6 اصل اساسی موفقیت در کسب و کار اینترنتی را بشناسید


به عنوان یک کار آفرین ، ورود به کسب و کار اینترنتی گام مهمی در جهت گسترش یک کسب و کار و افزایش سود است. برای آن دسته از افرادی که به تازگی در حال…

به عنوان یک کار آفرین ، ورود به کسب و کار اینترنتی گام مهمی در جهت گسترش یک کسب و کار و افزایش سود است. برای آن دسته از افرادی که به تازگی در حال شروع یک کسب و کار هستند، کسب و کار اینترنتی می تواند به طور بالقوه اساس یک شرکت سودآور باشد. در هرکدام از این گروه ها که هستید، این نکته را در نظر بگیرید که تجارت الکترونیک به سادگی گذاشتن محصولتان در سایت و امید برای فروش آن نیست! یک استراتژی خیلی خوب وجود دارد که به شما کمک بزرگی می کند. درک این که تجارت الکترونیک چگونه می تواند بر یک کسب و کار تاثیر بگذارد، برای موفقیت آن بسیار تاثیرگذار است. در این مقاله می خواهیم به شما بگوییم موفقیت در کسب و کار اینترنتی چگونه ممکن است. پس تا انتها همراه رشدانا باشید.

Success in Internet Business

6 اصل درموفقیت کسب و کار اینترنتی

برای این که در کسب و کار اینترنتی خود به موفقیت برسید لازم به رعایت یک سری اصول مهم و حیاتی است. در ادامه به 6 اصل مهم اشاره می کنیم که هر کسب و کار در فضای آنلاین باید به آن ها توجه ویژه ای داشته باشد.

1- قاعده قیمت گذاری محصولات

اینکه مشتریان برای خرید یک محصول، قیمت برندهای مختلف را مقایسه کنند امری طبیعی است اما انتظار می رود کارآفرینان نیز از نرخ تصویبی رقبای خود آگاه باشند. خوشبختانه ابزارهای مختلفی برای مشاهده و مقایسه قیمت های وبسایت های رقیب در دسترس است و استراتژی های مختلف قیمت گذاری برای دست یابی به نقطه دلخواه در جذابیت و درآمد، بسته به بازار و نوع محصولاتی که قیمت گذاری می شوند به کار گرفته می شوند.

2- حفظ محصولات با کیفیت بالا

سالیان سال مردم تصور می کردند محصولاتی که در فروشگاه های اینترنتی عرضه می شوند کیفیت پایین تری نسبت به محصولات مشابه با عرضه مستقیم در فروشگاه های فیزیکی دارند. در حالی که بسیاری از این تصورات غلط امروزه دیگر وجود ندارد، هنوز راه زیادی باقیست تا مشتری را متقاعد کنید که محصول شما از نظر کیفی با محصول عرضه شده در فروشگاه های بزرگ در سراسر شهر برابری می کند.

شما باید به طور مستمراستانداردها را رعایت کنید. اگر یک محصول بی کیفیت را برای یک مشتری ارسال کنید، این قطعا یک ضربه بزرگ در کسب و کار شما خواهد بود حتی اگر خدمات تعویض و استرداد کالا از ویژگی های کسب و کار شما باشد. در مجموع رضایت مشتری نقشی حیاتی برای ادامه بقای کسب و کار اینترنتی شما ایفا می کند و در عین حال ارائه محصول بی کیفیت می تواند کسب و کار شما را به زمین زند.

 

حتما بخوانید: ۱۰ ایده پولساز برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی

 

3- ارتقای دسترسی آسان به فروشگاه

طراحی وبسایت فروشگاه اینترنتی شما باید برای استفاده تمام مشتریان سازگار باشد. فروشگاه اینترنتی شما اصلی ترین ابزار برای ارتباط و تعامل با مشتریان است که باید قادر به انتقال سریع اطلاعات و برانگیختن حس اعتماد نسبت به کسب و کار شما در مشتری باشد.

قابلیت در دسترس بودن سایت، از آنجایی که به کسب و کار اینترنتی تان کمک می کند، از اهمیت بالایی برخوردار است. برای مثال افراد از فرهنگ های متفاوت ،افراد معلول و… اگر سایتتان قابلیت چند زبانه بودن را داشته باشد به طور بالقوه می تواند پایگاه مشتریان خود را گسترش دهد.

همچنین شما می توانید با استفاده از ابزارهای موبایلی به بهتر دیده شدن فروشگاه آنلاین خود کمک کنید، از جمله استفاده از طراحی واکنش گرا (ریسپانسیو) و بهینه سازی عکس هایتان برای بارگذاری سریع تر. در مجموع شما هرچه دسترسی وب سایت خود را بیشتر ارتقا دهید، افراد بیشتری می توانند آن را ببینند.

4- ایجاد یک احساس فوق العاده در اولین برخورد

کاربران در اولین نگاه می دانند که یک وبسایت را دوست دارند یا نه! و معمولا این احساس تا آخر باقی می ماند. ایجاد یک حس خوب در کاربر امری ضروری در جذب مشتری بیشتر برای فروشگاه اینترنتی شماست. بهترین و گیراترین طراحی ممکن را برای جلب و استفاده کاربر از وبسایت کسب وکار اینترنتی خود اجرا کنید. یک طراحی سایت خوب، اصولی دارد که با اجرا کردنش شما می توانید کاربران را مجاب کنید سری هم به محتوای سایتتان بزنند. به طور کلی، همه چیز باید در سایت شما آسان و قابل درک باشد.

5- امنیت در ارسال اطلاعات

یکی از نگرانی های اصلی کارآفرین و مصرف کننده، مقوله امنیت است. با توجه به انتقال آنلاین اطلاعات مالی و شخصی، همیشه این امکان وجود دارد که وبسایت های کسب و کار در معرض خطر قرار گیرند و اطلاعات کاربر برای اهداف نابکارانه دزدیده شود. این مورد علی الخصوص در مورد اطلاعات کارت های اعتباری که حداقل روزی یک بار در سایت های آنلاین وارد می شوند صدق می کند.

به همین منظور از ssl برای ایجاد امنیت در تجربه خرید مشتری استفاده کنید. لایه سوکت های امن تضمین می کند که تراکنش ها و داده ها رمزگذاری می شوند که در نتیجه شانس کمتری برای در معرض خطر قرار گرفتن هست. همچنین احراز هویت دو مرحله ای یک راه خوب برای حفظ امنیت کسب و کار اینترنتی شماست و اضافه کردن متدهای دیگر نیز می تواند به کمک شما بیاید.

6- استفاده از تجارت الکترونیک بر بستر موبایل

طی چند سال گذشته تعداد کاربران موبایل، به طرز چشم گیری افزایش یافته است. در نتیجه نیاز به موبایل محور شدن فروشگاه های اینترنتی به طور قطع التزام یافته است. اگر فروشگاه اینترنتی شما برای استفاده با موبایل بهینه سازی نشده است، شما یقینا سهم زیادی از بازار را از دست داده اید.

برخی از مواردی که یک فروشگاه آنلاین را برای استفاده در بستر موبایل بهینه می کند، مواردی مانند طراحی واکنش گرا با منوهای جهت یابی آسان برای استفاده، ویژگی های جستجوی جامع موبایل و پرداخت و تسویه آسان هستند که همگی با استفاده از تلفن همراه انجام می شوند. شما اصلا نیازی به طراحی نرم افزار موبایل ندارید! فقط کافیست وب سایتتان را برای استفاده با موبایل بهینه سازی کنید.

در نهایت:

اگر به دنبال کسب و کار هستید، مطمئنا این بهترین زمان برای شروع است. با جامعه ای که هر روز بیشتر و بیشتر به استفاده از محصولات و خدمات با تجارت الکترونیک گرایش پیدا می کنند، قطعا شاهد اتفاقات شگفت انگیزی در تجارت الکترونیک هم برای کارآفرین و هم مصرف کننده خواهیم بود!

اصول موفقیت در کسب و کار اینترنتی

برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی چه کاری انجام دهیم؟

همان طور که می‌دانید اینترنت یک رسانه سراسری است. با استفاده از آن می‌توانید به هر چیزی که نیاز دارید، دسترسی داشته باشید. یکی از امکاناتی که اینترنت برای انسان‌های امروزی فراهم کرده است، امکان کسب درآمد از این فضا می‌باشد. در کسب و کارهای اینترنتی مهم نیست که چقدر سرمایه دارید، چند ساله هستید و یا در کجای این زمین زندگی می‌کنید! تنها کافی است تصمیم بگیرید که از این فضا کسب درآمد کنید تا ببینید که چقدر می‌توانید در این زمینه موفق باشید. اما سوالی که پیش می‌آید این است که چرا بعضی‌ها در شغل‌های آنلاین موفق هستند اما برخی دیگر خیر؟ همان طور که پیشتر گفتیم در این مقاله رازهای موفقیت در کسب و کار اینترنتی را بیان خواهیم کرد؛ پس با ما همراه باشید.

برای کسب و کار خود برنامه داشته باشید

یکی از اصلی‌ترین گام‌ها در کسب و کارهای اینترنتی، به غیر از خرید دامنه و هاست این است که برای شروع کارتان برنامه ریزی کنید. به یاد داشته باشید که برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی باید اصول سئو و بهینه سازی سایت و تولید محتوای مفید و ارزشمند را جدی بگیرید. ورود به دنیای وب و موفقیت در آن، بدون برنامه ریزی مدون تقریبا غیرممکن است.

 

پیشنهاد ویژه: دوره آموزشی راه اندازی کسب و کار اینترنتی از 0 تا 100

 

بر روی کاربرانتان تمرکز کنید

برای اینکه بتوانید در کسب و کار اینرتنتی خود موفق شوید، باید به کاربرانتان توجهی ویژه داشته باشید. یکی از چالش‌هایی که در کسب وکارهای اینترنتی ایجاد می‌شود این است که در این گونه مشاغل، مشتری قادر به لمس و بررسی کالای موردنیازش به صورت مستقیم نیست. بنابراین صاحب یک فروشگاه آنلاین باید بتواند این چالش را با ارائه محتوای مفید، شرح نویسی کامل و استفاده از ویدئو و تصویر برطرف کند. همچنین تنوع در شیوه‌های پرداخت نیز می‌تواند در موفقیت این دسته از کسب و کارها موثر باشد.

همه جوانب را بسنجید

پیش از اینکه تصمیم به سرمایه گذاری در هر شغلی بگیرید، واجب است ابتدا درمورد کسب و کار مورد نظرتان و راه‌های موفقیت در آن، تحقیق و آنالیز کنید. شما در تحقیقات خود باید به این نتیجه برسید که مشتریان شما چه انتظاراتی از کسب و کارتان دارند و یا به کدام صفحه‌ها بیشتر سر می‌زنند؟ همچنین پس از شروع به کار، باید برای بهبود  شرایط ایجاد شده، همواره به تلاش خود ادامه دهید.

از شبکه‌های اجتماعی غافل نشوید

هیچ کارشناسی در دیجیتال مارکتینگ وجود ندارد که بیخیال تاثیر شگفت انگیز شبکه‌های اجتماعی بر روی کسب و کارهای اینترنتی شود! استفاده صحیح و اصولی از این شبکه‌ها سبب رونق بیشتر کسب و کارتان خواهد شد. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به شغل اینترنتی شما هویت می‌دهد. همچنین مشتریان شما را از محصولات و خدماتی که ارائه می‌کنید، آگاه می‌کند. آمارها نشان می‌دهند که تا به امروز کسب و کارهای زیادی به کمک شبکه‌های اجتماعی به فروش‌های بالا دست یافته‌اند. علاوه بر موارد ذکر شده، راهکارهای زیادی برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی یا (Success In Internet Business) وجود دارند که عبارتند از:

  • وبسایت مربوط به کسب و کار آنلاین باید بر روی تلفن‌های همراه قابل اجرا باشد
  • سایت خود را سئو و بهینه سازی کنید
  • در حوزه کاری خود به جمع آوری اطلاعات بپردازید
  • روند تغییراتتان را ادامه دهید

برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی چه کاری انجام دهیم

جمع بندی پایانی

به یاد داشته باشید که هر کاری راه و رسم ویژه خود را دارد و برای موفقیت در آن کار باید استانداردها را بشناسید و در تک تک مراحل کارتان اجرا کنید. بنابراین برای اینکه در کسب و کار اینترنتی خود بتوانید به موفقیت برسید، باید بتوانید به خوبی اصولی که در این مقاله بیان کردیم را رعایت نمایید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. به نظر شما برای اندازه گیری موفقیت در کسب و کار اینترنتی چه روش هایی وجود دارد؟ نظرات عالی خود را با ما در میان بگذارید.

فرزانه فانی

فارغ التحصیل کارشناسی معماری و مشغول فعالیت طراحی گرافیک و افزایش سطح مهارت خود در این زمینه هستم. رشدآموز دوره پانزدهم رشدانا بودم و به نوشتن و تولید محتوا علاقه مندم و مدتی است به عنوان کارشناس محتوا در رشدانا فعالیت می‌کنم. من به عنوان عضو کوچکی از خانواده نویسندگان محتوا، تمام تلاشمو می‌کنم تا محتوا های ارزشمندی تولید کنم.

دوره آموزشی پیشنهادی

دوره آموزش راه اندازی کسب و کار اینترنتی موفق

Online Business Starter Guide

کسب درآمد اینترنتی و دیجیتالی با رویکرد بازار ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin