هات Hotjar چیست؟ | رفتار لحظه ای کاربرانتان را آنالیز کنید!


در دنیای آنلاین امروز، کسب و کارها بیشتر از گذشته به دنبال ارتباط موثر با مشتریان خود هستند. آن‌ها تمام تلاششان را در این زمینه می‌کنند و تکنیک‌های مختلفی را برای جلب نظر مخاطبین خود…

در دنیای آنلاین امروز، کسب و کارها بیشتر از گذشته به دنبال ارتباط موثر با مشتریان خود هستند. آن‌ها تمام تلاششان را در این زمینه می‌کنند و تکنیک‌های مختلفی را برای جلب نظر مخاطبین خود به کار می‌گیرند. در کنار تمامی این اقدامات، صاحبین کسب و کارهای آنلاین به دنبال روشی هستند تا بتوانند کارهای انجام شده خود را تحلیل کنند و متوجه شوند که فعالیت‌هایشان تا چه میزان اثربخش بوده است. یکی از ابزارهایی که در این زمینه کاربرد دارد، Hotjar است. در این مقاله به شما خواهیم گفت که هات Hotjar چیست و چه امکاناتی در اختیار شما می‌گذارد. تا پایان همراه رشدانا بمانید.

هات جر Hotjar چیست؟

اگر می خواهید بدانید یکی از ابزارها و سرویس های تحلیل رفتار و عملکرد کاربران در بازاریابی دیجیتال چیست، لازم است با هات جار یا هات جر آشنا شوید. هات جار یا همان Hotjar یک سرویس آنالیز رفتار و بازخورد کاربران است که به کسب و کارهای اینترنتی کمک می‌کند تا اطلاعات مربوط به رفتار بازدیدکنندگان سایتشان را به دست آورند. این ابزار، بازخوردهای لازم را به وسیله نقشه گرمایی، ضبط بازدید و طراحی فرم نظرسنجی در اختیار شما قرار می‌دهد. می‌توان اینطور بیان کرد که هات جار، تکمیل کننده اطلاعاتی است که از طریق گوگل آنالیتیکس دریافت می‌کنید.

هات جار چیست

شما می‌توانید با رابط کاربری ساده‌ای که این ابزار دارد، به راحتی رفتار مخاطبین خود را تحلیل کنید. در نسخه رایگان این ابزار، رفتار 2000 بازدید کننده روزانه در اختیارتان قرار می‌گیرد. برای استفاده بیشتر از هات جار، نیاز است که به صورت ماهانه حق اشتراک پرداخت شود و نسخه پیشرفته آن را تهیه نمایید.

 

حتما بخوانید: با این 5 ابزار کاربردی به راحتی وبسایت خود را تحلیل کنید

 

با امکانات هات جر Hotjar آشنا شوید

تا این قسمت متوجه شدیم که Hotjar چیست و به چه درد می‌خورد. حال وقت آن رسیده که بگوییم این ابزار مفید و کاربردی چه امکاناتی دارد و چه اطلاعاتی با استفاده از آن می‌توانیم به دست آوریم.

ویدیوهای ضبط شده کاربر (Recordings)

یکی از کارآمدترین امکانات این ابزار، ویژگی Recordings است. این ویژگی جذاب، لحظه به لحظه ورود تا خروج کاربر را ضبط می‌کند. مهم‌ترین نکاتی که با تماشای فیلم‌های ضبط شده از رفتار کاربرانتان می‌توانید به دست آورید، عبارتند از:

  • چگونگی تعامل کاربر با جزئیات سایت
  • شناسایی باگ‌های موجود در سایت
  • دلیل ترک سایت توسط کاربر و…

نقشه حرارتی (Heatmap)

نقشه‌های حرارتی، نقاط داغ صفحات وبسایتتان را به شما معرفی می‌کنند. منظور از نقاط داغ، همان قسمت‌هایی است که بیشتر بر روی آنان کلیک شده است. همچنین قسمت‌هایی که برای کاربر جذاب‌تر بوده و وقت بیشتری را به آن اختصاص داده نیز جزو نقاط داغ محسوب می‌شوند. با استفاده از هیت مپ‌ها به نقاط قوت و ضعف وبسایت خود پی خواهید برد.

آنالیزگر فرم (Forms)

ابزار هات جار قادر است میزان تعامل کاربران با فرم‌های موجود در سایت را در اختیارتان قرار دهد. به عنوان مثال به شما می‌گوید که چند درصد از مخاطبین هنگام پر کردن فرم ثبت نام سایت، آدرس ایمیل خود را وارد کرده‌اند و یا چند درصد از افراد، تمایلی به وارد کردن شماره موبایل خود نداشته‌اند.

و در پایان

در این مطلب دانستیم که Hotjar چیست و چه امکاناتی در اختیار ما می‌گذارد. همان طور که اشاره شد، با استفاده از این ابزار حرفه‌ای، به اطلاعات مربوط به رفتار مخاطبین سایت خود دسترسی پیدا می‌کنید. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا بتوانید نقاط ضعف و قوت سایت خود را بشناسید و به رفع مشکلات آن بپردازید. همچنین از میزان اثرگذاری اقداماتی که به منظور جلب نظر کاربران انجام داده‌اید نیز، آگاه خواهید شد.

همان طور که می دانید به غیر از هات جار، ابزارهای دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما در تجزیه و تحلیل سایت و همچنین رفتار کاربرانتان کمک کنند. شما برای انجام این کار ترجیح می دهید از کدام روش ها یا ابزارها استفاده کنید؟ نظرات عالی خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

فرزانه فانی

فارغ التحصیل کارشناسی معماری و مشغول فعالیت طراحی گرافیک و افزایش سطح مهارت خود در این زمینه هستم. رشدآموز دوره پانزدهم رشدانا بودم و به نوشتن و تولید محتوا علاقه مندم و مدتی است به عنوان کارشناس محتوا در رشدانا فعالیت می‌کنم. من به عنوان عضو کوچکی از خانواده نویسندگان محتوا، تمام تلاشمو می‌کنم تا محتوا های ارزشمندی تولید کنم.

دوره آموزشی پیشنهادی

دوره جامع آموزش دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی

Digital Marketing Course

یک دیجیتال مارکتر حرفه ای شوید و کسب درآمد از این راه داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin