بهترین و موثرترین راه‌های افزایش فالوور در اینستاگرام


انجام تبلیغات در شبکه محبوب و جهانی اینستاگرام تأثیر بالایی برای پیشرفت کسب و کار شما دارد، به این شرط که به درستی و با توجه به الگوهای این شبکه مورد استفاده قرار گیرد. در…

انجام تبلیغات در شبکه محبوب و جهانی اینستاگرام تأثیر بالایی برای پیشرفت کسب و کار شما دارد، به این شرط که به درستی و با توجه به الگوهای این شبکه مورد استفاده قرار گیرد. در شبکه مجازی اینستاگرام شما می‌توانید با ایجاد یک محتوای جذاب که برای بیننده مؤثر واقع شود به خوبی محصولات یا خدمات خود را معرفی کنید و به فروش برسانید و یا اینکه صرفا تلاش کنید تا بیننده جذب کنید و افزایش فالوور داشته باشید.

این امر سبب می‌شود که شما در واقع برند خود را در اینستاگرام بسازید و یا آن را مورد بازسازی قرار دهید. در این مقاله سعی داریم شما را با نحوه تولید محتوا و راه‌های جذب و افزایش فالوور در اینستاگرام آشنا کنیم. پس تا انتها همراه رشدانا بمانید.

 

نکات مهم در ساخت محتوای اینستاگرامی

محتوایی که به منظور تبلیغات ایجاد شده باشد باید اول از هر چیز روان و قابل درک و فهم باشد. رعایت این نکته سبب می‌شود که افراد زیادی جذب محتوای تبلیغاتی شما بشوند و اقدام به خریداری محصول کنند یا اینکه شما را به دوستان خودشان معرفی کنند. اگر محتوای شما به گونه‌ای سخت و پیچیده باشد که مخاطب نتواند با آن ارتباط برقرار کند، مسلما کسب و کار شما پیشرفت نخواهد کرد و شما به هدف خودتان در جذب مشتری در فضای مجازی و افزایش فالوور در اینستاگرام یا Increase Followers On Instagram که این روزها طرفدار فراوانی پیدا کرده است نخواهید رسید.

 

حتما بخوانید: 10 ایده فوق العاده و خواندنی برای تولید محتوا در اینستاگرام

 

ایجاد یک موضوع مناسب برای محتوای اینستاگرامی

ایجاد یک موضوع مناسب برای محتوای اینستاگرامی

اولین اقدام برای تولید محتوای اینستاگرام ایجاد یک موضوع مناسب برای محتواست؛ شما می‌توانید با راه‌های گوناگونی یک موضوع درخور توجه و جذاب را پیدا کنید. بهتر است قبل از انتخاب موضوع مناسب اطلاعات بیشتری کسب کنید و بررسی‌های زیادی انجام دهید. شما باید از قبل بدانید که کدام موضوع باعث افزایش فالوور بیشتری در اینستاگرام می شود و آن ها را به سمت صفحه شما می‌کشاند؛ یا این که در زمان حال افراد، بیشتر به دنبال چه چیزهایی هستند. اگر شما کسب و کار خاصی دارید، می‌توانید موضوعی جذاب در حیطه کسب و کار خود و یا فروش محصول خود ایجاد کنید.

 

حتما بخوانید: موضوعات برتر در اینستاگرام برای جذب فالوور و دنبال کننده

 

استفاده از هشتگ‌های مناسب

در اقدام بعدی حتما باید توجه داشته باشید که اگر قصد دارید محتوای اینستاگرامی که مخاطب زیادی جذب کند ایجاد کنید، باید از هشتگ‌های مناسبی که کاربران بیشتر مورد جستجو قرار می‌دهند، استفاده کنید. این روش یک روش بسیار ساده و پرکاربرد در تولید محتوای اینستاگرام است که می‌تواند کاربران فراوانی را به سمت کسب و کار شما و یا پیج شما بکشاند. بهتر است هشتگ‌هایی که استفاده می‌کنید با کلمات کلیدی مربوط به کسب و کارتان ارتباط داشته باشد.همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هشتگ می‌توانید مقاله هشتگ چیست و نحوه هشتگ گذاری در اینستاگرام را بخوانید.

استفاده از هشتگ های مناسب

بعد از توجه به این دو نکته اصلی حتما در نظر داشته باشید که محتوایی که در اینستاگرام ایجاد می‌کنید براساس هدفتان باشد و در این راستا بتواند کاربران زیادی را جذب کند و برای شما افزایش فالوور اینستاگرامی را به همراه داشته باشد. بنابراین بهتر است قبل از اقدام به ساخت پیج و جذب فالوور اینستاگرامی هدف مناسب خود و کاربران مناسب پیج را در نظر بگیرید. اگر یک هدف منحصر به فرد و کاربردی برای تولید محتوای اینستاگرامی برای خود داشته باشید که این هدف مطابق خواسته و سلیقه کاربران باشد، تولید محتوای شما کاربردی‌تر و مفیدتر واقع خواهد شد.

سعی کنید محتواهای خود را به گونه‌ای انتخاب و ایجاد کنید که کاربران زیادی را به خود جذب کند تا شما را دنبال کنند و تمام محتوا‌های پیج شما را زیر نظر داشته باشند. از این طریق می توانید فروش خود را نیز افزایش دهید.

 

پیشنهاد ویژه: آموزش اینستاگرام مارکتینگ و کسب درآمد از اینستاگرام

 

یکی دیگر از نکات مهم در تولید محتوای اینستاگرام این است که شما قادر باشید محتوای پیج خود را مورد بهینه سازی قرار دهید. می‌دانید که در شبکه مجازی اینستاگرام نمی‌شود صرفا تولید محتوا انجام داد و قوانین اینستاگرام را فراموش کرد. بنابراین حتما باید به بهینه سازی محتوای اینستاگرامی توجه کرد.

در اینجا به چند مورد از راه‌های بهینه سازی محتوای اینستاگرامی اشاره می‌کنیم

  • تکمیل اطلاعات پروفایل پیج؛ بهترین انتخاب را برای نام پیج و برند خود داشته باشید و تصویری مناسب برند برای عکس پروفایل پیج انتخاب کنید.
  • قبل از اینکه اقدام به تبلیغ و جذب فالوور برای پیج خود کنید، سعی کنید محتواهایی مناسب در پیج خود قرار دهید؛ تا زمانی‌ که کاربری به پیج شما سر زد از تصاویر و محتواهای پیج شما لذت ببرد و شما را دنبال کند. حتما سعی کنید با سایر پیج‌ها تعامل داشته باشید تا برند خود را معتبر کنید.
  • از قانون مربع برای تولید محتوای اینستاگرامی استفاده کنید؛ این قانون به شما می‌گوید که از هر ۹ پستی که در پیج قرار می‌دهد ۴ تای آن دارای محتوای مفید و قابل استفاده باشد، ۳ پست از ۹ پست قرار  داده شده می‌تواند به صورت گفتگو با کاربر باشد و ۲ پست باقی مانده دیگر نیز برای تبلیغات و ارتقای کسب و کارتان باشد.
  • استفاده از تصاویر مناسب و کاربردی جهت ارتقای پیج که می‌تواند متناسب با کسب و کارتان باشد.
  • در کپشن پست ها حتما از محتواهای جذاب که مطابق خواست کاربران و همچنین در راستای هدف کسب و کارتان باشد استفاده کنید. . بهتر است برای اینکه ارتباط خوبی با کاربران برقرار کنید از داستان‌ها، تجربیات خود و سایر مطالب جذاب استفاده کنید.

 

حذف فالورهای فیک

اگر مدتی است که برای نشان دادن تعداد بالای فالوورهای خود، فالوور فیک خریده‌اید بهتر است همین الان نسبت به حذف آن‌ها اقدام کنید. ممکن است با خود بگویید پیج من نهایتا 100 یا 200 نفر فالوور واقعی دارد و این موضوع به کسب و کار من صدمه می‌زند. حق با شما است اما تا بحال به عواقب داشتن فالوور فیک فکر کرده‌اید؟

اینگونه فالوورها بر خلاف فالوورهای واقعی باعث می‌شوند تعامل پیج‌تان کاهش یابد زیرا دنبال کنندگان غیر واقعی اصولا وارد تعامل با شما نمی‌شوند. از سوی دیگر، الگوریتم اینستاگرام پست‎های شما را بر مبنای تعدادلایک و کامنت دریافتی در اکسپلور نمایش می‌دهد. به همین دلیل تعامل پایین در پیج، هیچگاه شما را به سمت اکسپلور نمی‌برد درحالیکه این موضوع برای ادامه فعالیت پیج‌تان بسیار ضروری است. البته ماجرا به همین‎جا ختم نمی‌شود و خرید فالوور فیک منجر به بسته شدن پیج هم خواهد شد.

حال که متوجه شدید دنبال کنندگان غیر واقعی چه بلایی بر سر پیج و کسب و کارتان می‌آورند، باید به سرعت آن‌ها را حذف کنید. اگر تعدادشان کم باشد که به تنهایی قادر به انجام هستید اما برای تعداد بالای فالوورهای فیک، بهتر است سراغ ربات اینستاگرام بروید.

 

یک پروفایل جذاب تنظیم کنید

بنظر شما در اینستاگرام اولین چیزی که توجه مخاطب شما را جلب می‌کند چیست؟ درست حدس زدید: “ابتدا عکس پروفایل و سپس، بیوی پروفایل”. اینجا است که متوجه میزان اهمیت عکس و بیو خواهید شد. به طور کلی، پروفایلی که برای اینستاگرام خود تنظیم می‎کنید همچون ویترین مغازه ای است که در آن به فروش محصول یا خدمات خود می‌پردازید. اگر ویترین مغازه‌ شما جذابیت بالایی نداشته باشد، مشتریان نیز رغبتی برای ورود به فروشگاه ندارند حتی اگر محصولتان بهترین کیفیت بازار را داشته باشد!

در ادامه به مهم‎ترین نکاتی که در آواتار (عکس پروفایل) و نوشتن بیوگرافی باید مورد توجه قرار دهید، اشاره می‌کنیم:

  • اگر پیج‌تان به نوعی فروشگاه محصولات شما است، بهتر است عکس پروفایل  نیز در راستای فعالیت تجاری شما باشد. یعنی لوگو یا تصویر محصولات بهترین گزینه برای عکس هستند.
  • بهترین سایز برای تصویر، 180 × 180 است.
  • نام کاربری شما نیز قابلیت سرچ در اینستا را دارد، پس در انتخاب آن دقیق باشید.
  • توسط بیو به مخاطبان خود اعلام می‎کنید که فعالیت شما چیست؟ چه کسی هستید و چرا باید مخاطبان شما را فالو کنند؟
  • راه‎های ارتباطی مانند آدرس فروشگاه، شماره تماس و ایمیل را در بیو بنویسید.
  • لینک سایت خود را در قسمت بیو قرار دهید و از این طریق نیز به افزایش ترافیک سایت خود کمک کنید.
  • دکمه‌های تماس (Call To Action) همچون وارد وب‌سایت شوید را درج کنید.
  • از ایموجی‎ها در متن بیو استفاده کنید. ایموجی، رنگ و لعاب خوبی به پروفایل می‎دهد و مخاطب را به سرعت جذب می‎کند.
  • از جملات کوتاه، ساده و بی تکلف برای متن استفاده کنید.

 

حتما بخوانید: بیو اینستاگرام چیست؟نکات کاربردی نوشتن بیو

 

طراحی تقویم محتوایی

اگر می‌خواهید در کسب و کار خود موفق باشید و همزمان نیز در اینستاگرام فعالیت می‌کنید، بناچار باید یک تقویم محتوایی خوب طراحی کنید. در این تقویم که چیزی شبیه به جدول زمانبندی است، تمامی جوانب فعالیت در اینستاگرام مانند ساعات، تاریخ انتشار پست، نوع محتوا و… مشخص می‌شوند.

در واقع، برنامه ریزی کتبی محتواهایی که در روزها، هفته‌ها و ماه‌های آینده باید منتشر شوند، در این نوع تقویم انجام می‌شود. با استفاده از این تکنیک، شما تسلط بیشتری بر ظرفیت‌ها و نقاط ضعف پیج خود دارید. از این رو، بهتر از سایر رقبا می‎توانید با در نظر گرفتن نیازهای مخاطبان پیج، علاوه بر برنامه ریزی برای آینده، به تغییر روند کنونی فعالیت‌های خود نیز بپردازید.

برای طراحی یک تقویم محتوایی عالی باید تمام جوانب کار را درنظر داشته باشید و برنامه ریزی خود را براساس هدف اصلی پیج انجام دهید. هرگاه که از هدف اصلی دور شوید، میزان موفقیت در آینده هم کاهش خواهد یافت.

موضوعات مهمی که در یک تقویم (instagram Content Calendar) وجود دارند به شرح زیرند:

  1. محتوای پست‌ها
  2. فرمت و نوع محتوا
  3. هشتگ‎ها
  4. تاریخ انتشار پست‌ها
  5. ساعت انتشار
  6. روزهای خاص در تقویم
  7. مسئولین تولید و انتشار محتوا
  8. اینفلوئنسرها و همکارانی که با آن‌ها در تعامل هستید
  9. لینک‎های مورد استفاده

مدیران شبکه‌های اجتماعی و کارشناسان بازارایابی محتوا برای ساخت تقویم محتوا، از ابزارهای مختلفی همچون ابزارهای زیر استفاده می‌کنند:

  • google sheets
  • Google Calendar
  • Microsoft Excell

 

تعامل با پیج های مرتبط

از دیگر راه‌های افزایش فالوور که هزینه‌ای هم برای شما نخواهد داشت، تعامل و برقراری ارتباط با پیج‌هایی است که در حوزه کاری‌تان فعالیت می‌کنند. بمرور که در اینستاگرام فعال باشید، پیج همکاران خود را می‌بینید، فقط به راحتی از کنار آن‌ها عبور نکنید.

سعی کنید علاوه بر فالو کردن،  وارد گفتگو با صاحبان و یا ادمین‎های اینگونه پیج‎ها شوید. به تبادل با همکاران خود فکر کنید، زیرا تبادل باعث می‎شود مخاطبان جدیدی وارد پیج‎تان شوند و از سوی دیگر، شما را در لیست Suggestion کاربران قرار خواهد داد. در نهایت، با استفاده از فرصت تبادل، شانس بیشتری برای دیده شدن و جذب فالوور دارید.

استفاده از کپشن های جذاب

یادگیری کار با ابزار insights

یکی از ضروری‎ترین و ابتدایی‌ترین راه‌ها برای افزایش فالورر، یادگیری اصول مدیریت پیج می‌باشد. به این منظور، ابتدا باید کار با ابزار insights را به خوبی بیاموزید. اینسایت، ابزاری است که تنها در صفحات تجاری (Business Profile) وجود دارد که به ادمین‌ها و مدیران پیج‌های ایسنتاگرام کمک می‌کند تا ضمن مشاهده آمار و داده‌های پیج، اینگونه اطلاعات را تحلیل کنند.

با استفاده از Instagram insights، می‎توانید علیرغم مشاهده آمار و ارقامی که در ادامه آورده‎ایم، به تحلیل آن‎ها نیز بپردازید:

  • تعداد پست‌‌های منتشرشده پیج
  • تعداد بازدید از پیج در هفته‌های گذشته همراه با گزارش افزایش یا کاهش بازدیدکنندگان
  • تعداد کلیک‌های روی لینک بایو
  • تعداد کلیک روی دکمه‌های دایرکت و تماس
  • تعداد ذخیره پست‌ها از سوی کاربران
  • مشاهده موقعیت جغرافیایی کاربران
  • افزودن لینک در استوری‌ها (در صورت داشتن بیش از ۱۰K فالوور)
  • استفاده از تبلیغات اسپانسر اینستاگرام
  • تبدیل پیج اینستاگرام به یک فروشگاه اینترنتی

 

بررسی بهترین زمان برای انتشار پست

همانطور که در پاراگراف قبلی راجع به قابلیت‌های ابزار insights گفتیم، توسط این ابزار می‎توانید تعداد پست‌های منتشر شده خود را ببیند و جزئیات هر یک را تحلیل کنید. با استفاده از این ابزار، متوجه می‌شوید که پست‌های پیج در چه ساعات و زمان‌هایی بیشترین تعداد بازدیدکننده و لایک را دارند. برهمین اساس، پست‎های خود را در ساعاتی که اکثر مخاطبان پیج آنلاین هستند منتشر کنید.

مثلا اگر هدف اصلی پیج آموزش نکات مرتبط با تغدیه صحیح کودکان زیر 2 سال باشد، مخاطبان شما مادرانی هستند که از صبح تا شب به دنبال انجام بی وقفه کارهای نوزاد خود هستند و به احتمال زیاد، آن‎ها حدود ساعات 7 عصر تا 10 شب بیشتر آنلاین می‎شوند. بنابراین، بهترین زمان انتشار پست، همین 3 ساعتی است که اغلب مادران آنلاین هستند و ایسنتای خود را چک می‌کنند.

در نتیجه، با زمانبندی انتشار پست‌ها، به افزایش لایک و تعداد بازدید بیشتر پیج کمک کرده و اینگونه نتیجه بهتری از فعالیت‌های خود، کسب می‌کنید. به یاد داشته باشید که انتشار منظم محتوا باعث می‎شود علاوه بر دریافت لایک و کامنت بیشتر، پست شما وارد اکسپلور شود. به عبارت دیگر، ورود هر یک از پست‌ها به اکسپلور نیز به منزله افزایش فالوور و رشد بیشتر پیج خواهد بود. پس هیچگاه، این قابلیت ساده اما بسیار کلیدی را فراموش نکنید.

 

راه اندازی مسابقه در پیج

برگذاری مسابقه، یکی از بهترین راه‌های افزایش فالوور محسوب می‎شود. چرا که اغلب دنبال کنندگان، فضای فان را بسیار دوست دارند و برگذاری مسابقات، هیجان خوبی را به آن‎ها منتقل می‌کند. از این رو، بهتر است بر مبنای محصول یا خدمات خود، مسابقات پیج را طراحی کنید. استفاده از عنصر معجزه گری به نام خلاقیت نیز کمک فراوانی به افزایش استقبال از پیج خواهد کرد.

تلاش کنید که یک مسابقه هیجان انگیز با جوایز ارزشمند طراحی کنید. همانطور که می‎دانید هرچقدر ارزش یک جایزه بیشتر باشد، تعداد افراد بیشتری در مسابقه شرکت کرده و آن را به دوستان و آشنایان خودشان پیشنهاد می‌کنند.

برگذاری تعداد مسابقات و موضوع آن‎، کاملا بستگی به بودجه و البته میزان خلاقیت شما دارد، پس هیچ وقت خود را محدود به برگذاری مسابقه در یک موضوع خاص نکنید. به پیج رقبای خود سر بزنید و ارزیابی کنید که آن‌ها در کدام نوع از مسابقات، مخاطبان بیشتری جذب کرده‌اند. علاوه بر این مورد، تلاش کنید که در حین مسابقه، شرکت کنندگان را به انجام یک کار تشویق کنید.

نوع کاری که از مخاطب درخواست می‌کنید، به شناخت خودتان از ضعف‌های پیج بستگی دارد. به عنوان مثال اگر می‌خواهید تعداد فالوورهای پیج را بالا ببرید، می‌توانید به شرکت کنندگان پیشنهاد دهید که شرط ورود به قرعه کشی، استوری کردن مسابقه و منشن کردن 5 نفر از دوستان در زیر پست مسابقه است.

نکته مهمی که بسیاری از ادمین‌ها و مدیران به آن دقت ندارند این است که، شروط سختی برای شرکت کنندگان مسابقات خود قرار می‌دهند. مثلا منشن کردن 10 نفر از دوستان، درحالی‌که جایزه مسابقه یک وسیله کم ارزش است. مجددا تأکید می‎کنیم که باید ارزش جوایز با درخواست کاری که از مخاطب دارید، یکسان باشد. در غیر اینصورت نه تنها فالوور بیشتری بدست نمی‌آورید بلکه ممکن است از تعداد دنبال کنندگان فعلی پیج نیز کاسته شود!

 

تحلیل رفتار کاربران

تحلیل رفتار کاربران از آن دسته فاکتورهایی است که باعث رشد پیج و افزایش کیفیت کارتان می‌‌شود. در تحلیل رفتار کاربران، باید نیازها، ویژگی‌ها و علائق کاربران را تا حد امکان کشف کنید. بخاطر دارید که در پاراگرا‌های قبلی به ابزار Insight و قابلیت‎های آن، اشاره کردیم؟

برای تحلیل رفتار کاربران پیج نیز مجددا باید از این ابزار استفاده کنید. توسط این ابزار، متوجه می‎شوید که آیا پست‎ها شما برای مخاطبان پیج جذابیت دارد؟ آیا مخاطبینی که در تهران زندگی می‌کنند استقبال بیشتری از پست‌ها دارند یا مخاطبینی که در شهر سمنان زندگی می‎کنند؟ بر همین اساس، باید تمامی رفتارهای ریز و درشت کاربران پیج را تحلیل کنید تا نتیجه خوبی برای ادامه روند فعالیت‎های خود بدست آورید.

 

حتما بخوانید: ابزارهای مناسب در تحلیل شبکه های اجتماعی

 

کپشن نویسی جذاب

مورد مهمی که در انتها باید به آن اشاره کنیم، کپشن نویسی است. نوشتن یک کپشن کوتاه اما جذاب تأثیر فراوانی بر همراهی مخاطب دارد. نوشتن کپشن‌های طولانی، خارج از حوصله کاربرانی است که بیشتر با تصاویر و ویدئوها ارتباط برقرار می‎کنند. واقعیت این است که اینستاگرام، یک شبکه اجتماعی تصویر محور است و کاربران برای دیدن تصاویر به این شبکه سر می‎زنند نه خواندن مطالب طولانی و سخت!

بنابراین، اگر موضوع صحبت شما در کپشن زیاد است، همان محتوا را در قالب تصاویر طراحی کرده و در پست قرار دهید. با این روش هم به جذابیت پست خود افزوده‌اید و هم مخاطب را ترغیب به خواندن کرده‌اید. نکته بعدی برای کپشن نویسی جذاب، استفاده از ایموجی‎ها در متن است. ایموجی‌ها به ذهن مخاطب استراحت می‎‌دهند و باعث افزایش فهم مطلب می‎شوند.

در پایان کپشن‎ها حتما از یک کال تو اکشن ساده و هوشمندانه استفاده کنید. هشتگ‎های مرتبط با پست را نیز به انتهای کپشن اضافه کنید. در استفاده از هشتگ‌ها نیز همانطور که در ابتدا گفتیم، بسیار مراقب باشید.

جمع بندی پایانی

در آخر باز هم در نحوه تولید محتوا در اینستاگرام تأکید می‌کنیم که هرگز قوانین اینستاگرام را فراموش نکنید تا بتوانید از بهترین راه‌های افزایش فالوور در اینستاگرام جهت ارتقاء پیج خود استفاده کنید. به نظر شما تعداد فالوورها در اینستاگرام از اهمیت بیشتری برخوردار است یا نحوه و کیفیت تعامل آن ها با پیج ها؟ نظرات خوبتان را با ما به اشتراک بگذارید.

مدیر سایت

دوره آموزشی پیشنهادی

دوره آموزش ادمین حرفه ای اینستاگرام

Instagram Admin Course

رشد کسب و کارهای اینترنتی را با مدیریتی متفاوت در دست بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin