بهترین راه های افزایش رتبه الکسا چیست؟


الکسا رنک، یکی از فاکتورهای مهم در ارزش‌گذاری وبسایت به شمار می‌رود؛ به همین دلیل است که کسب رتبه بالا در آن بسیار مهم است. این روزها موضوعی که بسیاری از صاحبین وبسایت‌ها را درگیر…

الکسا رنک، یکی از فاکتورهای مهم در ارزش‌گذاری وبسایت به شمار می‌رود؛ به همین دلیل است که کسب رتبه بالا در آن بسیار مهم است. این روزها موضوعی که بسیاری از صاحبین وبسایت‌ها را درگیر کرده، این است که چطورمی‌توانند رتبه سایت را در الکسا افزایش دهند؟ در این مقاله راه‌های افزایش رتبه سایت در الکسا را بیان خواهیم کرد. اگر شما هم قصد بهبود رتبه وبسایت خود در این ابزار حرفه‌ای را دارید، تا انتهای مقاله با رشدانا همراه باشید.

منظور از رتبه الکسا چیست

منظور از رتبه الکسا چیست؟

الکسا یکی از مهم‌ترین ابزارهای رتبه بندی وبسایت‌ها است. این ابزار که توسط شرکت آمازون ارائه می‌شود، برای تمامی مدیران وبسایت، از اهمیت بالایی برخوردار است. این سیستم بر اساس اطلاعات دریافتی از وب، رتبه بندی را انجام می‌دهد. برای به دست آوردن رتبه وبسایت، کافیست در سایت الکسا، آدرس سایت موردنظر را وارد کنید. عددی که نمایش داده می‌شود، هرچه کوچک‌تر باشد، جایگاه بهتری را نشان می‌دهد. مهم‌ترین عامل در تعیین جایگاه سایت در الکسا، تعداد نمایش صفحات وبسایت و تعداد بازدید کنندگان در روز است.

 

حتما بخوانید: با Hotjar رفتار لحظه به لحظه کاربرانتان را آنالیز کنید!

 

چرا افزایش رتبه سایت در الکسا مهم است؟

رتبه سایت در الکسا یا Alexa Rank یکی از معیارهای ارزشمندی آن است. در واقع اگر قصد فروش وبسایت و یا قرار دادن یک لینک در سایت خود را داشته باشید، به اهمیت بالای این موضوع بیشتر پی می‌برید. بسیاری از مدیران سایت برای افزایش رتبه سایت در الکسا تلاش زیادی می‌کنند؛ زیرا این امر سبب افزایش قیمت سایت خواهد شد! تبلیغ کنندگان و شبکه‌های آگهی، زمانی وبسایت شما را به عنوان پلتفرمی برای تبلیغات خود استفاده می‌کنند که از رتبه بالای شما در الکسا اطمینان حاصل کنند.

روش‌های افزایش رتبه سایت در الکسا بشناسید

همان طور که در بخش‌های قبل توضیح دادیم، افزایش رتبه سایت در ابزار الکسا از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و بسیاری از مدیران سایت به دنبال چگونگی محقق شدن این هدف هستند. در ادامه این مقاله، شما را با چند مورد از کارآمدترین راه‌ها در این زمینه آشنا خواهیم کرد.

مشارکت در فروم‌ها و انجمن‌ها

مشارکت در فروم و تالارهای گفتگو، یکی از بهترین روش‌ها برای بالا بردن رتبه وبسایت شما است. با ثبت نام در انجمن‌های مختلف، می‌توانید نقدها، مقالات و مطالب خود را در اختیار اعضا قرار دهید. البته در ابتدای کار برای اینکه به عنوان اسپمر شناسایی نشوید، بهتر است از لینک مستقیم استفاده نکنید. استفاده از این مشارکت به صورت صحیح و منظم، تاثیر فوق العاده‌ای در افزایش ترافیک سایت شما و درنهایت بهبود رتبه الکسا خواهد داشت.

در وبلاگ‌های مختلف یادداشت گذاری کنید

به منظور استفاده از این راه، لیستی از پربازدیدترین وبسایت‌ها که در فیلد کاری شما قرار می‌گیرند را تهیه کنید. به این سایت‌ها مراجعه کرده و نظرات واقعی و هدفمند خود را در مورد موضوع مطرح شده، به اشتراک بگذارید. در بعضی از وبلاگ‌ها با گذاشتن یک نظر، صدها کاربر به سایت شما مراجعه خواهند کرد.

ثبت نام در تغذیه کنندگان RSS

هنگامی که محتوایی منتشر می‌کنید، تغذیه کننده‌های RSS پیغام شما را می‌گیرند و آن‌ها را به خوانندگان و مخاطبین هدف می‌رسانند. RSS سبب جذب خوانندگان همیشگی به وبلاگ شما خواهد شد. با ثبت نام در این تغذیه کننده‌ها و جذب مخاطبین بیشتر، می‌توانید جایگاه خوبی در الکسا به دست آورید.

ثبت نام در تغذیه کنندگان RSS

وبسایت یا بلاگ خود را برای موتورهای جستجو و فهرست‌های وب ارسال کنید

یکی از مهم‌ترین راه‌های تبلیغاتی کسب و کارهای آنلاین، فهرست‌های وب هستند که از سال 1990 در دسترس می‌باشند. داشتن لیست در وبسایت مشهور با تعداد بازدید کنندگان بالا، ترافیک زیادی را به سایت شما هدایت خواهد کرد. این ترافیک بالا از جانب وب دایرکتور، تاثیر به سزایی در رنک الکسا خواهد داشت.

 

حتما بخوانید: الگوریتم های گوگل چیست؟ با باغ وحش گوگل بیشتر آشنا شوید

 

حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی

با استفاده از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، کاربران زیادی را به بازدید وبسایتتان دعوت می‌کنید. تعداد زیاد این بازدید کنندگان تاثیر مثبتی در الکسا خواهد داشت. پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که دانش و زمان لازم برای تولید محتوا در این شبکه‌ها را دارید، حتما از این فرصت استفاده کنید.

مطالب سایتتان را به روز رسانی کنید

اگر محتواهای منتشر شده در وبسایتتان را به صورت مرتب و برنامه‌ریزی شده به روزرسانی کنید، رتبه بهتری در الکسا به دست خواهید آورد. البته به یاد داشته باشید که به روزرسانی محتوا همواره به نفع شما نخواهد بود؛ زیرا باعث می‌شود که کاربران محتوا ها را هرزنامه (Spam) تلقی کنند. زیاده‌روی در هر موردی در وبسایت به ضرر شماست؛ بنابراین تعادل را درمورد به روزرسانی مطالب رعایت کنید تا نتیجه بهتری به دست آورید.

افزایش رتبه الکسا

مطالب با کیفیت منتشر کنید

یکی از موثرترین و قوی‌ترین را‌ه‌ها برای افزایش رتبه در الکسا، تولید محتوای مفید و منحصر به فرد است. انتشار مطالب ارزشمند در فعالیت بازاریابی و جلب توجه جامعه هدف، بسیار تاثیرگذار می‌باشد. از کپی محتوا خودداری کنید و با ذهنی باز به ایده پردازی و نشر محتوای منحصر به فرد بپردازید. همچنین اگر بدانید اصول تولید محتوای با کیفیت و سئو چیست و آن ها را رعایت کنید، علاوه بر بهبود رتبه، سایت خود را برای موتورهای جستجو نیز بهینه کرده اید.

 

پیشنهاد ویژه: آموزش سئو مقدماتی و بهینه سازی وبسایت

 

بهبود رتبه الکسا با نوشتن مطلب درباره آن و بهینه‌سازی موتورهای جستجو

زمانی که کاربری وارد فضای بلاگ می‌شود، این امر سبب افزایش رتبه الکسا و رتبه آن صفحه در موتورهای جستجو می‌گردد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم مطالبی که به سایر وبلاگ‌نویسان درمورد الکسا و و بهینه‌سازی سایت کمک می‌کند را در بلاگ یا وبسایت خود قرار دهید. با انجام این کار، ترافیک قابل توجهی به سمت وبلاگ شما هدایت می‌شود که این موضوع بر روی رتبه الکسا نیز بسیار تاثیرگذار خواهد بود. البته لازم به ذکر است که برای رسیدن به ترافیک بالا از طریق مطالب مرتبط با الکسا و سئو، لازم است محتوای ارزشمند، مفید و جامع و کاملی را به مخاطبین خود ارائه دهید.

از widget و تولبار الکسا برای دستیابی به رتبه برتر استفاده کنید

یکی از موارد اساسی که لازم است در سایت خود به آن توجه داشته باشید، استفاده از widget است. اگر تمایل به استفاده از widget دارید، می‌توانید آن را به تنهایی در سایت خود به کار ببرید. این کار باعث می‎شود تا رتبه الکسای سایتتان به صورت جهشی ارتقا پیدا کند. هر تک کلیکی که بر روی این widget زده می‌شود، سبب افزایش واقعی رتبه و بهبود رنک سایت در الکسا خواهد شد.

استفاده از این روش یکی از بهترین راه‌های افزایش رتبه در الکسا محسوب می‌شود. چرا که تمام بازدیدها از سایت در رتبه‌بندی منعکس می‌شود و تاثیر مستقیم بر روی رتبه شما در الکسا دارد. برای آن که این اثر را افزایش دهید، لازم است وبسایت خود را به عنوان Home Page در جستجوگر اینترنتی خود بگذارید. این نوار ابزار مواردی مانند مسدود کردن پنجره‌های بازشو (Popup)، فیلد مربوط به موتور جستجو، یک پیوند به سایت آمازون، یک پیوند به سایت الکسا و اطلاعاتی در مورد رتبه سایتی که کاربر در حال بازدید از آن است را در برمی‌گیرد.

بهبود رتبه الکسا و جهان با بهبود time on site

هرچقدر بتوانید مخاطبینتان را بیشتر در سایت خود نگه دارید تا بیشتر در بین صفحات و مطالب گوناگون جابجا شوند، تاثیر مثبت این موضوع بر رتبه سایت شما نیز بیشتر خواهد بود. بهبود time on site یا همان افزایش ماندگاری در سایت یکی از عواملی است که برای ارتقا رتبه الکسا در ایران و جهان بسیار تاثیرگذار است.

افزایش تعداد بازدید صفحات به ازای هر بازدیدکننده

یکی دیگر از راه‌هایی که به شما کمک می‌کند تا به رتبه خوبی در الکسا دست پیدا کنید، این است که کاری کنید که هر کاربری که به سایتتان وارد می‎شود، از تعداد صفحات متعددی بازدید کند. به وقوع پیوستن این امر سبب می‌شود تا با تعداد کمی از بازدیدکنندگان هم بتوانید به رتبه قابل قبولی در الکسا برسید. راه‌های مختلفی برای افزایش بازدید تعداد صفحات در سایت وجود دارد. به عنوان مثال، شما می‌توانید از افزونه‌های مطالب مرتبط در وردپرس استفاده نمایید و در بین مطالبتان لینک دیگر مقالات موجود در سایت خود را قرار دهید. علاوه بر این، لینک‌سازی داخلی اصولی هم می‎تواند به افزایش بازدید کاربر از صفحات متعدد کمک کند. به جز مواردی که تا این قسمت از مقاله معرفی کردیم، سایر روش‌های تاثیرگذار در افزایش رتبه الکسا عبارتند از:

  • استفاده از پوش نوتیفیکیشن
  • داشتن بک لینک‎های زیاد و استاندارد
  • استفاده از روش ایمیل مارکتینگ
  • تبلیغات بنری در سایت‌های پرترافیک

جمع بندی

در این مقاله گفتیم یکی از ابزارهایی که میزان بازدید کنندگان سایت را نشان می‌دهد، الکسا است. رتبه وبسایت در این ابزار از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌توان گفت یکی از معیارهای ارزشمندی وبسایت‌ها، کسب رتبه بالا در آن است. برای افزایش رتبه الکسا و کسب کردن جایگاه قابل توجهی در این ابزار، راه‌های زیادی وجود دارد که در این مقاله به چند مورد از آن‌ها اشاره کردیم. به نظر شما الکسا چگونه و با استفاده از چه معیارهایی، وبسایت ها را بررسی کرده و رتبه بندی می کند؟ نظرات ارزشمندتان را با ما به اشتراک بگذارید.

فرزانه فانی

فارغ التحصیل کارشناسی معماری و مشغول فعالیت طراحی گرافیک و افزایش سطح مهارت خود در این زمینه هستم. رشدآموز دوره پانزدهم رشدانا بودم و به نوشتن و تولید محتوا علاقه مندم و مدتی است به عنوان کارشناس محتوا در رشدانا فعالیت می‌کنم. من به عنوان عضو کوچکی از خانواده نویسندگان محتوا، تمام تلاشمو می‌کنم تا محتوا های ارزشمندی تولید کنم.

دوره آموزشی پیشنهادی

دوره جامع آموزش سئو SEO و بهینه سازی سایت

SEO Specialist Course

سایت خود یا مشتریانتان را هدفمند به صدر گوگل برسانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin