لینک بیلدینگ چیست؟ چه تاثیری بر رتبه های سایت دارد؟


تعداد سایت‌های فعال در بستر وب به قدری زیاد است که در نگاه اول، بررسی این حجم از محتوا توسط موتور جستجو و به دست آوردن بهترین نتیجه، کمی غیرممکن به نظر می‌رسد؛ اما لینک…

تعداد سایت‌های فعال در بستر وب به قدری زیاد است که در نگاه اول، بررسی این حجم از محتوا توسط موتور جستجو و به دست آوردن بهترین نتیجه، کمی غیرممکن به نظر می‌رسد؛ اما لینک بیلدینگ این مسئله را کمی راحت‌تر می‌کند. همان طور که از عنوان مقاله پیدا است، لینک‌سازی مانند یک دمبل پرقدرت باعث ورزیده شدن سئو سایت و دیده شدن محتوا توسط کاربران مختلف می‌شود.

لینک بیلدینگ

البته یک شرط مهم وجود دارد و آن این است که شما باید استراتژی درستی برای استفاده از ابزار ساخت لینک داشته باشید تا بازخورد مناسبی بگیرید. شاید از خودتان بپرسید چه ارتباطی بین لینک‌سازی و دیده شدن توسط موتورهای جستجو وجود دارد؟ اگر می‌خواهید پاسخ این سوال و چندین مورد مهم دیگر را دریافت کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله، با رشدانا همراه شوید.

لینک بیلدینگ چیست؟

لینک‌سازی یا Link Building بر اساس توضیح داده شده در سایت ویکی دیتا “Efforts to increase the number of high-quality links pointing to a website” به فرآیندی می‌گویند که در آن، هدف افزایش تعداد لینک‌های خارجی معتبری است که به سایت ما ارجاع داده می‌شوند. بک لینک، لینک‌سازی و عبارت Link Building همگی به یک معنا هستند. استراتژی لینک‌سازی و تهیه لینک خارجی برای وب‌سایت، یکی از صدها تکنیک بهینه‌سازی موتورهای جستجو و سئو سایت است. شاید از خود بپرسید که این لینک‌ها چه تاثیری روی روند کار موتورهای جستجو می‌گذارند؟

پاسخ در این است که لینک‌سازی خارجی به موتورهای جستجو راه و مسیر اصلی را نشان می‌دهد؛ یعنی، این لینک‌ها برای موتور جستجوی گوگل که روزانه میلیون‌ها صفحه را بررسی می‌کند، حکم یک راه درست را دارد تا به هدف و مقصد اصلی برسد. احتمالا متوجه شده‌اید که چرا مهم هستند؛ چون بین صفحات مختلف ارتباط و جریان تعامل برقرار می‌کنند و این کار، فرآیند جستجو را برای موتورهایی مانند گوگل، سرعت می‌بخشد.

پیمایش بین صفحات، جستجوی نتایج مختلف و پیدا کردن بهترین مسیر با استفاده از لینک‌سازی بسیار آسان‌تر خواهد شد. داستان ساختن لینک و لینک خارجی برای سایت، به اواخر سال 1990 بر می‌گردد؛ در آن زمان از این لینک‌ها برای تعیین میزان محبوبیت و اهمیت یک صفحه یا سایت استفاده می‌شد. بر اساس چنین هدفی، الگوریتم‌های جدیدی خلق شدند و مفهومی به نام لینک بیلدینگ شکل گرفت.

پیش از ابداع الگوریتم‌های جدید، بهبود سئو سایت برای دیده شدن در موتورهای جستجو فرآیند چندان پیچیده‌ای نبود؛ فقط باید یک سری کلمات کلیدی تعریف می‌کردید و آن‌ها را به طور معین در محتوای خود قرار می‌دادید. همین فرآیند ساده، بازدید شما را در گوگل به طرز چشمگیری بالا می‌برد اما رفته رفته با افزایش تعداد وب‌سایت‌ها، قوانین به‌روز شدند و الگوریتم‌های جدیدی به دنیای اینترنت اضافه شد.

الان چندین سال است که استفاده از روش‌های قدیمی مانند نمونه ذکر شده در متن، از طرف موتورهای جستجو و گوگل منسوخ شده و دیگر تاثیر مثبتی ندارند؛ یعنی در صورت استفاده از آن‌ها، نه تنها اتفاق مثبتی رخ نمی‌دهد، بلکه امکان پنالتی شدن سایت هم وجود دارد. با وجود چنین الگوریتم هایی در گوگل، باید راهکارهایی جایگزین برای دیده شدن وب‌سایت‌ها وجود داشته باشد و خوشبختانه لینک بیلدینگ یکی از همین راهکارها است.

 

لینک سازی چه تاثیری بر روی سئو سایت دارد؟

همان‌طور که می‌دانید، یکی از موارد تاثیرگذار بر روی سئو سایت، استفاده درست و اصولی از بک لینک است. طبق گفته‌های شرکت گوگل، وبمسترها می‌توانند رتبه سایت خود را از طریق افزایش تعداد سایت‌های معتبر و باکیفیتی که به آن‌ها پیوند می‌زنند، ارتقا دهند. لازم به ذکر است که توجه بیش از حد به تعداد لینک‌ها، تاثیر چندانی در کسب یک رتبه بهتر نسبت به رقبا، ندارد. مثلا اگر یک سایت فروش دستگاه اکسیژن، 5 بک لینک دریافت کند و سایت رقیب او 4 پیوند بگیرد، لزوما مورد اولی رتبه بهتری ندارد! چراکه علاوه بر تعداد، عوامل زیر نیز در تعیین جایگاه نهایی وبسایت موثر هستند:

  • ارزش و اعتبار صفحاتی که لینک داده‌اند.
  • بهینه‌سازی اصولی محتوا
  • انکرتکست پیوند‌های ورودی

یکی از راه‌های رسیدن به یک رتبه بهتر برای یک کلمه کلیدی خاص، گرفتن لینک از سایت‌های دیگر است. به طور کلی، دلایلی که به شما ثابت می‌کند که سایتتان نیاز به لینک‌سازی دارد، به شرح زیر می‌باشد:

  • به وسیله لینک‌سازی رتبه بهتر در نتایج جستجو به دست خواهید آورد.
  • ربات‌های گوگل راحت‌تر صفحات جدید شما را می‌یابند و ایندکس می‌کنند.
  • اعتبار و اعتماد به کسب و کار بهبود پیدا می‌کند.
  • دریافت بک‌لینک بیشتر، سبب افزایش اعتبار دامنه می‌شود و سایت شما تبدیل به یک منبع درآمد خوب از طریق تبلیغات می‌گردد.
  • به دست آوردن رتبه بهتر برای کلیدواژه‌ها از طریق لینک‎سازی، راحت‌‎تر میسر می‌شود.

لینک بیلدینگ چیست

یک مثال برای درک بهتر لینک سازی

این روزها عبارت‌هایی مانند لینک مناسب برای سایت یا بک لینک برای سایت فراوان شنیده می‌شود اما دقیقا معنی آن چیست؟ به این مثال توجه کنید. تصور کنید شما در یک مسیر یا خیابانی قرار دارید. می‌خواهید به کوچه یا خیابان مجاور بروید؛ بنابراین از راه‌های ارتباطی بین این دو کوچه یا خیابان استفاده می‌کنید. اگر در کوچه بن‌بستی قرار بگیرید، دیگر تا انتهای کوچه نخواهید رفت و دنبال مسیر دیگری می‌گردید تا به مقصد برسید.

این موضوع درباره موتورهای جستجو هم صادق است. اگر موتور جستجوی گوگل وارد یک صفحه شود که ارتباطی با دیگر صفحات ندارد، دقیقا عین فردی رفتار می‌کند که درون کوچه‌ای بن‌بست قرار گرفته؛ پس مسیر رفته را باز می‌گردد و راه یا سایت دیگری را دنبال می‌کند. بنابراین، می‌توان از این مثال نتیجه گرفت که هر چقدر یک صفحه یا سایت، ارتباطات بیشتر و بهتری داشته باشد، شانس دیده شدنش توسط موتور جستجوی گوگل بالاتر می‌رود.

انواع بک‌لینک کدامند؟

به طور کلی، لینک‌ها به دو دسته فالو (follow) و نوفالو (nofollow) تقسیم‌بندی می‌شوند. پیوندهای نوفالو، تاثیر چندانی در رتبه‌بندی صفحات ندارند و از طریق آن‌ها می‌توان به گوگل فهماند که لینک داده شده، مورد اعتماد من نیست. البته به طور قطعی نمی‌توان ادعا کرد که پیوندهای نوفالو تاثیری در رتبه‌بندی ندارند، اما نسبت به لینک‌های فالو کم‌اثرتر هستند. شما می‌توانید با استفاده از این قطعه کد (rel=nofollow) فالو یا نوفالو بودن یک لینک را تشخیص دهید.

نوع نوفالو معمولا در سایت‌هایی استفاده می‌شوند که در آن کاربران اقدام به ایجاد لینک می‌کنند و مدیر سایت به دلیل تعداد بالای آن‌ها، پیوندهای خروجی سایت را نوفالو می‌کند. به طور معمول، قابلیت نوفالو کردن لینک‌ها در وبلاگ‌ها، پست‌های مهمان و بخش نظرات کاربران استفاده می‌شود.

نحوه لینک سازی اصولی

اگر شما هم ترغیب شده‌اید که از این روش استفاده کنید، باید به چند اصل مهم پایبند باشید؛ این اصول و قوانین عبارتند از:

  • استفاده از لینک‌های طبیعی: مقالات و محتوای باکیفیت شما لینک‌های طبیعی برای شما خواهند ساخت؛ پس لینک‌های فیک یا مصنوعی نخرید چون تاثیر مثبتی نداشته و خطرناک است.
  • ایجاد لینک دستی برای افزایش دسترسی و توسعه سایت: این لینک‌ها توسط خود مدیر و نویسنده سایت انجام می‌شود.
  • لینک‌های خودساخته: این لینک‌ها توسط کاربران دیگر و در انجمن‌ها یا وب‌سایت تشکیل می‌شوند که شاید در وهله اول بی‌ارزش باشند اما بی‌تاثیر نیستند.
  • لینک بیلدینگ در شبکه های اجتماعی: اگر بتوانید با استفاده از راهکارهای مختلف کاری کنید تا کاربر تشویق شود مطالب سایت شما را در این شبکه ها به اشتراک بگذارد، تاثیر شگفت انگیز شبکه های اجتماعی بر سئو را مشاهده خواهید کرد.

 

استراتژی لینک بیلدینگ

از جمله راهکارهایی که باید در استراتژی لینک‌سازی به کار ببرید، عبارتند از:

  • تشویق مشتری به لینک دادن به سایت شما: این مورد نیاز به برنامه‌ریزی دقیق دارد و باید در زمان مناسب انجام شود.
  • تولید محتوای دسته اول و یونیک: از محتوای کپی استفاده نکنید چون بازدید چندانی برایتان به همراه نخواهد داشت. سعی کنید مطالب مرتبط با هدف سایتتان تهیه و منتشر کنید.
  • به‌روز و برخط بودن: از رقبا و سایر وب‌سایت‌های رقیب جا نمانید. محتواها و لینک‌هایتان را بر اساس سلیقه کاربر و نیاز زمان به‌روز نگه دارید.

 

پیشنهاد ویژه: آموزش سئو و بهینه سازی وب سایت

 

طراحی و شروع کمپین لینک بیلدینگ به چه صورت است؟

مانند هر فعالیت بازاریابی دیگری، نخستین گام برای شروع کمپین لینک‌سازی، تعیین هدف و استراتژی است. متاسفانه یکی از ایرادات این روش بازاریابی، دشوار بودن اندازه‌گیری فاکتورها در آن است. هرچند که موتورهای جستجو قادر هستند تا حد زیادی ارزش هر پیوند را مشخص کنند، اما دستیابی به اطلاعات کامل از نتیجه لینک بیلدینگ، کار غیرممکنی است. در ادامه معیارهایی را که می‌توان به منظور اعتبارسنجی یک لینک مورد استفاده قرار دهید را معرفی خواهیم کرد:

  • رتبه‌بندی برای اصطلاحات جستجوی مرتبط
  • Mozrank
  • حق اختیار دامنه
  • بک لینک رقبا
  • تعداد پیوندهای موجود در یک صفحه
  • ترافیک ارجاع بالقوه

اگر رقیب برای ما لینک اسپم ساخت، چه کار کنیم؟!

اگر در یک سایت، به اشتباه اقدام به لینک‌سازی کردید و امکان حذف آن وجود نداشت و یا این‌که سایت اعتبار خود را از داد و یا حتی رقبا برای ما لینک‌سازی منفی انجام دادند، جای هیچ نگرانی وجود ندارد! ما می‌توانیم با استفاده از سرچ کنسول گوگل، لیست وبسایت‌هایی که به ما پیوند داده‌اند را بیابیم و با استفاده از ابزار Disavow از اثرگذاری منفی این لینک‌های مخرب بر سایتمان جلوگیری نماییم.

 

حتما بخوانید: حذف لینک های مخرب و سمی با ابزار Disavow

 

بهترین روش‌های ساخت بک لینک رایگان

پس از اینکه به طورکامل با Link Building آشنا شدید، هم اکنون وقت آن رسیده تا راجع به بهترین شیوه‌های ساخت بک لینک، آن هم از نوع رایگان آن صحبت کنیم. همانطور که می‌دانید بک لینک‌ها، یکی از مؤثرترین فاکتورهای موفقیت سئو محسوب می‌شوند و در مقابل، اگر در این فرآیند دچار اشتباه شوید، خطرات جبران ناپذیری مانند نابودی وب‌سایت در کمین شما خواهد بود.

کارشناسان و متخصصین سئو به خوبی می‌دانند که با ایجاد بک لینک‌های کاربردی و حساب شده می‌توانند رتبه سایت را افزایش دهند. به عبارت دیگر، هنگامی نتایج این روش پایدار خواهد بود که مقطعی نبوده و به طور مستمر پیگیری شود. البته موضوع خرید لینک، ممکن است برای بسیاری از صاحبان وب‌سایت‌ها هزینه بردار باشد پس بهترین راه، استفاده از بک لینک‌های رایگان است.

اگر تاکنون فکر می‌کردید که بک لینک رایگان، همانند بک لینک‌های پولی دارای کیفیت بالایی نیست و به سئو سایت کمک نمی‌کند، کاملا در اشتباهید! در ادامه خواهیم گفت که چطور این شیوه بدون دربرداشتن یک ریال هزینه، می‎تواند منجر به رشد سایت‌ها شود. همچنان همراه ما باشید.

طریقه لینک سازی | رشدانا

استفاده از سایت‌های اشتراک ویدئو

یکی از بهترین فرصت‌های موجود برای بک لینک ساختن، استفاده از شبکه‌های اشتراک گذاری ویدئو مانند یوتیوب، آپارات، تماشا و… است. این سایت‌ها، امکان ساخت و نوشتن لینک در کپشن ویدئوهای خود را فراهم آورده‌اند تا جایی که توسط چنین ظرفیتی می‌توانید بک لینک‎های بسیار خوب و البته، رایگان بدست آورید.

در ایران سایت‌هایی مانند آپارات، نماشا، تماشا در این راه کمک فراوانی به شما خواهند کرد. هرچند یوتیوب با بیش از 2 میلیارد و ۲۹۰ میلیون کاربر، در صدر سایت‌های اشتراک ویدئو جهان می‌باشد. از این رو، توصیه می‎کنیم در این رسانه حتما یک کانال اشتراک گذاری ویدئو داشته باشید. هر چقدر تعداد دنبال کنندگان کانال‌تان در یوتیوب بیشتر باشد، بک لینک‌هایی که در کپشن ویدئوهای خود استفاده می‌کنید نیز کمک بیشتری به افزایش رتبه سایت‌تان خواهند کرد.

 

ایجاد پروفایل در سایت‌های دارای اعتبار بالا

دومین روش، ساخت بک لینک های پروفایلی در سایت‌های با اعتبار بالا، همچون pinterest.com است. دقت کنید که برخی از وب‌سایت‌ها مانند پینترست این اجازه را به کاربران می‌دهند که یک پروفابل به نام خود ایجاد کنند. کاربران نیز برای معرفی کل سایت و ساخت بک لینک‌های برندی در اینگونه سایت‎ها ثبت نام می‌کنند.

هدف از این کار این است که به تدریج گوگل را متوجه خود کنید اما نکته قابل ذکر این است که همان ابتدای راه اندازی سایت، از این روش به صورت مفرط استفاده نکنید زیرا دقیقا نتیجه عکس می‌دهد. سعی کنید در هفته‌های اول تعداد کمتری لینک پروفایلی ایجاد کنید و به تدریج که اعتبار سایت‌تان افزایش یافت، هر ماه به ساخت چیزی حدود 2 یا 3 لینک پروفایلی اقدام کنید. به یاد داشته باشید که این یک نسخه واحد برای تمام سایت‌ها نیست و بهتر است در این زمینه از یک متخصص سئو راهنمایی بگیرید.

برای ساخت لینک پروفایلی، باید در یکی از سایت‌هایی که چنین مجوزی را به کاربران می‌دهد، عضو شوید سپس، ایمیل خود را تأیید کنید. پس از تأیید ایمیل به قسمت Setting Profile حساب کاربری خود بروید. در بخش تکمیل اطلاعات هم می‌توانید آدرس سایت خود را وارد کنید.

از دیگر وب‌سایت‌های که اعتبار دامنه (Domain Authority) و اعتبار صفحه (Page Authority) بالایی دارند می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Vimeo.com (پلتفرم به اشتراک گذاری ویدئوهای هنری)
  •  myspace.com (سایت یک شبکه اجتماعی با کاربرد سرگرمی و اجتماعی)
  • pinterest.com (شبکه‌ای تصویر محور)

 

انتشار پست مهمان

نوشتن پست مهمان از دیگر روش‌های گرفتن Backlink رایگان است. ساده‌ترین تعریف برای پست مهمان این جمله است: “محتوایی است که شما برای یک سایت دیگر که به آن سایت میزبان گفته می‌شود، می‎نویسید. در مقابل این کار، سایت میزبان هم به شما اجازه می‌دهد لینک سایت یا صفحات سایت خود را بر روی کلمات کلیدی محتوا قرار دهید.”

این روش طرفداران بسیاری دارد. چرا که هم برای سایت میزبان و هم برای سایتی که اقدام به تولید محتوا می‌کند، نتایج مفیدی به همراه دارد. به این صورت که سایت میزبان بدون پرداخت هزینه، محتوایی باکیفیت منتشر می‌کند و از سوی دیگر شما نیز بک لینک رایگان دریافت خواهید کرد.

در این روش، باید به نکات گفته شده زیر راجع به تولید محتوا و انتخاب سایت میزبان، دقت کافی داشته باشید:

  • سایت میزبان، اعتبار دامنه و تعداد بازدیدکننده بیشتری نسبت به سایت خودتان داشته باشد.
  • داشتن مخاطبین مشترک با سایت میزبان.
  • وجود ارتباط موضوعی میان محتوا و سایتی که برای انتشار مطلب انتخاب می‌کنید.
  • محتوا باکیفیت و یونیک باشد.
  • متن محتوا برای کاربر نوشته شود، نه برای گوگل.
  • به سایت‌های مشابه و مرتبط با حوزه فعالیت‎تان هم لینک دهید.

همانطور که گفتیم با انتشار پست مهمان علاوه بر اینکه به سایت میزبان به طور رایگان ارزش می‌افزایید، نظر گوگل را نیز به سمت سایت خودتان جلب می‌کنید. اگر با سایت‎‌هایی که این امکان را برای شما فراهم می‌کنند، آشنا نیستید؛ کافی است عبارت “پست مهمانtitle:” را در گوگل سرچ کنید.

 

وب‌سایت ویرگول

یکی از گزینه های رایگان برای ساخت بک لینک، سایت ویرگول است که بستر مناسبی را برای اشتراک مطالب در حوزه‎‌های مختلف علمی، اقتصادی، فرهنگی، هنری و…  فراهم آورده است. شما هم با عضویت در ویرگول و ضمن انتشار محتوا باکیفیت، می‎توانید از این سایت Backlink بگیرید.

به منظور گرفتن بک لینک از ویرگول، کافی است در این سایت ثبت نام کنید، سپس مطلب خود را از طریق گزینه “ارسال نوشته جدید” به اشتراک بگذارید و در آن به سایت یا صفحاتی از سایت‌تان لینک دهید. البته اخیرا ویرگول به حجم زیاد لینک سازی حساسیت نشان می‌‎دهد و کاربرانی که مدام در محتوای خود لینک‌های متعدد قرار می‌دهند را به شیوه‌هایی مانند حذف محتوا، عدم تأیید محتوا و یا مسدود کردن اکانت، جریمه می‌کند.

 

بک لینک‌های کامنتی

بسیاری از سایت‌ها با اهداف مشخصی همچون افزایش تعامل با کاربران، بستری را فراهم کرده‌اند که کاربران در زیر مطالب مختلف و حتی محصولات سایت‌شان، کامنت، دیدگاه و تجربیات خود را همراه با درج لینک سایت بنویسند. این قسمت، فرصت بسیار خوبی برای دریافت بک لینک رایگان است.

توجه کنید که بجای وارد کردن نام خود در قسمت کامنت‌ها، بهتر است نام برند خود را بنویسید و یا کلمات کلیدی را درج کنید که در صفحه ای که به آن لینک می‌دهید، از آن‎ها استفاده کرده‌اید.

 

پیدا کردن لینک‌های خراب

برای ساخت بک لینک رایگان، سراغ مطالب سایر سایت‌هایی که در حوزه کاری شما فعالیت می‌کنند، بروید. احتمالا سایت‌های معتبری را پیدا می‌‌کنید که لینک‌های محتوایشان به دلایلی مثل ارور 404 از بین رفته است. در این مواقع با مدیر همان سایت وارد تعامل شوید و از او بخواهید که لینک محتوای خود را جایگزین لینک قبلی کنید.

 

شبکه اجتماعی لینکدین

در سال‌های اخیر، لینکدین به یکی از معتبرترین و پرطرفدارترین شبکه‎های اجتماعی تبدیل شده است که اتفاقا گوگل نیز توجه ویژه ای به آن دارد. از برجسته‌ترین مزایای عضویت در لینکدین، علاوه بر ساخت بک لینک رایگان می‌توان به شبکه سازی و افزایش دامنه ارتباطات حرفه ای اشاره کرد. بنابراین، اگر سایت خود را به تازگی راه اندازی کرده‌اید حتما نسبت به ساخت اکانت و فعالیت در لینکدین نیز اقدام کنید.

برای استفاده از این فرصت می‌توانید مقالاتی که در سایت خود منتشر کرده اید و توسط گوگل ایندکس شده‌اند را در بخش Article لینکدین نیز منتشر کنید. این روش، علی‌رغم رایگان بودن، باعث جلب توجه گوگل و افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت نیز خواهد شد.

 

تولید محتوای یکتا و دست اول

آیا راجع به محتوای قابل ارجاع چیزی شنیده اید؟ اصولا محتوای قابل ارجاع، محتوایی است که در آن از مطالب دست اول و اصطلاحا یونیک استفاده شده است. این نوع محتوا، قابلیت بازنشر در تعداد بالا را دارد و برای تهیه آن، باید روش‌هایی مانند تحقیق و جمع آوری اطلاعات را بکار بگیرید.

 

حتما بخوانید: نحوه تولید محتوا بهینه و روند آن در بهینه سازی سایت

 

برگزاری وبینار رایگان

برگزاری یک وبینار ارزشمند که در آن مخاطبان مطالب مفیدی می‌آموزند، می‌تواند به ساخت بک لینک برای سایت‌تان کمک فراوانی کند. در همین راستا، پس از اتمام وبینار، آن را در سایت خود قرار دهید و مطلبی کوتاه نیز راجع به آن تولید کنید. از شرکت کنندگان بخواهید که در صورت مفید بودن وبینار، آن را برای سایر علاقمندان ارسال کنند.

علاوه بر ارسال وبینار (که حاوی لینک سایت یا صفحات سایت‎تان است) از سوی شرکت کنندگان، می‎توانید از اینفلوئنسرها یا همکاران خود نیز نام ببرید. از این طریق، نه تنها مخاطبان بیشتری جذب می‌کنید بلکه بک لینک‌های رایگانی هم از سوی همکاران یا اینفوئنسرها دریافت خواهید کرد.

 

بررسی بک ‌لینک‌های رقبا

با استفاده از ابزارهایی همچون Ahrefs و Moz ، بک لینک‎‌های رقبای خود را ارزیابی کنید. در این شیوه، شما متوجه پتانسیل‌های موجود در فضای وب خواهید شد که از آن‎ها غافل بوده‌اید. مثلا اگر یکی از رقبای شما در یک سایت، پست مهمان منتشر کرده، می‌توانید از ظرفیت همان سایت برای انتشار مقاله و گرفتن بک لینک بهره‌مند شوید.

 

حتما بخوانید: به راحتی آب خوردن سایت خود و رقبا را آنالیز کنید!

 

جمع بندی نهایی

در این مقاله، درباره موضوع آموزش لینک بیلدینگ صحبت کردیم و تعدادی از روش‌های آن را با شما به اشتراک گذاشتیم. برای درک بهتر مفاهیم درک شده در این مقاله، باید آن‌ها را به شکل تجربی روی وبسایتتان پیاده کنید. هر چقدر تجربه شما در استفاده از چنین ابزارهایی بیشتر شود، زمان آزمون و خطا یا احتمال ایجاد مشکل در فرآیند مدیریت سایت هم کمتر خواهد شد.

پیشنهاد می‌کنیم اگر تا امروز از این روش استفاده نکرده‌اید، حتما آن را در بخشی از استراتژی سایت خود قرار دهید. آشنایی با انواع لینک ها، مفهوم و ساختار آن ها برای موتورهای جستجو می تواند به شما کمک کند تا از صفحات با ارزش تری لینک بگیرید و جایگاه خود را در موتورهای جستجو ارتقا دهید. به نظر شما لینک بیلدینگ چگونهمی تواند برای کسب و کار شما سودآور باشد؟ نظرات خوبتان را با ما مطرح کنید.

فرزانه فانی

فارغ التحصیل کارشناسی معماری و مشغول فعالیت طراحی گرافیک و افزایش سطح مهارت خود در این زمینه هستم. رشدآموز دوره پانزدهم رشدانا بودم و به نوشتن و تولید محتوا علاقه مندم و مدتی است به عنوان کارشناس محتوا در رشدانا فعالیت می‌کنم. من به عنوان عضو کوچکی از خانواده نویسندگان محتوا، تمام تلاشمو می‌کنم تا محتوا های ارزشمندی تولید کنم.

دوره آموزشی پیشنهادی

دوره جامع آموزش سئو SEO و بهینه سازی سایت

SEO Specialist Course

سایت خود یا مشتریانتان را هدفمند به صدر گوگل برسانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin