گام به گام با مهم ترین اصول بازاریابی اینستاگرام


اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است که به صورت روزانه هزاران نفر به این شبکه وارد شده و از صفحات مورد علاقه خود بازدید می‌کنند. بسیاری از افراد هستند که برای بیزنس خود از…

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است که به صورت روزانه هزاران نفر به این شبکه وارد شده و از صفحات مورد علاقه خود بازدید می‌کنند. بسیاری از افراد هستند که برای بیزنس خود از اینستاگرام استفاده کرده و نگاه تجاری به این شبکه دارند. راه اندازی کسب و کار آنلاین نیازمند آشنایی با اصول بازاریابی اینستاگرام یا اینستاگرام مارکتینگ است که در این مقاله به تک تک این اصول و اهمیت آن اشاره کرده‌ایم. با رشدانا همراه باشید.

اصول بازاریابی اینستاگرام

ضرورت استفاده از اینستاگرام در بازاریابی

امروزه یکی از پلتفرم‌های اصلی که طراحان کمپین تبلیغاتی از آن استفاده می‌کنند اینستاگرام است. این شبکه اجتماعی طیف وسیعی از کاربران را در بر می‌گیرد. کاربران در اینستاگرام به دنبال برندهای مورد علاقه خود هستند و همین امر سبب اثربخشی این شبکه در بازاریابی شده است. تحقیقات نشان می‌دهد که بیش از 25 میلیون کسب و کار، در سطح جهانی برای معرفی و بازاریابی از این شبکه استفاده می‌کنند و بیش از 200 میلیون کاربر هر روز از پروفایل‌های بیزنسی یا Business Account بازدید می‌کنند.

مردم به دنبال کردن برند های مختلف علاقه مندند و حداقل 30 درصد از کاربران اینستاگرام، یکی از محصولاتی که در این شبکه دیده‌اند را خریداری کرده‌اند.

پلتفرم تبلیغاتی اینستاگرام نتایج خوبی را نصیب صاحبان کسب و کار ها و طراحان کمپین‌های تبلیغاتی کرده است. به همین دلیل بازاریابی اینستاگرامی در مقابل سایر شبکه‌های اجتماعی حرف اول را می‌زند!

 

اصول بازاریابی اینستاگرام

برای موفقیت در کسب و کارهای اینستاگرامی و یا انواع کمپین‌های تبلیغاتی‌ که از این پلتفرم استفاده می‌کنند، بدون شک باید با اصول بازاریابی اینستاگرام به خوبی آشنا باشید و بتوانید برای صفحه بیزنس خود یک استراتژی مشخص تدوین کنید. در ادامه 9 مورد از مهم‌‌ترین اصول بازاریابی، در این شبکه اجتماعی را آورده‌ایم.

 

اصول بازاریابی اینستاگرام

اصل اول: خلق ارزش

ارزش آفرینی از مهم‌ترین استراتژی‌های فروش در هر نوع کسب و کاری است. قبل از شروع هر کاری، باید بتوانید برای مخاطبان خود محتوای با ارزش تولید کنید، تا بدین وسیله بتوانید جذب مخاطب کنید. در شروع کار سعی کنید با ارائه ارزش رایگان به ایجاد ارتباط درست و موثر با مخاطبان خود بپردازید تا به هدف‌های بعدی خود دست یابید.

 

اصل دوم: انتخاب محتوای پایدار

محتوای پایدار، محتوایی است که در گذر زمان، قدیمی نشود و همواره موضوعی برای تولید محتوا درباره موضوع مشخص داشته باشیم. به طور مثال اگر شما در محتوا های تولید شده خود در مورد معرفی ابزار کارتان صحبت کنید، زمانی می‌رسد که مطالب پیرامون این موضوع تمام خواهد شد و دیگر قابل بسط دادن نیست. این دسته محتوا ها ناپایدار هستند و به کسب و کار شما آسیب وارد می‌کنند.

 

اصل سوم: مداومت در تولید محتوای بهینه

موفقیت در اینستاگرام نیازمند مداومت است و اگر محتوایی تولید کنید و بعد از آن فعالیتی نداشته باشید، آرام آرام فراموش خواهید شد. برای تولید محتوا و انتشار آن، باید زمان‌بندی مشخصی داشته باشید و تلاش کنید تا کاربران، حضور و فعالیت شما را احساس کنند. تولید محتوای شما باید از نظر هزینه به صرفه باشد تا بتوانید همواره تولید آن را ادامه دهید. برای سهولت در انجام این کار می توانید یک ادمین اینستاگرام استخدام کنید.

 

پیشنهاد ویژه: آموزش ادمین اینستاگرام

اصل چهارم: تولید محتوای اختصاصی و منحصر به فرد

سبک مخصوص خود را برای تولید محتوا داشته باشید. سعی کنید در تولید محتوای خود خلاقیت به خرج داده و به روش خود مخاطبین را جذب کنید. فقط با استفاده از خلق محتوای منحصر به فرد است که می توانید کاربران را در پیج خود نگه دارید. حتی با این کار، قادرخواهید بود مخاطبان و مشتریان وفادار زیادی بسازید.

 

اصل پنجم: محصولاتتان را تگ کنید

مهیا کردن قابلیت فروشگاه در اینستاگرام، به کاربر این امکان را می‌دهد تا راحت‌تر خرید خود را انجام دهد و دیگر نیاز به مراجعه به سایت نداشته باشد. هرچقدر این مراحل راحت تر انجام شود، باعث می شود مخاطبان احساس بهتری نسبت به پیج شما داشته باشند.

 

اصل ششم: تبلیغات کنید

تبلیغات کنید

یکی از اصول بازاریابی اینستاگرام، تبلیغات است. استفاده از Promote اینستاگرام که تعدادی شرکت در ایران این خدمات را ارائه می‌دهند، پست شما را به مخاطبین هدف نشان خواهد داد. روش دیگر تبلیغ در اینستاگرام، تبلیغات در صفحات پربازدید است. با دادن تعرفه‌ای مشخص به صاحبین این پیج، محصولات خود را می‌توانید به عده کثیری از کاربران اینستاگرام معرفی کنید.

 

حتما بخوانید: هایلایت اینستاگرام چیست؟ نکات هایلایت اینستاگرام جذاب‌

اصل هفتم: همکاری با اینفلوئنسرها

همکاری با اینفلوئنسرها

افرادی که دنبال کنندگان زیادی دارند و توانایی تاثیرگذاری بر مخاطبان خود را دارند، اینفلوئنسر نامیده می‌شوند. همکاری با افراد و یا شرکت‌های اینفلوئنسر، یکی از استراتژی‌های بازاریابی اینستاگرام می‌باشد.

 

حتما بخوانید: کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ روشی نوین در بازاریابی دیجیتال

 

اصل هشتم: تگ کردن موقعیت مکانی

در زمان انتشار پست‌ها سعی کنید، موقعیت مکانی خود را از طریق تنظیمات موقعیت ساز فیسبوک به مخاطبان خود معرفی کنید. این کار سبب می‌شود تا مخاطبینی که در حوزه فعالیت شما وجود دارند راحت‌تر شما را پیدا کنند.

 

اصل نهم: رصد کردن عملکرد

هرچند وقت یکبار وضعیت دنبال کنندگان، آمار بازدید ها، اشتراک گذاری‌ها و… را به وسیله ابزار های آنالیز اینستاگرام تحلیل کنید و از وضعیت عملکرد خود اطلاع پیدا کنید. با این روش قادر خواهید بود محتوای خود را بر اساس سلیقه مخاطبان بهینه کنید.

رصد کردن عملکرد

جمع بندی نهایی

درست است که بسیاری از متخصصان اظهار داشته‌اند که درآمد کسب و کارهای اینستاگرامی، حتی بهتر از مشاغل سنتی خواهد بود، اما اگر از اصول بازاریابی اینستاگرام آگاهی نداشته باشید، این روند دوام زیادی نخواهد داشت و کسب و کار شما رو به افول خواهد رفت. کسب و کارهای آنلاین، در کنار تمام مزیت‌هایی که دارد، نیازمند مراقبت، مداومت و رعایت استراتژیِ‌های حرفه‌ای هستند تا سوددهی کافی را داشته باشند. شما در کسب و کار اینستاگرامی خود چقدر این اصول را رعایت می کنید؟ آیا با رعایت این اصول توانسته اید به درآمد دلخواهتان برسید؟ نظرات خوبتان را با ما در میان بگذارید.

فرزانه فانی

فارغ التحصیل کارشناسی معماری و مشغول فعالیت طراحی گرافیک و افزایش سطح مهارت خود در این زمینه هستم. رشدآموز دوره پانزدهم رشدانا بودم و به نوشتن و تولید محتوا علاقه مندم و مدتی است به عنوان کارشناس محتوا در رشدانا فعالیت می‌کنم. من به عنوان عضو کوچکی از خانواده نویسندگان محتوا، تمام تلاشمو می‌کنم تا محتوا های ارزشمندی تولید کنم.

دوره آموزشی پیشنهادی

آموزش اینستاگرام مارکتینگ و کسب درآمد از اینستاگرام

Earn money with Instagram

اینستاگرام، ابزار درآمدزایی رایگان

آموزش کسب و کار اینستاگرامی و بازاریابی در اینستاگرام | رشدانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin