10 دلیل اجرای کمپین‌های تبلیغاتی با گوگل ادز


اگر کسب‌وکار آنلاین دارید و می‌خواهید که کسب‌وکارتان را در بر بستر اینترنت تبلیغ کنید و از آمار نجومی جستجوهایی که روزانه در گوگل رخ می‌دهد سهمی داشته باشید، این مقاله را تا انتها مطالعه…

اگر کسب‌وکار آنلاین دارید و می‌خواهید که کسب‌وکارتان را در بر بستر اینترنت تبلیغ کنید و از آمار نجومی جستجوهایی که روزانه در گوگل رخ می‌دهد سهمی داشته باشید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا دریابید که چرا باید کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادز را اجرا کنید و اجرای این کمپین‌ها از طریق تبلیغات گوگل ادز چه مزایایی برای کسب‌وکار شما دارد.

اجرای گوگل ادز

گوگل ادز چیست؟

گوگل ادز به شما این امکان را می‌دهد تا تبلیغات آنلاین داشته باشید و مخاطبانی را که به محصولات و خدمات شما علاقمند هستند هدف قرار دهید. پلتفرم گوگل ادز براساس سیستم PPC یا پرداخت به ازای هر کلیک کار می‌کند و تنها هر بار که یک کاربر روی تبلیغ شما کلیک کند، باید هزینه‌ای به ازای تبلیغات پرداخت کنید.

رسانه‌ها و شیوه‌های تبلیغاتی بسیاری در دنیا وجود دارد، اما در این مقاله به شما می‌گوییم که چرا بهتر است از گوگل ادز استفاده کنید. البته دلایل اجرای کمپین‌های تبلیغاتی با گوگل ادز فراتر از این‌هاست و ما به ارائه‌ی 10 دلیل بسنده کرده‌ایم.

 

حتما بخوانید: گوگل ادز Google Ads چیست و چگونه کار می کند؟

 

1. حجم وسیع جستجوها در گوگل

گوگل امروز کارکرد خود را به‌قدری وسعت داده است که از یک برند به یک فعل تبدیل‌شده است. واژه گوگل به معنای فعل در فرهنگ لغات Merriam Webster  با فعل جستجو کردن در اینترنت هم‌معنا شده است. این موتور جستجو سالانه با بیش از 2 تریلیون جستجو روبه‌رو است و بیش از 5 میلیارد جستجو به‌صورت روزانه در آن در جریان است.

درمیان این جستجوها افرادی هستند که به دنبال راه‌حلی می‌گردند که کسب‌وکار شما ارائه‌کننده‌ی آن است. اگر کسی از اینترنت استفاده کند، بی‌تردید برای جستجو به گوگل سر می‌زند و اگر بتوانید به این مخاطبان کمک کنید حتی باوجود یک تبلیغ به نتیجه جستجوی خود برسند، احتمال این‌که آن‌ها شما را در مقابل رقبا انتخاب کنند، بسیار زیاد است.

2. قابلیت‌هایی که دامنه‌ی هدف را وسیع می‌کند

باوجود گوگل برای هر کسب‌وکار و هر چشم‌اندازی در تمام مراحل سفر مشتری یک راهکار وجود دارد. مزایده‌گذاری روی کلمه‌های کلیدی مثل «نرم‌افزار حسابداری» تبلیغ شما را در مراحل اول تحقیق درباره محصول نشان می‌دهد و به شما این امکان را می‌دهد که بالای قیف فروش خود را با این تکنیک ساده و قوی پر کنید:

  • اطلاعات آن‌ها را با صفحه فرود پس از کلیک خود دریافت کنید و برایشان محتوای اطلاعاتی بفرستید
  • اگر کانورژن مشتری اتفاق رخ نداد از شیوه‌ی ریتارگتینگ (هدف‌گیری دوباره مخاطب) استفاده کنید تا کانورژن رخ دهد.

تکنیک قدرتمند دیگر برای گسترش پایگاه مشتریان مزایده‌گذاری روی عبارت‌های کلیدی بلند مثل نرم‌افزار حسابداری برای بازاریاب‌های فریلنسر است. این روش کم‌هزینه‌تر است و ارزش توجه افرادی که دقیقاً به دنبال این محصول هستند را دارد.

3. کنترل هدف

تفاوت افرادی که از طریق گوگل ادز با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنید و افرادی که از طریق سایر انواع تبلیغات با شما مرتبط می‌شوند هدف آن‌هاست. برای مثال در رسانه‌های اجتماعی افراد به دنبال تبلیغات نیستند. به دنبال راه‌حل برای مسائل روزمره زندگی هم نیستند. آن‌ها می‌خواهند تصاویر کودکان بامزه، تعطیلات و اخبار خانوادگی را دنبال کنند و اکثراً تبلیغ کردن برای این افراد نتیجه مناسبی ندارد.

در شبکه جستجو تبلیغات شما برای افرادی نمایش داده می‌شوند که به دنبال یک مورد خاص هستند، مثل پلتفرم صفحه فرود پس از کلیک برای سازمان‌های تبلیغاتی. هنگامی‌که تبلیغ شما نمایش داده می‌شود، به مخاطبان خود کمک کرده‌اید که به نتیجه جستجوی خود دست یابند. برخی از کارشناسان تبلیغات در جستجو را شکلی از بازاریابی درونگرا می‌دانند چراکه به افرادی که نخستین قدم را برداشته‌اند کمک می‌کند.

کمپین گوگل ادز

4. کنترل کامل کمپین خود را در هر زمانی در دست بگیرید

شاید تا پیش از اجرای کمپین با گوگل ادز مجبور بودید از موانع بسیاری عبور کنید تا بتوانید یک کمپین تبلیغاتی بدون نقص اجرا کنید. اما اجرای کمپین توسط یک کارشناس مسلط به گوگل ادز این امکان را به شما می‌دهد که با قیمت مناسبت به مخاطب هدف مناسب نزدیک شوید و همه این کارها را در لحظه انجام دهید.

5. با هر بودجه‌ای می‌توانید از گوگل ادز استفاده کنید

برای اکثر کسب‌وکارهایی که در فضای اینترنت تبلیغ می‌کنند، به دست آوردن یک کلیک صدها دلار هزینه دارد. در صنایع حقوقی، برخی از کلیدواژه‌های بلند تا 1000 دلار در هر کلیک هزینه دارد. اکثر کلیدواژه‌ها این‌قدر ارزش ندارند. اگر هم داشته باشند با استفاده از گوگل ادز شما می‌توانید بیشینه مزایده‌گذاری خود را تعیین کنید. در این شرایط اطمینان حاصل می‌کنید که حتی اگر مثل عقاب بالای سر اکانت خود نباشید، بازهم بودجه بیش از میزان تعیین‌شده خرج نمی‌شود.

6. نتایج گوگل ادز به شکلی قابل‌فهم ارائه می‌شوند

اگر در کار تخصص هم نداشته باشید بازهم استفاده از گوگل ادز برایتان میسر است. برخی از داشبوردهای تحلیلی به‌نوعی اطلاعات را ارائه می‌کند که به‌هیچ‌وجه نمی‌توان از آن‌ها سر درآورد.

7. نتایج گوگل ادز سریع‌تر از سئو هستند

سئو یا بهینه‌سازی موتور جستجو هنوز هم ستون بسیاری از وب‌سایت‌ها تشکیل می‌دهد. همه صفحات و پست‌هایی که از آن دیدن می‌کنید نه‌تنها به‌خوبی با کلمات کلیدی تحقیق‌شده نوشته‌شده‌اند، بلکه بک لینک‌های بسیاری هم دارند. شاید برای برخی کسب‌وکارها دیده شدن در نخستین صفحات جستجو ماه‌ها طول بکشد و شاید برخی دیگر موفق به انجام این کار نشوند، اما وقتی‌که کار را با گوگل ادز جلو می‌برید، شانس پرش به جلو در تمام نتایج ارگانیک به شکل چشمگیری رشد می‌کند.

 

حتما بخوانید: گوگل ادز یا سئو؟ موفقیت کدام یک در سایت ما بیشتر است؟

 

8. رشد برندآگاهی

اجرای کمپین با گوگل ادز علاوه بر تارگت کردن مشتریان بالقوه می‌تواند ابزار مهمی برای برندآگاهی شما باشد. بر اساس نتایج تحقیقات این امر عالی‌ترین هدف بازاریابان را تشکیل می‌دهد. تقویت نام برند، شخصیت و اعتبار شما برای ایجاد اعتماد میان مخاطبان ضروری ست. هرچقدر بیشتر برند شما در پیش چشم مخاطب قرار بگیرد، برندتان قوی‌تر شده و اعتماد بیشتری جذب می‌کنید.

9. تعداد کانورژن‌ها افزایش می‌یابد

وقتی گوگل تصمیم می‌گیرد که کدام آگهی‌ها توسط مشتریان بالقوه دیده شوند، تجربه‌ی صفحه فرود پس از کلیک را در نظر می‌گیرد. شبکه‌های تبلیغاتی که تجربه صفحه فرود را در اولویت قرار نمی‌دهند، به شما امکان می‌دهند کاربران اینترنت را به هر صفحه قدیمی دلخواه هدایت کنید. این صفحه می‌تواند یک صفحه اصلی، یک صفحه “درباره ما” باشد – و به‌سرعت بودجه شما را تخلیه می‌کند، زیرا بازدیدکنندگان می‌خواهند آنچه را که در تبلیغ خود به آن‌ها قول داده‌اید بینند.

اما با اجرای تبلیغات خود در شبکه گوگل، به یک صفحه فرود پس از کلیک بسیار متقاعدکننده در پشت آن‌ها نیاز دارید. و هنگامی‌که یک صفحه فرود پس از کلیک بسیار متقاعدکننده می‌سازید، به دلیل دو چیز خاص، هزینه‌ی تبلیغات را به حداکثر می‌رسانید:

  • مطابقت پیام
  • طراحی متمرکز

10. بازگشت سرمایه را با استراتژی‌های متفاوت مزایده‌گذاری به حداکثر برسانید

یک صفحه فرود متقاعدکننده پس از کلیک که برای جلب رضایت گوگل ساخته‌شده است، تنها چیزی نیست که بازده تبلیغاتی شما را به حداکثر می‌رساند. تیم گوگل ادز برای کمک به شما به‌منظور رسیدن به اهداف بازاریابی خاص و درعین‌حال کمترین کاهش بودجه، چندین استراتژی مختلف پیشنهاد قیمت ایجاد کرده است:

  • اگر هدف شما افزایش ترافیک وب‌سایت باشد، گوگل پیشنهاد هزینه به ازای کلیک (CPC) را ارائه می‌کند.
  • اگر تبلیغات را باهدف برند آگاهی اجرا می‌کنید، گوگل پیشنهاد هزینه به ازای هر 1000 بازدید (CPM) را توصیه می‌کند که این گزینه فقط در شبکه نمایشی گوگل قابل‌اجرا است.
  • وقتی‌که تبلیغ دهندگان روی کانورژن مثل خرید یا ثبت‌نام متمرکز هستند، پیشنهاد گوگل هزینه به ازای هر اکشن (CPA) است.

چرا از یک آژانس تبلیغاتی برای اجرای کمپین خود کمک بگیریم؟

گروه تبلیغات دیجیتال دیما با بهره‌گیری از تجربه و شناخت چندین ساله خود و با استفاده از حضور کارشناسانی که به‌طور حرفه‌ای درزمینه‌ی مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی در گوگل ادز کار می‌کنند می‌تواند کمک شایانی در این عرصه به شما داشته باشد. همچنین تجربه و تخصص گروه تبلیغات دیجیتال دیما در تولید محتوا به قدری غنی است که کمپین تبلیغاتی شما با موفقیت اجرا می‌شود. از سوی هنگام همکاری با دیما ریسک تعلیق اکانت را تجربه نخواهید کرد.

گروه تبلیغات دیجیتال دیما می‌تواند اجرای کمپین‌های شما را در زمینه‌های تبلیغات در جستجو، تبلیغات نمایشی و ریتارگتینگ، تبلیغات دیسکاوری و تبلیغات اپلیکیشن برعهده گیرد.

نیما طاحونی

مدیر سئو رشدانا. در مسیر سئو و دیجیتال مارکتینگ سعی می‌کنم قدم‌ بردارم و منابع انسانی، از جمله دغدغه‌های مهم من هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin