هایلایت اینستاگرام چیست؟ نکات هایلایت اینستاگرام جذاب‌


بسیاری از صاحبان کسب و کارها و افراد دارای پیج عمومی برای افزایش مخاطبان خود از قابلیت‌های مختلف اینستاگرام همچون استوری بهره می‌برند. در واقع استوری‌ها یکی از دلایل جذب مخاطب در اینستاگرام به شمار…

بسیاری از صاحبان کسب و کارها و افراد دارای پیج عمومی برای افزایش مخاطبان خود از قابلیت‌های مختلف اینستاگرام همچون استوری بهره می‌برند. در واقع استوری‌ها یکی از دلایل جذب مخاطب در اینستاگرام به شمار می‌آیند و هایلایت کردن آن‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است. از این رو یکی از پرسش‌های رایج در رابطه با استوری این است که هایلایت اینستاگرام چیست و چگونه می‌توان هایلایت حرفه‌ای در اینستاگرام داشت؟

در سال‌های اخیر اینستاگرام علاوه بر اینکه امکانات و قابلیت‌های جذاب بسیاری را برای کاربران ایجاد نموده؛ به یک برنامه تجاری نیز تبدیل شده است. چرا که اغلب افراد، انواع وسایل مورد نیاز خود از اسباب ‌بازی و وسایل تزئینی گرفته تا مواد خوراکی را از طریق همین پلتفرم به خرید و فروش می‌رسانند.

در این میان استوری‌های هایلایت شده یک گزینه ایده‌ال برای جذب مخاطبان به شمار می‌روند. چرا که پس از بیوی پیج، هایلایت‌ها اولین مواردی هستند که در مقابل چشمان کاربران قرار گرفته و آن‌ها بدون نیاز به چرخیدن در میان پست‌ها به راحتی با قسمت‌های مهم کسب و کارها آشنا خواهند شد.

در ادامه این مقاله از رشدانا قصد داریم درمورد نحوه فعال کردن هایلایت، تعریف آن و روش‌های ساخت هایلایت حرفه‌ای صحبت کنیم. چنانچه در حال تلاش برای رشد پیج و افزایش مشتریان خود در اینستاگرام هستید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

 

هایلایت (hightlight) استوری اینستاگرام چیست؟

یکی از قابلیت‌های جدید اینستاگرام، نگهداری همیشگی از استوری‌ها است. به این شکل که شما پس از استوری کردن یک مطلب، عکس و یا هر نوع محتوای دیگری با استفاده از قابلیت hightlight هایلایت می‌توانید آن برای همیشه در صفحه خود نگه دارید. با این کار، کاربران جدیدی که هر روزه به لیست دنبال کنندگان‌تان افزوده می‌شوند به راحتی قادرند مطالب مهم پیج را در همان هایلایت‌ها ببینند.

همانطور که می‌دانید معنای استوری، داستان است و همین ماهیت داستان گونه است که باعث جذب بیشتر کاربران خواهد شد. اینستاگرام ضمن چندین سال فعالیت متوجه شد که اغلب کسب و کارها به دلیل پاک شدن استوری‌ها پس از گذشت 24 ساعت باید مجددا برای مخاطبان خود داستان‌های کوتاه مدت تهیه کنند. همین موضوع باعث خلق هایلایت شد که برای دسترسی به آن نیاز دارید اینستاگرام خود را آپدیت کنید.

هایلایت اینستاگرام چیست

چرا استفاده از هایلایت ضروری است؟

برای ساخت هر هایلایت اینستاگرام، باید یک استوری ایجاد کرده و سپس به روشی که در ادامه به آن می‌پردازیم، آن را برای همیشه در آشیو صفحه خود حفظ کنید. اما دلایل استفاده از هایلایت را پیش از توضیح اینکه چگونه می‌توان هایلایت حرفه ای در اینستاگرام داشت؛ بیان می‌کنیم.

دلایل اهمیت هایلایت عبارتند از:

 

حتما بخوانید: اینستاگرام مارکتینگ چیست؟ نکات طلایی بازاریابی اینستاگرام

 

حفظ همیشگی مطالب پراهمیت

اگر فکر می‌کنید مطلبی که امروز استوری کردید باید برای همیشه در پیج‌تان باقی ماند، کافی است آن را در یک هایلایت قرار دهید. مثلا اندازه‌های دقیق سایزهای مانتو که معمولا بین سایز 1 تا 4 هستند، یکی از پرتکرارترین سؤالات مشتریان است. با هایلایت کردن اندازه‌ها در اینستاگرام مخاطب به راحتی به آن دسترسی دارد.

 

دسته بندی مطالب و راحتی مخاطبان

اکثر پیج‌های عمومی به دلیل تعامل زیاد با مخاطبان، بسیار شلوغ و بهم ریخته هستند. در مثال بالا برای اطلاع از اندازه‌های سایز مانتو، مخاطب باید کلی وقت خود را هدر دهد تا بتواند در میان صدها و حتی هزاران پست، این اطلاعات مهم را بدست آورد.

یک ویژگی منحصر به فرد هایلایت اینستاگرام این است که به شما کمک می‌کند تا مطالب صفحه خود را به درستی دسته‌بندی کنید. مثلا سایزها، رضایت مشتری، آدرس و شماره تلفن فروشگاه، اجناس تخفیف‌دار و…  هرکدام در یک دسته قرار گرفته و به این صورت از سردرگمی مخاطبان کاسته می‌شود.

 

برندسازی

همانطور که در پاراگراف‌های قبلی نیز اشاره کردیم، محل قرار گرفتن هایلایت‌ها در بالای صفحه و پس از بیوگرافی می‌باشد. در واقع استوری‌های هایلایت شده در قسمت فوقانی پیج و دقیقا در جلوی چشمان مخاطبان قرار دارد.

از این رو، مخاطب می‌تواند همان چیزی را ببیند که برای شما اهمیت بالایی دارد. این در حالی است که معرفی برند برای هر کسب و کاری حیاتی است و هایلایت‌ها به دلیل مختصر بودن و همینطور قرار گرفتن در جلوی چشم مخاطبان، گزینه مناسبی برای برندسازی محسوب می‌شوند.

 

حتما بخوانید: برندینگ و برند سازی در اینستاگرام ، چرا و چگونه؟

 

چگونه می‌توان هایلایت حرفه‌ای در اینستاگرام داشت؟

حال که به خوبی با اهمیت و ضرورت hightlight آشنا شدید، نوبت به ساخت هایلایت‌های حرفه‌ای رسیده است. در ادامه چند مورد از بهترین روش‌های ساخت یک هایلایت حرفه‌ای را معرفی می‌کنیم.

نکات هایلایت حرفه ای اینستاگرام

اینستاگرام خود را آپدیت کنید

پس از به‌روزرسانی اینستا، کافی است که محتوای مورد نظر خود را استوری کنید. حال در قسمت پایین استوری، گزینه هایلایت را پیدا کرده و سپس داستان خود را در آن add کرده و یک اسم مناسب برای آن پوشه قرار دهید.

 

هرچقدر تعداد هایلایت‌ها کمتر، بهتر

هرچند شما می‌توانید تا جایی که دوست دارید هایلایت بسازید و هر روز هم بر تعداد آن بیافزایید اما آیا خودتان حال و حوصله خواندن استوری‌های چهارم و پنجم به بعد را دارید؟

جالب است بدانید که اغلب کاربران فقط به همان 4 هایلایت اول پیج توجه کرده و کمتر سراغ موارد بعدی می‌روند. از این رو، باید سعی کنید تمام مطالب مهم و مرتبط با برند خود را در همان 4 هایلایت اول بگنجانید.

 

حتما بخوانید: طراحی پیج اینستاگرام ، چرا و چگونه؟! | معرفی بهترین طرح ها

 

از کاورهای زیبا و خلاقانه برای هایلایت‌ها استفاده کنید

هیچ‌گاه قدرت تصاویر را دست کمک نگیرید و به عکس‌های بی‌کیفیت و معمولی برای کاور هایلایت اکتفا نکنید. چرا که جذابیت تصویر کاور بر میزان خواندن آن پوشه، تأثیر فراوانی دارد. بهتر است برای هر هایلایت از یک عکس مرتبط با نام همان استفاده کنید. تلاش کنید تا رنگ‌ها و تصاویر انتخابی‌تان از جذابیت بصری بالایی برخوردار باشند.

Highlight Cover  وCanva دو برنامه عالی و پرطرفدار برای انتخاب تصاویر کاور هستند. حتما به هر دوی آن‌ها سربزنید.

 

اهمیت عنوان هایلایت را دست کم نگیرید

از آنجایی که مطالب مرتبط به هم در یک Highlight قرار می‌گیرند، باید برای هرکدام از آن‌ها یک عنوان زیبا، جذاب، مختصر و کوتاه انتخاب کنید. البته، نام برخی از هایلایت‌ها همچون رضایت مشتری و امثال آن‌ها را به همین صورتی که گفتیم قرار دهید. زیرا خلاقیت به خرج دادن برای این نوع هایلایت‌های ضروری به قیمت گیج شدن و حتی از دست مخاطبان تمام می‌شود.

برخی از مهم‌ترین عناوین هایلایت را در ادامه می‌خوانید:

  • ارتباط با ما (شامل آدرس فروشگاه و تلفن‌های تماس)
  • منوی غذا
  • نظرات مشتریان
  • درباره ما (معرفی برند)
  • محصولات ما

چگونه کاور هایلایت اینستاگرام بسازیم؟

تا این قسمت از مطلب، با هایلایت اینستاگرام و اهمیت آن در موفقیت پیجمان آشنا شدیم. حال در این قسمت می‌خواهیم به شما بگوییم که چطور می‌توانید برای هایلایت‌های خود کاور بسازید. برای انجام این کار، سایت‌ها و برنامه‌های مختلفی وجود دارند که عبارتند از:

Canva

یکی از سایت‌هایی که برای ساخت کاور بسیار کاربردی است، Canva نام دارد. برای استفاده از این سایت، بایستی در آن ثبت‌نام کنید و از ابزارهای جذاب آن برای ساخت کاور هایلایت، لوگو، کاور پست و… استفاده کنید. برای طراحی کاور هایلایت، به قسمت Covers Instagram Story Highlight بروید و با استفاده از رنگ‌ها و طرح‌های موجود، تصویر موردنظرتان را بسازید. لازم به ذکر است، در این سایت یک‌سری کاور آماده نیز وجود دارد، اما شما می‌توانید هر طرحی که بخواهید را شخصی‌سازی کنید.

Highlight Story

یکی دیگر از ابزارهای ساخت کاور اینستاگرام، Highlight Story نام دارد. در این برنامه، چند طرح آماده وجود دارد که بایستی باتوجه به تم پیجتان، آن‌ها را انتخاب کنید. استفاده از هایلایت استوری به راحتی در موبایل میسر است و می‌توانید آن را از اپ استور دانلود نمایید. برای ادامه کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. پس از اجرای برنامه، ازطریق آیکون ذره‌بین، دسته‌بندی مناسب پیج خود را بیابید.
  2. شما می‌توانید با استفاده از گزینه + طرح موردنظرتان را از گالری اضافه کنید.
  3. با استفاده از Background طرح یا رنگ دلخواهتان را تغییر دهید.
  4. ازطریق کلیک کردن روی متن، آن را تغییر دهید.
  5. برای دیدن پیش‌نمایش طرح، روی آیکون چشم کلیک کنید.
  6. اگر به طرح دلخواه خود رسیدید، آن را در گالری ذخیره کرده و بر روی پیج خود بارگذاری کنید.

علاوه بر موارد معرفی شده، ازدیگر ابزارهایی که به منظور ساخت کاور هایلایت مورد استفاده قرار می‌گیرند، عبارتند از:

  • فتوشاپ
  • برنامه Snappa
  • استفاده از گوگل ایمیج
  • و…

تغییر و گذاشتن هایلایت اینستاگرام چگونه است؟

زمانی که تصویر دلخواهتان را برای کاور هایلایت‌ انتخاب کردید، برای بارگذاری آن به پیجتان بروید و هایلایت موردنظر را باز کنید. در آنجا گزینه edit highlight را انتخاب کرده و سپس به edit cover بروید. در این بخش، گالری گوشی باز شده و می‌توانید تصویر موردنظر را برگزینید. با انتخاب گزینه تیک، تصویر بر روی هایلایت قرار گرفته و برای مخاطبینتان قابل نمایش است. برای تغییر کاور هایلایت نیز همین مراحل را تکرار کنید.

آموزش نحوه حذف هایلایت‌ها

اگر قصد دارید یکی از هایلایت‌های پیجتان را حذف کنید، فقط کافیست انگشتتان را بر روی آن نگه داشته و در پنجره بازشده، گزینه Delete Highlight را بزنید. در صورتی که به هر دلیل بخواهید کاور هایلایت موردنظرتان را حذف کنید، فقط کافیست مراحل قسمت قبل را دنبال کنید و در آنجا تصویر تنظیم شده را بردارید.

 

و اما جمع‌بندی

در این مطلب از رشدانا راجع به این موضوع صحبت کردیم که چگونه می‌توان هایلایت حرفه‌ای در اینستاگرام داشت؟ در واقع اهمیت زیاد هایلایت‌ها برای تمام صاحبان پیج‌های عمومی آشکار شده است. با این حال اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید، هرچه زودتر نسبت به ایجاد هایلایت‌های ضروری پیج خود اقدام نمایید.

امیدواریم این مطلب علیرغم مفید بودن باعث شود نظرات و تجربه‌های ارزشمند خود را در این باره با ما در میان بگذارید.

 

راضیه حبیبی

کارشناس حقوقی که علاقه ش به حوزه دیجیتال باعث آشناییش با رشدانا شد، دوره هفدهم رشدآموزی و مسیر رشد سئو رو گذرونده، خوشحاله از بودن کنار تیم حرفه ای تولید محتوا رشدانا و هدفش گره خورده با افزایش سطح آگاهی خودش و دیگران.

دوره آموزشی پیشنهادی

دوره آموزش ادمین حرفه ای اینستاگرام

Instagram Admin Course

رشد کسب و کارهای اینترنتی را با مدیریتی متفاوت در دست بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin