مطمئن ترین ایده های کسب درآمد از اینترنت


در جامعه امروز، اغلب افراد در دنیای مجازی فعالیت می‌کنند؛ برای مثال حتما شما هم صفحه‌ای در اینستاگرام دارید و روزانه ساعات مشخصی را برای چک کردن این شبکه اجتماعی اختصاص می‌دهید. اگر خودتان صفحه…

در جامعه امروز، اغلب افراد در دنیای مجازی فعالیت می‌کنند؛ برای مثال حتما شما هم صفحه‌ای در اینستاگرام دارید و روزانه ساعات مشخصی را برای چک کردن این شبکه اجتماعی اختصاص می‌دهید. اگر خودتان صفحه نداشته باشید احتمالا از افراد دیگر شنیده‌اید که در دنیای مجازی به ویژه اینستاگرام و تلگرام چه می‌گذرد. بسیاری از افراد جامعه، با ورود کسب‌وکارهای سنتی به فضای آنلاین، به این فکر افتادند که از دنیای مجازی و اینترنت کسب درآمد کنند. این مسئله در روزهای اول که چندان شناخته‌شده نبود و مردم با قوانین آن آشنا نبودند کمی چالش‌برانگیز و حتی غیرممکن به نظر می‌رسید؛ اما اخیرا اغلب چالش‌ها برطرف شده و مسیر همواری برای درآمدزایی از اینترنت پیش روی اغلب افراد مستعد و توانمند قرار گرفته است تا به راحتی و بدون آزمون و خطا فعالیت خود را آغاز کنند.

برای مثال، اگر در شبکه‌های اجتماعی محبوب یا معروف نیستید می‌توانید از غرفه‌های سایت‌های دیگر مانند دیجیکالا یا باسلام استفاده کنید و کالاهای خود را بفروشید؛ پس هیچ بهانه‌ای برای شروع نکردن این فرآیند وجود ندارد. اگر شما هم دوست دارید درباره ایده های کسب درآمد از اینترنت بیشتر بدانید، تا انتهای این مقاله با رشدانا همراه باشید؛ چون می‌خواهیم مطمئن‌ترین و بهترین راه‌های کسب درآمد از دنیای مجازی را با شما به اشتراک بگذاریم.

کسب و کار اینترنتی

 

بهترین ایده های کسب درآمد از اینترنت

در این قسمت تعدادی از راه‌های کسب درآمد اینترنتی مطمئن از دنیای مجازی و اینترنت را با شما به اشتراک می‌گذاریم. اغلب این روش‌ها توسط افراد مختلف به سبک‌های متفاوت اجرا شده‌اند؛ اگر می‌خواهید یکی از این روش‌ها را برای شروع فرآیند درآمدزایی از اینترنت انتخاب کنید، باید به این مسئله توجه داشته باشید که هر شخصی سبک منحصر به فردی دارد. پس باید با آزمون و خطا در طی مدت مشخصی سبک و روش خود را در مورد هر ایده پیدا کنید.

 

حتما بخوانید: مهم ترین مزایای راه اندازی کسب و کار و شغل اینترنتی

 

فروش در پیج اینستاگرام

یکی از ایده های کسب درآمد از اینترنت یا (The Idea To Make Money From Internet) فروش در پیج اینستاگرام است. اگر پدر یا مادرتان و حتی خود شما، هنری دارید که به واسطه آن می‌توانید یک محصول تولید کنید، قطعا جای شما در دنیای مجازی خالی است. فروش زیورآلات، آثار هنری، صنایع دستی و بسیاری از موارد مشابه در فضای اینستاگرام رواج دارد. مشتریان زیادی در این شبکه اجتماعی هستند که می‌توانید به رایگان، محصولات و خدمات خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارید. همچنین، فروش اقلام خوراکی مانند سبوس، چای، تولیدات خانگی مانند غذاهای نیمه‌آماده هم می‌توانند در این فضا طرفداران زیادی داشته باشند.

اگر خودتان محصول یا خدمتی برای تولید و عرضه ندارید، می‌توانید از اطرافیان کمک بگیرید؛ مثلا اگر شخصی در میان دوستان و خانواده شما هست که فروشگاه لباس‌فروشی دارد، یک صفحه اینستاگرام تاسیس کنید و اجناس فروشگاه را تک تک در آن قرار دهید. بنابراین، می‌توانید ایده فروش در اینستاگرام را از بین سایر ایده های کسب درآمد از اینترنت انتخاب کنید و کسب‌وکار خودتان را داشته باشید. به تدریج قوانین و اصول اینستاگرام را یاد می‌گیرید و فروشتان روز به روز افزایش می‌یابد. داشتن کانال تلگرام و وب‌سایت برای اطلاع‌رسانی، خرید مستقیم و بدون واسطه مشتری با درگاه پرداخت مطمئن را در مراحل بعدی کسب‌وکار اینستاگرامی خود قرار دهید.

فروش در باسلام و دیجیکالا

یکی دیگر از ایده های کسب درآمد مطمئن از اینترنت فروش در وب‌سایت‌های فروشگاهی است. اگر محصولی دارید که نمی‌دانید مشتری هدف شما کجاست، پیشنهاد می‌کنیم به وب‌سایت باسلام و دیجیکالا سر بزنید. در این دو وب‌سایت با تهیه غرفه و تبلیغات گسترده به تدریج مشتریان هدف خود را پیدا می‌کنید و فرآیند فروش محصول آغاز می‌شود. داشتن پیج اینستاگرام، وب‌سایت، کانال تلگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی می‌تواند مشتریان بیشتری را به سمت کسب‌وکارتان سوق دهد.

فروش به روش همکاری در فروش

اگر محصول یا خدمتی برای عرضه ندارید، می‌توانید از روش همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ استفاده کنید. وب‌سایت دیجیکالا برای این روش بستر مناسبی را فراهم آورده است. با سر زدن به این وب‌سایت و مطالعه بخش‌های مختلف آن می‌توانید نسبت به قوانین این روش اطلاعات کاملی به دست آورید.

 

حتما بخوانید: اهمیت افیلیت مارکتینگ چیست و کاربرد آن در کسب و کار ها

 

همکاری در فروش

راه اندازی صفحه اینستاگرام یا وب سایت با موضوعات مختلف

یکی از بهترین ایده های کسب درآمد مطمئن از اینترنت راه‌اندازی وب‌سایت یا صفحه اینستاگرام برای موضوعات آموزشی است؛ مثلا اگر به زبان انگلیسی مسلط هستید، کافی است یک صفحه اینستاگرام راه‌اندازی کنید و به افراد قوانین اصلی و اساسی این زبان یا هر زبان دیگری را آموزش دهید. به مرور، شاگردان مختلف برای کلاس‌های عمومی و خصوصی به شما مراجعه می‌کنند. همچنین، با تکمیل اطلاعات خود و تحقیقات گسترده می‌توانید پکیج آموزش زبان خود را با کاربران دیگر به اشتراک بگذارید و به این ترتیب کسب درآمد کنید.

از دیگر ایده های کسب درآمد از اینترنت می‌توان به اینفلوئنسر مارکتینگ اشاره کرد. اگر یک سبک زندگی خاص یا ویژگی منحصر به فردی دارید، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. با راه‌اندازی یک صفحه در آپارات و اینستاگرام مخاطبان هدف خود را پیدا کنید. مهم‌ترین نکته درباره این موضوع این است که باید به قوانین جامعه احترام گذاشته و در چهارچوب هنجارها رفتار کنید. به مرور، تعداد بازدیدها و فالورهای شما افزایش پیدا می‌کند و به کمک تبلیغات می‌توانید کسب درآمد کنید.

راه اندازی صفحه اینستاگرام یا وب سایت با موضوعات مختلف

نگارش و فروش کتاب الکترونیک (E-book)

یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد اینترنتی مطمئن، کتاب‌های الکترونیک می‌باشد. اگر سری به مجموعه مقالات تولید محتوای رشدانا بزنید، با انواع روش های تولید محتوا همچون کتاب الکترونیک، مقاله سفید و… آشنا خواهید شد. در اینجا قصد داریم نوشتن و فروش کتاب الکترونیک را به عنوان یکی از ایده های کسب درآمد از اینترنت، توضیح دهیم.

برای نوشتن یک ای بوک خوب، شما نیاز به 2 چیز دارید: اول تخصص کافی در یک موضوع خاص همچون روانشناسی، فرهنگ سازمانی و… دوم: مشتریان یا جامعه هدفی که به چنین کتابی نیاز داشته باشند. بنابراین، بررسی کنید مشتریان حوزه‌ای که در آن تخصص دارید تا چه حد به کتاب‌های الکترونیک علاقمند بوده و به آن نیاز دارند، سپس با هدف کسب درآمد، شروع به نگارش این نوع از محتوا کنید.

نکته مهمی که اغلب افراد ماهر در نویسندگی و فروش کتاب الکترونیک به آن توجه نمی‌کنند و باعث از بین رفتن زحمات بسیار آن‌ها می‌شود؛ این است که از میزان اهمیت موضوع کتاب غافل هستند. به یاد داشته باشید که در تمامی حوزه‌های دانش، کتاب‌های الکترونیک فروش بالایی ندارند و این امر مختص برخی از شاخه های موضوعی می‎باشد که در فضای مجازی کمتر به آن پرداخته شده است.

هرچند ممکن است خودتان وب سایت داشته باشید و برای فروش کتاب الکترونیکی نگارش شده تان نیازی به سایر وب سایت‌ها نداشته باشید. اما بهتر است اگر سایت‌تان ترافیک پایینی دارد و تعداد بازدیدکنندگانش نیز کم هستند، سراغ وب سایت‌های پرطرفدار ارائه دهنده کتاب الکترونیکی بروید و از آن‌ها برای انتشار ای بوک خود درخواست همکاری کنید.

 

حتما بخوانید: بهترین و جدید ترین ایده های استارتاپی

 

خدمات طراحی گرافیکی

تمام افرادی که در بستر اینترنت و شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام، در یک حوزه کاری مشخص مانند فروش، فعالیت می‌کنند بلااستثناء نیاز به یک طراح گرافیک مبتدی تا پیشرفته دارند. چنین فرصتی برای کسب درآمد از اینترنت، برای علاقمندان به کارهای گرافیکی بسیار مناسب است. پس با کمی تلاش، خلاقیت و یادگیری نرم افزارهایی همچون photoshop ،illustrator و… می‎توانید به عنوان یک طراح گرافیک، خدمات گرافیکی را به صورت آنلاین به مشتریان تان ارائه کنید. بر همین اساس، شما می‎توانید به اشکال مختلف از ارائه خدمات طراحی گرافیکی کسب درآمد کنید. مثلا:

  • یک وب سایت شخصی راه اندازی کنید و نمونه کارهای خود را در آن قرار دهید تا مشتریان با میزان مهارت شما در پروژه های تان آشنا شوند و سپس سفارش کار دهند.
  • به سایت های فریلنسری مراجعه کنید و در آنجا پروژه های کاری دلخواه خود را بیابید.
  • راه اندازی یک پیج کاری در اینستاگرام و حتی لینکدین، جهت ارائه نمونه کار و جذب مشتری
  • ارسال رزومه و چند نمونه از پروژه های طراحی گرافیک به شرکت هایی که علاقمند کار با آن ها به صورت کارمندی هستید.

 

حتما بخوانید: درباره طراحی گرافیک،مهارت ها و اهمیت آن چقدر می دانید؟

 

دریافت پروژه های ترجمه

اگر جزء آن دسته افرادی هستید که به زبان های خارجی همچون انگلیسی علاقمند هستند و یا در این حوزه از تسلط کافی برخوردارید، توصیه می‌کنیم به ترجمه فیلم، متون، کتاب، وب سایت و… به عنوان یکی از راه های کسب درآمد از اینترنت، بیندیشید.

این روزها، به دلیل فراگیر شدن زبان انگلیسی در آموزش ها و سایر حوزه های کاری، نیاز بسیار زیادی به مترجمان وجود دارد. علاوه بر آن، در حوزه های گردشگری و توریسم نیز مترجمین سایر زبان های خارجی مانند زبان چینی، عربی و… بازار کار بسیار خوبی دارند. حال شما می‌توانید با تسلط بر هر یک از این زبان ها، در سایت هایی همچون: انجام میدم، پونیشا و… عضو شده و پروژه های مترجمی متعددی را بپذیرید.

البته اگر توانایی بازاریابی و فروش نیز داشته باشید، توصیه می‌کنیم که یک وب سایت راه اندازی کنید و در آن، سفارش ترجمه در موارد مختلف مانند فیلم، کتاب، پایان نامه و… را دریافت کنید. در این روش، به مراتب درآمدی بیشتری کسب می‌کنید البته اگر دانش کافی در مبحث مارکتینگ داشته باشید.

جمع بندی پایانی

در این مقاله، درباره ایده های کسب درآمد از اینترنت صحبت کردیم. جالب است بدانید، روزانه مشاغل زیادی به دنیای مجازی مهاجرت می‌کنند که در گذشته تصورات عموم مردم بر این بود که فروش به شکل مجازی برای چنین شغل‌هایی غیرممکن است؛ مثلا تولید پوشاک در منزل و فروش آن به روش اینترنتی و بدون دیدن مشتری یا داشتن اندازه‌های دقیق اما امروزه به کمک اینترنت این بستر ارتباطی و فروش بین فروشنده و خریدار فراهم شده است.

 

پیشنهاد ویژه: دوره آموزشی راه اندازی کسب و کار اینترنتی از 0 تا 100

 

ایده برای شروع کسب‌وکار اینترنتی کم نیست، فقط باید بخواهید تا درآمدزایی شما با روشی مطمئن آغاز شود. حتما پیش از شروع هر کاری با متخصصین این حوزه مشورت کنید. همچنین، مشورت با شخصی که قبل از شما به این عرصه وارد شده و تجربیات مناسبی دارد می‌تواند تا حد زیادی چالش‌های مسیر را برایتان شرح دهد؛ این امر به وسعت دید و چشم‌انداز اهداف شما کمک می‌کند.

امیدواریم این مقاله برای شما کاربردی بوده باشد. شما برای راه اندازی یک کسب و کار آنلاین و کسب درآمد از این روش چه ایده های دیگری دارید؟ نظرات عالی خودتان را با ما به  اشتراک بگذارید.

صفیه محمدزاده

دوره آموزشی پیشنهادی

دوره آموزش راه اندازی کسب و کار اینترنتی موفق

Online Business Starter Guide

کسب درآمد اینترنتی و دیجیتالی با رویکرد بازار ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin