برندینگ و برند سازی در اینستاگرام ، چرا و چگونه؟


6 سال از اولین زمانی که اینستاگرام به دنیا معرفی شد، می‌گذرد و تا امروز، شاهد تغییرات زیادی در سبک و روش این نرم‌افزار محبوب بودیم. در روزهای اول، فقط به چشم یک شبکه اجتماعی…

6 سال از اولین زمانی که اینستاگرام به دنیا معرفی شد، می‌گذرد و تا امروز، شاهد تغییرات زیادی در سبک و روش این نرم‌افزار محبوب بودیم. در روزهای اول، فقط به چشم یک شبکه اجتماعی برای به اشتراک‌گذاری عکس شناخته می‌شد اما رفته رفته قابلیت‌های آن ارتقا پیدا کرد؛ حالا و در سال 2020، یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین پلتفرم‌ها در جهان است. اینستاگرام از یک پلتفرم صرفا اشتراک‌گذاری عکس، حالا به محیطی برای گردهمایی افراد مختلف با شغل‌های متفاوت و اهداف متنوع تبدیل شده است. دیگر محدودیتی برای برندینگ و برند سازی در اینستاگرام وجود ندارد.

هر کسی با هر سن و شغلی می‌تواند در این شبکه اجتماعی فعالیت کند تا مردم بیشتری با وی آشنا شوند. جالب است بدانید، تنها باید به اصول اولیه و اساسی در این زمینه آگاه باشید. .میلیون‌ها کاربر فعال، به طور روزانه در این فضا حضور دارند و از اینستاگرام استفاده می کنند تا اطلاعات مختلفی را با سایر افراد به اشتراک بگذارند. حتی یک برند و کسب‌وکار هم می‌تواند جز پرطرفدارها باشد.

اگر شما هم دوست دارید رازهای تبدیل شدن به یک فرد موثر و محبوب در اینستاگرام را بدانید، احتمالا راجع به برندسازی و مسیر آن سوالاتی دارید. در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که چگونه به برند سازی در اینستاگرام بپردازیم؟ برای گرفتن پاسخ این سوال و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با رشدانا همراه شوید.

 

چگونه در اینستاگرام برند شویم؟

مسیر و نحوه برندسازی شاید یکی از مهم‌ترین سوالات افرادی باشد که به دنیای اینفلوئنسر مارکتینگ یا Influencer Marketing علاقه مند هستند یا دوست دارند که وارد این مسیر شوند. قبل از پرداختن به روش‌های برند سازی در اینستاگرام، ابتدا باید بدانیم چرا برندسازی مهم است؟ چرا باید برای ساخت برند خود از اینستاگرام شروع کنیم؟ نظر شما چیست؟ کمی با خود بیندیشید، سپس برای گرفتن جواب به قسمت بعد بروید.

چگونه در اینستاگرام برند شویم؟

چرا برند سازی در اینستاگرام مهم است؟

اغلب افراد در تمام جهان بیشتر زمان خود را در دنیای مجازی و اینترنت می‌گذارنند. بخش قابل توجهی از این زمان، در اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی صرف می‌شود. شاید ترسناک به نظر برسد اما مردم بیشتر از فیلم دیدن یا کتاب خواندن، در اینستاگرام هستند. این مساله از جوانب مختلف، پیامدهای متفاوتی دارد اما در دنیای تبلیغات، یک مزیت محسوب می‌شود.

اینستاگرام، پلتفرمی رایگان و دردسترس برای عموم مردم است که می‌توانند ضمن اشتراک‌گذاری عکس یا فیلم از زندگی خود، با دیگران هم ارتباط برقرار کنند. جدا از اهدافی که هر کسی می‌تواند از ورود به دنیای اینستاگرام داشته باشد، این فضا کاملا تعاملی است؛ یعنی شما می‌توانید با عده زیادی از مردم بدون محدودیت سنی، زمانی و مکانی ارتباط داشته باشید. به نظر شما همین مساله برای برندسازی کافی نیست؟

تا این بخش از مقاله، متوجه شدیم که چرا اینستاگرام برای برندسازی ایده‌آل است. در ادامه به سراغ این سوال می‌رویم که چگونه در اینستاگرام برند شویم و چند روش معرفی می‌کنیم.

 

حتما بخوانید: برندینگ چیست و چه تاثیری روی کار و فعالیت شما دارد؟

 

مراحل ویژه برندینگ در اینستاگرام

قبل از هر چیزی باید هدف خود را از برندسازی مشخص کنید. مقصد و چشم‌انداز شما کجاست؟ در نهایت خودتان را کجا می‌بینید؟ با تعیین هدف می‌توانید کمی مسیر را پیش‌بینی کنید. بعد از تعیین هدف، مراحل رسیدن به هدف را در نظر بگیرید. بعضی از این مراحل عبارتند از:

 

تبلیغات

برای بیشتر دیده شدن برند شخصی یا کسب‌وکارتان باید گزینه تبلیغات را در بین مراحل خود بگذارید. تبلیغات و مارکتینگ در اینستاگرام یکی از راه‌های پربازده است که شما را به افراد بیشتری متصل می‌کند. دنبال‌کنندگان جدید، انگیزه شما را برای تداوم مسیر و ادامه راه افزایش می‌دهند. یادتان باشد هر تبلیغی مناسب نیست. تبلیغات باید موازی با رفتار و صدای برند شما باشد نه در مقابل آن.

 

حتما بخوانید: گام به گام با اصول بازاریابی اینستاگرام

 

تولید محتوای کاربرپسند

برای داشتن یک مسیر موفقیت‌آمیز در حوزه برند سازی در اینستاگرام، باید تولید محتوای غنی و کاربردی داشته باشید. نیاز مخاطب را بشناسید و براساس همان نیازها هدف‌گذاری کنید. محتوای مرتبط با نیاز کاربر، شما را به چشم‌اندازی که تعیین کرده‌اید، نزدیک‌تر می‌کند.

تولید محتوای کاربر پسند

ارتباط مثبت و تعامل پیوسته با دنبال کنندگان

از نظرات مثبت و منفی استقبال کنید. مخاطبان جدید برای کشف برند شما وارد صفحه اینستاگرامتان می‌شوند. ابتدا ممکن است طبق سلیقه آن‌ها نباشد و بازخورد منفی بگیرید اما همیشه اینطور نمی‌ماند. رفته رفته یاد می‌گیرید چگونه باید با هر مخاطبی برخورد کنید تا برندتان را گسترش دهید. سعی کنید انتقادپذیر باشید. داشتن ادمین اینستاگرام می تواند در این زمینه به شما کمک شایانی بکند تا بتوانید زمانتان را بهتر مدیریت کنید.

ارتباط مثبت و تعامل پیوسته

سبک و زمینه شخصی خود را ایجاد کنید

منظور ما از ایجاد یک سبک یا زمینه که مختص خودتان و کسب و کارتان باشد، این است که یک الگوی مناسب همچون امضاء شخصی  خود را در تمام اجزاء صفحه اینستاگرام تان پیاده کنید.

تا بحال به صفحاتی که تصویر تمامی پست هایشان دارای یک زمینه سفید یا یک کادر با رنگی خاص است، دقت کرده اید و یا به صفحاتی که دارای یک قالب خاص هستند، برخورد کرده اید؟ استفاده از یک قالب مناسب که پیج شما را از سایر رقبا متمایز نماید نیز، یکی از روش های ایجاد سبک شخصی است.

قالب‌های طراحی شده می‌توانند، همه عناصر مرتبط با برندتان همچون لوگو، اطلاعات تماس، آدرس و… را شامل شوند. اگر پیج‌تان از یک سبک خاص و متفاوت پیگیری کند، نه تنها ظاهری آراسته تر خواهد داشت بلکه منجر به ماندگاری در ذهن کاربران نیز می‌شود.

 

حتما بخوانید: چگونه مدیر برند شویم؟

 

یک هشتگ اختصاصی برای برندتان ایجاد کنید

آیا می‌دانید هشتگ برند چیست و چگونه به کسب و کارتان کمک می‌کند؟ در واقع این نوع هشتگ، بر روی همه پست های پیج تان درج شده و برند شخصی کسب و کارتان به شمار می‎رود. همانطور که می‌دانید در سوشال مدیا از هشتگ‌ها برای تأثیرگذاری بیشتر بر کاربران استفاده می‌شود اما هشتگ برند، فرصت فوق العاده‌ای است تا توسط آن، جایگاهی دائمی در ذهن مخاطبین ایجاد کنید. برای طالعه بیشتر می‌توانید مطلب هشتگ چیست را بخوانید.

اگر قصد دارید هشتگ برندتان را ایجاد کنید، باید با هدفی خاص به انجام این کار بپردازید. یعنی اینکه، به دنبال کلمات تصادفی نباشید، با دقت تمام برای یافتن بهترین گزینه تلاش کنید و جز برای هشتگ‌های فصلی یا هشتگ کمپین‌های تبلیغاتی، آن را تغییر ندهید.

علاوه بر موارد بالا، برای ایجاد # اختصاصی به نکاتی زیر نیز توجه کنید:

  • از کلمات کلیدی کسب و کارتان استفاده کنید.
  • مطمئن شوید که پیش از شما،  بقیه کسب و کارها چنین هشتگ اختصاصی را انتخاب نکرده باشند.
  • هشتگ برند باید کوتاه و جذاب باشد، بنابراین شروع به ایده پردازی کنید و از میان گزینه های مختلف، بهترین # را انتخاب کنید.
  • در تمام پست‌ها، استوری‌ها، کپشن‌ها، پاور پوینت‌ها، اینفوگرافیک‌ها و… از هشتگ برندتان استفاده کنید تا کاربران به دیدن آن عادت کنند. این در حالی است که هشتگ برندتان به زودی گسترش می‌یابد و مخاطبین هر چه سریع‌تر با نام برندتان آشنا خواهند شد.
  • هنگامی که به اندازه کافی از طریق هشتگ برندتان نزد کاربران شناخته شدید، آن‌ها نیز در پست‌ها و مطالبشان هشتگ شما را استفاده می‌کنند. بنابراین، تلاش کنید که این توجه و لطف مخاطبین را بی‌پاسخ نگذارید.

 

پیشنهاد ویژه:آموزش ادمین اینستاگرام

 

و اما جمع بندی

در این مقاله به پاسخ این سوال پرداختیم که چگونه در اینستاگرام برند شویم؟ همانطور که پیشتر گفتیم، روش‌های مختلفی برای برند سازی وجود دارد که برای هر شخص یا کسب‌وکار متفاوت است. بعضی از روش‌ها بسیار ابتکاری و خلاقانه بوده و ممکن است برای همه مناسب نباشد. قبل از هر چیزی باید هدف مشخصی از برند سازی داشته باشیم تا مسیر، شفاف و قابل پیش‌بینی شود. امیدواریم نکات این مقاله به پیشبرد اهداف شما در برند سازی کمک کند. به نظر شما برند های موفق اینستاگرامی چه ویژگی هایی دارند و چه نکاتی را رعایت می کنند؟ نظرات ارزشمند خود را با ما مطرح کنید.

صفیه محمدزاده

دوره آموزشی پیشنهادی

آموزش اینستاگرام مارکتینگ و کسب درآمد از اینستاگرام

Earn money with Instagram

اینستاگرام، ابزار درآمدزایی رایگان

آموزش کسب و کار اینستاگرامی و بازاریابی در اینستاگرام | رشدانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin