6 ترفند شگفت انگیز بازاریابی در اینستاگرام


شبکه اجتماعی قدرتمندی همچون اینستاگرام، با داشتن طیف گسترده ای از مخاطبین و به دلیل تصویر محور بودن؛ توانسته است به یکی از بهترین پلتفرم ها، برای کمپین های موفق تبلیغاتی کسب و کارها تبدیل…

شبکه اجتماعی قدرتمندی همچون اینستاگرام، با داشتن طیف گسترده ای از مخاطبین و به دلیل تصویر محور بودن؛ توانسته است به یکی از بهترین پلتفرم ها، برای کمپین های موفق تبلیغاتی کسب و کارها تبدیل شود. بنابراین آشنایی با جدیدترین و پرسودترین ترفندهای بازاریابی در اینستاگرام یا Marketing Tips On Instagram  یکی ازدغدغه های بزرگ کسب و کارها محسوب می‌شود. به آمار و ارقام خارق العاده ای که با توجه به فعالیت پررنگ شبکه اجتماعی محبوب اینستاگرام، منتشر شده دقت کنید:

  • کلمه اینستاگرام، جزء ده ترند اول گوگل قرار دارد.
  • رقمی معادل یک میلیارد کاربر فعال ماهانه را، به خود اختصاص داده است.
  • در دنیا چیزی حدود 25 میلیون کسب و کار گوناگون در اینستاگرام مشغول به فعالیت هستند.
  • 80  درصد کاربران، حداقل یک برند را در این شبکه اجتماعی دنبال می‎کنند.
  • هرکاربر به طور میانگین، 53 دقیقه از وقت روزانه خود را در این شبکه اجتماعی می‎گذراند.
  • 500 میلیون نفر به طور روزانه از استوری های اینستاگرام بازدید می‎کنند.

نتایج یک نظر سنجی معتبر هم، نشان می‎دهد که 89 درصد افراد، اینستاگرام را مهم ترین کانال بازاریابی در میان سایر شبکه های اجتماعی می‎دانند، بنابراین استفاده درست و اصولی از ترفندهای بازاریابی در اینستاگرام باعث می‌شود؛ برند خود را ماندگار کنید و افزایش سود چشمگیری در کسب و کار خود داشته باشید. بنابراین تا انتهای این مقاله همراه رشدانا باشید با مطالعه 6 ترفند خلاقانه و شگفت انگیز بازاریابی در اینستاگرام.

 

تقویم محتوایی

با وجود یک تقویم محتوایی حرفه ای، به راحتی مشغول به تولید محتواهای متعدد می‌شوید و برای هر بار تولید محتوا، به خاطر سردرگمی و ابهام، زمان زیادی را از دست نخواهید داد. یک تقویم محتوایی خوب شامل کلمات کلیدی کسب و کار، عناوینی که باید توسط آن ها به تولید محتوا بپردازید و زمان انتشار هر پست، استوری و لایو است. چرا که نظم در انتشار محتوا، همچون فرآیند تولید محتوا بسیار مهم است و از اصلی ترین ترفندهای بازاریابی در اینستاگرام محسوب می شود. زیرا کاربران، پیج هایی که یکباره چندین مطلب منتشر کرده و سپس روزها متوقف و غیر فعال می‌شوند را، هرگز نمی‌پسندند.

تقویم محتوایی

 

فروش بیشتر با تولید محتوای آموزشی

درست است که تولید محتوا، آن هم تولید محتوای آموزشی با وجود رقبای بسیار در فضای اینستاگرام، امری دشوار است؛ اما این مورد باعث تمایز شما از رقبا خواهد شد. یکی از مؤثرترین عوامل بقاء کسب و کارها، خلق ارزش می‌باشد. با تولید محتوای آموزشی و نمایش مراحل مختلف تولید محصول، برای مخاطبین ایجاد ارزش کرده و اطمینان خاطر بسیاری برای آن ها فراهم می‎کنید.

 

نمایش پشت صحنه های کسب و کار

به صورتی عمل کنید که مخاطبین بدانند همچون دوستان ارزشمند شما هستند. بنابراین کاربران و فالوورهای خود را در لحظات خاصی مانند جشن تأسیس کسب و کار، رونمایی از محصولات جدید، تولد کارکنان، ارتباط افراد مجموعه با مخاطبین از طریق صحبت های دوستانه، بیان نحوه کار کارکنان در روند تولید و ارائه محصول، شریک کنید.

نمایش پشت صحنه های کسب و کار

 

تعاملات جذاب با کاربران

اکثرکاربران نگاهی لذت جویانه و تفریح گونه به اینستاگرام دارند. یکی از ترفندهای بازاریابی در اینستاگرام این است که با استفاده از احساسات مخاطبان، به آن ها این اطمینان را بدهید که از جانب شما، دیده و تأیید می‎شوند. تعامل با مخاطبان را به شیوه های مختلفی به کار ببرید، مانند: برگزاری مسابقه، اهدای جایزه به فالوورهای جدید، در نظر گرفتن تخفیف های شایسته برای تگ کردن آدرس پیج در سایر صفحات و یا نشان دادن عکس و ویدئو مشتری هنگامی که محصول شما را خریداری کرده و در حال معرفی به سایر افراد است. در این مورد با خلاقیت و ابتکار و همچنین کمک گرفتن از ادمین اینستاگرام، می‎توانید سطح تعاملات تان با کاربران را به طرز عجیبی، افزایش دهید.

تعاملات جذاب با کاربران

پست های متقابل توسعه دهنده

همان طور که می‎دانید جذب کاربران از طریق حضور گسترده در انواع شبکه های اجتماعی اتفاق می‎افتد. بنابراین باید از پست های متقابل توسعه ای استفاده کرده و با انتشار مطالب مختلف در سوشال مدیا، مخاطبان را به سمت فالو پیج اینستاگرام و بازدید از سایت خود ترغیب کنید. فراموش نکنید انتشار یک مطلب یکسان در تمام شبکه های اجتماعی، شیوه ای اشتباه است. زیرا هنگامی که مخاطب یک عکس و متن واحد را در لینکدین، تلگرام، توییتر و … می‌بیند، دچار دلزدگی از تکرار مطالب تان می‎شود. پس سعی کنید از مطالب مختلف و متنوع، برای انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی که عضو آن ها هستید استفاده کنید.

 

پیشنهاد ویژه: آموزش اینستاگرام مارکتینگ و کسب درآمد از اینستاگرام

 

استوری لایو و هایلایت استوری

این اپلیکیشن دارای مزیت ها و ابزار متعددی است که ترفندهایی جالب، برای جذب کاربران محسوب می‌شوند. با استفاده از استوری لایو، فیلم هایی زنده وجذاب برای کاربران تهیه کنید یا اقدام به گفت و گوهای زنده دو یا چند نفره کنید. به فالوورهای خود پیامی مبنی بر شرکت در دوره آموزشی یک ساعته مرتبط با موضوع کسب و کارتان، ارسال کنید و با بیانی ترغیب کننده آن ها را تشویق کنید تا شما را به دوستان خود معرفی کنند.

استوری های مهم خود را با قابلیت نمایش 24 ساعته، توسط هایلایت اینستاگرام، تبدیل به استوری هایی ماندگار کنید. همچنین، به نامی که برای هایلایت ها استفاده می‌کنید توجه بسیاری داشته باشید.

 

جمع بندی نهایی

شما هم می‎توانید با رعایت نکاتی که راجع به شگفت انگیزترین ترفندهای بازاریابی در اینستاگرام ارائه کردیم، شاهد افزایش میزان جذب فالوور و به دنبال آن افزایش فروش محصولات خود باشید. به یاد داشته باشید سود دهی و افزایش فروش محصول از طریق کمپین های تبلیغاتی در اینستاگرام یک شبه اتفاق نخواهد افتاد و نیاز به صبوری و کار حرفه ای مستمر در این زمینه دارید. به نظر شما افراد موفق در اینستاگرام از چه ترفند های دیگری برای درگیر کردن مخاطب استفاده می کنند؟ نظرات خوبتان را با ما در میان بگذارید.

راضیه حبیبی

کارشناس حقوقی که علاقه ش به حوزه دیجیتال باعث آشناییش با رشدانا شد، دوره هفدهم رشدآموزی و مسیر رشد سئو رو گذرونده، خوشحاله از بودن کنار تیم حرفه ای تولید محتوا رشدانا و هدفش گره خورده با افزایش سطح آگاهی خودش و دیگران.

دوره آموزشی پیشنهادی

دوره آموزش ادمین حرفه ای اینستاگرام

Instagram Admin Course

رشد کسب و کارهای اینترنتی را با مدیریتی متفاوت در دست بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin