانید از نقاشی، ایموجی و… استفاده نمایید.

ساختار موزاییکی

ساختار ردیف به ردیف

در این ساختار، هر ردیف در صفحه شما، یک داستان و موضوع مجزا دارد. البته تمامی پست‌ها به صورت کلی با موضوع پیج مرتبط هستند. برای مثال اگر پیج گردشگری و معرفی مکان‌های دیدنی دارید، می‌توانید هر ردیف را به معرفی یک شهر اختصاص دهید.

علاوه بر آن چه که گفته شد، ایده‌های بسیاری برای طراحی ساختار کلی پیج وجود دارد. علاوه بر ایده‌های موجود، شما می‌توانید تم مخصوص به پیجتان را با استفاده از خلاقیت خود طراحی کنید و صفحه‌ای خاص در اینستاگرام داشته باشید.

 

پیشنهاد ویژه: آموزش ادمین شدن در اینستاگرام

نوشته در وسط

در این تم، عموما پست‌هایی که در ردیف وسط قرار می‌گیرند، شامل جملات معروفی هستند که با رنگ مشکی روی زمینه سفید نوشته شده‌اند. البته رنگ نوشته و پس زمینه آن به شما بستگی دارد و می‌توانید از رنگ‌های دلخواه استفاده کنید.

تم نوشته وسط اینستاگرام

تم رنگین کمانی

این نوع طراحی کم‌تر در صفحات اینستاگرام دیده می‌شود، اما زمانی که با چنین صفحه‌ای روبرو شوید، شک نکنید که شما را مجذوب خود خواهد کرد. بدین منظور، می‎توانید هر یک یا دو ردیف را با ترکیب رنگ‌های رنگین کمانی دیزاین کنید تا پس از ترکیب چند ردیف در کنار هم، تصویری از یک رنگین کمان پدید آید.

تم رنگین کمان اینستاگرام

پازلی

در این تم، تمامی پست‌ها به گونه‎ای با هم مرتبط هستند و با کنار هم قرار دادن آن‌ها تصویر بزرگ‌تری تشکیل می‌شود. البته در این طراحی، هر تصویر به صورت جداگانه نیز معنا و مفهوم دارد. بدین گونه مخاطب از دیدن عکس‌های قطعه قطعه شده خسته نمی‌شود. استفاده از تم پازلی باعث می‌شود تا عکس‌های بزرگ و پرجزئیات به خوبی دیده شوند.

تم پازلی اینستاگرام

استفاده از قاب سفید

یکی از راحت‎ترین راه‎ها برای استفاده از تم در اینستاگرام، به کارگیری فریم سفید است. حتی اگر رنگ‌بندی‎های متفاوتی داشته باشید، فریم سفید باعث می‌شود که صفحه اینستاگرامتان در یک قالب خاص قرار بگیرد. همچنین قاب سفید بین عکس‎ها فاصله انداخته و از شلوغ و درهم به نظر رسیدن پست‎ها جلوگیری می‌کند.

استفاده از قاب مشکی

در صفحات معدودی استفاده از قاب مشکی دیده می‌شود؛ به همین دلیل اگر می‎خواهید صفحه‌ای خاص و تک داشته باشید، بهتر است عجله کنید و این قاب را برای طراحی خود انتخاب نمایید. قاب مشکی برای تصاویری که رنگ پس زمینه تیره دارند، بسیار مناسب است. همچنین عکس‎های مینیمال با قاب مشکی نیز جلوه بسیار زیبایی دارند.

قاب سفید با ابعاد گوناگون

ترکیبی از عکس‎های عمودی و افقی که دارای قاب‎های سفید با اندازه‎های گوناگون هستند نیز صحنه جذابی را ایجاد می‎کند. شاید در ابتدای کار تصور کنید که صفحه شما بی‎نظم شده اما درنهایت ترکیب‎بندی بسیار جالبی ایجاد می‌شود.

تم قاب سفید اینستاگرام

استفاده از یک فیلتر خاص

اگر به تازگی صفحه اینستاگرام خود را راه‌اندازی کرده‎اید و ایده‎ای برای آغاز کارتان ندارید، توصیه می‌کنیم از این تم برای پست‌های خود استفاده کنید. برای انجام این کار، تنها کافیست بر روی عکس‎های خود یک فیلتر ثابت که از قبل انتخاب کرده‎اید را قرار دهید. زمانی که این کار به صورت مداوم انجام شود، مخاطبینتان به محض دیدن پست‎های شما متوجه می‎شوند که آن‎ها متعلق به شما هستند.

تصاویری با زمینه سفید

عکس‌هایی که در زمینه سفید گرفته شده‌اند، فرم بسیار جذابی به پیج شما می‌‎دهند. اما باید به این نکته دقت کنید که این شیوه عکاسی باید تبدیل به لایف استایل شما شود و دائما باید در فضاهای سفید رنگ عکاسی کنید. در نتیجه، اگر محیط منزل یا محل کارتان سفید است، می‌توانید از این طراحی استفاده کنید. علاوه بر تم‌های معرفی شده، چند مورد دیگر از آن‎ها عبارتند از:

  • زمینه سفید و روشن
  • تم تیره
  • تم سیاه و سفید
  • ترکیب رنگ خاص و ثابت
  • تم رنگ پاستلی
  • مینیمالیست
  • استفاده از یک جزء ثابت
  • عکاسی از بالا

جمع بندی پایانی

طراحی پیج اینستاگرام به سبب داشتن جذابیت‌های بصری، نظر کاربران را به خود جلب می‌کند و باعث رشد سریع‌تر صفحه می‌شود. برای داشتن پیجی زیبا و کاربرپسند، باید به نکاتی نظیر عکس پروفایل، تم کلی پیج و تمپلیت پست‌ها توجه کنید. ایده‌های فراوانی برای طراحی ساختار صفحات اینستاگرام وجود دارد که با به کارگیری آن‌ها، می‌توانید کسب و کار خود را رونق بخشید.

در شبکه اجتماعی اینستاگرام، داشتن طراحی قوی برای قالب پیج، می تواند شانس دیده شدن شما را افزایش دهد. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. به نظر شما داشتن یک تم پیج مناسب علاوه بر زیبایی بصری، چه احساسی را به مخاطب القا می کند؟ نظرات عالی خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پیشنهاد دوره: آموزش اینستاگرام مارکتینگ
فرزانه فانی

فارغ التحصیل کارشناسی معماری و مشغول فعالیت طراحی گرافیک و افزایش سطح مهارت خود در این زمینه هستم. رشدآموز دوره پانزدهم رشدانا بودم و به نوشتن و تولید محتوا علاقه مندم و مدتی است به عنوان کارشناس محتوا در رشدانا فعالیت می‌کنم. من به عنوان عضو کوچکی از خانواده نویسندگان محتوا، تمام تلاشمو می‌کنم تا محتوا های ارزشمندی تولید کنم.

دوره آموزشی پیشنهادی

دوره آموزش ادمین حرفه ای اینستاگرام

Instagram Admin Course

رشد کسب و کارهای اینترنتی را با مدیریتی متفاوت در دست بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin