هاست ووکامرس چیست و چه تاثیری بر موفقیت سایت فروشگاهی می‌گذارد؟


/

در دهه‌ی اخیر سرویس‌های مربوط به تکنولوژی در کشور، پیشرفت تصاعدی و رو به‌رشدی داشته‌است. طی این ‌سال‌ها و به خصوص یکی دو سال گذشته، با شایع شدن یک بیماری همه گیر، فرهنگ تازه‌ای در…

در دهه‌ی اخیر سرویس‌های مربوط به تکنولوژی در کشور، پیشرفت تصاعدی و رو به‌رشدی داشته‌است. طی این ‌سال‌ها و به خصوص یکی دو سال گذشته، با شایع شدن یک بیماری همه گیر، فرهنگ تازه‌ای در دنیای آنلاین شکل گرفت. فرهنگ بهره مندی از فرآیندهای غیرحضوری!

این فرهنگ تازه، مثل یک تمدن تازه نیاز به پایگاه‌های خود را دارد: فضاهایی برای طی شدن پروسه‌های اداری خودکار، فضاهایی برای گذران اوقات و تفریح، و البته فروشگاه‌ها!

تعجبی ندارد که از میان همه‌ی این بسترها، فروشگاه‌ها محبوبیت و ضرورت بیشتری پیدا کردند. چرا که فروشگاه‌ها محل‌هایی برای برطرف کردن «نیاز» هستند. بنابراین به موازات این نیازها، برندها و فروشگاه‌ها و وبسایت‌ها وارد عرصه شده و رقابت شکل گرفت.

هفت درصد کل وبسایت‌های دنیا و ۲۲ درصد از موفق‌ترین وب‌سایت‌های دنیا، فروشگاه‌های اینترنتی هستند که با ووکامرس ساخته‌شده‌اند.

رقابتی که تمام عرصه‌ها را در بر می‌گیرد: سئو، تجربه کاربری، محبوبیت برند، افزایش فروش و … با شکل گیری رقابت نیاز به زیرساخت‌های با کیفیت ـ نه صرفاً وجود زیرساخت ـ برای این وبسایت‌ها حیاتی‌تر شد. زیرساخت‌هایی که بیشترین تاثیر را در این رقابت دارند؛ مثل سرویس میزبانی‌وب، شروع به ارائه‌ی‌ خدمات تخصصی‌تری کردند. خدماتی نظیر هاست مخصوص ووکامرس که در ادامه، تمام جنبه‌هایش را بیشتر بررسی می‌کنیم.

از سال 2019 به بعد، وردپرس بیش از 60 درصد از کل سهم بازار CMS در سراسر جهان را در اختیار دارد. 

هاست فروشگاه اینترنتی

هاست ووکامرس چیست؟

می‌دانیم که هر وبسایتی برای این که پیش از هرچیزی، اصلاً وجود داشته باشد نیاز به فضای نگهداری یا میزبانی وب دارد. درست مثل بذری که برای عمل آمدن نیاز به بستری با خاک دارد. در این میان سایت تحت مدیریت فروشگاه ساز اینترنتی، علاوه بر نیاز به فضا به موارد پیچیده‌تر و مهمی مثل سرعت ویژه و امنیت سطح بالا و سازگاری‌های به خصوص خود را دارد. سرویس‌های هاست ووکامرس چنین خدماتی را ارائه می‌کنند. یا بهتر است بگوییم، هاست ووکامرس نه تنها بستر رشد بذر را ارائه می‌کند، بلکه بهترین و حاصل‌خیزترین خاک، متناسب با نوع بذر را فراهم می‌آورد. تا بسته به کیفیت بذر، بهترین گیاه، بهترین رشد و بهترین محصول حاصل شود.

 

آیا خرید هاست ووکامرس تاثیر ویژه‌ای در موفقیت سایت فروشگاهی دارد؟

اجازه بدهید پاسخ این سوال را با یک «بله» و یک «قطعاً» خلاصه نکنیم، چرا که بحث فرای این‌ هاست. اول از همه یک سوال تکمیلی باید اضافه شود: در مورد کدام هاست ووکامرس صحبت می‌کنیم؟ آیا سرویس دهنده‌ی هاست ووکامرس درباره‌ی تمام ویژگی‌هایی که ارائه می‌کند، توضیح شفافی می‌دهد؟ آیا سایر مصرف کنندگان از سرویس‌های هاست ووکامرسی رضایت کامل دارند؟

اجازه بدهید یک مثال از دنیای واقعی، با شناخت و آگاهی کامل از محصول و اطمینان از ارائه سرویس استاندارد را درنظر بگیریم. به طور مثال یکی از برندهای شناخته شده برای ارائه دهنده‌ی سرویس نزدیک به استانداردهای جهانی هاست مخصوص ووکامرس،  لیموهاست است.

با در نظر گرفتن این معیار توضیح خواهیم داد که چطور یک هاست ووکامرس می‌تواند در موفقیت یا شکست سایت تحت مدیریت فروشگاه ساز اینترنتی ووکامرس تاثیر بگذارد.

 

حتما بخوانید: مهم ترین ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی موفق را بشناسید.

 

نیازها و پروسه‌های سایت فروشگاهی

برای این که بتوانیم تاثیر هاست ووکامرس بر موفقیت فروشگاه اینترنتی را ببینیم، بایستی ابتدا بدانیم چه مواردی را به عنوان موفقیت سایت فروشگاهی می‌شناسیم. فاکتور اول در موفقیت، سئو است. اگر وبسایت شما با کلمات کلیدی جذب مشتری در صفحه‌ی اول گوگل نباشد، فرصتی برای ادامه‌ی مسیر ندارد.

 

هاست ووکامرس استاندارد، پلی به سمت رتبه‌‌بندی گوگل!

اثرگذارترین عامل در سئو سرعت سایت است. سایت ووکامرسی به دلیل استفاده از افزونه‌های بیشتر و طی کردن فرآیندهای پیچیده‌تر و ترافیک همزمان بالاتر نیاز به سرویس بسیار قدرتمند و فوق‌ بهینه دارد.

سرویس هاست ووکامرس در یک هاستینگ استاندارد، با تخصیص وب‌سرورهای قدرتمند و فرآیندهای بهینه سازی ویژه‌ی سایت‌های فروشگاهی، پهنای باند نامحدود و مدیریت صحیح منابع می‌تواند این سرعت را به طرز چشمگیری بالاتر ببرد و بنابراین در رتبه گرفتن وب‌سایت شما اثر ملموسی بگذارد.

Woocommerce Host Speed Test

هاست مخصوص ووکامرس، تجربه‌ی کاربر فروشگاه را می‌سازد!

دومین دلیلی که برای موفقیت وب‌سایت‌‌ها می‌شناسیم، محبوبیت برند و حس مثبتی است که کاربران با خرید کردن از این وب‌سایت‌ها دریافت می‌کنند. این حس مثبت باعث می‌شود کاربران بخواهند بارها و بارها این تجربه را با همان سایت فروشگاهی تجربه کنند.

فاکتور تجربه‌ی کاربری مناسب، علاوه بر فاکتور سرعت که در بخش قبل توضیح دادیم، به فاکتور امنیت و طراحی مناسب سایت نیز بستگی دارد. طراحی سایت به طور خاص به تیم شما بستگی دارد. افزونه فروشگاه ساز اینترنتی ووکامرس اختیارات بالایی برای طراحی در اختیارتان قرار می‌دهد. بنابراین با کمی مطالعه می‌توانید تجربه‌ی کاربری فوق‌العاده‌ای بسازید.

 

طبق آمارهای سایت thrivemyway، ۸۴ درصد از مشتریان وب‌سایت‌های فروشگاهی، به دلیل ضعیف بودن سرعت فرآیندها در وب‌سایت، دیگر از این برندها خرید نمی‌کنند.

 

اختیارات هاست ووکامرس بر امنیت، بیش از آن است که به نظر می‌رسد!

اما بخش‌های فنی‌تر مثل حفظ امنیت وب‌سایت به طور مستقیم به میزبانی وب ووکامرس مربوط می‌شود. هاست ووکامرس به دلیل حساسیت‌های مالی وب‌سایت‌های مخاطب و داده‌های ارزشمندتر آن‌ها تمرکز بیشتری روی فاکتور امنیت دارد. هاست مخصوص ووکامرس در یک هاستینگ استاندارد، مانیتورینگ دائمی برای شناسایی آسیب‌پذیری‌های احتمالی را به طور مداوم انجام می‌دهد.

همچنین در اختیار داشتن و استفاده از فایروال‌های قدرتمند و لایسنس‌های اورجینال در هاست ووکامرس از سایر موارد امنیت وب سایت ووکامرسی است.

طبق نظر ۳۰۰ متخصص برتر امنیت شبکه در دنیا، یک بار حمله‌ی  DDoS  باعث می‌شود اطمینان مشتریان نسبت به برند تا  ۷۸٪ از بین می‌رود.

 

اگر هاست ووکامرس منتخب شما به صورت منظم و خودکار از سایت شما نسخه‌ی پشتیبان تهیه می‌کند، سایت راه‌اندازی شده با نرم‌افزار فروشگاه اینترنتی ووکامرس، در صورت بروز بدترین اتفاق‌ها نیز در امان خواهد بود.

به تازگی برخی از هاستینگ‌های به روزتر با نیروی انسانی متخصص، دست به خلاقیت‌های جذاب دیگری نیز زده‌اند.  به طور مثال سرویس هاست مخصوص ووکامرس لیموهاست، با ارائه‌ی سیستم آنتی دیداس، توانسته‌است امنیت سایت‌های فروشگاهی طراحی شده با نرم‌افزار فروشگاه اینترنتی ووکامرس، در برابر حملات را تا حد قابل‌توجهی تامین کند.

حملات ماهانه دیداس در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است.

 

هاست مخصوص ووکامرس چه تفاوتی با میزبانی وب وردپرس دارد؟

به طور معمول، وب‌سایت‌های خبری، رسانه‌ای، دانلودی و بلاگ‌ها یک تفاوت بزرگ با سایت فروشگاهی دارند: همزمانی درخواست! این همزمانی درخواست از جنبه‌های مختلفی وب‌سایت را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اول از همه این که پروسه‌های پیچیده‌تر تنظیم سبد خرید، پرداخت، حساب کاربری و… در سایت‌های تحت مدیریت نرم‌افزار فروشگاه اینترنتی ووکامرس، نیاز به وب‌سرورهای قدرتمندی دارند که بتوانند فرآیندها را به طور کامل پوشش بدهند.

 

حتما بخوانید: بهترین هاست وردپرس چیست و چه ویژگی باید داشته باشد؟

 

مورد بعدی این است که معمولاً سایت‌های فروشگاهی زمان‌های پیک فروش دارند. یعنی علاوه بر این که در ساعات مشخصی از روز ترافیک بالاتری روی سایت وارد می‌شود، بسته به موضوع فعالیت در روزهای مناسبتی مثل جمعه‌ی سیاه، نزدیک نوروز، یلدا و… فرآیندهای مشابه و همزمان بسیاری روی سایت شکل می‌گیرند.

در چنین مواقعی اگر سرورهای شما برای ساعت یا حتی دقایقی داون شوند، مشتریان شما مثل یک دومینوی بزرگ از برند شما رو بر می‌گردانند.

Woocommerce Host Average Response Time

بنابراین شما نیاز دارید که همه چیز برای وب سایت فروشگاهی‌تان مطمئن و صد در صد باشد. یک هاستینگ قوی و همسو با استانداردهای جهانی، پلن‌های میزبانی وب را با مهندسی منابع می‌سازد. و میان هاست ووکامرس و میزبانی مناسب سامانه‌ مدیریت محتوا وردپرس، تفاوت قائل می‌شود:

  • هاست ووکامرس از وب‌سرورهای قدرتمندی‌تری استفاده می‌کند.
  • در هاست مخصوص وردپرس، بهینه‌سازی در لایه‌های بیشتری انجام می‌شود.
  • به طور معمول هاست ووکامرس استاندارد، سخت‌افزارهای قوی‌تری مثل هاردهای قدرتمندتر را به سایت های طراحی شده با نرم‌افزار فروشگاه اینترنتی ووکامرس، اختصاص می‌دهد.
  • فاصله‌ی بک آپ گیری اتومات در سرویس‌های میزبانی وب ووکامرس، کوتاه‌تر است.

سخن پایانی

در این مقاله تمام جنبه های هاست ووکامرس و تاثیر آن بر وب‌سایت‌ طراحی شده با نرم‌افزار فروشگاه اینترنتی Woocommerce را بررسی کردیم. همانطور که پیش‌تر اشاره شد، سایت فروشگاهی با استفاده از سرویس میزبانی وب مخصوص ووکامرس می‌تواند بهترین نتیجه را رقم بزند و کاتالیزور شما در رقابت باشد. به شرطی که ارائه‌دهنده‌ی سرویس میزبانی، استاندارد باشد. در حال‌ حاضر و با بررسی‌های انجام شده سرویس هاست ووکامرس در لیموهاست، تمام ویژگی های مورد نظر برای میزبانی موفق یک سایت فروشگاهی را دارد. امیدواریم که در آینده، شاهد فعالیت حرفه‌ای تر سایت برندهای هاستینگ برای نزدیک شدن به استانداردهای جهانی نیز باشیم.

نیما طاحونی

مدیر سئو رشدانا. در مسیر سئو و دیجیتال مارکتینگ سعی می‌کنم قدم‌ بردارم و منابع انسانی، از جمله دغدغه‌های مهم من هست.

دوره آموزشی پیشنهادی

دوره آموزش طراحی سایت صفر تا صد + پروژه محور

Web Design Course

طراحی وب را صفر تا صد آموزش ببینید و پروژه های طراحی سایت بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin