چگونه به فردی کاریزماتیک تبدیل شویم؟ راز جذابیت افراد


/

تا به حال شنیده‌اید که درمورد کسی بگویند فلانی مهره مار دارد؟ یا مثلا فلانی خیلی جذاب است؟! احتمالا شما هم با نظر شخص گوینده موافق باشید و فرد مذکور را جذاب بدانید. اما تا…

تا به حال شنیده‌اید که درمورد کسی بگویند فلانی مهره مار دارد؟ یا مثلا فلانی خیلی جذاب است؟! احتمالا شما هم با نظر شخص گوینده موافق باشید و فرد مذکور را جذاب بدانید. اما تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا بعضی افراد حتی بدون اینکه شناخته شوند، جذابیت خاصی دارند و چرا معمولا در مرکز توجه قرار می‌گیرند؟ اگر می‌خواهید راز جذابیت و مهره مار داشتن این افراد را بدانید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را از دست ندهید! در این مقاله قصد داریم به سوال چگونه به فردی کاریزماتیک تبدیل شویم، پاسخ دهیم! اگر می خواهید راز این جذابیت را بدانید با رشدانا همراه شوید.

کاریزما چیست؟

برای اینکه بدانیم چگونه به فردی کاریزماتیک تبدیل شویم، ابتدا نیاز است تا معنا و مفهوم کاریزما را بدانیم. کاریزما از واژه‌ یونانی خاریسما گرفته شده است. فرهنگ لغت دراین باره توضیح داده که مجموعه رفتارها و ویژگی‌های ناشی از اطمینان، نعمت و برکت که سبب جذاب‌تر دیده شدن فرد می‌شود، کاریزما نام دارد. در گذشته این مفهوم برای افراد جوامع مختلف عجیب به نظر می‌رسید. همواره این سوال برای انسان‌ها وجود داشته است که چگونه برخی افراد می‌توانند به راحتی برروی اطرافیانشان اثر بگذارند.

اگر نگاهی گذرا به تاریخ بیندازیم، متوجه می‌شویم که در طول زمان افراد کاریزماتیک زیادی وجود داشته‌اند. رهبران بزرگ جهان، از نمونه‌های بارز افراد کاریزماتیک هستند. به عنوان مثال فردی مانند هیتلر با استفاده از ویژگی‌های کاریزماتیک خود توانسته بود جمع کثیری را در راستای محقق ساختن اهدافش با خود همراه کند. یک شخصیت کاریزماتیک فردی است که معمولا پرهیجان، شاد و فعال است و دارای شخصیتی ایمن و با اطمینان می‌باشد. می‌توان این طور نتیجه گرفت که یکی از عوامل جذاب بودن این دسته از افراد، آرامش و اطمینانی است که در وجود آن‌ها نهفته شده است. البته یک انسان می‌تواند تمام ویژگی‌های یک شحصیت جذاب و مثبت را داشته باشد، اما کاریزماتیک نباشد! منظور ما از کاریزماتیک بودن، دوست داشتنی بودن یا محبوبیت زیاد نیست، بلکه یک فرد با کاریزمای بالا توانایی اثرگذاری و هم سو کردن دیگران با اهداف خود را دارد.

کاریزما چیست

ویژگی افراد کاریزماتیک چیست؟

برای اینکه بتوانید راحت‌تر افراد کاریزماتیک را بشناسید، لازم دانستیم تا چند مورد از ویژگی‌های آن‌ها را معرفی کنیم. البته این گونه افراد نیازی به شناخته شدن ندارند؛ چرا که در نگاه اول شما را جذب خودشان خواهند کرد، انگار که از جادویی خاص استفاده می‌کنند! در ادامه به شما خواهیم گفت که ویژگی افراد کاریزماتیک چیست.

پیشنهاد ویژه: آموزش مهارت های نرم

قاطع صحبت می‌کنند!

یکی از نشانه‌های بارز افراد با کاریزمای بالا، که معمولا در برخورد اول نمایان می‌شود، لحن قاطع و مطمئن آن‌ها است. زمانی که به صحبت و صدای این افراد گوش می‌دهید، به وضوح صدای بلند اعتماد به نفسشان از هر کلمه آن‌ها شنیده می‌شود. یکی از دلایلی که این افراد را جذاب کرده است، قاطع صحبت کردن و فن بیان بالای آن‌ها می‌باشد. همچنین این موضوع سبب قابل اطمینان بودن آنان نیز می‌شود.

 

حتما بخوانید: چگونه کلامی باهوش داشته باشیم؟!

 

ثابت قدم هستند!

انسان‌های کاریزماتیک توانایی دیدن آینده را دارند! بنابراین می‌توانند به خوبی و مطابق آینده برنامه ریزی کرده و عملکرد خود را تنظیم کنند. تصمیمات امروز این افراد، با توجه به رویدادهای آینده گرفته می‌شود. این ویژگی آن‌ها باعث می‌شود تا تصمیم گیری راحت‌تر و مطمئن‌تری داشته باشند. افراد کاریزماتیک می‌دانند هدف و مقصدشان کجاست و به کجا می‌خواهند بروند! این امر سبب موفق‌تر شدن آن‌ها و تشدید جذابیتشان خواهد شد. همان طور که می‌دانید معمولا انسان‌ها، افراد موفق را بیشتر دوست دارند!

همواره پیش قدم هستند!

خوب است بدانید که انسان‌های عصر هجر نمی‌توانند کاریزماتیک باشند! کاریزماتیک‌ها همواره در حال استفاده از جدیدترین آموزش‌ها، برنامه‌های محکم و شیوه‌های مدیریتی جدید هستند. آن‌ها با استفاده از این ابزارها می‌توانند به راحتی به اهدافشان برسند. این دسته از افراد به خوبی می‌دانند که دانش برای آن‌ها یک قدرت تمام نشدنی است و هیچ‌گاه ازکسب دانش سیر نمی‌شوند. آن‌ها سعی می‌کنند درمورد همه چیز اطلاع به دست بیاورند و تصمیمات خود را با آگاهی کامل بگیرند. البته سطح آگاهی آن‌ها به خوبی در کلامشان مشهود است!

چگونه کاریزماتیک شویم؟

تا این قسمت مقاله ممکن است که این سوال برایتان پیش آمده باشد که آیا ما هم می‌توانیم جذاب شویم؟ آیا کاریزماتیک بودن یک ویژگی ذاتی است؟ خبر خوب اینکه ویژگی کاریزماتیک، کاملا اکتسابی است و به هیچ عنوان نمی‌توان ادعا کرد که جذابیت در خون آدم‌هاست! حال با ما همراه شوید تا به شما بگوییم که (How To Become A Charismatic Person) یا چگونه به فردی کاریزماتیک تبدیل شویم؟

هنر حضور را بیاموزید!

یکی از مهم‌ترین اصول کاریزماتیک بودن، حضور است! منظور از حضور، همراهی با دیگران است. با این کار شما به اطرافیان خود نشان می‌دهید که کاملا به آن‌ها توجه دارید. درصورتی که نتوانید این ویژگی را در خود تقویت کنید، ممکن است دیگران درمورد شما این طور فکر کنند که مغرور و خودخواه هستید! به یاد داشته باشید که کاریزماتیک بودن به معنای به رخ کشیدن ویژگی‌های مثبتتان نیست، بلکه افراد صاحب این ویژگی با القای حس خوب به دیگران، آن‌ها را جذب خود می‌کنند! کاریزمای واقعی سبب می‌شود تا دیگران از اینکه با شما باشند احساس خوبی را تجربه کنند؛ زیرا شما به آن‌ها بها و ارزش می‌دهید.

اعتماد به نفس داشته باشید

برای اینکه بتوانید کاریزماتیک شوید باید یاد بگیرید که اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. البته اعتماد به نفس بالا را با غرور اشتباه نگیرید! منظور از با اعتماد به نفس بودن این است که ترسو و خجالت زده نباشید و بتوانید به راحتی اظهار نظر کنید. اعتماد به نفس، دقیقا بازتاب فکری است که شما درمورد خودتان دارید. ورزش کردن، پوشیدن لباس‌های مرتب و صحبت کردن درمورد اطلاعاتتان می‌تواند در حفظ اعتماد به نفستان موثر باشد. علاوه بر مواردی که ذکر شد، سایر اصولی که سبب کاریزماتیک شدن شما می‌شود عبارتند از:

  • مبانی گفتگو را بدانید
  • سعی کنید با مخاطبتان ارتباط چشمی داشته باشید
  • از زبان بدن غافل نشوید
  • در هنگام تردید، تقلید کنید!

 

حتما بخوانید: عزت نفس بالایی دارید یا اعتماد به نفس بالا؟

 

چگونه کاریزماتیک شویم

جمع بندی نهایی

همه ما با افرادی در زندگیمان مواجه شده‌ایم که به طرز عجیبی به آن‌ها علاقه مندیم و از آن‌ها حس خوب دریافت می‌کنیم. اما هرچه فکر می‌کنیم دلیل محبوبیت آن‌ها را درنمی‌یابیم! این گونه افراد جذابیت خاصی دارند که به آن کاریزما گفته می‌شود. در این مقاله توضیح دادیم که کاریزما چیست و با اشاره به ویژگی‌های کاریزماتیک‌ها، شرح دادیم که افراد کاریزماتیک چگونه باعث تاثیرگذاری روی دیگران می شوند. کاریزماتیک بودن نه تنها ذاتی نیست، بلکه می‌توان با انجام اصولی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد، این ویژگی را در خود تقویت کرد.

امیدواریم این مقاله برای شما کاربردی بوده باشد. به نظر شما با یادگیری و تقویت کدام مهارت های نرم می توانیم به فردی کاریزماتیک تبدیل شویم؟ نظرات خوبتان را با ما مطرح کنید.

فرزانه فانی

فارغ التحصیل کارشناسی معماری و مشغول فعالیت طراحی گرافیک و افزایش سطح مهارت خود در این زمینه هستم. رشدآموز دوره پانزدهم رشدانا بودم و به نوشتن و تولید محتوا علاقه مندم و مدتی است به عنوان کارشناس محتوا در رشدانا فعالیت می‌کنم. من به عنوان عضو کوچکی از خانواده نویسندگان محتوا، تمام تلاشمو می‌کنم تا محتوا های ارزشمندی تولید کنم.

دوره آموزشی پیشنهادی

دوره آموزشی مهارت های نرم

Soft Skills Expert

مهارتهای نرم، مقدمه و لازمه ورود به دنیای توسعه فردی و کسب و کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin