الگوریتم گورخر چیست؟ چگونه آن را رام کنیم؟


اگر تا به امروز در زمینه سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو فعالیت کرده باشید، حتما نام‌های جالب الگوریتم‌های گوگل به گوشتان خورده است. الگوریتم گورخر یکی دیگر از حیوانات سیاه و سفید گوگل است…

اگر تا به امروز در زمینه سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو فعالیت کرده باشید، حتما نام‌های جالب الگوریتم‌های گوگل به گوشتان خورده است. الگوریتم گورخر یکی دیگر از حیوانات سیاه و سفید گوگل است که به عنوان یک سئوکار حرفه‌ای باید با آن آشنایی داشته باشید، وگرنه برایتان گران تمام خواهد شد! همانطور که می‌دانید موتور جستجو گوگل که یکی از محبوب‌ترین ها در عرصه فعالیت خود می‌باشد، تا به حال الگوریتم‌های زیادی را به منظور جلوگیری از فعالیت سایت‌های اسپم و تکنیک کلاه سیاه به کار گرفته است. تنها هدف گوگل از این کار، رضایت کاربران بوده و بس!

 

درواقع این موتور جستجو همواره در پی این بوده تا کاربران را به آنچه که می‌خواهند، برساند و همانطور که می‌دانید تا حد زیادی هم در دستیابی به این هدف موفق عمل کرده است. همانطور که گفتیم، یکی دیگر از الگوریتم‌های کارآمد گوگل، گورخر نام دارد. در این مقاله از مجموعه مقالات دیجیتال مارکتینگ و سئو و بهینه سازی سایت، قصد داریم بگوییم که هدف از ایجاد این الگوریتم چه بوده و چگونه می‌توانیم از جریمه شدن سایتمان توسط آن جلوگیری کنیم. اگر شما هم علاقمند به موضوعات سئو هستید و یا در این زمینه فعالیت می‌کنید، پیشنهاد می‌شود تا انتهای این مطلب با رشدانا همراه باشید.

الگوریتم گورخر (Zebra Algorithm) چیست؟

به طور کلی الگوریتم گورخر یا همان Google Zebra Algorithm، به منظور مقابله با خلافکاران و پاک‌سازی ووکامرس از تاجران و بازرگانان کلاهبردار، روی کار آمده است! از آنجایی که در دنیای امروز تکنولوژی با سرعت زیادی در حال پیشرفت است و از طرفی مردم به استفاده از آن روی آورده‌اند، خریدهای اینترنتی نیز در جوامع مختلف رواج پیدا کرده است. در این بین که فروشگاه‌های اینترنتی با سرعت سرسام آوری در حال رشد هستند، عده‌ای از آب گل آلود ماهی گرفته و شروع به کلاهبرداری کرده‌اند!

Google Zebra Algorithm

 

البته لازم به ذکر است که یکی دیگر از اهداف گوگل زبرا، علاوه بر برخورد با خلافکاران فروشگاه‌های اینترنتی، وادار کردن همه به انجام بازاریابی موتورهای جستجو در استراتژی‌هایشان نیز است. همانطور که این الگوریتم با افرادی که قصد کلاهبرداری در دنیای وب را دارند مقابله می‌کند، به کسانی که قصد دارند به صورت اصولی کسب درآمد داشته باشند و جایگاه خود را ارتقا دهند نیز در رسیدن به اهدافشان کمک می‌کند. درواقع این دسته از الگوریتم‌ها به صاحبین مشاغل اینترنتی کمک می‌کنند تا بهتر بتوانند رضایت گوگل را جلب کرده و شرایط خود را بهبود دهند.

چرا گورخر؟!

شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که چرا اسم گورخر برای این الگوریتم انتخاب شده است؟! در پاسخ به این سوال باید گفت که این الگوریتم با هدف دفع مزاحمت‌ها و خلافکاری‌ها ایجاد شده است. از طرفی راه راه بودن و سیاه و سفید بودن گورخر باعث می‌شود تا حشرات و حیوانات مزاحم با دیدن پوست آن گیج شده و از این حیوان دور شوند! از آنجایی که این الگوریتم سبب می‌شود تا سایت‌های مزاحم و خرابکار حذف شوند تا کاربر بتواند با خیالی آسوده به اهداف خود برسد و با سایت‌های مفید ارتباط برقرار کند، نام گورخر را به خود گرفته است.

الگوریتم گورخر چگونه به وجود آمد؟

تولد الگوریتم زبرا مربوط به زمانی است که گوگل درصدد مقابله با فروشگاه‌های اینترنتی بی کیفیت و بی اعتبار برآمد. تیم پشتیبانی این موتور جستجو با آنالیزهای دقیق خود به این نتیجه رسیدند که برخی از فروشگاه‌های بی‌ارزش توانسته‌اند با استفاده از تکنیک‌های کلاه سیاه سئو، خود را به جایگاه‌های نخست گوگل برسانند! این گونه شد که برای از بین بردن این دسته از فروشگاه‌ها، آپدیت الگوریتم گورخر را در نظر گرفتند که کار آن مقابله با سایت‌های فروشگاهی سطح پایین بود.

این الگوریتم با به وجود آمدن خود مشکلات زیادی برای سایت‌های ضعیف فروشگاهی ایجاد کرد. البته اگر شما سایت فروشگاهی ندارید، نباید نگران برخورد با گورخر گوگل باشید! این الگوریتم علاوه بر وبسایت‌ها، بر پاک‌سازی شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، فیس بوک، گوگل پلاس و پینترست نیز تمرکز دارد.

 

حتما بخوانید: الگوریتم کبوتر گوگل و تاثیرات آن بر سئو محلی

 

هدف از ایجاد الگوریتم گورخر چیست؟

همانطور که در بخش‌های پیشین نیز گفته شد، هدف اصلی این الگوریتم مبارزه با سایت‌هایی که با هدف هک اطلاعات کاربران و یا به منظور به خطا انداختن آن‌ها ایجاد شده‌اند، است. گورخر هم مانند سایر همکاران خود بر روی سئو سایت‌ها، تاثیر گذار می‌باشد. درواقع الگوریتم گورخر قصد دارد تا سایت‌هایی که محتوا و عملکرد بهتری دارند را به رتبه بندی و جایگاه واقعیشان برساند. ربات‌های مربوط به گورخر گوگل، تمامی سایت‌های فروشگاهی را جستجو کرده و سایت‌های متخلف را شناسایی و اعمال قانون می‌کند!

 

چگونه سایت را بر اساس الگوریتم گورخر سئو کنیم ؟!

تا این قسمت از مطلب دریافتید که گورخر به چه سایت‌هایی حمله‌ور می‌شود و سعی در از بین بردن چه وبسایت‌هایی دارد. حال نوبت به آن می‌رسد که به شما بگوییم چه کارهایی باید انجام دهید تا از شر این گورخر در امان بمانید و آن را رام خود کنید! در ادامه چند نکته را به شما یادآور می‌شویم تا بتوانید توجه گوگل را به سایت فروشگاهی خود جلب کنید.

محتوای تازه تولید کنید

همانطور که می‌دانید گوگل جزو موتورهای جستجوی محتوا محور است و تاکید فراوانی بر روی محتوای سایت دارد. در سایت‌های فروشگاهی توضیحاتی که در مورد محصولات ارائه می‌شود، نوعی محتوا محسوب می‌شوند. بنابراین شما به عنوان صاحب یک کسب و کار اینترنتی باید تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا توضیحات را روان و سلیس نوشته و از کپی کردن محتوای سایر سایت‌ها به شدت پرهیز کنید! به یاد داشته باشید که اگر محتوای بی‌کیفیت در سایت خود منتشر کنید، حتی لینک سازی هم نمی‌تواند جایگاه خوبی را در نتایج جستجوها نصیبتان کند.

 

حتما بخوانید: آموزش تولید محتوا بهینه و روند آن در بهینه سازی سایت

 

مشتری مدار باشید

مشتری مداری جزو آن دسته از ویژگی‌هایی است که در هر کسب و کاری باید رعایت شود. البته که اهمیت این موضوع در فضای مجازی دوچندان می‌شود. پاسخ به نظرات و پیشنهادات مشتری‌ها می‌تواند تاثیر چشمگیری در دیدگاه سایرین داشته باشد. علاوه بر موارد ذکر شده، عناوینی که در ادامه ذکر می‌کنیم نیز می‌تواند تاثیر بسزایی در مقابله با جریمه الگوریتم گورخر داشته باشد.

  • پشتیبانی عالی
  • طراحی سایت با کیفیت و متناسب با کسب و کار

رابط کاربری مطلوب و در دسترس بودن

اگر به دنبال آن هستید که سایت خود را از نظر سئو ارتقا دهید، در وهله اول لازم است نیازهای کاربر را بشناسید و به آن‌ها توجه کنید و پس از آن، طراحی سایت خود را متناسب با نیازهای موجود پیش ببرید. به همین دلیل، داشتن یک سایت با رابط کاربری مناسب می‌تواند تاثیر بسزایی بر الگوریتم گورخر گوگل داشته باشد. طراحی سایت باید طوری باشد که کاربر با ورود به آن احساس راحتی کند و گزینه‌های مختلف سایتتان در دسترس کاربر قرارگیرد. به بیانی دیگر، در زمان طراحی باید به این نکته توجه داشته باشید که آیکون‌ها و صفحات را طوری بچینید که مخاطب مجبور نباشد برای انجام هر کار و یا رفتن به هر صفحه، کلی زمان صرف چگونگی رسیدن به هدفش کند!

از کدهای Schema استفاده کنید و به زبان گوگل صحبت کنید!

برای محصولاتی که در سایتتان برای فروش گذاشته‌اید، از زبان نشانه‌گذاری اسکیما استفاده کنید و کد آن را برای صفحات گوناگون سایت خود ایجاد نمایید. با انجام این کار، به گوگل می‌فهمانید که منظور‌تان چیست و اهمیت کاری که انجام می‌دهید به چه میزان است.

مشکلات برنامه‌نویسی و فنی سایت را سریعا حل کنید

به وجود آمدن باگ برنامه‌نویسی، نه‌تنها اعتبار شما پیش کاربرانتان را از بین می‌برد، بلکه از نظر گوگل نیز از ارزش سایت شما کاسته می‌شود. خزنده‌های گوگل وارد سایت شما می‌شوند و اقدام به بررسی آن می‌کنند و اگر در زمینه فنی با مشکلی روبرو شوند، اولین کاری که انجام می‌دهند، جلوگیری از ایندکس شدن آن است. درواقع سایتی که مشکل فنی دارد را به کاربران نشان نمی‌دهند. این موضوع، کسب و کار شما را نه تنها در معرض خطر قرار می‌دهد، بلکه می‌تواند سبب نابودی آن نیز شود! بنابراین در صورت بروز هرگونه مشکل فنی، به سرعت آن را برطرف کنید و اجازه ندهید که این موضوع، باعث ارسال سیگنال‌های منفی به گورخر گوگل شود.

 

حتما بخوانید: سئو تکنیکال چیست و چگونه انجام می‌شود؟

 

پشتیبانی آنلاین

یکی از نشانه‌های حرفه‌ای بودن یک سایت فروشگاهی، پشتیبانی آنلاین آن است. هرچقدر که سایت شما در حوزه‌های اعتمادسازی فعالیت بهتری داشته باشد، گوگل متوجه می‌شود که کسب و کار مفیدی است و به عنوان یک مزاحم با آن برخورد نمی‌کند.

 

پیشنهاد ویژه: دوره سئو و بهینه سازی سایت

 

جمع بندی

از آنجایی که این روزها افراد زیادی به خرید اینترنتی روی آورده‌اند، گوگل تصمیم گرفت کنترل بیشتری بر روی فروشگاه‌های اینترنتی داشته باشد. بدین منظور الگوریتم  گورخر ارائه شد. این الگوریتم با هدف مبارزه با کسب و کارهای اینترنتی خطاکار به روی کار آمد و اقدام به شناسایی و جریمه آن‌ها کرد. برای اینکه بتوانید از جریمه شدن توسط گورخر گوگل در امان بمانید، در این مطلب راهکارهایی را ارائه کردیم. به نظر شما به غیر از آنچه که ذکر شد، چه راه‌های دیگری برای جلوگیری از جریمه شدن وبسایت توسط الگوریتم زبرا وجود دارد. نظرات ارزشمندتان را با ما به اشتراک بگذارید.

فرزانه فانی

فارغ التحصیل کارشناسی معماری و مشغول فعالیت طراحی گرافیک و افزایش سطح مهارت خود در این زمینه هستم. رشدآموز دوره پانزدهم رشدانا بودم و به نوشتن و تولید محتوا علاقه مندم و مدتی است به عنوان کارشناس محتوا در رشدانا فعالیت می‌کنم. من به عنوان عضو کوچکی از خانواده نویسندگان محتوا، تمام تلاشمو می‌کنم تا محتوا های ارزشمندی تولید کنم.

دوره آموزشی پیشنهادی

دوره جامع آموزش سئو SEO و بهینه سازی سایت

SEO Specialist Course

سایت خود یا مشتریانتان را هدفمند به صدر گوگل برسانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin