میکرواکشن چیست؟| از گام های کوچک به اهداف بزرگ


/

آیا برای شما هم پیش آمده است که به یک هدف خیلی بزرگ در زندگیتان فکر کنید، اما خیلی زود از انجام آن پشیمان شوید؟ آیا تا به حال مسیری از زندگی را شروع کرده‌اید…

آیا برای شما هم پیش آمده است که به یک هدف خیلی بزرگ در زندگیتان فکر کنید، اما خیلی زود از انجام آن پشیمان شوید؟ آیا تا به حال مسیری از زندگی را شروع کرده‌اید که در اول راه از ادامه مسیر خسته شده باشید؟ اگر دوست دارید این مشکل را یک‌بار برای همیشه حل کنید و دیگر از رسیدن به اهداف خود بازنمانید، تا انتهای این مقاله با رشدانا همراه باشید. در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم میکرواکشن چیست و چگونه در این مسیر به شما کمک می‌کند؟

میکرواکشن چیست؟

معمولا اکثر ما این گونه‌ایم که با برداشتن کوچک‌ترین گام، منتظر مشاهده نتیجه فوری و مثبت هستیم. غافل از اینکه جاده زندگی بیشتر از آن چیزی که تصورش را کنیم، پر پیچ و خم است. برای موفقیت و دستیابی به اهداف بزرگ زندگی یک راز وجود دارد!

رازی که وجود دارد این است که باید هدف بزرگ را به قدم‌های کوچک و مستمر تبدیل کنید. برداشتن گام بزرگ از اول کار، ریسک بالایی دارد و انرژی زیادی از شما تلف می‌کند. منظور از ریز عادت یا (Microaction) این است که برای دستیابی به هدف‌های بزرگ زندگی، آهسته و پیوسته حرکت کنید!

میکرواکشن چیست

دقت کنید که با انجام میکرواکشن نیز نباید انتظار نتیجه فوری و چشمگیر داشته باشید، بلکه با حرکت مستمر در این مسیر، هدف شما محقق خواهد شد. به وسیله شکستن یک هدف بزرگ و دست نیافتنی به اهداف کوچک، هر روز اندکی پیشرفت خواهید داشت. همین امر در رسیدن شما به آرزوهایتان بسیار موثر است.

 

حتما بخوانید: انواع روش های هدف گذاری؛ با انگیزه ها بخوانند

 

به این مثال کاربردی توجه کنید!

برای اینکه به صورت دقیق دریابید میکرواکشن چیست ، به این نمونه توجه کنید. به عنوان مثال شما تصمیم گرفته‌اید که کتاب 504 لغت زبان انگلیسی را مطالعه کنید و به بهترین شکل ممکن بر آن مسلط شوید. در ابتدای راه، فکر کردن به این مسئله هم ممکن است شما را خسته کند! اگر قرار باشد به صورت ناپیوسته مثلا روزی 100 کلمه را یاد بگیرید، شک نکنید که در ابتدای راه از ادامه منصرف خواهید شد. اما اگر طبق راز میکرواکشن عمل کنید، خیلی راحت قادر هستید این هدف را تحقق بخشید. شما می‌توانید با یادگیری روزی 3 کلمه، به صورت کامل لغات این کتاب را بیاموزید بدون آنکه وقت و انرژی زیادی صرف کنید.

چرا میکرواکشن؟

یکی از ویژگی‌های بارز میکرواکشن، کوچک و ساده کردن کارها است. می‌توانیم این کار را به پی ریزی یک ساختمان تشبیه کنیم. مسلما پی ریزی باید بتواند وزن زیاد ساختمان را تحمل کند، در برابر زلزله مقاومت داشته باشد و با کوچک‌ترین تکان فرو نریزد.

شما هم با پی ریزی مناسب اهداف خود و تبدیل آن‌ها به میکرواکشن یا ریز عادت، می‌توانید بنای محکمی برای آمال و آرزوهای خود بسازید. این گونه هرچه جلوتر می‌روید نه تنها خسته و دلسرد نمی‌شوید، بلکه ظرفیت و توانایی انجام کارهای بزرگ‌تر را نیز به دست می‌آورید.

از میکرواکشن در چه کارهایی می‌توانیم استفاده کنیم؟

کاربرد میکرواکشن در زندگی بسیار گسترده است. شما می‌توانید از این راز موفقیت، در انجام ساده‌ترین کارهای روزانه تا رسیدن به بزرگ‌ترین هدف‌های خود استفاده کنید. لازم به ذکر است که میکرواکشن یکی از مهارت های نرم است که سبب شکل گیری عادات مثبت در شما خواهد بود. بنابراین اگر مدت‌هاست تصمیم به انجام کاری به صورت روزانه گرفته‌اید و قصد دارید عادت جدیدی در خود ایجاد کرده و به بهبود رشد و توسعه فردی خود کمک کنید، می‌توانید از این تکنیک بهره مند شوید.

از میکرواکشن در چه کارهایی می توانیم استفاده کنیم

مثالی برای عادت سازی

همه ما مطالعه را دوست داریم اما به دلیل نداشتن وقت کافی، اهمال کاری و هر دلیل دیگری، انجام این کار را پشت گوش می‌اندازیم! حتی ممکن است چند روز کتابی را در دست بگیریم و مطالعه کنیم اما این کار ادامه پیدا نکند! اگر با برنامه ریزی، به صورت روزانه تنها یک صفحه یا حتی یک پاراگراف را مطالعه کنید و با توجه به میکرواکشن در این کار مداومت داشته باشید، بدون شک این عمل تبدیل به یک عادت روزانه برای شما خواهد شد.

علاوه بر این می‌توانید ورزش کردن، تصحیح عادات بد غذایی، رژیم کاهش یا افزایش وزن و…، که کارهای ساده‌ای هستند را، به راحتی انجام دهید. همان طور که گفته شد از ساده‌ترین کارها تا بزرگ‌ترین اهداف زندگی با استفاده از این روش، انجام پذیر است!

پیشنهاد ویژه: آموزش مهارت های نرم

جمع بندی پایانی

با مطالعه این مقاله دانستید که میکرواکشن چیست و چه کارآیی دارد. منظور از میکرواکشن شکستن کارها و اهداف بزرگ به قدم‌های کوچک و پیوسته است. با انجام این کار انرژی کمتری از شما گرفته خواهد شد و احتمال موفقیت نیز بالا می‌رود. با استفاده از این تکنیک می‌توانید عادت‌های مثبتی را در زندگی خود ایجاد کنید و بدون نگرانی در مسیر آرزوهای خود گام بردارید.

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. شما قصد دارید برای ساخت کدام عادات مثبت و ایجاد تغییر در زندگیتان از میکرواکشن کمک بگیرید؟ نظرات خوبتان را با ما به اشتراک بگذارید.

فرزانه فانی

فارغ التحصیل کارشناسی معماری و مشغول فعالیت طراحی گرافیک و افزایش سطح مهارت خود در این زمینه هستم. رشدآموز دوره پانزدهم رشدانا بودم و به نوشتن و تولید محتوا علاقه مندم و مدتی است به عنوان کارشناس محتوا در رشدانا فعالیت می‌کنم. من به عنوان عضو کوچکی از خانواده نویسندگان محتوا، تمام تلاشمو می‌کنم تا محتوا های ارزشمندی تولید کنم.

دوره آموزشی پیشنهادی

دوره آموزشی مهارت های نرم

Soft Skills Expert

مهارتهای نرم، مقدمه و لازمه ورود به دنیای توسعه فردی و کسب و کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin