مهارت‌های نرم چیست و چرا باید مهارت‌های نرم را بیاموزیم؟


مهارت های نرم یا Soft Skills، نام اصطلاحی فراگیر است که امروزه اهمیت آن بیش از پیش احساس می‌شود. به طور خلاصه، مهارت های نرم، آن دسته از مهارت های غیر فنی هستند که در…

مهارت های نرم یا Soft Skills، نام اصطلاحی فراگیر است که امروزه اهمیت آن بیش از پیش احساس می‌شود. به طور خلاصه، مهارت های نرم، آن دسته از مهارت های غیر فنی هستند که در نحوه تعاملات شما با دیگران، زندگی شخصی، ارتباطات تجاری، چگونگی حل مسائل و مواردی از این قبیل موئر عمل می‌کنند.

این مهارت ها جزء پایه ای ترین و بنیادی ترین مهارت ها به شمار میروند که به رشد و توسعه فردی و ارتقاء شخصیت شما کمک می‌کنند و صد البته که در رشد و توسعه کسب و کار ها و مشاغل مختلف نیز تاثیر گذارند. این موارد جزء موضوعات اساسی هستند که بیشتر از هر زمان دیگری، به یادگیری آن نیاز داریم. کمبود اعتماد به نفس و عزت نفس، انطباق پذیر نبودن با شرایط مختلف، مدیریت غلط زمان و عدم برقراری ارتباطات موثر با دیگران تنها بخشی از مشکلاتی است که به علت عدم توجه به این مهارت ها به وجود می‌آیند.

فرقی نمی‌کند که شما مدیر یک کسب و کار باشید یا یک بانوی خانه دار و حتی یک دانش آموز؛ افراد در سطوح مختلف و جایگاه های اجتماعی متفاوت به آموزش مهارت های نرم و به کارگیری آن احتیاج دارند.

در ادامه این مقاله مهم و مفید با رشدانا همراه باشید تا به طور دقیق تر با هم بررسی کنیم مهارت های نرم چیست و کاربرد آن در زندگی به چه صورت است. پیشنهاد می‌کنیم قبل از خواندن ادامه مطلب، ویدیو زیر را حتما ببینید تا به طور کلی به این موضوع آشنا شوید 🙂

 

مهارت های سخت چیست؟

قبل از پاسخ به پرسش مهارت های نرم چیست، بهتر است به این بپردازیم که مهارت های سخت چه نوع مهارت هایی هستند. منظور از مهارت های سخت یا Hard Skills، درواقع همان تخصص، دانش فنی و مهارتی است که شما برای انجام کار های مختلف به آن نیاز دارید.

به طور مثال اگر برنامه نویس فرانت اند باشید، تسلط‌تان به کدنویسی HTML و CSS یک نوع مهارت سخت محسوب میشود و یا اگر شما مدرس زبان انگلیسی باشید، مهم ترین مهارت و دانشی که به آن نیاز دارید، تسلط کامل بر زبان انگلیسی است که نوعی مهارت سخت محسوب میشود.

مهارت های سخت به عنوان یک عامل مهم و لازم برای استخدام افراد در سازمان ها و شرکت ها به شمار میروند. شما میتوانید این مهارت ها را از  طریق مدرسه و دانشگاه، شرکت در کلاس های آموزشی و یا به صورت خودآموز بدست آورید.

 

مهارت های نرم چیست؟

مهارت‌های نرم یا Soft Skills، مهارت هایی هستند که با درونیات و خلق و خوی شما سر و کار دارند. این مهارت ها که تحت عنوان “مهارت های درون فردی” یا “مهارت های انسانی” نیز شناخته میشوند، در نحوه تعامل شخص با خود و سایر افراد مرتبط هستند و در انجام کار های مختلف تاثیر میگذارند.

برخلاف مهارت‌های سخت که آموختنی هستند، مهارت‌های نرم مانند احساسات و ادراک درونی افراد هستند و یادگیری آنها اگر چه به نظر می‌رسد آسان است، اما به‌ مراتب از مهارت‌های سخت، دشوارتر است.

این مهارت ها قابل اندازی گیری نیستند و شما نمیتوانید مانند مهارت های سخت برای آنها شاخص کمی تعیین کنید. در نتیجه برای ارزیابی افراد، نیاز دارید آنها را جنبه های شخصیت شناسی و رفتار شناسی مورد بررسی قرار دهید.

 

مهارت‌های نرم مهم ترند یا مهارت های سخت؟

بدون شک شما برای انجام هر کاری به یادگیری دانش آن کار (مهارت سخت) نیاز دارید اما به یاد داشته باشید که در مسیر پیشرفت شغلی و مهارتی، روزی خواهد رسید که تخصص و مهارت های فنی شما با دیگر افراد چندان تفاوتی ندارد و همه افراد به سطح بالایی در مهارت آموزی دست پیدا کرده اند.

در این صورت چیزی که باعث پیشرفت شما می‌شود، قدرت انعطاف پذیری و انطباق پذیری، قدرت ایجاد تغییر، همدلی، برقراری ارتباط با دیگران، توانایی تاثیر گذاری بر دیگران و مواردی از این قبیل خواهد بود. مهارت‌های نرم باعث میشوند که نیروی های انسانی مانند ربات به نظر نرسند و از ظرفیت های وجودی و ابعاد مختلف انسانی خود نهایت استفاده را ببرند.

مهارت‌های نرم یا مهارت های سخت

 

افرادی که این مهارت ها را به خوبی در خود تقویت کرده اند، در حرفه خود نیز موفق ترند؛ چراکه میدانند چگونه باید از مهارت های فنی خود استفاده کنند که بیشترین بازدهی را برای آنها داشته باشد.

حتی اگر بخواهیم کمی عمیق تر بررسی کنیم، این افراد میدانند که چه شغلی مناسب آنهاست و با ویژگی های شخصیتی شان سازگار است. بنابراین کاری را انتخاب میکنند که از انجام دادن آن لذت ببرند. انسانی هم که از کار خود لذت میبرد، میتواند خلاقیت بیشتری به خرج دهد و نه تنها به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کند، بلکه برای آن سازمان یا شرکت نیز خلق ارزش کند.

 پیشنهاد ویژه: آموزش مهارت‌های نرم در مسیر رشد کاپیتان مهارت‌های نرم

چرا مهارت‌های نرم مهم هستند؟

اهمیت مهارت‌های نرم در ابعاد مختلف زندگی کاملا مشهود و ملموس است به این دلیل که این مهارت ها یکی از اصلی ترین و اساسی ترین بخش های زندگی افراد را در بر می‌گیرند. نحوه ارتباط شخص با خود، دنیا و اطرافیان، احساسات، باور ها و عقاید انسان، دیدگاه افراد مختلف نسبت به زندگی و… جز مواردی هستند که روی بخش های مختلف زندگی (زندگی کاری و حرفه ای، زندگی شخصی و عاطفی) و علاقه‌مندی ها تاثیر می‌گذارند و همچنین مستقیما با مهارت‌های نرم در ارتباط هستند.

 

اهمیت مهارت‌های نرم برای مدیران کسب و کار

آموزش مهارت‌های نرم برای مدیران کسب و کار از جنبه های مختلفی حائز اهمیت است. اولین و مهم ترین جنبه، نحوه برقراری ارتباط مدیر با اعضای تیم و کارمندان است. مدیرانی که به خوبی با این موارد آشنا هستند، می‌دانند که چگونه اعضای تیم خود را مدیریت (Manage) کرده و با تیپ های مختلف شخصیتی کنار بیایند.

این موضوع کمک می‌کند که به بهترین شکل با کارمندان خود تعامل داشته باشند و مشکلات و چالش های احتمالی تیم را با هزینه کمتری رفع و حتی از به وجود آمدن آن‌ها جلوگیری کنند. به یاد داشته باشید که ارتباطات موثر با کارمندان می‌تواند برای ارتقاء رضایت کارمندان و افزایش بهره وری کسب و کار سودمند باشد.

مورد بعدی نحوه ارتباط با مشتری است. همانطور که می‌دانید روابط عمومی نقش کلیدی را در بازگشت سرمایه و ارتباط با مشتری و بازاریابی ایفا میکند. بنابراین توانمند شدن مدیران کسب و کار ها در حوزه مهارت‌های نرم، به آن‌ها کمک می‌کند که با مشتریان خود به شیوه موثرتری ارتباط برقرار کنند و نیاز مخاطبان را به خوبی تشخیص دهند.

علاوه بر این، شما میتوانید یک چارچوب یا ساختار سازمانی برای روابط عمومی خود بچینید که در آن افراد بتوانند به بهترین شکل با مشتریان ارتباط برقرار کرده و خروجی موثرتری برای سازمان داشته باشند.

همچنین، مهارت‌های نرم در شبکه سازی و توسعه ارتباطات تجاری شما نیز بسیار اهمیت دارند و شما به عنوان یک مدیر کسب و کار می‌بایست از دایره ارتباطات قوی برخوردار باشید.

کار تیمی و مهارت‌های نرم

 

اهمیت مهارت‌های نرم برای دانش آموزان

آموزش مهارت‌های نرم به دانش آموزان از این جهت بسیار مهم است که دانش آموزان به تازگی در حال یافتن هویت اجتماعی و هویت شغلی خود و شکل دادن به آن هستند و میخواهند مسیر زندگی و  چشم انداز آینده خود را به شکل درستی ترسیم کنند.

یادگیری این موارد و نهادینه ساختن این مهارت ها در وجود دانش آموزان، میتواند در  مسیر زندگی و فعالیت های شغلی آنها تاثیر مثبت داشته باشد چرا که مهارت‌های نرم سرآغاز و پایه یادگیری کلیه مهارت های زندگی میباشند.

بنابراین آموزش مهارت‌های نرم میتواند به خودشناسی، دیگر شناسی و برقراری ارتباطات موثر با دیگر دانش آموزان کمک کند و از خیلی اشتباهاتی که ممکن است آنها انجام دهند جلوگیری کند. با اینکه این مهارت ها جزء ضروری ترین مهارت های لازم برای زندگی به شمار میروند، اما در نظام آموزشی مورد توجه بسیار کمی قرار گرفته اند.

 

مهارت‌های نرم و اشتغال

طبق مطالعات انجام شده، تقریبا بخش زیادی از استخدامی های جدید طی 18 ماه از بین می روند و شکست میخورند. تنها 11 درصد از این شکست ها به دلیل عدم وجود مهارت های سخت است. مابقی ناشی از عدم وجود مهارت‌های نرم میباشد. بیایید این آمار را دقیق تر بررسی کنیم:

  • 26 درصد از استخدامی ها به دلیل اینکه نمیتوانند فیدبک و بازخوردی (Feedback) را بپذیرند، با شکست مواجه میشوند.
  • 23 درصد از استخدامی ها به دلیل اینکه قادر به درک و مدیریت احساسات نیستند، با شکست مواجه میشوند.
  • 17 درصد از استخدامی ها به دلیل اینکه انگیزه کافی برای رشد و پیشرفت را ندارند، با شکست مواجه میشوند.
  • 15 درصد از استخدامی ها به دلیل اینکه خلق و خو و رفتار مناسب در کار ندارند، با شکست مواجه میشوند.
  • و فقط 11 درصد از استخدامی ها به دلیل اینکه مهارت های فنی لازم را ندارند، از کار بی کار میشوند.
حتما بخوانید: 15 مهارت مهم برای موفقیت در زندگی و کسب و کار

کارفرمایان در پی چه هستند؟

در گذشته استخدام افراد بر مبنای تخصص آنها صورت میگرفت اما شرکت ها و سازمان های امروزی، معیار های متفاوتی برای استخدام افراد در نظر گرفته اند. آنها به این نتیجه رسیده اند که داشتن دانش فنی و تخصص به تنهایی کافی نبوده و برای حفظ سازمان و شرکت به مهارت هایی مثل کار تیمی، مدیریت زمان، فن مذاکره، مهارت حل مسئله و … نیاز است. طبق مقاله Data Reveals The Most In-Demand Soft Skills Among Candidates که لینکدین در سال ۲۰۱۶ منتشر کرده بود، ۱۰ مهارت نرمی که کارفرمایان بیشتر به دنبال آن هستند، به شرح زیر است:

  • مهارت های ارتباطی
  • مهارت های سازماندهی
  • کار گروهی
  • دقت
  • وقت شناسی
  • تفکر انتقادی
  • خلاقیت
  • انطباق پذیری
  • مهارت های بین فردی
  • داشتن شخصیت دوستانه

مهارت‌های نرم و مهارت های سخت دو بال مهم برای رشد و توسعه فردی و ارتقاء کسب و کار ها میباشند و شما برای اوج گرفتن در مسیر موفقیت، به هر دو بال نیاز دارید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید و سودمند بوده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود را از طریق کامنت با ما به اشتراک بگذارید 🙂

چرا باید مهارت‌های نرم را یاد بگیریم؟

 

مدیر سایت

دوره آموزشی پیشنهادی

دوره آموزشی مهارت های نرم

Soft Skills Expert

مهارتهای نرم، مقدمه و لازمه ورود به دنیای توسعه فردی و کسب و کار

185 دیدگاه

شما نیز می توانید در تبادل نظرها شرکت کنید، دیدگاهی بنویسید یا به دیدگاه دیگران پاسخ دهید.
برای نوشتن دیدگاه اینجا را کلیک کنید

  1. علیخانی

    با سپاس از محتوای خوب شما.با توجه به قوانین و مقررات جاری و مطالبه گری بالای کارمتدان چه راهکار و شگردهایی برای سنجش مهارتهای نرم قبل از استخدام وجود دارد؟

  2. محمد محسن حکیمی

    ویدیویی که در این محتوا قرار گرفته بود خیلی عالیه. واقعا اطلاعات زیادی رو در این خصوص گفته بود. ممنون از شما که برای تولید محتوایی ارزشمند زحمت می کشید.

  3. محمدحسین محمدی

    استخدام کارکنان توسط شرکت ها با توجه به مهارت های نرم صورت می‌گیرد و این گونه مهارت ها جزو مهارت های اساسی سال 2020 هستند که بعضی شرکت ها آن هار را حتی از مهارت های تخصصی مهم تر می‌دانند.

  4. امیر مهدی درمانی

    مسلما هر کسی در خودش ویژگی هایی دارد که میتواند آنهارا در مسیر خوبی استفاده کند.با دانستن مهارت های نرم میتواند از ان ها در مسیر بهتری و برای اهداف پربازده تری استفاده کند.یادگیری مهارت های نرم باعث جلوگیری از اتلاف وقت و بازده بهتر در مدت زمان کوتاه تر میشود

  5. امیرحسین رضازده حنایی

    به نظر من مهارت در کنار تیم خوب معنا پیدا میکنه ،که تیم رو به هدف های آرمانی که در پیش رو داره میرسونه.

  6. عاطفه سادات سجادی

    سلام این یه فرصت هیلی خوب برای همه است تا مهارت های مفیدی که یک کارمند خوب یا یک عضو فعال از هرتبمی باید بدونه رو کسب کنه علاوه براین میتونه تویه زندگی فردی شخص نیز خیلی موثر باشه

  7. عرفان بهروز

    مهارتهای نرم بستر زندگی و پویایی استعدادها و مهارتها هستند. و محیطی برای انجام درست مهارت و تحقق استعداد حقیقی هستند. قبل از شناخت هر چیزی باید خودمان را بشناسیم و اگاهی از نحوه بازخوردهایمان به عوامل درونی و خارجی باعث میشود خودمان، مهرتمان و کارمان را به شیوه صحیحی ارائه دهیم.

  8. علي سعيدي منش

    مهارت نرم خيلي هم در زندگي فردي وخصوصي و هم در زندگي كاري بدرد ميخورد ، ما با اموختن و داشتن مهارت فردي مي توانسم مشكلات را راحت تر حل كنيم و به موفقيت لازمه در اينده برسيم و به نوعي يك پل براي افزايش سرعت ما به سمت موفقيت است

  9. حانیه سرادار فاروقی

    یادگیری مهارت های نرم افزار باتوجه به بروزشدن جامعه وپیشرفته شدن ان بسیار ضروری ومهم هستش وباتوجه به دیجیتالی شدن کسب کار وبازار یادگیری مهارت نرم مهم هستش واینکه الان کشوری بخواهد پیشرفت کند در دنیا هرچه از نظر نرم افزاری بالاتر پیشرفته تر باشد قدرتمند تر هستش

  10. زهرا کیومرثی

    چون این مهارت ها لازمه موفقیت هر فرد . و هرکسی که بتواند بیش از نیمی از اینها را داشته باشد،حتما در کار و زندگیش موفق میشود

  11. مرتضی مهدوی

    یادگیری مهارت های نرم بسیار با اهمیت و ضروری میباشد چون با فراگیری انها میتوان به سازمان بسیار کمک کرد و در ادامه کارراهه شغلی میتوان تاثیر گذار باشد و در مدیریت و راهبری یک سازمان اهمیت والا دارد. به علاوه بر تمامی اینها اموزش مهارت های نرم باعث رشد فردی در مراحل کاری و اجتماعی میشود و باعث پیشرفا خود فرد در زندگی شخصی خویش میشود.

  12. الهه محمدپور

    علت اموختن مهارت های نرم توجه به خود فرد است اگرچه این مهارت های نرم چندان اسان نیست پیچیدگی خاص دارد ک نیارمند یک سری مهارت است که در ان شخص باید یک سری اپشن هایی را باهم پیش ببرد از جمله کار تیمی ،داشتن رو حیه قوی در تیم و همچنین این مهارت ها باعث شکوفایی ایده های ذهن و ابتدا درک کردن یک موضوع و سپس عملی کردن ایده ها میشود.

  13. سید مبین صفوی

    برای پیشرفت در زمینه شغلی با هر عنوانی مانند کارآموز ، کارفرما ویا کارمند و رسیدن به کسب و کارپول ساز و توسعه ی کسب و کار کسب فرا گیری مهارتهای نرم بسیار مفید است

  14. رضا زاهدی

    این موارد بخشی از بدیهیات زندگی هست، مواردی که میشه هم در زندگی شخصی و هم در زندگی حرفه ای ( کاری ) ازش استفاده کرد. مواردی که در بالا اشاره شده مثل گنج گمشده ای هست که همیشه به دنبال اون بودیم غافل از اینکه خیلی راحت تر از اونچه که فکر میکنیم قابل دسترس هستند. فقط کافیه یه سری کار ساده رو، دقیق و طبق برنامه و منظم انجام بدیم.

  15. سید محمد حسین طباطبایی

    باعرض سلام و وقت بخیر
    نظر من درباره مهارت های نرم اینه که باوجود این ویژگی ها خیلی بهتر میتونیم در یک محیط شرکت و …. کار کنیم چون کسی که بتونه تعامل برقرار کنه با یک تیم و بتونه در پیشرفت هر کاری نقش موثری داشته باشه قطعا موثرتر است ولی کسی که مهارت های نرم را ندارد نقش موثری در این محیط ها نخواهد داشت‌ و بیشتر آسیب رسان است تا منفعت رسان.

  16. رضا ساقی

    هر کاری برای انجام نیاز به کار تیمی داره تجربه ی کار گروهی داشتم و‌ دارم خیلی شیرینه

  17. سارا فتح پور

    کارآموزی رشدانا علاوه بر کمک در شناخت مهارت های فردی و استعداد هر فرد به فراگیری مهارت های نرم که چه بسا از اهمیت بیشتری نیز بخوردارند کمک شایانی میکند

  18. سیمین مصطفی زادهه

    یکی از ویژگی های در دوره جدید ارتقا مهارت های نرم برای هر شخصیتی است در هر سنی و بالطبع شناخت مهارت ها و تقویت آن ها بسیار حایز اهمیت است و در توسعه کارها به شدت کمک میکنه به پیشرفت سازمان ها و افرادی که ایده های خلاقاته دارند

  19. محمد رضا رضوی

    به نظر من برای اعتلای شخصی و تیمی استفاده از مهارت های نرم با توجه به پیشرفت تکنولوژی واجب است

  20. امین قنبری راد

    بعد از کلی جستجو حس می‌کنم جای درست رو پیدا کردم.
    جایی که بتونم عضوی از تیمی جوان، خلاق و باانگیزه باشم و همزمان در فضایی رشد کنیم که سازگاری با فرهنگ تیمی و سازمانی رو تجربه کنم و بیاموزم.
    انگیزه پشتکار و از همه مهمتر کنجکاوی برای یادگیری موضوعات جدید چیزایی هستن که منو به اینجا کشوندن.
    از همین الان می‌تونم حدس بزنم به راحتی می‌تونم عبارت نمی‌دونم رو به‌کار ببرم و باعلاقه مطالب جدیدی رو که بهم معرفی می‌کنند رو از جاهای مختلف دنبال کنم و یادبگیرم.

  21. زهرا ساقی

    البته که ۱۳ موردی که به آن اشاره شد از اهمیت بالایی برخوردار است اما یکی دیگر از مسائل مهم داشتن انگیزه و هدف است. کار تیمی بهترین پاسخگو به یک هدف مشترک است. داشتن علاقه و اشتیاق برای انجام کار تیمی از ملزومات کار تیمی است و جزئی است جداناپذیر. پس اگر در تیمی هدف و انگیزه و البته اشتیاق به رسیدن به هدف وجود داشت نتیجه مطلوب گرفته خواهد شد.

  22. نیلوفر

    یادگیری این ۱۳ مورد نه تنها در کسب و کار و حرفه ی هر شخص به کار می آید ،بلکه در زندگی شخصی هم اکثر این موارد کمک کننده هستند.

  23. امیررضا احمدی نژاد

    داشتن و یادگیری مهارت های نرم باعث افزایش راندمان کاری و روحیه کار تیمی بیشتر میشود و بنظرم وجودش کمک بزرگی به تیم. میکند

  24. نجمه یاقوتی

    از اونجایی که در فضاهای کاری مختلف نیاز به تعامل با بقیه تیم داریم، این مهارتها به ما کمک میکنه تا در ارتباط با بقیه بهتر عمل کنیم. از طرفی برای داشتن یک تیم قوی مهمه که هرکدوم از اعضا کترشونو به بهترسن نحو انجام بدن. بنابراین با یادگیری این مهارت ها میتوتیم علاوه بر اینکه بصورت انفرادی خوب عمل میکنیم، روابط با سایر اعصای تیمو هم به خوبی مدیرست کنیم

  25. سید محمدرضا رزاز

    تمام کار آفرینان بزرگ و آدم های موفق در روابط اجتماعی و مهارت های نرم استعداد ویژه داشته اند که خود نشان دهنده ی اهمیت این مهارت است

  26. مژده میری

    ب نظرمن یادگیریش کمک ب پیشرفت و دستیابی به علم جدید میشه تا بتونیم بایادگیری و ساخت یه تیم به خیلی از نیاز ها پاسخ بدیم

  27. فخری

    در امر راه اندازی یک کسب و کار و یا استخدام در یک شرکت استفاده از مهارتهای نرم بسیار کاربردی و مهم می‌باشد. شما بعنوان یک مدیر نیاز مند داشتن آگاهی و دانش در زمینه آینده نگری، توانایی تصمیم گیری در مواقع سخت و تحت فشار، توانی مدیریت شرایط و ابزار ها و منابع انسانی و ه همچنین تعامل بهینه و کاربردی با مشتری و ارایه راهکارهای مناسب با مشتری و مدیریت زمان و پیشرفت رفتاری و توسعه فردی
    در زمینه افراد کمک میکند که تعامل بهتری با هم تیمی های خود داشته باشند و توسعه فردی و شناخت بهتر از خود بدست بیاورند.
    پیشرفت های حرفه ای و مهارتی در راستای بدست آوردن و توسعه مهارت های نرم می باشد.

  28. بابک بیگی

    برای یادگیری بهتر دنیای کسب و کار و کسب و کار اینترنتی و بعلاوه در کنار کار کردن در حوزه خود میتوانیم اطلاعات مفید دیگری هم بدست اوریم

  29. زینب ادیبی طوسی

    در این دوره ی زمانی یادگیری مهارت های نرم از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا با فرا گیری مهارت های نرم ما از خصوصه های خاصی برخوردار میشویم که در آینده و زندگی حال در زمینه های کاری و شخصی ما را بسیار شاخص میکند

  30. فاطمه کریمی

    یادگیری مهارت های نرم برای هر فردی مهم است هم برای ورود به جامعه کاری و هم برای آینده فرد و همچنین فرد را در مسیر رشد و تعالی قرار می دهد. وبرای ورود به جامعه کار تیمی و مشارکت با تیم نیاز به مهارت های نرم داریم.

  31. سونیا زرین خو

    یادگیری مهارت های نرم افزاری باعث بهترشدن عملکرد هر فرد در حوزه فعالیتی خود می شود و یک امر واجب در ارتقاع کسب و کار ها مخصوصا کسب و کار های آنلاین می باشد .

  32. معین ناصری حصاری

    کسب مهارت بیشتر برای اینده و شغل بهتر

  33. علی کدخدایی بهره

    چون در عصری هستیم که کسب و کار ها اینترنتی شده اند و موقعیت شغلی مناسبی بوجود اورده اند

  34. مینا چنارانی

    اینک بتونیم یک کار تیمی عالی داشته باشیم و امادگی اینو داشته باشیم ک در جاهای مهم و جلوی یسری افراد اعتماد نفس داشته باشیم صحبت کنیم و موفق باشیم و اگر مدیر ی کار تیمی شدیم بتونم خیلی خوب مدیریت کنیم و رفتار درستی با هم تیمی های خود داشته باشیم و بتونیم تمام مسائل ک پیش میاد رو حل کنیم و توانایی اینو داشته باشیم در ی شرکت کار کنیم و مدیریت یک پروژه رو برعهده داشته باشیم و بدرستی مدیریت کنیم یک کار تیمی عالی داشته باشیم و برخورد درست با دیگران

  35. هادی کربلائی مقدم

    مهارتهای ذکر شده به طور کلی به دو بخش اقتصادی و اخلاقی تقسیم میشود.
    یادگیری و تسلط به اینگونه مهارت ها با قدرتمند سازی هوش کاری کارمند، موجب افزایش سطح کارآمدی او میشود.
    همچنین یادگیری و تسلط بخش دیگری از این مهارت ها سبب رشد فردی کارمند در زمینه ارتباط کلامی و کاری با سایرین خواهد شد.
    به طور خلاصه یادگیری این مهارت ها موجب رشد کیفی و اخلاقی افراد شده و در نتیجه احساس رضایت بیشتری نسبت به کاری که کارمند انجام میدهد را به خود کارمند، کارفرما و مشتریان خواهد بخشید.

  36. فاطمه نورمحمدپور

    بکارگیری مهارت های نرم در زندگی روزمره و شغلی، باعث ارتباطات بهتر و در نتیجه موفقیت بیشتر میشود. انسان ذاتاً موجودی اجتماعی است؛ اینکه بلد باشید چگونه با دیگران کار کنید، آنها را تحمل کنید و ارتباط برقرار کنید یکی از مهم ترین اصول زندگی اجتماعی است. همچنین اگر شما این مهارت ها را بکار بگیرید، دیگران نیز راحت تر با شما ارتباط و انس میگیرند و به شما اعتماد کرده و احترام میگذارند.

  37. زهرا بافتیان

    به نظر من مهارت نرم لازمه مهارت سخت هست و به کار تیمی و روحیه تیمی خیلی کمک می‌کنه.اموزش مهارت نرم برای همه افراد شاغل قطعا لازم است و بهبود کارها و همینطور ارتقا شغلی کمک میکند

  38. فرزانه فانی

    از نظر من مهارت نرم یعنی مهارت زندگی.بعبارتی دیگر یعنی توانایی حل مشکلات و روبرو شدن با چالش های زندگی که این شرایط زندگی شخصی و زندگی عمومی یک فرد رو در برمیگیره.در زندگی چالش های وجود دارند چه در زمینه زندگی مشترک و.چه درزمینه ارتباطات فردی و چه در زمینه کار و ارتباط موثر با همکاران ودوستان ویا حتی خانواده کسی از این چالش ها سربلند بیرون میاید ک مهارت نرم را بخوبی بداند و بتواند ان مشکل را با استفاده از این مهارت حل کند

  39. حانیه اسماعیلی

    آموزش اینگونه مهارت ها تاثیر بسیاری در کارامدی شخصی و زندگی اجتماعی افراد دارد به صورتی که ضرورت ان در همه جوانب زندگی محسوس می باشد. برای رشد و پیشرفت شخصی، کاری و … آموزش و یادگیری مهارت ها بسیار لازم و ضروری است و یادگیری این دسته مهارت ها پایه و اساس سایر مهارت هاست. این موارد به ما کمک می کنند تا روابط خودرا به بهترین شکل توسعه دهیم و یادگیری ان ها برای ورود به هرکاری خصوصا کارهای تیمی بسیار ضروری است.

  40. سالار باغبان شاه آبادی

    با توجه به به اینکه در جهانی هستیم که پیشرفت با سرعت بالایی داره به جلو میره اینکه انسان بتونه با یادگیری این مهارت ها میتونه کاملا خودشو با پیشرفت ها سازگار کند، نکته بعدی انسان باید یاد بگیرد وگرنه هدف از افرینش چیست! از نظر من انسانی پیشرفت میکند که در هر زمینه ای اطلاعات کافی داشته باشد و در رشته دلخواه خود تخصص کامل فرا بگیرد

  41. پیمان

    مهارت‌هاي نرم ويژگي‌هايي فردي هستند که سبب تقويت تعاملات فردي و موفقيت شخصي، تحصيلي و شغلي مي شوند و فراگیری این مهارت ها بر افزایش راندمان افراد در راستای مسیری که در اون در حال حرکت هستند تاثیر بسزایی دارد.

  42. ریحانه قربانی

    ازنظرمن مهارت های نرم ضمینه ای برای مهارت های سخت است.
    وبرای بالابرده بهره بایدمهارت نرم روفرابگیریم.وشناخت وسیعی برروی شخصیت خودمان پیداکنیم

  43. Reza Tahghoghi

    قبل شروع هرکار نیازمند خودشناسی و درک کاری که قرار انجام بشه
    درصورت نادید گرفتن بعضی از موارد میتوان ضرری ها جبران ناپذیری زده بشود
    نداشتن اطلاعات مناسب در زمینه کاری میتونه مسیر زندگی هر فرد عدض کند

  44. عرشیا

    به نظر من این دیدگاه یکی از بهترین دیدگاه های دنیای کسب و کاره
    و میتونه به کل در این جهت به ما کمک زیادی کرد
    ولی امروزه عموم علاقه ی زیادی به این چیزها پیدا کرده ولی تو این اوضاع تهدید برنگیز باید تهدید هارو به فرست تبدیل کرد
    که این روش از کسب و کار اگه یه کسب و کار بزرگ باشه با اعضای خوب قابلیت جهانی شدن رو داره

  45. سالار

    با توجه به این موضوع که دنیای پیش رو دنیای دیجیتال هست و شرایط اقتصادی کشور نابسامانه و خیلی از افراد هستند ک درامدشون کمتر از هزینه هاشون هست وظیفه همه ما اینه ک کمک کنیم درامد افراد.هوش مالی.انعطاف پذیری.و ذهنیت خلاقشون رو پرورش بدن و بیشتر کنن.یا اینکه یک یا چنتا از مشکلات یا نیاز های افراد رو برطرف کنیم.
    اهمیتش برای خودمون هم از این نظر هست که اقتصاد دنیا و کشور در حال تغییره.و افرادی میتونن به اهدافشون برسن و یک تغییری در زندگی خودشون و بقیه ایجاد کنن که بتونن مهارت های خودشون رو افزایش بدن.این مهارت ها میتونه مهارت های گفتاری.رفتاری.مالی و … باشه

  46. مجید

    دنیای امروز دنیایی است که برای رشد گسترده باید در زمینه های زیادی اطلاعات مقدماتی داشت و در یک زمینه بخصوص در حد تخصص پیشروی کرد. مهارت های نرم در کنار هر تخصصی برای رشد و پیشترفت در آن تخصص الزامی است و و به نظرم این مهم ترین دلیل یادگیری آنها است.

  47. نازگل انوری

    بنظر من مهارتهای نرم را باید یادبگیرم چون بدون داشتن مهارتهای نرم نمیتوانیم آنچه حقیقتا هستیم را نشان دهیم و آنچه که میخواهیم به آن برسیم را تحقق بخشیم. دنیایی که در آن زندگی میکنیم دنیای روابط فعال و تعاملی و دو طرفه است چه به شکل مجازی و چه به شکل حقیقی.بطور کلی کسانی می توانند موفق باشند که از هوش هیجانی بالا و درک عاطفی درستی برخوردارند.با توجه به تعریفی که از مهارتهای نرم خواندم چنین مهارتهایی در امر تحقق خود واقعی و درک خود واقعی افراد پیرامونمان برای رسیدن به موفقیت پایدار که حاصل تفکر جمعیست کمک بسیاری میکند.

  48. عرشیا

    به نظر من این دیدگاه یکی از بهترین دیدگاه های دنیای کسب و کاره
    و میتونه به کل در این جهت به ما کمک زیادی

  49. زهراغلامحسینی

    باعث پیشرفت فرد در زمینه کاری اش میشود.وشخصیت فرد را درمحیط کار واجتماع نشان میدهد.

  50. مهدی غفورپور

    با سلام
    از نظرم من انسان نباید رشد کاریکاتوی داشته باشد و یک انسان موفق کسی است که تمام ابعادش رشد کند.
    برای همین هست که موسساتی جهت آموزش دوره های مثل کوچینگ شکل گگ رفتن که مخصوص یک رشته خاص نیست بلکه هر کس برای پیشرفت بهتر این دوره ها رو شرکت میکند

  51. عارفه کاطمی

    در دنیای کسب و کار اکنون با توجه به وجود اطلاعات زیاد و همینطور رقابت های تنگانگ یادگیری مهارت های نرم می‌تواند جهشی برای کسب و کار باشد چرا که بالا و پایین در تمام کسب و کار ها اتفاق می افتد و کسانی برنده ی این دنیا رقابتی می‌شوند که بر مهارت های نرم مسلط لاشند و از آنجایی موفقیت در کسب و کار نیازمند ارتباطات موثر و بهینه است به مهارت های نرم نیازمندیم

  52. زهرا عابدی

    یادگیری مهارت های نرم راهکاری گامی در جهت توسعه ی مهارت های فردی است که علاوه در محیط کار در تعاملات اجتماعی خارج از محیط کار نیز بسیار پرکاربرد است
    از جمله فواید یادگیری مهارت های نرم توانایی انطباق با شرایط و تعامل سازنده با تیم در فرایند کارگروهی است
    به طور کلی مهارت های نرم عامل رشد و تثبیت و کارآیی شخص در محیط کار و اجتماع است

  53. مریم ناصح

    امروزه با تغییر نگرش مدیران در راستای استخدام نیروی های فعال و یا شروع فعالیت به صورت خویش فرما، تمامی افراد نیاز دارند مطابق با شرایط روز توسعه فردی را در اولویت ها برای بهبود تاثیرگذاری فردی و تاثیر پذیری فعالانه در گروه های جمعی چه به عنوان کارمند یا مدیر در خود گسترش دهند. با افزایش دانش علمی و توان عملیاتی مهارت های نرم حضوری موثرتری در سازمان خواهیم داشت. کتاب هایی چون چرخه عادت از چارلز دوهینگ، نیروی بیان بریان تریسی، تو کله خر هستی.شک نکن.موفق می شوی از جن سینسرو، سنگفرش هر خیابان از طلا از کیم وو جونگ، عذرخواهی بسه دختر از ریچل هالیس، انضباط شخصی بریان تریسی و غیره نمونه های کوچکی از کتاب های کمک کننده و انگیزشی در راستای توسعه مهارت های فردی است.

  54. مریم یوسفی

    اهمیت یادگیری مهارتهای نرم نقش بسزایی در موفقیت کارتیمی و فردی دارد.قطعا داشتن اعتمادبنفس و احترام به نظر دیگران به پیشرفت روزافزون فرد و گروه کمک بزرگی میکند.بدست آوردن توانایی مشارکت با دیگران به مسیر ترقی فرد هم کمک میکند.

  55. ریحانه خشوعی

    از نظر من نه تنها فقط با داشتن مهارت سخت نمیشود کاری را پیش برد بلکه به با داشتن مهارت نرم هم نمیشد زیرا این دو مهارت جزوی جدا ناپذیر از هم هستند که با وجود هردو میشود فردی مفید،متخصص و با روحیه کاری بالا پدید آید

  56. علیرضا

    برای فهم توانایی و مهارت نرم باید شروع کرد. نمیشه از قبل خود رو باخته یا برنده این مهارت دونست. مطمینا مهارت سخت و نرم مکمل هم هستند که هر کدوم بدون دیگری زمینه پیشرفت رو به شدت محدود میکنند.

  57. محمد گلزارمنش

    با سلام
    پاسخ سوال:
    از نظر من مهارت های نرم میتواند زمینه ای مناسب برای مهارت های سخت باشد که بتوانیم در این مرحله ام خوب عمل کنیم

  58. نادر

    لارمه پیشرفت تو مهارت های سخت،مهارت نرم است!
    چون مهارت سخت رو همه میتونن بدست بیارن با تلاش اما چیزی که تفاوت ایجاد میکنه تو افراد همین مهارت نرم هست

  59. نازنین مومن زاده

    ارتقا فردی و ارتقا بهره وری در محیط کار در راستای تمامی اهداف رشد مهارتهای نرم با توجه به ضرورت دنیای امروز

  60. زهرا قنبری

    یادگیری مهارت های نرم باعث اطلاع افراد از شخصیت درونی خود و در نتیجه باعث شکل گیری و پرورش شخصیت اجتماعی در جامعه و محیط کار میشه…

  61. سمانه باقرزاده

    مهارت‌های نرم در قالب کارهای تیمی و اهمیت ارتباطات و شبکه سازی، و با ارتقای مهارت‌های فردی(توسعه فردی) کمک شایانی در شناخت و حرکت به سمت اهداف و پیش رفت و در نهایت موفقیت فرد در زندگی، تحصیل، کار و… خواهدکرد.

  62. میترا

    بنظر من .. آموزش و یادگیری مهارت های نرم از مهارت های سخت بشدت لازم تر است..چون بواسطه این مهارت هاست که می توانیم ذهن را متمرکز کنیم برای هدف و در مواقع لازم عکس العمل های مربوطه را نشان بدهیم..یادگیری این مهارت ها از نظر من بشدت لازم هستند و مفید و نه تنها در زندگی کاری به درد میخورند که برای زندگی فردی و اجتماعی ما نیز بسیار مفید هستند.

  63. لیلا رشیدی

    شناخت شخصیت خود گام مهمی در رشد فردی است. شخصیت و نوع اون رو که بشناسی روی نقاط قوت خودت تمرکز میکنی و اون‌هارو تقویت می‌کنی. از طرف دیگر جامعه امروز جامعه شبکه‌هاست و انسان موفق کسی است که بتونه ارتباطات خوبی رو برقرار کنه و به عنوان یک کنشگر فعال شبکه رو حتی گسترده تر کنه. شبکه اجتماعی قوی هم در سطح خرد و هم در سطح ‌کلان موجب ارتقا خواهد شد. زیرا سبب افزایش سرمایه اجتماعی فردی خواهد گردید

  64. امیرعلی سلیمانی مقدم

    بدون مهارتهای نرم نمی توانیم به خوبی و با بازدهی بالا از مهارت های سخت بهره کافی را ببریم

  65. Mahshid

    از دیدگاه‌ من ، داشتن مهارت های نرم و خلاقیت ، در کنار سایر مهارت های اجتماعی ، لازمه ی موفقیت و پیشرفت در محیط کسب و کار است

  66. رویا توسلی ارا

    به نظر من امروزه هر فرد نیاز داره تا حدی حالا چه پیشرفته چه در حد ابتدایی کار با کامپیوتر را بلد باشد کسی که قصد کار کردن را داشته باشد امروزه بسیاری از شرکت ها نیاز به نیرویی که کار با کامپیوتر و نرم افزار های ان را بلد باشد نیاز دارند پس به نظرم یاد داشتن و یا تلاش برای یاد گیری نرم افزار های مختلف با توجه به علایق تود فرد از اهمیت بیش تری برخوردار است

  67. امیرحسین

    مهارت های نرم به صورت کلی یک گوئن مثبت برای اداره و مدیریت گروه کاری(که متشکل از اعضای یک گروه )می باشد نیز موثر است و میتوان با داشتن این ملاک ها کل کار موفقی را اداره و شروع کرد

  68. محمدرضا خسروى

    به نظر من مهارت هاى نرم و تخصص مكمل همديگر هستن و داشتن هردو براى ورود به بازار كار مهمه و داشتن يكي از اين موردا به تنهايي كافي نيست. مهارت هاي نرم در هر حرفه اي رشد و پيشرفت كاريمون رو سرعت ميبخشه حتي در كارهايي كه نياز به روابط عمومي بالا ندارن.

  69. محمد ایمانیان

    مهارت های نرم مجموعه ای از حالاتی است که در هر انسانی وجود دارد و قابل کنترل است شما با کنترل احساسات و ادراک و رفتار های سازنده خود مثل قدرت تصمیم گیری و رهبری و ارتباطات و… میتوانید کنترل و تسلط بیشتری بر روی کسب و کار خود داشته باشید داشتن کسب و کاری فعال و مفید در آینده و بطور کلی موفقیت در کارها نیازمند کنترل و اداره این مهارت های نرم میباشد.

  70. هدیه جمیلی

    مهارت های نرم به افراد این کمک را میکند تا شناخت وسیعی بر روی شخصیت خود پیدا کنند و بتواند در هنگام مواجه شدن با هر مسئله ای بهترین راه حل را با توجه به شخصیت خود و مهارت هایی که دارند بررسی کنند .
    در بعضی اوقات حل کردن یک مسغله بسیار سخت و پیچیده هست ولی بعضی افراد برای تسلطی که برخود و مسائلی که برایشان اتفاق می افتد دارند ، به راحتی میتوانند مشکلات را حل کنند .

  71. ساجده سنجری

    به نظر من گذراندن دوره های کارورزی کمک زیادی برای ورود به کار و موفقیت در این راه است.

  72. محدثه عامل

    توانایی یادگیری کارهای تیمی و افزایش اعتماد به نفس برای کاردرمحیط های مختلف و بالا بردن انگیزه کار و توانایی درست فکر کردن و تصمیم گیری درست در شرایط مختلف و مشکلات

  73. محدثه

    بنظر من توی عصری که همه چیز کم کم به صورت دیجیتالی انجام میشه یادگیری مهارت به صورت نرم افزاری یکی از مهم ترین مهارتهایی هست که هر فردی باید یاد داشته باشه

  74. هانیه

    لزوما داشتن تخصص نمیتونه پل موفقیت باشه برای انجام هر کاری پیش نیازهایی لازمه که اگه اونارو تقویت نکنیم مراحل بعدی هدر دادن زمانه. بدون تقویت مدیریت زمان ، حل مسئله و …. شروع ناممکن خواهد بود.

  75. محمد ایمانیان

    امروزه یادگیری مهم ترین اصل دربین تمامی مشاغل است یادگیری هم از طریق کار عملی و کارآموزی اتفاق می افتد.

  76. امیرمسعود سپهریان

    طبق دسته بندی که در بالا مطرح شد اگر مهارت به دو نوع سخت و نرم تقسیم شود مهارت سخت به معنای تخصص و مهارت نرم هنر به کارگیری این تخصص در محیط های حرفه ایست . هنری که منجر به سازگاری با تیم و کارآیی در آن میشود وجود مهارت های نرم باعث رشد مهارت های سخت و تخصص نیز میگردد و جزوی از اخلاق حرفه ای کار محسوب میشود

  77. حجت

    با پیشرفت تکنولوژی و استفاده بیشتر از ماشین ها و ربات ها و حرکت جوامع به سوی کاهش نیروی کار انسانی تقویت مهارت های نرم ک هم مهارت های نرم افزاری و هم به تعبیری به مهارت های فکری و مغزی گفته می شود می تواند در ساختن آینده ای ایده آل برای بشر و فرزندانمان کمک کند

  78. سجاد رمضانی

    به نظرم مهارت های نرم مانند برقراری قدرت ارتباط کلامی و داشتن خلاقیت و اعتماد به نفس و … جزئی از خلق و خوی ادم هست که معمولا از اول تولد همراه ادم هست. البته که با تمرینات میتوان تعدادی از انها رو بدست اورد.

  79. سهراب

    از نظرمن مهارت نرم یعنی پرورش ویژگیهای مثبت مفید در محیط کاری و استعداد های شخص در راستای رسیدن به هدف پله ای و مشخص.

  80. زهرا سادات کاخکی

    مهارت های نرم برای اینکه بتونیم توی محیط کار به یکی از اعضای موثر تبدیل بشیم و رابطه خوبی با بقیه همکار ها داشته باشیم و همچنین توی محیط کاری خوبی قرار بگیریم باید اول مهارت های نرم خودمون و بشناسیم و بعد اونا تقویت کنیم یا اگر نداشتیم تمرین کنیم که اون مهارت ها به دست بیاریم .به طور کلی این مهارت ها در کنار مهارت های تخصصی باعث موفقیت بهتر ما خواهند شد.

  81. مهدی ابراهیم زاده

    مهارت نرم یعنی توانایی کار تیمی را داشتن و فردگرا نبودن و برای موفقیت در کسب و کار های امروزی بسیار حائز اهمیت است.

  82. مژگان قاسمی

    این مهارت ها یکی از لازمه های مهم در برقراری ارتباط با افراد می باشد و منجر به ایجاد یک ارتباط صحیح میگردد. و به نظر من یادگیری این مهارت ها در محیط کسب و کار اهمیت بیشتری دارد:)

  83. امیررضا حیدری

    خوب باتوجه به الکترونیک شدن انتقلاب نسل سوم صنعت مهارت های نرم جزء لاینفک کسب کار در این زمان هستند

  84. علیرضا شاد

    با توجه به پیشرفت تکنولوژی اینترنت و کامپیوتر جزئی جدایی ناپذیر از زندگی ما هستند که حتی برای کار های ابتدایی روزمره به ان ها نیاز است و طبیعتا کسب و کاری که وارد فضای تکنولوژی نشود به زودی حتما نابود میشود و مهم تر از همه با کمک نرم افزار ها و کامپیوتر کار ها زودتر و با دقت بیشتری انجام میشود و راندمان کلی زیاد میکند و حتی یک فرد با یادگیری یک نرم افزار میتواند برای خودش اشتغال زایی کند

  85. علی مروی نیا

    توسعه ی مهارت فردی اولین امر برای ورود به یک کار می باشد زیرا تا زمانی که توانایی برخورد و رفتار درست در محیط کار را نداشته باشیم به موفقیتی دست نخواهیم یافت
    پس اولین نیاز شخص، توسعه و یادگیری مهارت های نرم است.

  86. حسین استانستی

    از نظر من آدم باید همیشه در حال یادگیری و آموزش باشد، به خصوص در زمینه کامپیوتر و تکنولوژی های نوین؛ زیرا مطالب و مباحث این زمینه در هر لحظه در حال تغییر می باشد.

  87. علی

    اولین و مهم‌ترین ستون موفقیت، رشد فردی است. انسان جهت دستیابی به اهداف و قرار گرفتن در مسیر موفقیت، باید رشد کند و نیاز دارد هر روز خودشو ارتقاء بده. مواردی هم مانند مطالعه کردن، ثبت نام در کلاس و شرکت در ورکشاپ ها و رفتن به سمینارها مواردیست که خیلی میتونه کمک کنه

  88. نغمه

    مهارت های نرم بدون شک مولفه ای مهم برای ارتقا شغلی محسوب می شوند و موارد ذکر شده تاثیر زیادی روی پیشرفت و موفقیت شغلی افراد خواهند گذاشت چراکه مهارت های نرم مهارت ارتباط ما با دیگران و مدیریت درست احساسی و منطقی مسائل در زمان های بحرانی است

  89. ملیکا منتظری

    از آنجایی که اکثر سازمان ها با تمرکز روی سطح دانش و تخصص تیم خودشون را تشکیل می دهند برای تمایز پیدا کردن میان رقبا تمرکز روی مهارت های نرم خیلی موثر خواهد بود و همچنین مدیریت سازمان بدون داشتن مهارت های نرم و عدم تاثیرگذاری روی افراد، سازمان را به نابودی خواهد کشید.

  90. ملیکا اصل بسیان

    به نظر من داشتن علاقه و انگیزه در به یادگیری مهارت های نرم میتونه در استخدام فرد تاثیر موثری داشته باشه و دیدگاه شخص رو نسبت مهارت های خودش وسیع تر میکنه وبه شخص اعتماد به نفس میده

  91. سپیده ستاری

    به نظر من مهارت‌های نرم ازین جهت اهمیت دارن که باعث تداوم و افزایش کیفیت در نحوه همکاری فرد با سازمان و افزایش رضایت شغلی میشه.زمانیکه فرد توانایی کار تیمی را افزایش میده و یاد میگیره چطور با شرایط جدید خودش را وفق بده عدم رضایت شغلیش هم بیشتر میشه.

  92. فاطمه جاودانی

    افراد در محیط کار علاوه بر مهارت های فنی به مهارت های نرم هم برای پیشرفت نیاز دارن

  93. غزال اقبالی

    مهارت های نرم در خلاصه به ارتباط برقرار کردن با افراد ،تاثیرگذاری بر آن ها،حل کردن مسئله ها و چالش ها ، استفاده از امکانات و تخصص های پایه در زمینه کامپیوتر و اینترنت و .. است . به نظرم یادگیری مهارت های نرم در بهبود چرخ زندگی اهمیت به سزایی دارد زیرا مهارت هایی مانند شناخت شخصیت های مختلف و ارتباط گرفتن با آنها و پیش بینی رفتار آن ها به شدت در درست مدیریت کردن و … اهمیت دارد.

  94. وحید یوسفی

    بحث الگوهای شخصی MBTI یا ویژگی هایه شخصیتی یک معیار بسیار مهم در توانایی مدیریت و سامان دهی،رهبری،و سازمان ایفا میکنه بطوری که شخص اگر به الگوهایه شخصیتی همکار رییس و.. اشناییت داشته باشه و بر انواع اقسام انها اگاه باشه.تیمی پیشرو با کمترین نقطه ضعف‌ و بهترین مدیریت مسیر خودش رو طی خواهد کرد

  95. زینب سادات مصطفوی

    مهارتهای نرم شامل یک سری روحیه شغلی هستند که بنظر من هر کارمندی برای جلو بردن کار خودش در زمینه کاری اونهارو فراگرفته باشه تا توانایی مقابله با پستی و بلندی های شغلی را داشته باشد و همچنین افرادی که این توانایی رو دارند در هرگام برای جلو بردن کار خودشون مصمم تر و حریصانه تر عمل میکنند تا به هدف والای خود برسند

  96. محمدجواد فرضی

    سلام
    از مهارت های نرم می‌توان برای جذب در فضایی اشتراکی و جهانی بنام اینترنت استفاده کرد.
    روحیه کار تیمی و توان نقد پذیری و چگونگی روند تحقیق برای حل مساله از اهمیت های برجسته نرم است

  97. Farzane sadeghi

    چون پیشرفت کردن علاوه بر مهارت های فنی باید یک سری مهارت دیگه ای داشته باشی و تک بعدی نباشی، و بتونی باعث پیشرفت تیم و خودت بشی.

  98. معین ناصری حصاری

    با بدست اوردن مهارت نرم و تقویت ان کمکی به ایندهوشغلی شود و با شرکت در مشارکت های گروهی کمکی به تقویت روابط عمومی میشود

  99. پیمان محمدپور

    با فراگیری و یادگیری مهارت های نرم و شرکت در کارهای گروهی‌ و مشورتی میتوان‌ شخصیت و ارتباطات خود را ارتقا داد و در اینده ایده های ذهنی خود را برای رسیدن به درامد عملی کرد

  100. فریماه جهان پور

    این موضوع به صورت مهارت های توسعه فردی که مربوط به عواطف ،احساسات و تعامل اجتماعی با محیط های مختلف میشود مربوط میشود.
    که با توجه به محیط و شرایط کنونی اهمیتی هم سطح با مهارت های سخت دارد

  101. حانیه ترابی

    مشخصا تمام موارد ذکر شده برای ایجاد محیط کاری پویا و مطلوب ضروری است و باعث پیشرفت جمعی و فردی برای هر مجموعه خواهد شد.

  102. رضا ساقی

    کار کردن مثل کولونی مورچه هاست همه وظایف خودشونو دارن و با هم کار میکنند ، من هم توی همه ی کار ها و زمینه ها مهارت ندارم ،اگه توی تیمی کار کنم که مهارت هامون مکمل هم باشه خیلی کمک میکنه که به اهداف با کیفیت تری برسیم.

  103. سجاد زمردفر

    مهارتهای نرم به عنوان یک امتیاز مثبت حساب میشن و باعث تمایز میشن که یعنی یک قدم جلوتر از بقیه بودن

  104. مجید سعادت علوی

    یادگیری نرم در صورت یادگیری درست باعث پیشرفت شخص از نظر شغلی و رشد سازمان میباشد و ب موفقیت فرد در کارهای گروهی و سازمان و شخص کمک میکند

  105. شفق

    به مهارت های نرم برای انجام کارهای گروهی و بهتر شناختن خودمان نیاز داریم

  106. Salavati

    مهارت های نرم باعث میشه در شرایط استراتژیک کاری تصمیمات مناسب گرفت و عملکرد بهتری داشت.

  107. حسن آکی

    پیدا کردن استعداد های خود . پیشرفت چشم گیری در هر عرصه و زمینه ای . ارتقا دادن اطلاعات فردی . پیدا کردن راه درست برای کار .

  108. حمیدرضا طیبی

    مهمترین دلایل یادگیری آنها به شرح ذیل میباشند :
    ۱ . مهارت های سخت بدون مهارت های نرم ناکارآمد هستند .
    ۲ . محیط کاری آینده بر اساس مهارت های نرم خواهند بود .

  109. حمیدرضا وافری

    بنظرم با استفاده ازین مهارتها هر فرد میتونه بادقت و بطور مشخص به نقاط قوت و ضعف در شخصیت خودش پی ببره و با تمرکز روی این موارد به بهبود اونها و درنتیجه بهبود زندگی شخصی و کاری خودش کمک کنه

  110. اکرم وطن‌پرست

    یادگیری این مهارت‌ها محیط کسب و کار را در حالت بالاترین بازدهی قرار می‌دهد و در این شرایط سازمان و فردا سریعتر و با هزینه‌ی کمتر به اهداف خود دست پیدا می‌کنند.

  111. امیرحسین

    در دنیای جدید که شغل های بسیار متنوعی ایجاد شده و مورد نیاز است، دیگر فقط بلد بودن مهارت های سخت کافی نیست و مهارت های نرم به عنوان یک ضرورت به نظر می رسد

  112. اسما

    مهارت های نرم شامل مهارت هایی می باشد که با ادراکات درونی سروکار دارد در محیط کار هر فرد علاوه بر مهارت های سخت باید مهارت های نرم نظیر اعتماد به نفس روحیه ی انتقاد پذیری ،خوب گوش دادن و… که هرفرد برای اینکه محیط کار خود را به فضایب بهتر تبدیل کند لازم است که مهارت های نرم داشته باشد

  113. مهديه اعتمادي مقدم

    مهارت هاي نرم،همون ريزه كاري هايي هستن كه براي موفق شدن ضروريه ولي تو نگاه اول ممكنه به چشم نياد،و دقيقا همون چيزهايي هستن كه موفق ها رو از بقيه جدا ميكنه
    به همين دليله كه گاهي افرادي دست به كپي برداري از راه و روش هاي ادم هاي موفق ميزنن بدون اينكه متوجه مهارت هاي نرم باشن،كه بدون در نظر گرفتن اين مهارت ها قطعا،شكست ميخورن و نميرسن به اون جايگاهي كه فكرش رو كرده بودن

  114. محدثه شيرده

    سلام:)
    بنظرم علاوه بر كسايي كه فكر بزرگ و استارپ بزرگي در سر دارن، ياد گيري مهارت هاي نرم براي تمام كسايي كه كار گروهي انجام ميدن مطمئنن مفيد خواهد بود . در كاري كه بصورت گروهي انجام ميشه اگر تمام اعضاي گروه اين مهارتها رو داشته باشن، نتيجه كار مطمئن بسياااار متفاوت تر از زماني خواهدبود كه افراد اشناييتي بااين مهارتها ندارند.

  115. امیر ستوده

    برای داشتن رابطه کاری پایدار، محترمانه و موفق در زمینه های کاری و غیرکاری دوستانه که باعث شکوفایی در بطن کار میشود

  116. علی پورعباس

    مهارت های نرم باعث میشه که هر فرد برای ورود به حوزه مدنظر خود عملکرد هوشمندانه ای داشته باشه و احتمال شکست خوردن در کار موردنظر پایین تر بیاد،همچنین باعث بالابردن اعتماد به نفس و به تبع اون روحیه کار تیمی در فرد بیشتر میشه و سطح روابط اجتماعی اون فرد رو بالا میبره

  117. حانیه اسمعیلی

    این مطلب کاملا درست می باشد. ما معمولا توانایی های سخت و پیچیده را در مدرسه و محیط های رسمی و غیررسمی می آموزیم درحالیکه به همین مهارت های نرم که درواقع پایه مهارت ها و مسائل بعدی هستند توجه چندانی نمی شود. حال آنکه اگر اموزش هایی از قبیل رشدانا یا.. باشند ، توجه یه این موضوعات بیشتر و روابط و فعالیت های انسانی افراد جامعه نیز بهتر خواهدشد

  118. ایدا متولی حقیقی

    با عرض سلام و خسته نباشید
    به نظر من یادگیری مهارت های نرم باعث پیشرفت پایه ای و اشنایی با کار تیمی و یافتن تخصصهای فردی میشود که میتوان انها را با توجه به علایق ارتقا داد .

  119. مریم محقق

    من مدت هاست به دنبال مرکز معتبری برای کارآموزی در زمینه ی مهارت های نرم می گردم و خوشحالم که رشدانا این زمینه را فراهم کرده است. جز روابط عمومی بالا و توانایی مدیریت تیم که از آن برخوردارم، آموزش دیدن و همکاری در این مجموعه من را برای برداشتن قدم های بزرگ تر و خلاقانه تر آماده خواهد کرد. جز تلاش فردی شناختن مسیر درست و بهره گیری از تجربه ها و آموزش صحیح اساتید بنام، انگیزه و اشتیاق من را برای شرکت در این دوره چندین برابر کرده است.

  120. Sajad

    با سلام براي موفقيت بايد از ابعاد مختلف كه مرتبط با كسب و كار ما هستن و آموزش هايي كه باعث بهبود فردي ما و كشب و كارمان ميشود رو كشب كنيم و همچنين از زاويه هاي متفاوتي به تجزيه و تحليل كسب و كار بپردازيم.
    مهارت هاي ارتباطي:
    متقاعد سازي،
    اعتماد بنفس و عزت نفس و تسلط داشتن در سخنوري،

    ويژگي هاي فردي و ذاتي:
    به دنبال توسعه فردي
    مدام در حال يادگيري باشيم
    اول روي خودمان سرمايه گذاري كنيم
    به طور ذاتي درون گرا هستم و تمركز بيشتر و دقيق تري روي برنامه ها و هدف هام ميزارم، كمال گرايي
    شخصيت به طور كلي:
    خوشحال اما از درون و سنگين در كمال شور و نشاط
    پر انرژي، محبوب، بيشتر اهل كار گروهي، و براي بدست اوردن هذف حاضر به پرداخت بهاي اون هستم
    قدر شناس ، حامي و پشتيبان

  121. سجاد فاتحی

    مهارت های نرم باعث رشد بیش تر افراد در شغل خودشون میشن و ایجاد روابط بهتر با دیگران میتونن سطح علمی خودشون رو افزایش بدن و افراد موفق تری نسبت به بقیه باشن و حتی در کار آفرینی هم تاثیر بسزایی داره

  122. فاطمه کریمی

    سلام یادگیری در کاراموزی فرصت مناسبی هست تا بتونیم چیزی که یاد میگیریم رو به مرحله اجرا برسونیم و بهترین خودمون در ان زمینه باشیم و پیشرفت روز افزون داشته باشیم .

  123. فاطمه کریمی

    سلام به نظر من یادگیری در کاراموزی فرصت مناسبی هست تا بتونیم چیزی که یاد میگیریم رو به مرحله اجرا برسونیم و بهترین خودمون در ان زمینه باشیم و پیشرفت روز افزون داشته باشیم .

  124. مهسا دولابی

    به نظر من مهارتهای نرم در روابط شغلی تاثیر زیادی دارد و همه ما باید اگر ضعفی داریم آن را برطرف کنیم تا بتوانیم در محل کار موفق و پیشرفت داشته باشیم.

  125. افسانه شکری

    یک نیروی حرفه ای کاری در هر جایگاه شغلی علاوه بر مهارت های تخصصی و علمی نیاز به مهارتهای ارتباطی داره که درواقع براساس روحیات و شخصیت افراد است ، برای رسیدن به موفقیت در یک کار تیمی نیاز به همکاری و تعامل افراد گروه است و زمانی این شرایط مطلوب بدست میاد که افراد از مهارتهای نرم برخوردار باشن ، و این کمک میکنه تا از تمامی پتانسل و توانایی خودشون در پیشبرد پروژه کاریشون و کسب موفقیت استفاده کنن،با کسب مهارت های بالا یک مدیر میدونه نیرو چه توانایی و پتانسیلی داره و در چه نقشی موفق تره و همچنین ، کارمندان هم میدونن در هر جایگاه که هستند چه وظایفی دارند و چگونه برای انجام درست کارشون از تمام تواناییشون استفاده کنن و من شخصا سعی کردن علاوه بر بالابردن اطلاعات و مهارتهای تخصصی ، برای رسیدن به موفقیت در کسب مهارتهای ارتباطی وشخصیتی هم تلاش کنم

  126. امید

    مهادت های نرم قطعا جزئی از ویژگی های فردی یه شخص در محیط کاریه که چطوری بتونه با شرایط سختش چه واکنشی داشته باشه.

  127. m.m

    سلام.. به نظر من دوره کارآموزی به همراه یک تیم باعث میشه افراد تجربیات زیادی رو کسب کنند و با تجربه بیشتری وارد بازار کار بشن.. مهارت های نرم باعث میشه فرد جایگاهشو در مسیر رشد پیدا کنه

  128. سید حسین فانی یزدی

    توانایی ارتباط گیری و روابط عمومی بیشتر ارتقا میابد و همچنین برای استخدام و جلسات مصاحبه میتونه بسیار کمک کند

  129. زهرا حاتمی

    از جایی که دنیا دائما در حال پیشرفت است و ما باید طبق این پیشرفت ها و برنامه ها برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم سطح و تجربه خودمان را و به دنبال آن در آمد که از مهم ترین این بخش است ، برسیم یادگیری مهارت های نرم برای کسی که به دنبال پیشرفت و درآمد است بسیار الزامی و مفید است و همچنین در آینده کاری و استخدام فرد بسیار موثر واقع خواهد شد.

  130. طاهره حافظی مقدم

    به نظر من یاد گیری مهارت های نرم افزار برای هر فرد یک نکته ی مثبت برای استخدام درحرفه مورد نظراست واینکه آموزش در یک محیط تقریبا واقعی مثل کارآموزی صورت بگیردمی تواند موثر ترهم باشد مهارت های نرم افزاریک بازه ی گسترده دارد ودر هر زمینه که بتوان فعالیت کرد جای رشد دارد

  131. علی

    به نظر من یادگیری مهارت های نرم نه تنها برای مدیران ارشد یک سازمان و شرکا الزامی است، بلکه برای ذینفعان و کارمندان و اعضای یک تیم نیز مهم است چرا که یادگیری این مهارت ها این توانایی را به تمامی افراد یک سازمان و شرکت و یا یک استارت آپ تا نحوه تعاملات سازمانی بهبود بخشیده شود.

    در ضمن یادگیری مهارت های نرم این ظرفیت را به کارکنان میدهد تا در مواجه با چالش های پیش رو انعطاف لازم را داشته باشند

  132. حمید فرید

    در یک تیم یا سازمان چیزی که یک تیم را کنار خود نگه میدارد ارتباط انسانی و ارتباطات غیر رسمی است که مهارتهای نرم تقویت کننده و سازنده این ارتباطات است.یک تیم با وجود مهارتهای کافی در زمینه‌ی تخصص‌هایشان اگر مهارت‌های نرم را دارا نباشند به اهداف خودشان نخواهند رسید

  133. سحر پولاب دار

    همونطور که تخصص مهمه،مهارت های نرم هم مهم و اساس کار برای اینکه بتونیم در کار موفق تر باشیم باید مهارت های نرم خودمون و بشناسیم و این و ارتقا بدیم.با این کار میتونیم توی تیم بهتر ارتباط برقرار کنیم و موفق تر باشیم.

  134. امیرحسین روحبخش

    با سلام و وقت بخیر
    به نظر من دنیای دیجیتال مارکتینگ هر روز در حال پیشرفته و از این رو مهارت های مختلف از جمله مهارت های نرم تاثیر بسازایی در رشت افراد در استارتاپ های مختلف دارند به گونه ای که هر فرد در مهارتی که دارا میباشد احساس مستقل بودن و اعتماد به نفس پیدا میکند

  135. مهلا خیری

    مهارتهای نرم از جمله مهارتهاییست که باعث پایداری و موفقیت ما در عرصه شغل و حرفه هست .. مهارت های نرم ویژگی های مهمی رو در خودش جای داده که باعث میشه فرد از لحاظ شخصیت و روان ارتقا پیدا کنه و تاثیر مطلوبی در اطرافیان و در شغل و حتی در اینده شغلی بزاره..ما با یادگیری مهارت های نرم و عمل کردن به اونا میتونیم به سایر افراد که در این مهارت ها کمی ضعیف تر هستند با عمل کردن بهشون اموزش بدیم و حتی اگه از خودمون شروع کنیم میتونیم حتی کشورمون رو هم اباد تر کنیم.

  136. نگار نجاریان

    امروزه برای استخدام و همکاری با افراد فقط توجه به تخصص آنها کافی نیست و باید برای افزایش بهره وری به ویژگی های شخصیتی افراد نیز توجه شود،حل تعارضات در مواجه با بحران ها کار آسانی نیست و با شناخت احساسات درونی افراد بیشتر میتوان افراد هم سو با هدف سازمان را پیدا کرد.

  137. فاطمه سادات سیدموسوی

    به نظرم دوره کارآموزی میتونه بستر مناسبی و برای یادگیری بیشتر و کارگروهی و کارروی پروژه های واقعی فراهم کنه تا بتوانیم خود را برای کار در آینده آماده تر کنیم و با دید بازتر و جامع تری وارد بازار کار بشیم ان شاالله

  138. مجید غلامحیدری

    یادگیری مهارت های نرم باعث میشه افراد بتونن در حوزه های مخلتف عملکرد بهتری از خوشون نشون بدن.
    و البته یادگیری این مهارت ها ن فقط برای شغل و حرفه؛ بلکه برای زندگی شخصی افراد هم خیلی ضروریه و باعث میشه بتونن در عرصه های مختلف ب هدفشون برسن…

  139. امیر شجاع

    لازمه پیشبرد موفق و انتظار نتیجه مطلوب یک پروژه ، رهبری آگاه و نیروی کار پر انرژی و دارای مهارت‌های نرم است.

  140. فاطمه محمدی

    از دیدگاه من یادگیری این مهارت ها نیاز ورود به عرصه ی شغلی و پایداری و موفقیت در این راه است تا عملکردی درست در هر بخش از کار خود چه به صورتی تیمی چه فردی داشته باشیم و از هریک از عناصر به خوبی برای رشد در هر محیط فعالیتی بهره بگیریم

  141. مهلا بوستانی

    به نظر من هر ادمی اول از همه باید خود اگاهی داشته باشه و مهارت های نرم یک طور خود اگاهی هست و اگر هر کسی اول از همه خودش را خوب بشناسد خیلی بهتر میتواند در محیط های مختلف شغلی،تحصیلی و … فعالیت کند

  142. نیلوفر خزاعی

    باسلام. از نظر من کار تیمی اهمیت بسیار زیادی دارد و توجه به نظرات دیگران، انتقادپذیر بودن ، اخلاق تیمی، وجدان کاری و دادن نظرات مفید به رشد تمامی افراد گروه کمک میکند. من خودم فرد بسیار مسئولیت پذیری هستم و حتما حتما کاری که بهم سپرده میشه با نهایت دقت و مسئولیت انجام میدم

  143. مهدی

    مهارت های نرم شامل ۱۳ مورد از مهم ترین و بهترین مهارت هایی است که متاسفانه خیلی از افراد جامعه به اون بی توجهی میکنند و حتی خود من هم شاید جزئی از اون افراد باشم
    اما مهم این هستش که هر نفر هرچه سریع تر نقص ها و کاستی هاش رو متوجه بشه و اقدامی به حل و رشد در اون زمینه انجام بده

  144. محمد پارسا شعبانی

    مهارت های ارتباطی در محیط کار و درک عمیق کار گروهی ایجاد احساس مسعولیت پذیری و ایجاد انگیزه و در خود اطرافیان و مفید فایده بودن در هنگام بروز مشکلات و توانایی های اجتماعی و همین طور مهارت حل مسائل به بهترین شکل ممکنه و و داشتن مهارت و تخصص در حوضه مرتبط به کار خود

  145. رهابانو حکیمی نیا

    مهارت های نرم در واقع مهم ترین و کاربردی ترین ابزار فرد در راه رسیدن به اهداف و یه اهرم که میتونه مسیر رسیدن به موفقیت و توی دنیای امروزی ساده تر کنه باعنایت به مراتب فوق هر پلتفرمی که باعث بشه این مهارت هارو قوی تر کنیم قابل احترامه مهارت های نرم باعث رشد تفکر مدیریتی میشه

  146. مجید غلامحیدری

    قطعا داشتن مهارت های نرم با تعریف فوق برای استخدام افراد، امری الزامی است. همچنین داشتن این مهارت ها در زندگی شخصی فرد نیز باعث عملکرد بهتر فرد در حوزه های مختلف می شود.

  147. سمانه یزدان پناه

    برای موفیقیت در کار تخصص اصل مهمیست ولی به تنهایی کاربرد ندارد . مهارت های نرم توانایی های لازم برای یک محیط کاره . و به نظرم داشتن این مهارت ها به اندازه تخصص لازمه

  148. زهرا حق پناه

    با توجه به اینکه در رشته مدیریت در حال تحصیل هستم و علاقه زیادی به یادگیری مهارت های نرم و رهبری و کار تیمی دارم تصمیم گرفتم به دنبال یادگیری این مهارت ها باشم مخصوصا اگر به صورت عملی و کار آموزی باشه فکر میکنم نتیجه آن کاملا واضح در روند رفتاری و کاری مشخص خواهد شد همین که باعث ارتباطات موثر و مخصوصا رهبری و انعطاف پذیری در محیط کار میشود جذابیت این مهارت ها را بیشتر کرده است

  149. پریسا اخلاق پور

    یادگیری روش نرم قطعا لازمه و میتونه به خود اون شخص کمک کنه توی هر زمینه ای با توجه به عصر دیجیتال مارکتینگ و کارآمد بودن برای هر مجموعه ای حضور تیم قوی و کار بلد لازمه

  150. فاطمه

    مهارت های نرم در تمامی مشاغل از موارد بسیار مهم و ضروری محسوب میشود در صورتی که از هر کدام این موارد حداقل ها توسط اشخاص انجام شود کار به ان درجه عالی و لازم خواهد رسید.

  151. شیرین

    مهارت های نرم به عنوان یک اصل در جهت شروع پروژه های کاری و مشغولیت در هرکاری بسیار مهم و امری اساسی تلقی شده که به شخصه همواره سعی در رعایت موارد آن نموده ام.

  152. fateme

    از دیدگاه من یادگیری این مهارت ها نیاز ورود به عرصه ی شغلی و پایداری و موفقیت در این راه است تا عملکردی درست در هر بخش از کار خود چه به صورت تیمی چه فردی داشته باشیم و از هریک از عناصر به خوبی برای رشد در هر محیط فعالیتی بهره بگیریم

  153. حامد

    این مهارت ها فارغ از محیط کاری در حوزه های دیگر زندگی بسیار تاثیر گذار هستند و هر فرد متناسب با ظرفیت و شرایط خود میتواند از ان بهره مند شود و موفقیت خود را رقم بزند.
    به نظر من در عصر حاضر مهارت کارتیمی و رهبری مهم ترین مهارت ها به شمار می اید

  154. سپیده شریفی

    مهارت نرم، مهارت هایی هستند که ممکنه افراد در محیط تحصیلی خودشون به صورت تئوری آموزش ببینند، اما هیچوقت به فردی که برای ورود به دنیای کسب و کار آماده میشه، این مهارت ها تمرین و آموزش داده نمیشه
    پس در دنیای جدید کسب و کار، برای داشتن شغل بهتر، و رشد و شکوفایی اون کسب و کار، بهتره این مهارت ها رو بدونیم و استفاده کنیم، این دلیل تمایز یک کارمند نمونه از یه شخص عادی میشه!

  155. مهلا علوی

    هر فردی به صورت فردی یک پتانسیل‌حداکثری دارد که بیشتر از آن در نمیتواند عمل کند. فرد موفق یا بهتر بگیم مدیر موفق کسیه که به توانایی جمعی فکر میکنه و سعی در استفاده از حداکثر توان یک تیم داره. حالا برای استفاده ی درست و کامل از توانایی افراد یک تیم نیاز به مهارت های نرم هست. این برای یک مدیر موفق بود اما یادگیری مهارت نرم برای افرادی که قصد استخدام شدن دارند هم ضروریه. برای موفقیت در کار و حرفه و یا در زندگی اجتماعی این مهارت ها مثل تابلوهای راهنما عمل میکنند. میتونن فرد با انگیزه و سخت کوش رو دقیقا به محل درست هدایت کنند

  156. سهیلا معاونی

    با سلام
    همان طور که در متن حاضر بیان شده است، مهارت های نرم در جنبه های مختلفی از زندگی شغلی افراد اثرگذار هستند، اما یکی از مهمترین جنبه ها به نظر من، توانایی انطباق خود با شرایط متغیر قرن حاضر و سرعت بالای پیشرفت در زمینه های مختلف است. که این موضوع علاوه بر نیاز به انعطاف فردی، به شدت نیاز به روحیه تیمی هم دارد تا افراد بتوانند در کنار هم و با کمک یکدیگر نقص های خود را رفع کرده و در شرایط مختلف بهترین تصمیمات را اتخاذ کنند.

  157. الهام شجاعی

    مهارتهای نرم همراه با داشتن انگیزه و اخلاق و روحیه کار تیمی در هر گروه و جایگاهی نقش مهمی را ایفا میکنه. با داشتن مهارت مذاکره هم میشه این ارتباطات رو به نحو مفیدی پیش برد و به هدف، سریعتر دست پیدا کرد.

  158. عارفه بابایی

    بنظر من یادگیری اموزش های نرم واقعا به اندازه توانایی و استعداد فرد ارزش و اهمیت دارد و شرکت در دوره های کاراموزی و سایر فعالیت ها باعث افزایش برخی توانایی های فردی از جمله اعتماد به نفس و غیره میشود.و به همین دلیل واقعا حاضرم مدت ها بصورت کاراموزی فعالیت کنم تا در فعالیت و شغل اصلی و مهم به مشکل برنخورم.

  159. مرتضی مهدوی دامغانی

    مهارت های در واقع ایجاد برند شخصی خود فرد است. اگر فردی این موارد را دارا باشد شخصی بسیار عالی برای هر سازمانی هست و ارزشمندی وی قابل توجه دیگران هست.
    نیاز هر فرد برای رشد و رسیدن به هدف های خود را میتوان با مهارت های نرم تکمیل کرد.

  160. شروین یاوری

    با سلام ،

    از نظر بنده مهارت های نرم می تواند پیش نیاز برای شروع یک کار ، بیزینس و حتی یک کار تیمی باشد ، قطعا بدون موارد ذکر شده امکان پیشرفت در یک مقطع یا بازه زمانی وجود نخواهد داشت ، چرا که این ۱۳ نکته کلیدی ترین نکات برای پیشرفت و تعامل به حساب می آیند .

  161. سید احمد حسینی

    رشد شخصیتی و موفقیت در کار خصوصاً کار گروهی

  162. امیررضا

    لازمه هر پروژه و کار تیم ورک بنظرم هر یک از این مهارت های بالا هست، و برای بهبود و افزایش راندمان کار و پروژه ارتباط مستقیم با میزان بهره بردن از مهارت های نرم دارد

  163. ریحانه احمدی

    برای موفقیت در اکثر مشاغل، نیازمند کار گروهی و تیمی هستیم و آشنایی اعضای تیم با مهارتهای نرم نقش مهمی در موفقیت کسب و کار دارد.

  164. علیرضا میرزایی

    این مهارت ها در چه در محیط کاری و چه در محیط های غیر کاری برای ما بسیار مفید خواهند بود, و یادگیری اون ها باعث رشد شخصیت و رفتن به راه درست میشه توی همه زمینه های کاری.

  165. الهام نجار

    به مظر من ياد گرفتن مهارت هاي نرم علاوه بر اينكه براي خود شخص مهم و داراي اهميت هست ، براي كساني كه با اين شخص همكاري دارند و كنار اين شخص مشغول فعاليت هستند امتياز محسوب ميشه ، چون ميتونن رفتار درست رو از شخص ياد بگيرن و خودشون رو ارتقا بدند. مهمترين بحث مهارت هاي نرم از نظر من قدرت رهبري هست. شما ميتونيد مدير خوبي باشيد اما در صورتي كه رهبر خوبي هم باشيد .

  166. بهروز نعمت مراد

    اگر خودمون رو در یک کار تیمی فرض کنیم قطعا داشتن ارتباط قوی و داشتن روحیه شکست ناپذیری یک امر غیر قابل انکار هست
    برای یک تیم داشتن این روحیه زمینه ای رو آماده میکنه تا گروه به هم متصل بشن و بتونن از موانع عبور کنن

  167. بنیامین اسلامی

    به نظر من مهارت های نرم مهمترین بخش افراد در شرکت ها و تیم های استارتاپی به شمار می آیند..چون که اگر اعضای یک تیم این مهارت را به خوبی در خود پروش داده باشند..میتوانند با مدردی..ایجاد روابط صمیمانه و اشتیاق در رسیدن به اهداف یک شرکت کمک به سزایی بکنند و در موقعیت های بحران تصمیم های کارامدتری بگیرند.

  168. سید محمد حسین طباطبایی

    باعرض سلام و وقت بخیر
    به نظر من کسی که مهارت های نرم را به خوبی درک کرده باشه یا این مهارت ها را کسب کنه در همه ی زمینه های شغلی قطعا موفق میشه چون واقعا هر فرد لازمه که بتونه با یک تیم همراه بشه و لازمش اخلاق خوب و توانایی کار تیمی و قدرت حل مسئله و غیره می باشد که رشدانا با این دوره میتونه کمک بسزایی هم به خودم و هم به تمام کسانی که میخوان وارد کسب و کار بشن.

  169. شروین کفائی

    مهارت های نرم برای هر شخصی‌که خواهان استخدام هستش لازمه و اگر چنین مهارت هایی داشته باشه یه قدم از کسانی که این مهارت رو ندارن جلوتر هستش
    و امتیازی مثبت در استخدام شدن هستش.

  170. بنیامین اسلامی

    اهمیت بسیار بالایی دارد.چون تحمل و شکست‌ ناپذیری یک شرکت و تیم به مقابله آنها و نوع رفتار مدیریت شده در هنگام بحران هاست

  171. شکیلا میرزاده

    به رشد فرد در جهت علایق و احساساتش کمک میکنه و باعث این میشه که فرد از شغل و حرفه ای که در آینده انجام میشه راضی باشد و آن کار را به بهترین نحو ممکن انجام بدهد
    در جامعه ای که بسیاری از افراد از جایگاه خود نا راضی اند مهارت های نرم کمک به سزایی برای پیشرفت فرد دارند.

  172. سید حسین حسینی

    فی الحال مهمترین مهارت که می‌تواند به آدم کمک کند، مهارت ارتباط با دیگر افراد هست، مهارت نرم در حداقل کاری ک می‌تواند انجام دهد ارتقا سطح روابط در سطح بین فردی است،
    والبته در کار ک مهمترین مهارت برای انجام آن است.

  173. محمدرضا

    كمك ميكنه بتونيم ايده هامون رو بهتر پياده سازي كنيم و در استخدام شدن هم تاثير زيادي داره

  174. مجید

    موفقیت در دنیای امروز مستلزم داشتن تعداد زیادی مهارت در حد متوسط و حرفه ای بودن حداقل در یک مهارت است به همین خاطر لازمه که حتما به یک مهارت خاص خود تکیه نکرده و دنبال یادگیری در حد حداقل متوسط اکثر مهارت های نرم بوده و ازین طریق فرصت های شغلی زیادی مهیا کرده و خیلی راحت تر موفقیت شغلی اتفاق می افتد.

  175. سارا بالیده

    مهارت های نرم یه جورایی مهارت های زندگی هم محسوب میشن. کسی که بتونه اونها رو کسب کنه یا بهشون بهبود ببخشه هم توی شغلش و هم توی زندگی شخصیش موفق عمل میکنه.

  176. سیمین مصطفی زاده

    در عصر ارتباطات برای هر کاری احتیاج به مهارت های چندگانه لازمه و حتی در آینده برای ارزیابی کارمندان و افراد گروه ،سرپرست گروه باید به تمام مطالب مهارت نرم واقف باشد. و یک امر ضروری به حساب میاد

  177. سیمین مصطفی زاده

    در عصر جدید باید دیدگاه همه جانبه ای در هر عرصه و کار داشت مهارت های نرم کمک به سزایی در همه امور دارند از تولیدات اقتصاد حتی کارهای گروهی و هنری….

  178. سینا پذیرش

    به نظر من خیلی میتونه کمک کنه به نظر مهارت های نرم اکثر مشکلات ایجاد یک کار و مدیریت آن را در نظر گرفته و راه حل آن است

  179. مجتبی

    به نظر من مهارت های نرم مثل چسبی هستند که سایر مهارت های تخصصی افراد بدون این مهارت ها به هم وصل نمیشه و فرد در بهترین حالت برای دیگران باید کار کنه اما نمی تونه هدف های خودش رو دنبال کنه(چون بدون مهارت های نرم بلد نیست چطوری).

  180. مهلا مصاحبی مهدی اباد

    برای کار کردن تو محیط کار علاوه بر داشتن تخصص کاری نیاز به ارتباط برقرار کردن بادیگران و کار کردن به صورت تیمی و برنامه ریزی کاری برای انجام کارهاست که نیاز به یادگیری مهارت نرم داره که این مهارت بیشتر به صورت تجربی کسب میشه

  181. زهرا فارسی دوست

    همه افراد این علاقه رو دارند که در اینده شغلی داشته باشند که با توجه به رشته تحصیلی و علایق اونها باشه و رشدنا این زمینه رو فراهم کرده که ما هرچه بهتر این اندوخته ها رو پرورش بدیم و در راه درست ازشون استفاده کنیم

  182. الهام تبارکی

    مهارتهای نرم مخصوصا داشتن انگیزه و اخلاق و روحیه کار تیمی با داشتن مهارتهای مذاکره در همه گروه ها نقش مهمی را ایفا میکند و میتوان با مهارت مذاکره ارتباطات را به نحو مفیدی پیش برد و با مطالعه نیز به این مهم دست یافت.

  183. مهدیه عمرانی

    چون که ایده زیاد دارم و میخوام به درآمدبرسم وعلاقه ی زیادی دارم به اینجور کارا ویادگیری این مهارت ها دراستخدام تاثیرفراوانی دارد

  184. سینا کشمیری

    به نظر من مهارت های نرم نه تنها برای مفید واقع شدن یک شخص در محیط کار و بالا بردن امکان استخدام شدن فرد تاثیر بسزای دارد ، باعث ایجاد شخصیت اجتماعی و حضور موثر تر در اجتماع نیز میشود

  185. مهدی یارمحمدی

    به نظر من یادگیری مهارتهای نرم در استخدام فرد تاثیر بسزایی دارد و می تواند تعیین کننده جایگاه او یا مسیر رشد او در سازمان باشد. ما همه نیاز به یادگیری مهارتهای نرم داریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin