دوره آموزش موشن گرافیک مقدماتی

رشدانا

لذت شیرین موشن گرافیک را تجربه کنیم

Basic Motion Graphic Design

موشن گرافیک از دو واژه موشن به معنای حرکت و گرافیک به معنای تصاویر دو بعدی وکتوری تشکیل شده است. البتّه بر روی فایل‌های موشن گرافیک صوت هم گذاشته می‌شود تا جلوه بیشتری پیدا کند و مخاطب جذب آن شود.

توضیحات کارگاه آموزشی

آیا به تصویرسازی علاقه‌مند هستید؟ به تصاویر متحرک چطور؟ دوست دارید به عنوان یک طراح موشن گرافیک وارد بازار کار آنلاین شوید؟ اصطلاح موشن گرافیک دیزاین، از جدید ترین شاخه های علم طراحی است که به تازگی در دنیای دیجیتال ورود پیدا کرده است؛ از این رو استارتاپ ها، صاحبان کسب و کارها و مشاغل آنلاین و همچنین فعالان حوزه دیجیتال، اهمیت وجود یک طراح موشن گرافیک را بیش از پیش در تیم ها و مجموعه های خود احساس می‌کنند.

 

موشن گرافیک چیست؟

اصطلاح Motion Graphic از ترکیب دو واژه موشن (به معنای متحرک) و گرافیک (به معنای تصویر سازی) به وجود آمده است؛ بنابراین موشن گرافیک به معنای طراحی و خلق تصاویر متحرک و پویا است. یکی از بهترین ویژگی‌های گرافیک متحرک، توانایی بالای آن در انتقال پیام به مخاطب است؛ زیرا از ترکیبی جذاب یعنی تصاویر متحرک استفاده می‎کند.

موشن گرافیک انواع مختلفی دارد که در هر زمینه می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید؛ برای مثال، موشن گرافیک معرفی طراحی رابط کاربری اپلیکیشن که به آن UI Motion Graphic هم گفته می‌شود. این نوع گرافیک متحرک، یک پیش‌زمینه اولیه به شما می‌دهد که در محیط داخلی اپلیکیشن چه می‌گذرد و کاربردهای آن چیست.

 

چرا دوره آموزش موشن گرافیک در سطح مقدماتی؟

نیاز اساسی هر کسب‌وکاری، ماندگار شدن در ذهن مخاطب است. موشن گرافیک به واسطه برقراری ارتباط مستقیم و خلاقانه با کاربر می‌تواند به این نیاز کسب‌وکار و برند پاسخ بدهد.

فرض کنید همین پیام را بخواهید مانند یک ویدیو ضبط کنید و در دسترس مخاطب بگذارید. چقدر زمان می‌برد؟ آیا اصلا مخاطب رغبت می‌کند آن را ببیند؟ جذاب‌ترین ویژگی گرافیک پویا، انتفال پیام به شکل واضح، کوتاه و مستقیم است که کاربر به راحتی با آن ارتباط برقرار می‌کند.

برای انتقال پیام به بهترین و کامل‌ترین شکل، باید به ابزار مهمی مانند خلاقیت و ایده‌پردازی مسلط باشید؛ به این ترتیب، همیشه حرف و ایده‌ای برای صحبت هست و مخاطب ارتباط خیلی خوبی با کارهای شما برقرار می‌کند. در موشن گرافیک، تنوع و به‌روز بودن خیلی مهم است؛ باید همواره فکر و ایده‌هایتان را به‌روز نگه دارید. بعد از اتمام این دوره برای تکمیل مباحث موشن می‌توانید در دوره موشن گرافیک پیشرفته شرکت کنید.

 

مزایای ارزشمند کارگاه آموزش موشن گرافیک مقدماتی

  • ارائه جذاب (تدریس صفر تا صد مباحث)
  • پروژه محور بودن کارگاه (انجام پروژه جهت تسلط بیشتر به موضوع)
  • منتورینگ (پشتیبانی منتور در صورت بروز هرگونه ابهام یا مشکل برای انجام پروژه)
  • کیفیت بالا، قیمت مناسب

 

دستاوردهای رشدآموز در انتهای کارگاه

در طی کارگاه آموزش موشن گرافیک در سطح مقدماتی، شما با تکنیک‌ها و نرم افزار هایی که یک موشن گرافیک دیزاینر نیاز دارد، آشنا می‎شوید؛ مانند نرم افزار Adobe After Effects یا تکنیک‌هایی مانند پویانمایی متن که به شما کمک می‌کند آثار نو و جدید خلق کنید. همچنین، مفاهیمی مانند خاصیت‌ها، اصول متحرک‌سازی، شیپ لایرها و متن‌ها به طور کامل آموزش داده می‌شوند تا برای ورود به آموزش موشن گرافیک پیشرفته آمادگی کامل داشته باشید.

در انتهای کارگاه فوق‌العاده جذاب آموزش موشن گرافیک مقدماتی، ضمن آشنایی با ابزار و تکنیک‌های این رشته طی چند جلسه آموزش و بررسی پروژه‌های عملی ورزیده می‌شوید؛ انجام پروژه‌های متنوع و نزدیک به نیاز بازار کار به درخشش هر چه بیشتر شما در میان رقبا کمک می‌کند. این فرصت را از دست ندهید و همین حالا برای آموزش و کسب مهارت اقدام کنید.


ملزومات کارگاه

لپ تاپ، نصب بودن نرم افزار افترافکت و فتوشاپ

سرفصلها و کلیات

  • معرفی خاصیت ها
  • اصول متحرک سازی
  • شیپ لایر ها و متن ها
  • مبحث حوزه تری دی
  • افکت ها و پریست ها قسمت اول
  • افکت ها و پریست ها قسمت دوم

    چنانچه متقاضی برگزاری این دوره هستید، اطلاعات خود را وارد نمایید.

    course calendar جزئیات، ثبت نام

    • مدت زمان : چهار جلسه دو ساعته
    • تاریخ برگزاری : پاییز 1401‌
    • ساعت : 17:00 الی 19:00
    • اشتراک گذاری :
    • پیش نیاز: آشنایی اولیه با گرافیک
      • چنانچه متقاضی برگزاری این دوره هستید، اطلاعات خود را وارد نمایید.

      location pin مکان : دوره آنلاین – بستر آنلاین اسکای روم

      • مشهد
      اسکای روم آموزش آنلاین

      کارگاه آموزشی دوره آموزش موشن گرافیک مقدماتی - Basic Motion Graphic Design

      پیش نیاز: آشنایی اولیه با گرافیک

      كاربرد موشن گرافيك

      با توجه به زندگی در عصر دیجیتال و به روز شدن تکنولوژی های این حوزه، آموزش ابزارهای روز دنیا نقش مؤثری در موفقیت همه ی افراد دارد. امروزه موشن گرافیک یکی از این ابزارهای پیشرفته ی فراگیر است که بخش قابل توجهی از تبلیغات و برندسازی را به خود اختصاص می دهد بنابراین آموزش مقدماتی موشن گرافیک برای افراد فعال در این حوزه امری مهم محسوب می شود.

      آموزش موشن گرافی مقدماتی

      موشن گرافیک چیست؟

      موشن گرافیک یا (Motion Graphics) به معنی متحرک سازی تصاویر و گرافیک است که شباهت بسیاری به انیمیشن دارد. موشن گرافیک در تبلیغات و برندسازی بسیار پر کاربرد است که امروزه تعداد زیادی از این تبلیغات را در تلویزیون، وب سایت ها، شبکه های اجتماعی و … می توان دید. برای آموزش مقدماتی موشن گرافیک، نیازمند آموزش افترافکت و آموزش ایلوستریتور هستیم که افترافکت یکی از مهم ترین ابزارهای ساخت موشن گرافیک است البته باید توجه داشت که یادگیری و آموزش فتوشاپ اولین گام در این حوزه محسوب می شود.

      اهمیت موشن گرافیک در جذب مخاطب

      از آن جا که در موشن گرافیك تصاویر بدون تحرک به کاراکترهای متحرک و جذاب تبدیل می شوند می توانند به راحتی در ذهن مخاطب ماندگار شوند همچنین انعطاف موشن گرافیک، تمامی سنین مخاطبین را پوشش می دهد و از هزینه های گزاف طراحی کاتالوگ های تبلیغاتی کم بازده جلوگیری می کند.

      تفاوت موشن گرافی با انیمیشن

       تفاوت انیمیشن و موشن گرافیک

      موشن گرافیک بر روی تصاویر و متحرک سازی ابعاد گرافیکی تمرکز دارد در حالی که انیمیشن داستانی و شخصیت محور است و مفهوم خود را به صورت داستان به مخاطب ارائه می کند به همین دلیل بیشتر جنبه ی سرگرمی دارد و در صنعت سینما به کار گرفته می شود. امروزه موشن گرافیك با توجه به تأثیرگذاری رنگ، حرکت و فرم تصاویر و افزودن موسیقی به آن، نقش مؤثری در جذب مخاطب نسبت به یک برند دارد.

      مراحل ساخت موشن گرافیک

      خلاقیت و آشنایی با هنرهای روز، اصلی ترین ویژگی یک طراح موشن گرافی است با این حال اولین مرحله در ساخت موشن گرافیک، خلق ایده های ناب نسبت به موضوع طرح شده است و باید سبک تصویرسازی مشخصی برای این طرح در نظرگرفته شود. مرحله ی بعدی ایجاد یک سناریو و طرح کلی از موشن گرافیک است. روی کاغذ آوردن این طرح و سناریوی مناسب آن، در ساخت یک موشن گرافیک بسیار مهم است. در این مرحله باید تمامی نقاط اصلی موضوع و جزئیات طرح بررسی شود و پس از آن طراحی کاراکتر و صداگذاری انجام گیرد که با توجه به محدودیت زمان، این کار به دقت و توجه زیادی نیاز دارد. آخرین مرحله متحرک سازی تصاویر و صداهای ساخته شده از طریق نرم افزارهای ساخت موشن گرافی است. پس از تکمیل نهایی، بهتر است خروجی کار به دقت بررسی شود و در صورت لازم، اصلاح گردد.

      با توجه به مطالب ذکر شده و اطلاع از اهمیت موشن گرافی در امر تبلیغات و برند سازی، آموزش مقدماتی موشن گرافیک می تواند شروع مناسبی برای رسیدن به یک حرفه ی پول ساز و به روز در عصر دیجیتال باشد. شرکت درکارگاه های موشن گرافیک رشدانا، فرصت خوبی برای حرفه ای شدن در این حوزه می باشد.

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




      مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00
      
      ×
      roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin