موضوعات برتر در اینستاگرام برای جذب فالوور و دنبال کننده


در حال حاضر، تقریبا اکثر افراد جامعه یک صفحه اینستاگرام دارند و در آن به تولید محتوا مشغول هستند. احتمالا شما هم از این قاعده مستثنی نیستید. اگر شما هم به عنوان یکی از اعضای…

در حال حاضر، تقریبا اکثر افراد جامعه یک صفحه اینستاگرام دارند و در آن به تولید محتوا مشغول هستند. احتمالا شما هم از این قاعده مستثنی نیستید. اگر شما هم به عنوان یکی از اعضای این شبکه اجتماعی پرطرفدار یا یک ادمین اینستاگرام در حال فعالیت هستید؛ حتما می‌دانید اساس اینستاگرام به اشتراک‌گذاری عکس و اطلاعات مختلف درباره موضوعات متفاوت است.

به طور کلی، فعالیت هر یک از اعضا پیرامون همین هدف شکل می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای جذب دنبال‌کننده و فالور، داشتن موضوع مناسب برای تولید محتوا است؛ یعنی اگر محور اصلی محتواهایی که به اشتراک می‌گذارید یکی از موضوعات برتر اینستاگرام باشد، حتما می‌توانید شاهد رشد و افزایش دنبال‌کنندگان صفحه خود باشید.

در این مقاله درباره تعدادی از موضوعات برتر اینستاگرام صحبت می‌کنیم که باعث رشد تعداد فالوور و دنبال‌کنندگان یک صفحه می‌شوند. اگر دوست دارید یک حساب کاربری پربازدید و پرمخاطب در اینستاگرام داشته باشید اما دقیقا نمی‌دانید که باید براساس چه موضوعی تولید محتوا کنید، تا انتهای این مقاله با رشدانا همراه باشید.

موضوعات برتر در اینستاگرام | رشدانا

موضوعات برتر اینستاگرام برای جذب دنبال کننده

شاید این سوال شما هم باشد که چه موضوعاتی برای مخاطبان اینستاگرام (Instagram) جذاب‌تر است؟ نحوه تولید محتوا برای هر موضوع چگونه باید باشد؟ این موضوع چه مباحثی را در بر می‌گیرد؟ و به طور کلی، نیاز مخاطب چیست و چگونه باید آن را برطرف کرد؟ قبل از پاسخ دادن به این سوالات باید به چند نکته توجه کنید. این نکات به شما کمک می‌کنند تا موضوع بهتری انتخاب کنید.

 

حتما بخوانید: موضوعات برتر اینستاگرام برای جذب فالوور

 

اصول و قواعد ساخت صفحه اینستاگرام

اگر می‌خواهید پیج پربازدید و موفقی در اینستاگرام داشته باشید، ابتدا باید یکسری اصول و قواعد را بشناسید و طبق آن جلو بروید. این قوانین عبارتند از:

 

شناخت مخاطب

باید بدانید که مخاطب یا پرسونای هدف شما کیست؟ برای چه کسی یا کسانی تولید محتوا می‌کنید؟ ارزشی که خلق می‌کنید به دست چه کسی می‌رسد؟ لحن، صدا و بیان هر صفحه با دیگری متفاوت است؛ چون مخاطب هر صفحه با دیگری فرق دارد. اگر می‌خواهید تعامل مناسبی بین شما و کاربر برقرار شود یا کنش و واکنش مطلوبی صورت گیرد، باید قبل از هر چیزی، مخاطبتان را تحلیل و ارزیابی کنید. این کاربر در چه ساعاتی فعال‌تر است؟ جوان است یا نوجوان یا حتی پا به سن گذاشته؟ قبل از هر اقدامی باید پاسخی روشن برای تمام این سوالات پیدا کنید.

 

نحوه تولید محتوا

روش و استراتژی محتوای خود را بدانید؛ یعنی در هفته چقدر می‌توانید برای ارتقا صفحه اینستاگرامتان زمان بگذارید؟ روش شما برای تولید محتوا چگونه است؟ طبق پرسونا و مخاطب هدفی که در مرحله قبل شناسایی کردید، چه استراتژی محتوایی برای انتشار مباحث مختلف در نظر دارید؟ اگر محتوای شما در زمینه مسائل عمومی است، برای تمام گروه‌های سنی حاضر در پیجتان محتوای اختصاصی دارید؟ ساعت انتشار را در نظر گرفته‌اید؟ اگر به سوالات این بخش هم بتوانید به طور کامل پاسخ دهید، حالا می‌توانید برای انتخاب یک موضوع نهایی از بین موضوعات برتر اینستاگرام اقدام کنید.

 

حتما بخوانید: چگونه استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام داشته باشیم؟

انتخاب موضوع از بین موضوعات برتر اینستاگرام

انتخاب موضوع بسیار مهم است چون هر موضوع، مخاطب خاص و روش منحصر به فردی برای تولید محتوا دارد. اگر بتوانید به سوالات بالا درباره مخاطب و روش تولید محتوا براساس زمان‌بندی و امکانات خود پاسخ دهید، در این قسمت به احتمال زیاد می‌توانید موضوع مناسبی برای شروع فعالیت صفحه خود انتخاب کنید. از موضوعات برتر اینستاگرام می‌توان به این موارد اشاره کرد:

موضوعات آموزشی

این مباحث طرفداران زیادی دارد. تقریبا اکثر افرادی که در دنیای مجازی هستند، زمان فراغت و بیکاری خود را در محیط اینستاگرام سپری می‌کنند و دوست دارند در کنار تفریح، مهارت هم بیاموزند. فرقی نمی‌کند شما یک تکنیک طراحی لوگو یا هویت بصری آموزش دهید یا راز پختن یک غذای لذیذ را با مخاطب به اشتراک بگذارید. هر نوع محتوای آموزشی، برای کاربر و مخاطب هدف جذاب است. به نظر می‌رسد، ورود به دنیای ورزش و آموزش‌های بدنسازی در منزل هم ایده خیلی خوبی باشد. آموزش‌های پرطرفدار در بین کاربران عبارتند از:

  • آشپزی و فودبلاگری
  • بیوتی بلاگری و سبک آرایش
  • کنکور
  • تکنیک‌های نرم‌افزارهای مختلف کامپیوتر
  • بورس
  • و موضوعات متنوع دیگر

موضوعات آموزشی | رشدانا

موضوعات طنز

تفریح! تفریح و باز هم تفریح اساس فعالیت کاربران در فضای اینستاگرام است؛ به طوری که هر زمان محتوای جدید و منحصر به فردی در دنیای موضوعات طنز وارد اکسپلور اینستاگرام شود، فورا مخاطبان خود را پیدا می‌کند. اگر دوست دارید صفحه‌ای با موضوع محتوای طنز و سرگرم‌کننده داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم خلاقیت را از یاد نبرید. هر چقدر خلاقانه‌تر شوخی کنید، برای کاربران جذاب‌تر است. تکنیک‌های مختلف فضاسازی و سناریوهای جذاب درباره مباحث اجتماعی شما را در چشم کاربر پررنگ‌تر جلوه می‌دهد. محتوای صفحات طنز بیشتر شامل چنین مواردی است:

  • استندآپ کمدی
  • تهیه ویدیوهای طنز
  • پشت صحنه ویدیوها
  • دوربین مخفی
محتوای طنز و سرگرم کننده | رشدانا

 

پیشنهاد ویژه : آموزش ادمین شدن در اینستاگرام

جمع بندی نهایی

در این مطلب، درباره موضوعات برتر اینستاگرام صحبت کردیم. برای داشتن صفحه پرمخاطب و پربازدید در دنیای مجازی، به ویژه اینستاگرام باید به شاخص‌ها و ویژگی‌های مختلف صفحات موفق دیگر نگاه کنید و از آن‌ها الگو بگیرید. بهترین روش برای پیدا کردن سبک و روش تولید محتوا، آزمون و خطا است. کاربران با میزان تعامل و شاخص‌های دیگر به شما می‌گویند تا چه حد با صفحه شما ارتباط می‌گیرند. با انتخاب موضوع مناسب، می‌توانید تا حد زیادی موفقیت صفحه خود را تضمین کنید. شما برای فعالیت مستمر در اینستاگرام، کدام موضوع را انتخاب کرده اید؟ آیا مخاطبانتان با موضوع شما ارتباط خوبی برقرار می کنند؟ نظرات عالی خود را با ما به اشتراک بگذارید.

صفیه محمدزاده

دوره آموزشی پیشنهادی

آموزش اینستاگرام مارکتینگ و کسب درآمد از اینستاگرام

Earn money with Instagram

اینستاگرام، ابزار درآمدزایی رایگان

آموزش کسب و کار اینستاگرامی و بازاریابی در اینستاگرام | رشدانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin