تبلیغات بنری چیست و چه اهمیتی در کسب و کار دیجیتال دارد؟


یکی از راه‌های برقراری ارتباط کسب و کارها با جامعه هدف، تبلیغات است. امروزه با توجه به ورود تکنولوژی و دنیای دیجیتال به زندگی انسان‌ها، تبلیغات نیز رنگ و بوی دیجیتالی به خود گرفته‌اند. یکی…

یکی از راه‌های برقراری ارتباط کسب و کارها با جامعه هدف، تبلیغات است. امروزه با توجه به ورود تکنولوژی و دنیای دیجیتال به زندگی انسان‌ها، تبلیغات نیز رنگ و بوی دیجیتالی به خود گرفته‌اند. یکی از روش‌های تبلیغات در اینترنت، تبلیغات بنری است که بدون شک همگی ما حداقل یک بار با آن روبرو شده‌ایم. دراین مقاله قصد داریم به طور کامل به شرح این که تبلیغات بنری چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؛ بپردازیم. اگر شما نیز به دنبال راهی برای معرفی کسب و کار خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با رشدانا همراه باشید.

تبلیغات بنری چیست

تبلیغات بنری چیست؟

به دنبال اینترنتی شدن کسب و کارها، بازاریابی‌های سنتی، جای خود را به بازاریابی دیجیتال و یا همان دیجیتال مارکتینگ داده‌اند. تبلیغات بنری (نمایشی) یکی از روش‌های شایع بازاریابی دیجیتال است. این روش از تبلیغات، شامل طرح‌های گرافیکی به همراه فرمت‌های مختلف مانند: متن، تصاویر، ویدئو و… می‌باشد. این تصاویر گرافیکی در بخش‌های مختلف سایت‌ها در مقابل دید کاربر قرار داده می‌شود. پس از اینکه مخاطب بر روی بنر کلیک کند، به سایت تبلیغ کننده هدایت خواهد شد.

هدف از این تبلیغات، انتقال پیام برند به بازدیدکنندگان وبسایت پذیرنده تبلیغ و نیز افزایش ترافیک سایت است. معمولا صاحب بنر که سفارش تبلیغ داده است، وبسایت‌هایی را برای قراردادن بنر خود انتخاب می‌کند که مورد بازدید جامعه هدف او هستند. شکل کلی بنرها معمولا به صورت مستطیل است و آنالیزها ثابت کرده‌اند که هرچه بنر عریض‌تر باشد، تاثیرگذاری بیشتری نیز خواهد داشت. انتخاب اینکه بنر ثابت یا متحرک باشد به سلیقه و بودجه صاحب آگهی بستگی دارد.

 

حتما بخوانید: پربازده ترین روش های تبلیغات در اینترنت و فضای دیجیتال

 

با انواع تبلیغات بنری (نمایشی) آشنا شوید

تبلیغات نمایشی به صورت های متنوعی انجام می‌شود که در ادامه با انواع آن آشنا خواهید شد.

Rich media ads

منظور از Rich media ads، همان ویدیوهایی است که در هنگام بارگذاری سایت، به صورت غیر منتظره نمایش داده می‌شوند. البته نوع کاربرپسندتری هم وجود دارد که مزاحمتی برای مخاطب نخواهد داشت. در این روش، تا زمانی که نشان‌گر موس بر روی ویدیو حرکت نکند، کلیپ اجرا نخواهد شد.

Overlays

بدون شک در هنگام جستجو در وبسایت‌های مختلف، بارها این تبلیغات را مشاهده کرده باشید. بنرهایی که در قسمت بالای صفحه مرورگر ظاهر می‌شوند و قابل بستن نیز می‌باشند، Overlays نام دارند.

بنرهای تعاملی

همان طور که از نام این تبلیغات مشهود است، استفاده از این بنرها به تعامل بیشتر با کاربر کمک خواهد کرد. این بنرها معمولا شامل گزینه‌هایی برای دریافت اطلاعات کاربران می‌شوند. از این روش بیشتر در زمینه خریدها و ثبت نام اینترنتی و امثال آن استفاده می‌شود.

البته متخصصان بازاریابی دیجیتال، دسته بندی دیگری از تبلیغات نمایشی عنوان کرده‌اند. این دسته بندی، شامل تبلیغات بنری کلیکی و تبلیغات بنری ثابت می‌شود. تفاوت عمده این دو نوع، در شیوه محاسبه هزینه آن‌ها می‌باشد. هزینه نوع کلیکی بر اساس تعداد کلیک بر روی بنر، محاسبه می‌شود؛ در صورتی که محاسبه هزینه در روش بنرهای ثابت، براساس مدت زمانی که بنر در وبسایت قرار می‌گیرد، است.

تبلیغات بنری چه ویژگی‌هایی دارند؟

استفاده از هر روش بازاریابی، ویژگی‌های خاص خود را دارد. این ویژگی‌ها به کسب و کارها کمک می‌کنند تا بتوانند برند خود را به مخاطبانشان معرفی کنند. در ادامه به صورت کامل با ویژگی‌های تبلیغات بنری یا Banner Advertising آشنا خواهید شد.

تبلیغات بنری چه ویژگی هایی دارد؟

مزایای تبلیغات بنری چیست؟

برای انتخاب شیوه تبلیغات مناسب کسب و کارتان، باید به خوبی مزایای آن را بشناسید. پس با ما همراه باشید تا بتوانید بهترین روش را برای معرفی برند خود انتخاب کنید.

صرفه جویی در هزینه‌ها

یکی از مهم‌ترین مسائل در حوزه تبلیغات، بحث مالی آن است. استفاده از بنرها در فضای دیجیتال بسیار مقرون به صرفه تر از استفاده از آن‌ها در بیلبوردها و فضاهای شهری است. در تبلیغات نمایشی، هزینه‌های گزاف مربوط به چاپ و نصب بیلبورد حذف خواهد شد.

 

پیشنهاد ویژه: دوره دیجیتال مارکتینگ

 

عدم محدودیت در طراحی گرافیک بنر

معمولا در بنرهای چاپی با محدودیت‌هایی مانند کیفیت چاپ، جلوه گرافیکی، رنگ و… مواجه هستید، در صورتی که در بنرهای دیجیتال این مشکل وجود نخواهد داشت. همچنین این فرصت را دارید که خلاقانه‌تر طراحی کنید و با مهارت بیشتری توجه مخاطب خود را جلب کنید.

گسترش تعداد مخاطبان

استفاده از تبلیغات بنری سبب جذب مخاطب بیشتر خواهد شد. از آن جایی که این روش مختص به مکان جغرافیایی خاصی نیست، افراد زیادی آن را مشاهده می‌کنند. البته فراموش نکنید که باید بنر خود را در وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی قرار دهید که مخاطبان هدف شما از آن‌ها بازدید می‌کنند.

دریافت اطلاعات دقیق از آمار بازدید

در استفاده از روش‌های فیزیکی معرفی برند، به هیچ عنوان امکان دریافت آمار بازدیدکنندگان وجود ندارد. اما در تبلیغات بنری می‌توانید اطلاعات دقیق و خاصی از بازدهی تبلیغ به دست آورید و آن‌ها را تجزیه و تحلیل کنید.

جذابیت بصری

محتوای گرافیکی که در این شیوه تبلیغات می‎توانید ارائه دهید، جذابیت بالایی داشته و با استفاده از آن قادر خواهید بود نظر جمع کثیری از مخاطبینتان را به خود جلب کنید. وجود تصویر در بنرهای تبلیغاتی نوعی مزیت نسبت به تبلیغات SEM می‌باشد. محدودیت در تعداد کاراکترها و فرمت متنی SEM، تبلیغ‌دهنده را با محدودیت روبرو می‌کند. علاوه بر این، از آنجایی که ذهن انسان تصاویر را بهتر از متون ثبت می‌کند، تبلیغات با استفاده از بنرها می‌توانند بسیار کارآمد باشند.

Animanted Banner Ad

معایب تبلیغات بنری چیست؟

همان طور که تبلیغات آنلاین با روش استفاده از بنرها، مزایای زیادی دارد، معایبی نیز به دنبال خواهد داشت. این معایب به اختصار به شرح زیر است:

ایجاد حس آزار و مزاحمت برای کاربر

اگر بنر تبلیغاتی شما در سایتی قرار داده شود که در آنجا پر از تبلیغات گوناگون دیگر است، کاربر احساس خستگی و سردرگمی می‌کند. علاوه بر این، نه تنها بنر شما حس مزاحمت برای او ایجاد می‌کند، بلکه احتمال دیده شدن تبلیغات شما نیز بسیار پایین می‌آید.

کاربران می‌توانند از نرم‌افزارهای ضد تبلیغ استفاده کنند

گاهی اوقات پیش می‌آید که با صرف هزینه، باز هم بنر شما دیده نمی‌شود. امکان استفاده کاربر از نرم‌افزارهای ضد تبلیغات سبب می‌شود تا بنر شما نمایش داده نشود و بازدید آن کاهش پیدا کند.

کاهش نرخ کلیک

عدم رعایت اصول و استانداردها در تبلیغات بنری، باعث کاهش چشم‌گیر نرخ کلیک می‌شود. به عنوان مثال، استفاده از رنگ‌های زننده مانند زرد، باعث اذیت چشم شده و کاربر نه تنها بر روی آن کلیک نمی‌کند، بلکه از آن رد شده بدون آن‌که مطالب نوشته شده بر روی آن را مطالعه کند!

کاهش نرخ تبدیل

از آنجایی که توضیح در مورد کسب و کار، آن هم به صورت کامل، در بنرها امکان‌پذیر نیست، حتی کاربرانی که بر روی آن کلیک می‌کنند هم با احتمال بسیار پایینی به مشتری شما تبدیل می‌شوند. در واقع پس از آن که مدل‌های تبلیغاتی جدیدی مانند ویدئو مارکتینگ ظهور کردند، کاربران تمایل بیشتری به دریافت توضیحات کامل در مورد برندها و محصولات پیدا کردند؛ به طوری‌که معرفی نام کسب و کار آن‌ها را قانع به خرید نمی‌کند. بنابراین، کاربران جذب شده از طریق این شیوه تبلیغاتی، لیدهای ارزشمندی نیستند و نرخ تبدیل پایینی دارند.

البته لازم به ذکر است که با رعایت استراتژی صحیح، می‌توان این عیوب را تا حد زیادی کاهش داد و یا حتی از بین برد.

جمع بندی پایانی

در این مقاله به این موضوع اشاره کردیم که تبلیغات بنری چیست و گفتیم یکی از روش‌های تبلیغات اینترنتی، قرار دادن بنر کسب و کار در وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف است. این تبلیغ مانند استفاده از بیلبوردها در دنیای واقعی می‌باشد، با این تفاوت که مزایای بیشتری در مقایسه با آن‌ دارد. کسب و کارهای مختلف با هدف معرفی برند و جذب ترافیک بیشتر، این روش را برای تبلیغات برند خود انتخاب می‌کنند.

به نظر شما برای اینکه بتوانیم از طریق تبلیغات بنری، افزایش جذب مشتری و ترافیک سایت را داشته باشیم، لازم است متن تبلیغاتی ما چه ویژگی هایی داشته باشد؟ نظرات عالی خود را با مطرح کنید.

فرزانه فانی

فارغ التحصیل کارشناسی معماری و مشغول فعالیت طراحی گرافیک و افزایش سطح مهارت خود در این زمینه هستم. رشدآموز دوره پانزدهم رشدانا بودم و به نوشتن و تولید محتوا علاقه مندم و مدتی است به عنوان کارشناس محتوا در رشدانا فعالیت می‌کنم. من به عنوان عضو کوچکی از خانواده نویسندگان محتوا، تمام تلاشمو می‌کنم تا محتوا های ارزشمندی تولید کنم.

دوره آموزشی پیشنهادی

آموزش طراحی و راه اندازی کمپین تبلیغاتی

Marketing Campaign Planning

بهترین آهنربا را برای خود بسازید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin