10 ایده فوق العاده برای تولید محتوا در اینستاگرام


تولید محتوای جذاب و کاربر پسند در اینستاگرام با و جود رقبای بی ‌شماری که در کسب و کارتان دارید، امری دشوار و گیج کننده خواهد بود اگر، با اصول و جزئیات آن آشنا نباشید….

تولید محتوای جذاب و کاربر پسند در اینستاگرام با و جود رقبای بی ‌شماری که در کسب و کارتان دارید، امری دشوار و گیج کننده خواهد بود اگر، با اصول و جزئیات آن آشنا نباشید. احتمالا راه های زیادی را برای تولید محتوای متمایز از رقبا و رونق پیج خود امتحان کرده اید و دیگر هیچ نوع ایده تولید محتوا برای اینستاگرام، به ذهن تان خطور نمی‎کند.

نکته حائز اهمیت درمورد محتوای متمایز و متفاوت، این است که باید خود را جای مخاطب بگذارید و علاوه بر جستجوی فراوان به تجربه های شخصی تان تکیه کنید تا بتوانبد درصد دیده شدن پیج خود را افزایش دهید. همان طور که می‎دانید تولید محتوا در شبکه های اجتماعی، منحصر به نوشتن و محتوای متنی نیست. در ادامه مقاله با رشدانا همراه باشید؛ مجموعه ای از تصاویر، ویدئوها، پادکست ها و متن های جذاب را با خلاقیت و ایده هایی که به شما خواهیم گفت، ترکیب کنید و شاهد افزایش فالوورهایی که تبدیل به مشتریانی وفادار خواهند شد، باشید.

 

بهترین ایده های تولید محتوا در اینستاگرام

 

ایده اول: به سؤالات متداول مخاطبین توجه کنید

نه تنها در پیج خود که در پیج سایر رقبای کسب و کارتان، به پرسش های مشابه و رایج مخاطبین توجه کنید. این سؤالات دقیقا همان دغدغه های کاربران هستند. ایده برای تولید محتواهای بعدی تان در همین پرسش ها و پاسخی که به آن ها می‎دهید، نهفته است.

 

ایده دوم: نوشتن گزارش‌های روزانه شخصی

داستان ها و قصه گویی، با رعایت نکاتی مانند ارزش آفرینی، همیشه دلنشین اند. مستند سازی و نحوه عملکرد شما در روزی که پشت سر گذاشته اید یا هفته پرکار و شلوغی که با چالش های متعددی، از آن عبور کرده اید، هم شنیدنی و هم خواندنی است. با این کار فضایی دوستانه ایجاد کرده و علاوه بر آن فالوورهای کنجکاو را به سوی اتفاقات و محتواهای آینده فرا می‎خوانید. اگر وقت کافی برای انجام این کار ندارید، می توانید مدیریت پیج خود را به یک ادمین اینستاگرام بسپارید و از او بخواهید تا تمام فعالیت های مربوط به پیج را مستند سازی کند. افرادی که در اینستاگرام عضو هستند، دوست دارند با تماشای پشت صحنه فعالیت های شما سرگرم شوند.

نوشتن گزارش های روزانه شخصی

ایده سوم: معرفی پیشنهادات خاص

اخیرا با کدام محصول، فیلم، موسیقی، کتاب و یا هر موردی که بتواند برای مخاطبین‌تان خلق ارزش کند؛ ارتباط درونی خوبی برقرار کرده و از آن لذت برده اید؟ این‌ها پیشنهادات جالبی برای فالوورهای حال و آینده پیج شما هستند، آن ها را نزد خود نگه ندارید و هرچه سریع‌تر با لحنی ترغیب کننده، به معرفی شان بپردازید. چرا که با این کار از سویی دیگر، به شناساندن سایر تولید کنندگان و صاحبان مشاغل پرتلاش هم، کمک می‌کنید.

 

حتما بخوانید: معرفی چند ایده جذاب برای تبدیل شدن به اینفلوئنسری محبوب

ایده چهارم: تهیه پادکست یا ویدئوهای سریالی

افراد بسیاری هستند که به علل مختلف از خواندن و مطالعه، لذت کافی نمی‌برند. این افراد جزء طرفداران پر و پا قرص پادکست ها و فیلم ها محسوب می شوند. فایل های صوتی و فیلم هایی را با یک موضوع اما به صورت سریالی و در زمان هایی منظم بر روی پیج خود قراردهید و ذائقه فالوورها را به سمتی سوق دهید که تشنه قسمت بعدی صدا یا فیلم تان باشند.

تهیه پادکست یا ویدیوهای سریالی

ایده پنجم: کپشن منحصر به فرد

کپشن ها باید حاوی مقداری طنز، ایموجی، سؤالات چالش برانگیز، لحنی دلنشین و صد البته کوتاه و مختصر باشند.

 

ایده ششم: لینک دهی به سایر شبکه های اجتماعی

برای داشتن یک کسب و کار شناخته شده در سوشال مدیا و ایجاد هویت برندتان، توصیه می‌کنیم که تنها به عضویت در یکی از شبکه های اجتماعی اکتفا نکنید و از بستر سوشال مدیا استفاده ای حداکثری داشته باشید. بر روی لینکدین، توییتر، فیس بوک، تلگرام و… اکانت بسازید و محتواهای خود را در چنین پلتفرم هایی منتشر کنید.

نکته قابل توجه در این ایده تولید محتوا برای اینستاگرام، این است که یک محتوای مشترک را همزمان بر روی کلیه اکانت ها منتشر نکنید، زیرا باعث دلزدگی مخاطبین می‎شود. تلاش کنید محتوایی متنوع خلق کنید و از سایر شبکه های اجتماعی تان به اینستاگرام لینک دهید. زیرا این شبکه اجتماعی محبوب، این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده و شما می توانید از اینستاگرام مارکتینگ برای افزایش فروش و تثبیت برندتان بهره ببرید.

ایده هفتم: تهیه لیست ایده های ناب

کلمات کلیدی کسب و کارتان چیست؟ با استفاده از همان کلمات و سایر عبارات مشابه و مرتبط، فهرستی از ایده های تولید محتوا برای اینستاگرام را می‎توانید خلق کرده و زمان انتشار آن ها را در تقویم محتوایی خود بنویسید.

 

حتما بخوانید: 7 ایده پول ساز برای کسب درآمد از اینستاگرام

 

ایده هشتم: مناسبت های مهم و جالب

روز تولد کارکنان، مناسبت های مهم تقویم مانند روز دانشجو، حسابدار، وکیل و… با نمایش عکس و جمله ای زیبا، قسمتی از تولید یک محتوای کاربر پسند است.

 

ایده نهم: عکس های دارای ابهام

قرار است طی یک ماه آینده محصولی جدید تولید کنید؟ هفته آینده سفری به یک مکان ناشناس دارید؟ در هر کسب و کاری که مشغول به فعالیت هستید، بخشی از اتفاقات آینده را با تصویری مبهم، برای مخاطبین تان ارائه کنید. از آن ها بخواهید که حدس بزنند چه حادثه ای در راه است.

 

ایده دهم: از مشتریان خود کمک بگیرید

هنگامی که محصول تان به دست مشتری رسید، از او بخواهید چند عکس یا فیلم زیبا از لحظه باز کردن بسته ارسالی و در حین استفاده از محصول، تهیه کرده و آن را برای نمایش به سایر فالوورها برای شما ارسال کند. این کار علی رغم ایجاد حس همکاری باعث می‌شود مخاطب احساس خوبی راجع به شما داشته باشد، چون با دیده شدن از سوی کسب و کارتان، به او می‌گویید که فردی مهم و قابل احترام است.

 

حتما بخوانید: موضوعات برتر در اینستاگرام برای جذب فالوور و دنبال کننده

 

ایده یازدهم: تولید محتوا با استفاده از پشت صحنه‌های کسب و کار

به این موضوع فکر نکنید چون خودتان هر روز در کارگاه، شرکت یا محل فعالیت تیم تان مشغول به کار هستید و نحوه کار کردن تیم را می‌بینید؛ اصلا ایده خوبی برای تولید محتوا از میان صحنه های کار کردن تان بوجود نخواهد آمد!

اگر کسب و کار شما توانسته باشد مخاطب را جذب کند، پس مطمئن باشید پشت صحنه فعالیت های کاری تان نیز برای او جذاب است. چرا که مخاطب می‌خواهد بداند که شما دقیقا چگونه فردی هستید؟ با هم تیم هایتان چطور برخورد می‌کنید؟ چطور محصولات خود را خلق می‌کنید؟ بسته بندی های زیبای محصول تان بدست چه کسی آماده می‌شود و….

از سوی دیگر، هنگامی که برای ثبت تلاش‌های کاری روزانه و به تصویر کشیدن آن، در قاب دوربین ظاهر می‌شوید و همکاران خود را نیز به مخاطبان نشان می‌دهید؛ آن‌ها اعتماد بیشتری به کسب و کارتان پیدا می‌کنند. بویژه افراد تازه وارد به پیج، که برای خرید محصول و واریز وجه به حساب، کاملا دچار بی اعتمادی هستند و ممکن است شما را فردی کلاهبردار قلمداد کنند.

 

ایده دوازدهم: با افراد مرتبط در حوزه کاری خود ،تبادل پست و استوری داشته باشید

بیاد داشته باشید برای موفقیت در کار، باید شبکه سازی را نیز یاد بگیرید. یکی از جاهایی که ارتباط با افراد و شبکه سازی به کمک تان می‎آید، دقیقا در همین نقطه تبادل پست و استوری است.

سعی کنید افراد فعال و شناخته شده در حوزه کاری‌تان را بیابید و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. سپس، از آن‌ها بخواهید یکی از بهترین پست‌های شما را برای مخاطبان شان به اشتراک بگذارند. در مقابل شما نیز، در پست‌ها و استوری های خود، نام همان همکار یا دوست‌تان را بیاورید و به عنوان مثال اینطور در استوری خود بنویسید که دوست خوب و همکار عزیزم نیز در فلان پست، به موضوع ساخت شمع های تزئینی آسان پرداخته است. آدرس پیج همکارتان را درج کنید و از مخاطبان بخواهید مطالب او را نیز دنبال کنند.

 

ایده سیزدهم: پست‌هایی که بیشترین استقبال را داشته، مجددا به اشتراک بگذارید

در میان پست‌های قبلی خود، پستی که بیشترین لایک، ویو، کامنت و اشتراک گذاری را داشته پیدا کنید. سپس، همان پست را استوری کرده و یا اسکرین شات بگیرید و مجددا در استوری‌ها آن را به نمایش بگذارید.

می‌توانید از مخاطبین خود بابت همکاری و تعامل بالایی که در این پست داشته‌اند تشکر کنید، یا با لحنی صمیمانه بگویید که دیدن یکباره این پست، حال امروز شما را خوب کرده است. به هر حال، با کمی خلاقیت در بیان، برای مخاطبین جدید خود نیز پست‌های پرطرفدارتان را نمایش دهید تا مجددا لایک و ویو بگیرید.

بخش پایانی

تمام 10 ایده تولید محتوا برای اینستاگرام، که برای رونق بخشیدن به پیج اینستاگرام تان معرفی کردیم؛ در کنار خلاقیت های بی انتهای شما تبدیل به ده ها ایده ناب دیگر می‌شود و مشتریانی وفادار را به سوی کسب و کارتان روانه می‌کند. برای تولید محتوا علاوه بر داشتن خلاقیت باید به موضوعات روز و نیاز مخاطبان نیز توجه ویژه ای داشته باشید. شما کدام یک از ایده های گفته شده را برای پیج اینستاگرامتان استفاده می کنید؟ نظرات عالی خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

پیشنهاد ویژه: آموزش اینستاگرام مارکتینگ
فاطمه اکبری

سرپرست تیم تولید محتوای رشدانا هستم و حدودا دو سالی میشه که در حوزه سئو و محتوا فعالیت دارم. تمام تلاشم اینه که با ارائه محتوای مفید و ارزشمند، یه تجربه خوب از بازدید سایت رو براتون رقم بزنم.

دوره آموزشی پیشنهادی

دوره آموزش ادمین حرفه ای اینستاگرام

Instagram Admin Course

رشد کسب و کارهای اینترنتی را با مدیریتی متفاوت در دست بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin