اکسپلور اینستاگرام چیست و چه کمکی به رشد پیج اینستاگرام می‌کند؟


اغلب مردم اینستاگرام را می‌شناسند و تعداد زیادی از آن‌ها، در این شبکه اجتماعی فعال هستند. اینستاگرام پلتفرمی جذاب و سرگرم‌کننده است که از همان روزهای اول با هدف ایجاد تعامل بین کاربرها و اشتراک‌گذاری…

اغلب مردم اینستاگرام را می‌شناسند و تعداد زیادی از آن‌ها، در این شبکه اجتماعی فعال هستند. اینستاگرام پلتفرمی جذاب و سرگرم‌کننده است که از همان روزهای اول با هدف ایجاد تعامل بین کاربرها و اشتراک‌گذاری عکس و فیلم به وجود آمد. یکی از بخش‌های جالب و منحصر به فرد اینستاگرام، قسمت اکسپلور است که با آیکون ذره‌بین یا جستجو، به کاربر معرفی شده و در تمام نسخه‌های اینستاگرام حضور دارد. شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که اکسپلور اینستاگرام یا Instagram Explore چیست؟

در حقیقت این قسمت فقط برای جستجو در میان نام و حساب افراد مختلف نیست و یکی از راه‌های تبلیغ و دیده شدن توسط مخاطب است. در این مقاله، می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که اکسپلور چیست؟ و چه کمکی به رشد پیج اینستاگرام می‌کند؟ اگر دوست دارید با یکی از راه‌های ارگانیک برای ارتقا صفحه اینستاگرام خود آشنا شوید، در ادامه با رشدانا همراه باشید.

اکسپلور چیست

اکسپلور اینستاگرام چیست؟

یکی از قسمت‌های اپلیکیشن اینستاگرام اکسپلور است. این قسمت از سمت چپ، دومین آیکون بعد از گزینه خانه یا Home بوده و روی نوار ابزار پایین صفحه اینستاگرام قرار دارد. به کمک اکسپلور شما می‌توانید در بین حساب‌های مختلف جستجو کنید و با هشتگ‌های مختلف آشنا شوید. مهم‌ترین قابلیت اکسپلور این است که به شما اجازه می‌دهد تا به پست‌های محبوب اینستاگرام و افرادی که دنبال می‌کنید، دسترسی داشته باشید.

مهم‌ترین نکته درباره این قسمت، این است که بعد از مدتی اینستاگرام به کمک هوش مصنوعی سلیقه‌تان را متوجه می‌شود و محتواهایی با همان ویژگی‌ها را به شما نشان می‌دهد؛ یعنی هوش مصنوعی ابتدا روند تعامل و بازدید کاربران را رصد می‌کند و سپس براساس همان روند، محتواهای مشابه را به صورت گلچین به کاربر نشان می‌دهد.

 

حتما بخوانید: 10 ایده تولید محتوا برای اینستاگرام

 

برای مثال اگر در اکسپلور پست‌های آشپزی بیشتر تماشا می‌کنید، بعد از مدتی تعداد چنین محتواهایی در بخش اکسپلور شما زیاد می‌شود تا جایی که ممکن است 70 تا 80 درصد پست‌هایی که می‌بینید، درباره آشپزی باشد. اگر روند بازدیدهای شما به سمت کارهای هنری و گلدوزی تغییر کند، اکسپلور هم موازی با این تغییر، محتواهای جدیدی به شما نمایش می‌دهد.

به طور کلی، هر پست یا محتوایی که در اکسپلور مشاهده می‌کنید تا حد زیادی به فعالیت‌های گذشته شما مرتبط است. این پست‌ها براساس تعامل شما با دنیای اینستاگرام پیش‌بینی شده و در اختیارتان قرار می‌گیرند. حال که تا حدودی متوجه شدیم اکسپلور چیست؟ لازم است درباره نحوه تشخیص پست‌ها کمی توضیح دهیم.

اینستاگرام چطور سلیقه ما را متوجه می شود؟

اگر پستی در اکسپلور برای شما نمایش داده شود، در قسمت پایین پست یک خط یا نیم خط توضیح وجود دارد که چرا این پست را می‌بینید؟ به طور کلی، این توضیحات در چند مدل زیر خلاصه می‌شوند:

  • پست پرطرفدار ناحیه جغرافیایی کاربر: یعنی پستی که می‌بینید در منطقه جغرافیایی شما بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
  • پستی که توسط دوستان و کسانی که کاربر دنبال می‌کند لایک خورده باشد: یعنی پستی که مشاهده می‌کنید مورد علاقه Following یا دوستانتان بوده است.
  • شبیه به پست‌هایی که کاربر قبلا لایک کرده است: طبق تاریخچه فعالیت شما، مشابه پست‌هایی که قبلا لایک کرده‌اید دوباره در قسمت اکسپلور می‌بینید.
  • شبیه به ویدیوهایی که کاربر قبلا دیده است: ویدیوهایی که قبلا دیده‌اید، انواع مشابه آن براساس الگوریتم اینستاگرام گلچین شده و دوباره به شما نمایش داده می‌شوند.
  • شبیه به پست‌هایی که کاربر قبلا ذخیره کرده است: اگر قبلا پستی را ذخیره کرده باشید، مشابه آن را در اکسپلور خواهید دید.
  • شبیه به پستی که کاربر به اشتراک گذاشته است: اگر پستی را با دوستانتان به اشتراک گذاشته باشید، مشابه آن را دوباره در اکسپلور می‌بینید.
  • انتخاب‌های اینستاگرام براساس سلیقه کاربر: به غیر از انواع محتواهایی که براساس توضیحات بالا می‌بینید، بعضی از محتواها توسط اینستاگرام گلچین شده و به شما نمایش داده می‌شود.

پس حالا می‌دانیم که معنی توضیحات زیر هر پست در اکسپلور چیست. در ادامه درباره نقش اکسپلور و اینکه چطور به رونق صفحه اینستاگرام شما کمک می‌کند، صحبت می‌کنیم.

اینستاگرام چطور سلیقه ما را متوجه می شود؟

 

حتما بخوانید: چگونه در اینستاگرام برند شویم؟

نقش اکسپلور اینستاگرام چیست و چطور به رشد صفحه کمک می‌کند؟

حتما شما هم صفحه اینستاگرام کاری یا شخصی دارید و با توجه به اولویت هایتان یا خودتان آن را اداره می کنید یا از یک ادمین اینستاگرام کمک می گیرید. اگر می‌خواهید محتوای صفحه شما بیشتر دیده شود تا بازخوردهای بهتری از کاربرها دریافت کنید، اکسپلور به شما کمک می‌کند. با طراحی یک برنامه مستمر برای انتشار محتوا در سبک و روش خاص، مخاطبان بیشتری به بازدید از صفحه شما ترغیب می‌شوند.

به این ترتیب، آمار بازدیدکنندگان صفحه شما بالا می‌رود. هر کدام از این بازدیدکنندگان جدید، تعدادی فالوور یا دنبال‌کننده دارند که پست‌های محبوب این فرد برای آن‌ها هم نمایش داده می‌شود؛ پس به راحتی با انتشار محتوای دست اول و منحصر به فرد می‌توانید با کاربران جدید تعامل کنید. این کاربرهای جدید پلی هستند به سوی دنبال‌کنندگان بیشتر و تعامل قوی‌تر که باعث رشد روزانه صفحه شما می‌شوند.

 

پیشنهاد ویژه: آموزش ادمین شدن در اینستاگرام

 

اکسپلور چگونه یک محتوا را انتخاب می‌کند؟

اینستاگرام برای نمایش محتواهایی که در اکسپلور است، به سلیقه مخاطب توجه خاصی دارد. و سعی دارد این محتواها مختص به خود کاربر باشد. این نمایش‌ها بر اساس صفحات و لایک‌هایی که دنبال می‌کنید اتفاق می‌افتد.

حال که می‌دانید اینستاگرام چگونه محتواهای اکسپلور را انتخاب می‌کند، در مورد این موضوع صحبت می‌کنیم که یک پست چگونه باید وارد اکسپلور می‌شود.

چگونه یک پست وارد اکسپلور می‌شود؟

از مهم‌ترین کارهایی که می‌توان برای ورود به اکسپلور انجام داد داشتن محتوایی جذاب و چشم‌گیر و دارای تیتری جذاب است. الگوریتم اینستاگرام برای ورود به اکسپلور به طور دقیق مشخص نیست. اما موارد زیر احتمالا در آن تاثیرگذار است:

  1. محتواهای موجود در اکسپلور براساس صفحات فالوو شده کاربر انتخاب می‌شود.
  2. این محتواها براساس جستجوهایی است که کاربر قبلا انجام داده است.
  3. این پست‌ها به کاربرانی دیگر نمایش داده شده، آن‌ها را جذب نموده و مورد استقبال آن‌ها قرار گرفته است.

با فعالیت کاربر در اینستاگرام، پس از مدتی اینستاگرام متوجه علایق و سلیقه کاربر شده و محتواهای اکسپلور را بر همین اساس نمایش می‌دهد. حال به برای ورود به اکسپلور باید چه کارهایی را انجام دهیم؟

چگونه به اکسپلور وارد شویم؟

برای ورود به اکسپلور باید یک سری نکات را رعایت کنیم، این نکات عبارتند از:

مخاطبین خود را کامل بشناسید

اول از همه تعیین کنید چه کسانی قرار است محتواهای شما را ببینند؟ فرقی نمی‌کند که محتواهای شما محصولات یا خدماتی باشد که می‌خواهید به مخاطبین بفروشید و یا برای محتواهای خود بازدیدکننده جذب کنید. اول از همه باید مشخص کنید چه کسانی قرار است از محتواهای شما استفاده کنند.

از خودتان بپرسید که مخاطبین واقعا به چه چیزی احتیاج دارند و یا دنبال چه محتوایی هستند و محتواهایی که در پیج خود می‌گذارید چگونه قرار است به آن‌ها کمک کند. برای شناخت مخاطب خود این سوالات را از خود بپرسید:

  • مخاطبین و مشتریان هدف شما چه کسانی هستند؟
  • به چه چیزهایی علاقه‌مند هستند؟
  • چه کسانی را در اینستاگرام دنبال می‌کنند؟
  • اکانت و محتوای پیج آن‌ها به چه صورت است؟
  • محتوای شما در اکسپلور قرار است به چه کسانی نمایش داده شود؟

این موارد را مشخص کنید:

  •  نام
  • سن
  • جنسیت
  • محل
  • منافع
  • درآمد
  • نقاط ضعف و قوت
  • جاه طلبی‌ها
  • سرگرمی‌ها
  • مواردی که دوست ندارند
  • و…

استفاده از هشتگ‌ها و موقعیت مکانی

استفاده از هشتگ‌های مرتبط و موقعیت مکانی مناسب با محتوا امکان پیدا کردن محتواهای شما به مخاطب را افزایش می‌دهد، در نتیجه شانس نمایش پست را در اکسپلور افزایش می‌دهد. درسته که هشتگ به مخاطب در پیدا کردن محتوا کمک بسیاری می‌کند اما استفاده از هشتگ باید کاملا با احتیاط و هوشمندانه باشد. محدودیت استفاده از هشتگ 30 تا است اما تعداد مناسب استفاده، 11هشتگ می‌باشد. استفاده کردن از هشتگ‌های زیاد و یا نامرتبط بودن با موضوع پست تاثیر منفی خواهد داشت.

 

حتما بخوانید: هشتگ چیست؟ چگونه در اینستاگرام هشتگ بسازیم؟

 

تعامل با مخاطبین

برای دیده شدن پست در اکسپلور بهتر است با مخاطبین تعامل و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. یکی از راه‌های افزایش تعامل، جواب دادن به کامنت‌های مخاطبان، اظهار نظر درمورد پست‌ها، نظرخواهی، دعوت به چالش و یا بخواهید دوستانشان را زیر پست شما تگ کنند.

اکسپلور چیست و چه کمکی به رشد پیج اینستاگرام می کند؟

استفاده از کپشن‌های جذاب

کپشن‌ها قدرت بسیار زیادی در تشویق و ترغیب مخاطبین در کامنت گذاشتن دارند. از آن‌ها بخواهید که به سوالات شما پاسخ دهند از جملاتی استفاده کنید که آن‌ها را تشویق به اظهار نظر کند. کپشن‌های طولانی و جذاب نیز باعث می‌شود مخاطب زمان زیادی را در در پست شما بگذراند در نتیجه اینستاگرام متوجه می‌شود که پست شما برای مخاطب جذاب بوده و به دیگر مخاطبین نیز نشان می‌دهد.

استفاده از افراد و برندهای مورد اعتماد

افراد و پیج‌های شناخته شده تاثیر زیادی در تعامل شما با مخاطبین دارند. کاربران به این افراد اعتماد دارند و به صحبت‌های آن‌ها توجه و عمل می‌کنند. از طریق یک همکاری طولانی مدت با یک اینفلوئنسر که با مخاطبانی مرتبط با مخاطبان شما دارد، شانس دیده شدن‌تان در اکسپلور بالا می‌رود.

تشویق به روشن کردن اعلان‌ها

میزان لایک و کامنت در یک پست تاثیر زیادی در دیده شدن آن در اکسپلور را دارد. پست‌هایی که دارای لایک و کامنت بالایی هستند شانس بیشتری در دیده شدن در اکسپلور را دارند.

در زمان مناسب پست بزارید

بهترین زمان برای قرار دادن پست‌ها زمانی است که آن‌ها در پیج‌های خود فعال هستند. زیرا اینستاگرام به این زمانبندی‌ها بسیار اهمیت می‌دهد و در نتیجه وارد صفحه اکسپلور می‌شوید. خب این سوال پیش می‌آید که از کجا زمان فعالیت آن‌ها را متوجه شویم؟ با استفاده از اطلاعاتی که در اینسایت insight وجود دارد به شما اطلاعات در مورد زمان فعالیت مخاطبان‌تان می‌دهد.

مخاطبین چه پست‌های را دوست دارند؟

اینکه فقط یک پست در زمان مناسب بگذارید برای رفتن به اکسپلور کافی نیست. مخاطبین نیاز به محتوایی جالب و مفید دارند. این موضوع باعث مشارکت بیشتر آن‌ها با شما شده، لایک‌ها افزایش پیدا می‌کنند و به احتمال زیاد پست شما در اکسپلور قرار می‌گیرد.

 

حتما بخوانید: هایلایت اینستاگرام چیست؟ نکات هایلایت اینستاگرام جذاب‌

 

بررسی اکسپلور

اگر حساب‌های اینستاگرام مشابه را دنبال می‌کنید و یا با صفحاتی مرتبط یا کار خود سر و کار دارید، در اکسپلور نیز صفحاتی مرتبط با این موضوعات به شما نمایش داده ‌می‌شود و کمک بسیاری در دادن ایده برای ورود به اکسپلور به شما می‌دهد.

 

در پایان

در این مقاله به یک سوال مهم درباره اینستاگرام یعنی اکسپلور چیست؟ پاسخ دادیم و به طور کامل درباره نقشی که در رشد صفحه ایفا می‌کند، صحبت کردیم. برای یاد گرفتن نکات پیرامون اکسپلور اینستاگرام یا هر شبکه اجتماعی دیگری، نیاز به آزمون و خطا دارید. اگر می‌خواهید این نکات را به شیوه موثرتری یاد بگیرید، باید خودتان دست به کار شوید؛ از مقالات مختلف استفاده کنید و با انتشار پست‌های متنوع در اکسپلور اینستاگرام قرار بگیرید. امیدواریم این مقاله برای شما کاربردی بوده باشد. شما برای وارد شدن در بخش سرچ کاربران و افزایش نرخ تعامل صفحه خود چه روش های دیگری را می شناسید؟ نظرات ارزشمندتان را با ما به اشتراک بگذارید.

صفیه محمدزاده

دوره آموزشی پیشنهادی

آموزش اینستاگرام مارکتینگ و کسب درآمد از اینستاگرام

Earn money with Instagram

اینستاگرام، ابزار درآمدزایی رایگان

آموزش کسب و کار اینستاگرامی و بازاریابی در اینستاگرام | رشدانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin