مهم‌ترین نکات تولید محتوا متنی اصولی برای وب سایت


ارزان ترین و آسان ترین راه برای شناخته شدن در دنیای وب تولید محتوای دست اول می باشد. برای داشتن محتوای خوب در ابتدا باید به دنبال یک دوره آموزش بازاریابی محتوا یا پیدا کردن…

ارزان ترین و آسان ترین راه برای شناخته شدن در دنیای وب تولید محتوای دست اول می باشد. برای داشتن محتوای خوب در ابتدا باید به دنبال یک دوره آموزش بازاریابی محتوا یا پیدا کردن آموزش تولید محتوا در وب می باشد، در قدم های بعدی باید شروع کنید به تولید محتوا و در این کار پشتکار لازم را داشته باشید. همراه رشدانا باشید تا در این مطلب با مهم ترین نکات تولید محتوا متنی آشنا شوید.

نکات تولید محتوا متنی

منظور از تولید محتوای متنی چیست؟

امروزه یکی از موثرترین راه‌های بازاریابی کسب و کارهای آنلاین، تولید محتوای متنی است. درواقع در تمام شبکه‌های اجتماعی و وبلاگ‌ها، از این نوع محتوا برای معرفی محصولات و برند استفاده می‌شود. البته به جز محتوای متنی، انواع دیگری نیز وجود دارد. به طور مثال، تصاویری که از یک محصول به نمایش گذاشته می‌شوند و یا کلیپی که برای نقد و بررسی ساخته می‌شود، جزو انواع مختلفی از محتوا هستند.

معمولا محتواهای متنی در کنار تصاویر یا ویدئوهای مرتبط منتشر می‌شوند تا بتوانند منظور خود را بهتر منتقل کنند. کسانی‌که در زمینه تولید این نوع محتوا فعالند، تلاش می‌کنند تا با استفاده از کلمات، جملات و پاراگراف‌ها اطلاعات مرتبط با کسب و کار موردنظر را در اختیار جامعه هدف قرار دهند. در میان انواع مختلف محتوا، نوع متنی آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

حتما بخوانید: بازاریابی محتوا Content Marketing چیست؟

 

مزایای تولید محتوای متنی چیست؟

به طور کلی، هدف از تولید محتوای متنی، معرفی محصولات، خدمات یا برند است. درواقع این نوع محتواها تاثیر بسزایی در برندسازی دارند. از آنجایی که این روزها زندگی مردم پیوند نزدیکی با اینترنت دارد، می‌توان گفت که شناخته شدن یک کسب و کار در این فضا بسیار ارزشمند خواهد بود. این روش معرفی، نه تنها باعث افزایش اعتبار یک برند در بین مشتریانش می‌شود، بلکه در مدت زمان طولانی، فروش آن را نیز افزایش می‌دهد.

لازم است بدانید که هیچ برندی بدون داشتن محتوای مفید، نمی‌تواند خود را در دنیای وب معرفی کند و محتواهای متنی مزایای زیادی برای کسب و کارها دارند. این مزایا عبارتند از:

  • جذب مخاطب بیشتر
  • جذب مشتریان بالقوه
  • بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو
  • معرفی سایت به عنوان یک مرجع معتبر
  • برندسازی
  • توسعه و رشد کسب و کار

نکات مهم تولید محتوا

در ادامه به معرفی و بررسی نکات مهم تولید محتوا می‌پردازیم.

گوگل را در نظر داشته باشید

یک اصل و نکته مهم در تولید محتوا، در نظر گرفتن گوگل علاوه بر کاربر می باشد. چرا که واسطی که محتوای شما را به کاربر نشان می دهد، گوگل است. گوگل به شدت با محتوای تکراری و کپی شده از سایت های دیگر واکنش نشان می دهد و سایت خاطی را جریمه می کند. اگر می خواهید میزان جریمه را بدانید کافیست محتوای کپی شده در سایتتان منتشر کنید.

آموزش تولید محتوا برای گوگل

عنوان ها را فراموش نکنید

دومین اصل، ایجاد کردن عنوان های جذاب برای کاربران است. داشتن عنوان جذاب می‌تواند خوانندگان را جذب خود کند. طی بررسی های متعدد مشخص شده است. 80% خوانندگان فقط عنوان را می خوانند، و تنها 20% از افراد بقیه مطلب را مطالعه می کنند. پس در تولید محتوا به عنوان ها توجه کافی داشته باشید. یکی از تکنیک های جذاب کردن عنوان محتوا برای کاربر، اضافه کردن کلمات وصفی به ابتدا یا انتهای عنوان می باشد.

به طور مثال، بهترین آموزش تولید محتوا به جای آموزش تولید محتوا یا خرید ارزان ترین بلیط هواپیما به جای خرید بلیط هواپیما. شما با همین یک فرمول ساده می‌توانید عنوان‌های جذابی ایجاد کنید و مخاطبان را به وب‌سایت خود بکشانید.

 

محتوای سوال بر انگیز تولید کنید

یکی از شیوه های تدریس معلمان عالی، تدریس به نحوی است که در ذهن دانش آموز ایجاد سوال کند و دانش آموز را درگیر مبحث ارائه شده نماید. بر همین اساس برای داشتن یک محتوای عالی و درجه یک باید محتوای شما سوال برانگیز باشد، می توانید در انتهای مقاله چند سوال از کاربر بپرسید و یا از کاربر بخواهید نظر خود را در مورد محتوای شما بگویید. به عنوان مثال اگر محتوای شما در مورد خرید گوشی هوشمند می‌باشد، می‌توانید در انتهای مقاله از کاربر سوالاتی با این مضمون بپرسید. به نظر شما بهترین گوشی هوشمند در بازار چیست؟ شما کدام برند گوشی هوشمند را ترجیه می دهید؟

آموزش تولید محتوا سوال برانگیز

محتوای شما پاسخ دهنده سوالات احتمالی کاربر باشد

هدف نهایی هر کاربری از جستجو در وب، رسیدن به پاسخ سوالاتش می باشد، به فرض شما در حال تولید دوره آموزش بازاریابی محتوا هستید یا کتاب آموزش بازاریابی محتوا را می خواهید تالیف کنید، اولین قدم برای تولید محتوا در این زمینه ها بر طرف کردن نیاز یا همان سوالات افراد مبتدی در این زمینه می باشد. و هر چقدر مقاله یا کتاب شما به سوالات بیشتری پاسخ دهد، کاربران بیشتری آن را خواهند خواند و به این صورت شما در صدر نتایج گوگل حضور خواهید داشت.

آسان ترین شیوه دسترسی به سوالات مورد نظر کاربران جستجو کردن در مورد آن موضوع در گوگل می باشد، گوگل به هنگام تایپ متن در باکس جستجویش پیشنهاداتی را به کار بر ارائه می دهد که این پیشنهادات جزء پر جستجو ترین موارد در سطح وب در مورد موضوع مورد نظر شما می باشد. شما با استفاده از این موارد می توانید محتوای تولید شده خود را تا سطح بسیار بالایی پر مخاطب کنید.

 

حتما بخوانید: کپی رایتینگ چیست؟ چگونه یک کپی رایتینگ خوب بنویسیم؟

 

تصاویر و ویدیو ها راه های دیگر تولید محتوا

شخصی به وسیله دیدن تصاویر می تواند خوب یاد بگیرد، شخصی با گوش دادن به صوتی آن را در عرض چند دقیقه کاملا حفظ می شود. به نظر شما چه چیزی باعث این تفاوت ها می شود؟ شیوه یادگیری و درک هر شخصی نسبت به شخص دیگری متفاوت است. عده ای از مردم حافظه دیداری خوبی دارند. بعضی دیگر حافظه شنیداری خوبی دارند و این یک اصل است که شما باید همواره در تولید محتوا رعایت کنید.

شما باید در تولید محتوای خود بکوشید تا برای تمامی افراد محتوا مفید و قابل استفاده به بهترین نحو باشد، بر همین اساس محتوای شما می تواند شامل تصاویر، ویدیو ها و صدا (Voice) ها تا کاربران بیشتری را به سمت خود جذب کند. پس تا می‌توانید در محتوای خود از عکس، ویدیو، تصاویر اینفوگرافیک، صدا استفاده کنید.

تصاویر،صدا و ویدیو برای ایجاد محتوای خوب

به روز رسانی مداوم و منظم

گوگل علاقه ای خاصی به وبلاگ یا وب سایت های دارد که محتوای خود را مداوم به روز رسانی می‌کنند. این را به عنوان یکی از مهم ترین نکات تولید محتوا همیشه به یاد داشته باشید. یک نکته خیلی مهم و ضروری در تولید محتوا، پست گذاری با برنامه و رأس سایت می‌باشد. اگر شما امروز یک محتوا در مورد روش های بازاریابی محتوا در وبلاگ خود منتشر کرده اید باید سعی کنید فردا و همچنین روز های آینده رأس همان ساعت اقدام به محتوا گذاری در وبلاگ خود نمایید.

گوگل مانند استادی سخت گیر است که باید رآس همان ساعت شروع کلاس در آن حضور داشته باشید، البته شاید شما بتوانید در ساعت های بعدی یا با تاخیر وارد کلاس شوید و کار خود را انجام دهید، اما این استاد دیگر آن حساب ویژه را روی شما باز نمی کند.

چند نکته مهم در مورد تولید محتوا

تولید محتوا امری نسبتا دشوار است. یک محتوای خوب زمانی تولید می شود، که شما از قبل اقدام به تحقیق در مورد مطلب مورد نظر کرده باشید. باید اصول نوشتن صحیح را بدانید، عنوان مناسب انتخاب کنید و هزاران نکته ریز و درشت که در مقالات بعدی شاهد آموزش آن ها خواهید بود.

برای تولید محتوا 2 راهکار پیش روی شماست.

  1. خودتان دست به کار شوید.
  2. تولید محتوا را برون سپاری کنید.

جمع‌بندی

محتوا انواع مختلفی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، محتوای متنی است. این نوع محتوا، تاثیر فوق‌العاده‌ای در پیشرفت و توسعه کسب و کارها دارد و معمولا عضو جدانشدنی کمپین‌های بازاریابی می‌باشد. برای نوشتن یک مطلب جذاب و مفید، باید با نکات و اصول آن آشنا باشید. به همین دلیل در این مقاله، تلاش کردیم تا به طور مختصر شما را با محتوای متنی و اصول نوشتن آن آشنا کنیم.

اگر به دنبال نکات بیشتر تولید محتوا متنی هستید و قصد دارید در این زمینه به یک فرد متخصص تبدیل شوید، می توانید با مجموعه مقالات رشدانا و دوره آموزش بازاریابی و تولید محتوا بهره ببرید.

مدیر سایت

دوره آموزشی پیشنهادی

دوره آموزش تولید محتوا و بازاریابی محتوا

Content Marketing Course

به یک متخصص تولید محتوا و بازاریابی محتوا تبدیل شوید و کسب و کارها را دگرگون کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin