لوگو موشن Logo Motion چیست و چه کاربردی دارد؟


برای رونق گرفتن هر کسب و کاری، یکی از مهم‌ترین چیزها، داشتن لوگو و یا آرم حرفه‌ای است. لوگو موشن، به کسب و کارها کمک می‌کند تا به روشی بهتر خود را به مخاطب، معرفی…

برای رونق گرفتن هر کسب و کاری، یکی از مهم‌ترین چیزها، داشتن لوگو و یا آرم حرفه‌ای است. لوگو موشن، به کسب و کارها کمک می‌کند تا به روشی بهتر خود را به مخاطب، معرفی کنند. در این مقاله به شما خواهیم گفت که لوگو موشن چیست و چرا باید از آن استفاده کرد، پس با رشدانا همراه باشید.

 

لوگو موشن را بیشتر بشناسید

لوگو موشن یا Logo Motion که از آن با نام‌های لوگو اینترو و آرم استیشن نیز یاد می‌کنند، فایل‌هایی ویدیویی‌ هستند که در آن یک لوگو به وسیله صوت و آیکون‌های گرافیکی به صورت متحرک در می‌آید. این امر در تعریف هویت بصری برند، تاثیر چشمگیری دارد. به طور کلی لوگو موشن یکی از زیر شاخه‌های موشن گرافیک است و امروزه بسیاری از طراحان این رشته، به دلیل علاقه و یا مهارت بیشتر در این زمینه، به این زیر شاخه وارد می‌شوند. هرچقدر در این حوزه، از ابزار های حرفه‌ا‌ی تری برای طراحی استفاده کنیم، تاثیر گذاری آن بر مخاطب نیز بیشتر خواهد بود.

 

حتما بخوانید: موشن گرافیک چیست؟ همه‌چیز درمورد گرافیک متحرک

 

چند نوع لوگو موشن داریم؟

لوگو اینترو ها می‌توانند در انواع اندازه‌ها و با فرمت‌های مختلف تولید شوند. حال با توجه به این موضوع؛ باید از بین آن‌ها با در نظر گرفتن نوع کسب و کار و نحوه استفاده از آن در تبلیغات، مناسب‌ترین نوع آن را انتخاب کنیم.

 

لوگو موشن فلت

در این نوع از موشن ها معمولا با فضای دو بعدی سر و کار داریم. طراحی ها به صورت مینیمال و با استفاده از افکت‌های گرافیکی و کارتونی انجام می شوند. سادگی شکل ها و عناصر، تایپوگرافی خوانا و درشت و استفاده صحیح از رنگ ها، هویت برند تجاری شما را بهتر به مخاطب نشان می دهند.

لوگو موشن سه بعدی

در ابتدا به وسیله حجم دادن به لوگو های تولید شده، می توانیم آن ها را به مدل سه بعدی تبدیل کنیم. پس از آن به وسیله ترکیب با محیط سه بعدی و اضافه کردن دوربین و حرکت و صوت، این مدل از طراحی کامل می گردد. در نهایت این نوع لوگو اینترو ها حال و هوایی حرفه‌ای تر به تبلیغات خواهند داد. از این قابلیت، اغلب برای تلطیف و روح بخشی به ویدیو ها به صورت غیر مستقیم استفاده می کنند تا افراد را مجاب به خرید محصولات از برندی خاص کنند.

 

لوگو موشن‌های آماده

امروزه با توجه به پیشرفت نرم افزارهای گرافیکی و وجود قالب‌های آماده برای ساخت، این امکان برای صاحبان برند ها به وجود آمده است؛ که با کم‌ترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، یک لوگو موشن حرفه‌ای برای کسب و کار خود داشته باشند. استفاده از قالب‌های آماده اینگونه است که؛ طرح کلی در ویدیو یا تصاویر، مشخص شده و کافی است تا مشتری آن را انتخاب کند. سپس طراحان با جایگذاری لوگوی مورد نظر و ایجاد تغییرات جزئی، آن را شخصی سازی کرده و به مشتری تحویل می‌دهند.

پیشنهاد ویژه: آموزش موشن گرافیک مقدماتی

چرا از لوگو اینترو استفاده می‌شود؟

این موضوع که لوگو موشن در تبلیغات و برند سازی بسیار قوی عمل می‌کند، بر هیچکس پوشیده نیست. در ادامه به شما خواهیم گفت که استفاده از لوگو موشن چه اهمیتی دارد و چرا شرکت‌ها و کسب و کارهای مختلف در پی داشتن یک لوگو اینترو شخصی هستند.

کلاس کاری و پرستیژ کسب و کار

همه انسان‎‌ها تمایل به همکاری با شرکت‌‎های معتبر و یا خرید از کسب و کارهای حرفه‎ای دارند. به بیانی دیگر، ممکن است اکثر مخاطبینتان از جزئیات کار و حرفه شما خبر نداشته باشند، اما از ترندهای روز آگاه هستند و انتظار دارند چیزی که دریافت می‌کنند، حرفه‌‎ای و به روز باشد. طراحی لوگوموشن برای هر کسب و کاری سبب می‌شود تا آن برند در دید مخاطب خود حرفه‌‎ای تر به نظر برسد و از این طریق به اعتبار آن افزوده خواهد شد.

شکل گیری اعتماد

همواره اولین برخورد، تاثیر زیادی بر شکل‌گیری دیدگاه مخاطب‎ نسبت به برند دارد. باتوجه به اینکه لوگو اولین چیزی است که از یک برند نمایش داده می‎‌‌‌شود، نمی‌توان از تاثیر شگرف آن بر اعتمادسازی و برانگیختن احساسات مخاطب صرف‌نظر کرد. با استفاده از یک لوگوموشن خاص می‎‌‌توانید در اولین نگاه اعتماد مخاطب خود را جلب نمایید.

ماندگاری بیشتر برند در ذهن

از نظر کارشناسان، تصاویر متحرک و محتواهای ویدئویی نسبت به سایر محتواها در ذهن مخاطب ماندگارتر هستند. برخی از انیمیشن‌ها تنها در 10 ثانیه اجرا می‌شوند و همان مدت زمان کوتاه تاثیر بیشتری نسبت به یک تصویر ایستا دارد. اگر در کمپین‌های برندسازی کسب و کارتان از لوگوموشن استفاده کنید، نه تنها توجه مخاطبین بیشتری به شما جلب می‎‌شود، بلکه برندتان در ذهن آن‌ها ماندگارتر نیز خواهد شد. طبق نتایج به دست آمده، برندهایی که بر روی لوگوموشن خود سرمایه‌گذاری کرده‌اند، پس از به نمایش گذاشتن آن، تاثیرات چشمگیری را در رشد کسب و کارشان مشاهده کرده‌اند.

از دیگر موارد استفاده از لوگو موشن اینترو

  • کاهش هزینه و افزایش بازدهی نسبت به روش‌های دیگر تبلیغاتی
  • امکان استفاده از آن در انواع پلتفرم
  • امکان استفاده در تبلیغات ویدیویی مربوط به همان کسب و کار
  • معرفی حرفه‌ای تر برند

لوگو اینترو

 

لوگو موشن چه کاربردهایی دارد؟

لوگو های متحرک به وسیله جادوی عناصر گرافیکی، تاثیر فوری و جالب توجه ای بر روی مخاطب می‌گذارند و از مواردی هستند که در برندسازی و تبلیغات باید استفاده شوند. از این نوع لوگو ها در انواع ویدیو ها و کلیپ‌های تبلیغاتی و انواع موشن گرافیک، می‌توان استفاده کرد.

با ترکیب لوگو موشن و آدرس، شماره تلفن و یا شعار شرکت می‌توان آن را تبدیل به یک ویدیو اینترو یا اوترو کرد. در ادامه مهم‌ترین کاربرد لوگو های متحرک را آورده‌ایم:

  • استفاده در تبلیغات کوچک با هدف تاثیرگذاری آنی
  • استفاده در وب‌ها و شبکه‌های اجتماعی مربوط به برند
  • استفاده از آن در تمامی ویدیو های تبلیغاتی و آموزشی

 

حتما بخوانید: طراحی گرافیک چیست‌؟ چطور یک طراح کاربلدشویم

 

چند توصیه مهم درباره ساخت لوگو اینترو

قبل از شروع به طراحی لوگو اینترو و یا سفارش آن، به صورت دقیق بررسی کنید که اهداف شرکت از داشتن یک لوگوی متحرک چه چیزهایی است و قصد دارید چه شخصیتی از برند خود به مخاطب نشان دهید.

نکته بعدی که باید مدنظر داشته باشید، این است که برای ساخت این ابزار قدرتمند تبلیغاتی، باید خلاقیت به خرج دهید و سعی کنید کاربران را غافلگیر کنید به صورتی که نتوانند حرکت بعدی‌ شما را پیش بینی کنند. لوگو موشن باید کوتاه و ساده باشد. با ایجاد پیچیدگی بیهوده تنها باعث سردرگمی مخاطب خواهید شد!

تعرفه لوگو موشن چقدر است؟

به طور کلی نمی‎توان یک قیمت واحد برای طراحی لوگوموشن در نظر گرفت. مواردی مانند سناریو و داستان، صداگذاری و نوع لوگوموشن انتخابی شما همگی در تعیین هزینه آن دخیل هستند. البته تعرفه هر طراح با دیگری متفاوت است. بنابراین اگر قصد دارید برای کسب و کارتان یک لوگوموشن طراحی کنید، لازم است در ابتدا طراح موردنظرتان را انتخاب کرده و با بیان ویژگی‎های که مدنظر دارید، تعرفه موردنظر را حساب کنید.

سخن پایانی

در این مقاله بیان کردیم که لوگو موشن چیست و چه کاربردها و مزایایی دارد. لوگو موشن یا لوگو اینترو یکی از زیر مجموعه‌های موشن گرافیک است که از آن در جهت تبلیغات و برندسازی حرفه‌ای استفاده می‌شود. در پاسخ به سوال لوگو موشن چیست باید بگوییم؛ مجموعه‌ای از نقاشی‌ها و آیکون‌های متحرک که از آن در تیتراژها و یا تیزرهای تبلیغاتی و… استفاده می‌شود. در واقع همان لوگویی که با استفاده از ابزارها و نرم افزارهای مربوطه، متحرک سازی شده است.امیدواریم این مقاله برای شما کاربردی بوده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود را با ما در میان بگذارید.

فرزانه فانی

فارغ التحصیل کارشناسی معماری و مشغول فعالیت طراحی گرافیک و افزایش سطح مهارت خود در این زمینه هستم. رشدآموز دوره پانزدهم رشدانا بودم و به نوشتن و تولید محتوا علاقه مندم و مدتی است به عنوان کارشناس محتوا در رشدانا فعالیت می‌کنم. من به عنوان عضو کوچکی از خانواده نویسندگان محتوا، تمام تلاشمو می‌کنم تا محتوا های ارزشمندی تولید کنم.

دوره آموزشی پیشنهادی

دوره آموزش موشن گرافیک مقدماتی

Basic Motion Graphic Design

لذت شیرین موشن گرافیک را تجربه کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin