7 ایده پول ساز برای کسب درآمد از اینستاگرام


در حقیقت تمام افرادی که به شروع یک کسب و کار از طریق اینستاگرام و اینستاگرام مارکتینگ فکر می‌کنند، درگیر سؤالات و حتی نگرانی های زیادی می‌شوند، سؤالاتی مانند چه ایده ای خوب است؟ چطور…

در حقیقت تمام افرادی که به شروع یک کسب و کار از طریق اینستاگرام و اینستاگرام مارکتینگ فکر می‌کنند، درگیر سؤالات و حتی نگرانی های زیادی می‌شوند، سؤالاتی مانند چه ایده ای خوب است؟ چطور یک ایده خوب خلق کنم؟ اصلا ایده خوبی هم پیدا شد، آیا درآمد خوبی به دست می‌آورم؟ چگونه مخاطب یا فالوور بیشتری جذب کنم؟ ایده من تا چه زمانی کارآمد است؟ با رقبای بی‌شماری که دارم چه کنم؟ در این مقاله سعی داریم شما را از نگرانی های تان دور کنیم و برای تمامی سؤالاتتان در رابطه با ایده های کسب درآمد از اینستاگرام، پاسخی مناسب و منطبق با واقعیت ارائه کنیم. پس تا پایان با رشدانا همراه بمانید.

پیش از شروع به مطالعه مقاله باید نکته مهمی را به خاطر بسپارید، اینکه مراقب برخی حرف های پر زرق و برق و دور از واقعیت، برای کسب درآمد میلیونی از اینستا باشید و به یاد داشته باشید که اینستاگرام مارکتینگ یا بازاریابی از طریق اینستاگرام یک زمینه تخصصی و از بسترها و ابزارهای علم دیجیتال مارکتینگ است که نیاز به آموزش، تمرین و تلاش مستمر دارد.

کسب درآمد از اینستاگرام

از چه ایده ای برای کسب درآمد در اینستاگرام استفاده کنم؟

ابتدا باید بدانید ایده دقیقا چیست؟ ایده یک اثر ذهنی یا یک مفهوم است، که دارای ویژگی هایی مثل سادگی، قوی بودن، آشنا بودن، هوشمندانه بودن، قابلیت به کارگیری در چند زمینه مختلف و منعطف بودن است.

با این تعریف به خوبی متوجه شدید راجع به هر فکری که در رابطه با یک محصول به ذهن تان رسید، کمی تأمل کنید و جوانب مختلف آن را بسنجید. شما باید ابتدا مشکلی را در زمینه ای که در آن مهارت و توانایی کافی دارید پیدا کرده و سپس اقدام به اجرایی کردن آن ایده کنید. آنچه از خود یک ایده مهم تر است، قدرت اجرا کردن آن می‌باشد. زندگی میلیون ها آدم بر روی کره زمین پر بوده از ایده هایی که هیچ گاه عملی نشدند!

هنگامی که ایده کسب و کار خود را یافتید و با مشورت و تحقیق به پرورش و بهینه کردن آن اقدام کردید، نوبت این است که در پیج خود شروع به فعالیت و جذب مخاطبین آن ایده کنید. اکثر اینستاگرام مارکترها اذعان می‌کنند که ایجاد احساسات پر قدرتی مانند: شادی، غم، غرور، ترس و امثال آن در مخاطب، به خوبی می‎تواند او را درگیر و پایبند به پیج کند.

نکته مهم بعدی در مورد ایده این است که، صرفا کار، محصولات و روش های تبلیغات رقبا را کپی نکنید و در روش های ارائه محصول و جذب مخاطب، ایده منحصر به فرد خود را داشته باشید.

 

چرا برای کسب درآمد از طریق سوشال مدیا باید اینستاگرام را انتخاب کنم؟

به این آمار که منابع معتبر خبری اخیرا اعلام کرده اند توجه کنید: در فروردین سال 97 حدود 18 درصد از افراد بالای هجده سال ایرانی از اینستاگرم استفاده می‎کردند و بعد از فیلترینگ تلگرام، این رقم به حدود 33 درصد افزایش یافت و در حال حاضر بیش از 54 در صد جوانان، کاربران اینستاگرام هستند. جمعیتی حدود 75 میلیون نفر از هم وطنان از اینترنت استفاده می‎کنند و از این جمعیت 24 میلیون نفر در اینستاگرام فعال هستند.

این ارقام به خوبی بیانگر پتانسیل بالای اینستاگرام در میان سایر شبکه های اجتماعی برای جذب مخاطب، کسب درآمد، تبلیغات محصول و ماندگاری برند در ذهن مخاطب است و غفلت از این ارقام باعث ورود ضررهای جبران ناپذیری به کسب و کارتان خواهد شد.

 7 ایده کسب درآمد از اینستاگرام که پول و مخاطب بیشتری دارد

از جملات تکراری که این روزها راجع به اینستاگرام به چشم تان می‎خورد عبور می‎کنیم و بهترین متدهای اینستاگرام مارکتینگ را برای شروع کسب و کار و معرفی محصول تا رسیدن به ماندگاری برندتان معرفی می‌کنیم، اگرچه ایده های فراوانی برای کسب درآمد از اینستاگرام وجود دارد؛ اما باید مطلع باشید کار با این شبکه اجتماعی پر طرفدار و کسب درآمد از آن چندان ساده، راحت و بدون اصول نیست. اجرایی شدن ایده ذهنی تان و آنچه در این مقاله می‎آوریم کاملا به زمان، صبوری، تلاش و خلاقیت شما وابسته است.

 

حتما بخوانید: معرفی چند ایده جذاب برای اینفلوئنسر شدن

 

افیلیت مارکتینگ در اینستاگرام (Affiliate Marketing)

در افیلیت مارکتینگ یا روش همکاری در فروش (Affiliate Marketing) شما مسئول فروش محصولات برندهای دیگر هستید و از این طریق درصدی از سود فروش عاید شما می‌شود، البته هیچ محدودیتی هم در کار با برندهای مختلف ندارید مگر اینکه صاحب برند از شما خواسته باشد که تا زمان قرارداد فی ما بین تان به او و برندش متعهد بمانید. افیلیت مارکتینگ در اینستاگرام یکی از بهترین ایده های کسب درآمد میلیونی از اینستاگرام است.

افیلیت مارکتینگ

فیلمبرداری

فیلمبرداری از ایده های دیگری است که می توانید با آن به کسب درآمد از اینستاگرام بپردازید. اگرچه این کار به خودی خود خلاقانه نیست؛ اما فراموش نکنید پلتفرم اینستاگرام برای نمایش فیلم و عکس، طراحی شده است. پس در صورتی که توانایی فیلمبرداری دارید دست به کار شده و به سوژه های جدید نزدیک شوید.

فیلمبرداری

مدیریت پیج های پرطرفدار

بازیگران، سلبریتی ها، آموزشگاه های کنکور، صاحبان کسب و کار آنلاین و بسیاری از افراد دیگر هستند که با توجه به مشغله های روزمره شان نمی‎توانند از عهده مدیریت پیجی با اعضاء چند هزار نفری برآیند و به دنبال افراد توانمند و مسئولیت پذیری برای اداره صفحه شان می‎باشند. شما می توانید از این فرصت به نفع خودتان استفاده کرده و به عنوان ادمین اینستاگرام این گونه پیج ها فعالیت کنید.

 

پرورش خلاقیت کودکان

در این ایام که مدارس، مهد کودک ها و مراکز نگهداری کودکان به خاطر شیوع کرونا ویروس تعطیل هستند، فرصت خوبی برای آموزش به مادرانی است که دیگر هیج ایده ای برای بازی و آموزش های درسی به کودکان شان ندارند. شما با استفاده از خمیرهای اسلایم، اوریگامی و کاردستی هم می توانید ایده های جدیدی برای کسب درآمد از اینستاگرام خلق کنید و هم مادران زیادی را خوشحال سازید.

 

تراول بلاگری

اگر اهل هیجان و سفر هستید، این ایده را به کار بگیرید. با کمترین امکانات به سفر بروید و به تولید محتوای تصویری و متنی از مناطق کمتر دیده شده مشغول شوید. البته برخی آژانس های مسافرتی و شرکت های گردشگری هزینه های اولیه سفر را در اختیارتان قرار می‎دهند و در مقابل از شما می‎خواهند که برای آن ها تبلیغ کنید.

تراول بلاگری

کاسپلی Cosplay

در این روش افراد اقدام به خرید یا دوخت لباس های خاص می‎کنند و خودشان را با گریم های ویژه، شبیه شخصیت های محبوب کارتونی، انیمیشین و نمایش ها می‎کنند که به آن ها کاسپلیر گفته می‌شود. این کار در ایران کاملا جدید و تازه است و به خوبی می‎توانید از این فرصت بهره ببرید.

 

فروش اکسسوری ها و لباس های مخصوص کاسپلیرها

در ایده قبلی گفتیم که کاسپلیرها چه کاری انجام می‎دهند. شما می‏توانید یک کاسپلیر نباشید اما به ساخت و فروش لوازم مربوط به این کار جذاب و جدید اقدام کنید.

 

پیشنهاد ویژه: آموزش اینستاگرام مارکتینگ و کسب درآمد از اینستاگرام

 

در انتهای این مقاله، مجددا یادآور می‌شویم که اینستاگرام، ابزاری رایگان برای راه اندازی یک کسب و کار آنلاین است اما همه چیز نیست و در کنار آن، از بستر مهم تری به نام وب سایت هم باید استفاده کنید. اینکه چرا اینستاگرام تا این حد اهمیت دارد و نباید از آن روی گردان باشید را توضیح داده و 7 ایده جدید و نه چندان سخت را برای شروع یک شغل پردرآمد به شما معرفی کردیم. شما چه ایده های دیگری برای کسب درآمد از اینستاگرام می شناسید؟نظرات سازنده خود را با ما در میان بگذارید.

 

راضیه حبیبی

کارشناس حقوقی که علاقه ش به حوزه دیجیتال باعث آشناییش با رشدانا شد، دوره هفدهم رشدآموزی و مسیر رشد سئو رو گذرونده، خوشحاله از بودن کنار تیم حرفه ای تولید محتوا رشدانا و هدفش گره خورده با افزایش سطح آگاهی خودش و دیگران.

دوره آموزشی پیشنهادی

آموزش اینستاگرام مارکتینگ و کسب درآمد از اینستاگرام

Earn money with Instagram

اینستاگرام، ابزار درآمدزایی رایگان

آموزش کسب و کار اینستاگرامی و بازاریابی در اینستاگرام | رشدانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin