ایده های طلایی برای انتخاب بهترین اسم پیج در اینستاگرام


اینستاگرام یکی از پلتفرم‌های بسیار جذاب و پرطرفدار است که تقریبا اکثر مردم در آن عضو و به فعالیت مشغول هستند. نکته جالب توجه درباره این شبکه اجتماعی این است که هم برای فعالیت شخصی…

اینستاگرام یکی از پلتفرم‌های بسیار جذاب و پرطرفدار است که تقریبا اکثر مردم در آن عضو و به فعالیت مشغول هستند. نکته جالب توجه درباره این شبکه اجتماعی این است که هم برای فعالیت شخصی و هم کسب‌وکارها بسیار ایده‌آل بوده و قابلیت‌های جالبی دارد. اگر با این پلتفرم آشنا باشید می‌دانید که برای راه‌اندازی صفحه نیاز به اطلاعات مختلفی دارید؛ مانند نام و نام خانوادگی، ایمیل، عکس و همچنین نام کاربری مخصوص پیج خودتان که افراد و اعضای دیگری که در اینستاگرام فعال هستند می‌توانند به کمک این اسم شما را پیدا کنند.

اگر فعالیت شما در اینستاگرام محدود به اشتراک‌گذاری عکس و روزمرگی‌هایتان است، شاید نیاز به حساب کاربری خاصی نداشته باشید. اما اگر بخواهید پیجی با مخاطبین فعال و آمار بازدید زیاد در موضوعاتی مانند طنز، آموزشی یا حتی کسب‌وکار داشته باشید، نیاز است که اسمی مناسب انتخاب کنید. در این مقاله می‌خواهیم به موضوع نحوه انتخاب اسم و بهترین ایده برای اسم پیج اینستاگرام بپردازیم. اگر تصمیم دارید به زودی پیج خود را راه‌اندازی کنید و دقیقا نمی‌دانید چه اسمی برای این صفحه مناسب است، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با رشدانا همراه باشید.

نام کاربری یا حساب اینستاگرام چیست

نام کاربری یا حساب اینستاگرام چیست؟

نام کاربری اینستاگرام یا Instagram Username نامی است که به کمک آن یک حساب فعال در اینستاگرام ایجاد می‌کنید. این اسم منحصر به فرد است و هیچ شخص یا صفحه دیگری با این نام در اینستاگرام وجود ندارد. امکان فعالیت اسامی مشابه صفحه یا برند شما در شبکه اجتماعی اینستاگرام هست اما هیچ دو اسم یکسانی در این پلتفرم نمی‌بینید. برای مثال دو نام کاربری Sara18 و Sara20 مشابه هستند اما یکسان نیستند و هر کدام به شخص و صفحه منحصر به فردی تعلق دارند.

در وهله اول، شما به عنوان صاحب یک پیج اینستاگرامی یا ادمین اینستاگرام باید در انتخاب نام کاربری مناسب، دقت کافی را به خرج بدهید. همچنین مطلع باشید که اسم انتخابی شما برای اکانت یا حساب کاربری اینستاگرامتان بسیار مهم است. از طرفی بهتر است نامی را برگزینید که بتوانید با استفاده از همان نام در سایر شبکه های اجتماعی مانند لینکدین، تلگرام و … فعالیت کنید. چون به کمک این اسم می‌توانید برندسازی کنید و بین سایر کاربرها و مخاطبان خود شناخته شوید. قبل از پرداختن به موضوع ایده برای اسم پیج اینستاگرام باید هدف و نوع فعالیت خود را در نظر بگیرید.

به این سوال پاسخ دهید؛ هدف شما از راه‌اندازی این صفحه چیست؟ صرفا فعالیت شخصی است یا به مرور زمان و با افزایش مخاطبان، کارکرد صفحه تغییر می‌کند؟ اگر می‌خواهید پیج کسب‌وکار یا آموزش بسازید، باید وقت بیشتری برای پیدا کردن ایده برای اسم پیج اینستاگرام صرف کنید؛ چون چنین موضوعاتی بسیار مهم هستند و نام شما بخشی از هویت صفحه‌تان را به کاربر منتقل می‌کند.

 

پیشنهاد ویژه: دیجیتال برندینگ و برند سازی در فضای مجازی

ایده برای اسم پیج اینستاگرام

برای انتخاب بهترین اسم پیج اینستاگرام به نکات زیر توجه کنید:

کوتاه بودن نام انتخابی

تا حد امکان نام انتخابی شما باید کوتاه باشد تا به خوبی در ذهن مخاطب بنشیند و ماندگار شود. کوتاهی عبارت به این معنا نیست که از واژه‌های بی‌معنی و مخفف استفاده کنید که کاربر را سردرگم کند؛ واژه کوتاه به خلاقیت شما وابسته است. بهتر است از بین اصطلاحات تخصصی شاخه فعالیت خود یک نام مناسب انتخاب کنید که از نظر تعداد حروف هم، مناسب و درخور نوع فعالیت شما باشد.

داشتن مفهوم و معنی مناسب

پیشنهاد می‌کنیم نام صفحه اینستاگرامتان مفهوم و معنی مناسبی داشته باشد تا بخشی از کارکرد و فعالیت صفحه به کمک این معنی به مخاطب القا شود. بسیاری از صفحات از نام‌های مختلف و بی‌ربط به محتوای صفحه خود استفاده می‌کنند که همین امر سبب سردرگمی کاربر می‌شود. اگر شما در حوزه کسب‌وکار مربا و غذای خانگی مشغول هستید باید در همین راستا نام کاربری خود را انتخاب کنید تا مخاطب با اولین جستجو در اینستاگرام به شما دسترسی داشته باشد و با دیدن نام صفحه، به نوع فعالیت آن پی ببرد.

ایده برای اسم پیج اینستاگرام

آهنگین بودن اسم

هرچقدر نام انتخابی شما کوتاه‌تر، مفهومی‌تر و دارای آهنگ خاصی باشد، برای مخاطب جذاب‌تر است. این صدا و آهنگ در ذهن کاربر می‌نشیند و باعث می‌شود مخاطب، بهتر صفحه‌تان را به خاطر بسپارد. در ادامه نکات دیگری را برای انتخاب اسم اینستاگرام با شما به اشتراک می‌گذاریم:

  • نام کاربری با هدف و نوع فعالیت صفحه هماهنگ باشد.
  • از نشانه‌هایی مانند نقطه یا خط فاصله کمتر استفاده کنید تا در نتایج جستجو زودتر دیده شوید و کاربر نام شما را بهتر به ذهن بسپارد.
  • به یاد داشته باشید که املای کلمات در اینستاگرام انگلیسی است و شما نمی‌توانید حساب کاربری با نوشتار فارسی داشته باشید؛ پس به نحوه نوشتن کلمه به لاتین دقت کنید.
  • پیشنهاد می‌کنیم اسمی را انتخاب کنید که بعدا نیاز به تغییر نداشته باشد.

 

حتما بخوانید: طراحی پیج اینستاگرام، چرا و چگونه؟! | معرفی بهترین طرح ها

 

در پایان

در این مقاله، درباره ایده برای اسم پیج اینستاگرام و نحوه انتخاب بهترین اسم در این شبکه اجتماعی صحبت کردیم. به یاد داشته باشید، نام شما در دنیای مجازی بسیار مهم است و روی تفکر مخاطب تاثیر مستقیم دارد؛ پس سعی کنید بهترین عنوان را انتخاب کنید. نکات گفته شده در این مقاله، از سری نکاتی هستند که با آزمون و خطا به دست آمده‌اند. بهتر است اگر در ابتدای مسیر فعالیت خود در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام هستید، به این موارد دقت کنید تا زودتر به نتیجه دلخواهتان برسید. شما از چه اسمی برای اکانت اینستاگرامتان استفاده کرده اید؟ آیا به خاطر سپردن آن توسط مخاطب و جستجوی این اسم در اینستاگرام آسان است؟ نظرات خود را با ما مطرح کنید.

 

پیشنهاد ویژه: آموزش اینستاگرام مارکتینگ
صفیه محمدزاده

دوره آموزشی پیشنهادی

دوره آموزش ادمین حرفه ای اینستاگرام

Instagram Admin Course

رشد کسب و کارهای اینترنتی را با مدیریتی متفاوت در دست بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin