UGC یا محتوای تولید شده توسط کاربر چیست + اهمیت آن


حتی اگر تا به امروز کلمه UGC را نشنیده‌اید و با معنی آن آشنایی ندارید، به احتمال زیاد با نمونه‌های متعددی از آن روبرو شده‌اید. در این مقاله به شما خواهیم گفت که UGC چیست…

حتی اگر تا به امروز کلمه UGC را نشنیده‌اید و با معنی آن آشنایی ندارید، به احتمال زیاد با نمونه‌های متعددی از آن روبرو شده‌اید. در این مقاله به شما خواهیم گفت که UGC چیست و چه مزایایی را با خود به همراه دارد؛ پس با رشدانا همراه باشید.

 

UGC چیست؟

UGC که مخفف عبارت User Generated Content است، در واقع به معنای محتوای تولید شده توسط کاربر می‌باشد. این نوع محتوا می‌تواند به صورت مستقل به وسیله کاربران تولید شود و یا اینکه در حد یک کامنت در زیر پست اینستاگرام قرار بگیرد. در هر صورت، محتوای تولید شده توسط کاربر باید جدی گرفته شود؛ زیرا کسب و کارها به وسیله آن، از سلیقه و ذائقه مخاطب اطلاع پیدا می‌کنند.

بعضی از منابع، هر کلمه‌ای که از جانب کاربر نوشته شده باشد، حتی یک کامنت تشکر، را UGC می‌دانند، اما برخی دیگر با این تعریف موافق نیستند و برای User Generated Content چهار ویژگی زیر را در نظر گرفته‌اند:

  • در فضای آنلاین منتشر شود.
  • برای تولید آن تلاش صورت گرفته باشد.
  • محتوا خارج از چارچوب حرفه‌ای و استانداردها تولید شده باشد.
  • به وسیله دسترسی عموم، در فضای مجازی منتشر شود.

UGC چیست

تاریخچه توجه به UGC

تقریبا نزدیک به دو دهه قبل، ارتباط رسانه‌ها با کاربران، به صورت یک طرفه بود. به این معنی که رسانه تولید محتوا انجام می‌داد و کاربران تماشاچی بودند. البته ارتباطاتی توسط مردم و رسانه‌ها از طریق تلفن و یا ارسال نامه صورت می‌گرفت. اما پس از آن و با پیشرفت تکنولوژی، ابزارهای تولید محتوا در دسترس عموم قرار گرفت؛ به صورتی که امروزه هرکسی که گوشی موبایل هوشمند دارد، می‌تواند خود را به عنوان یک تولید کننده محتوا معرفی کند! به عنوان مثال آنان می‌توانند از اتفاقات تلخ و شیرینی که در اطرافشان رخ می‌دهد، فیلمبرداری و عکسبرداری کنند و یا صدای خود را ضبط کرده و به وسیله شبکه‌های اجتماعی به دست سایرین برسانند.

در این مرحله بود که بسیاری از تولید کنندگان متوجه شدند تمامی افراد قادر به تولید محتوا هستند و به فکر استفاده از محتواهای مردمی در جهت پیشرفت کسب و کار خود افتادند.

UGC چه مزایایی برای کسب و کارها دارد؟

در هر کسب و کاری، زمانی که ردپایی از UGC پیدا می‌شود، اعتبار و اهمیت زیادی برای برند مورد نظر به وجود می‌آید. علاوه بر این اگر از شما بپرسند، یکی از راهکارهای بازاریابی محتوا چیست، می توانید از UGC نام ببرید. در ادامه به سه مورد از مزایای استفاده از محتواهای تولید شده به وسیله کاربران، اشاره خواهیم کرد.

تولید UGC سبب افزایش زمان حضور مخاطب در سایت می‌شود

یکی از عوامل تاثیرگذار در سئو سایت، مدت زمانی است که کاربر در سایت شما حضور دارد. این فاکتور، با کیفیت محتوای وبسایت، ارتباط مستقیم خواهد داشت. در واقع کاربر زمانی تصمیم می‌گیرد که در سایت شما بماند و محتوایتان را بررسی کند، که ارزشی از آن متن، ویدیو و یا تصویر دریافت نماید. بسیاری از کسب و کارها با اضافه کردن امکان ثبت کامنت و ارسال تصاویر مخاطبان، آن‌ها را تشویق می‌کنند تا وقت بیشتری را در سایت سپری کنند.

حتما بخوانید: 6 مزیت خاص بازاریابی محتوا 

 

اعتماد سازی و بهبود نرخ تعامل

با افزایش UGC درباره یک برند، اعتماد کاربران درمورد آن کسب و کار افزایش می‌یابد. جالب است بدانید زمانی که مشتریان بالقوه قصد خرید دارند، بیشتر به سراغ محتواهای تولید شده توسط سایر کاربران می‌روند و این محتواها حتی بیشتر از محتواهای خود وبسایت بررسی می‌شوند. کاربران به صورت معمول قبل از مطالعه ویژگی‌های محصول، به سراغ دیدگاه سایر افراد درمورد محصول مورد نظر می‌روند!

ایجاد محتوای جدید

یکی از چالش‌هایی که اکثرکسب و کارها با آن روبرو هستند، خلق محتوای جدید و باکیفیت است. UGC می‌تواند تا حدی فشار تولید محتوای خلاقانه به صورت مستمر را از دوش تولیدکنندگان محتوا بردارد. این نوع محتوا که از تجربه حقیقی افراد از به کار بردن یک محصول یا خدمات سرچشمه می‌گیرد، می‌تواند جذابیت‌های زیادی برای مخاطبین داشته باشد.

 

پیشنهاد ویژه: آموزش بازاریابی محتوا و تولید محتوای تخصصی

 

راه‌های تولید محتوای UGC چیست؟

همان طور که گفته شد، به طور کلی UGC کلیه محتواهایی است که کاربر آنان را تولید می‌کند. اگر می خواهید بدانید راه های تولید این محتواها به وسیله UGC چیست، در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره کرده ایم:

راه های تولید UGC

برگزاری مسابقات هشتگ دار

مسابقاتی که مخاطب را تشویق به اشتراک هشتگ مورد نظر کسب و کارها می‌کنند، می‌توانند یکی از راه‌های تولید محتوا توسط کاربران باشند. به وسیله هشتگ‌هایی که توسط کاربران در جاهای مختلف گذاشته می‌شود، محتوا و برند شما بیشتر دیده خواهد شد.

محتواهای ویدیویی

طبق تحقیقات، ویدیوهایی که توسط کاربران تولید می‌شوند، مخاطبین بیشتری نسبت به ویدیوهای تولید شده توسط برند، خواهند داشت. به عنوان مثال، در این زمینه می‌توانید از کاربران بخواهید درمورد محصولی که خریداری کرده‌اند، ویدیویی از طرز استفاده آن بسازند و با شما به اشتراک بگذارند.

سایر راه‌های تولید محتوای UGC عبارتست از:

  • ثبت نظر توسط مشتریان
  • گیمیفیکیشن (بازیکاری)

 

و اما جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم که به طور کامل بیان کنیم UGC چیست و چه مزایایی دارد. امروزه محتوای UGC یا همان محتوای تولید شده توسط کاربر، تبدیل به یکی از راه‌های بازاریابی دیجیتال شده است که مزایای مهمی نظیر: جلب اعتماد کاربران، بهبود نرخ تعامل و … را برای کسب و کارها به دنبال دارد.

امروزه محتوای تولید شده توسط کاربر که به محتوای کاربرساز نیز مشهور است یکی از با ارزش ترین انواع محتواست. با این روش شما می توانید متوجه نیاز اصلی مخاطب شده و محصول جدیدی تولید کرده یا حتی محصول قبلی را حذف کنید. ضمن اینکه چنین محتواهایی در موفقیت بازاریابی محتوایی شما نیز نقش مهمی ایفا می کنند. به نظر شما چه عاملی در UGC باعث جلب اعتماد مخاطبان و خرید می شود؟ نظرات ارزشمندتان را با ما مطرح کنید.

فرزانه فانی

فارغ التحصیل کارشناسی معماری و مشغول فعالیت طراحی گرافیک و افزایش سطح مهارت خود در این زمینه هستم. رشدآموز دوره پانزدهم رشدانا بودم و به نوشتن و تولید محتوا علاقه مندم و مدتی است به عنوان کارشناس محتوا در رشدانا فعالیت می‌کنم. من به عنوان عضو کوچکی از خانواده نویسندگان محتوا، تمام تلاشمو می‌کنم تا محتوا های ارزشمندی تولید کنم.

دوره آموزشی پیشنهادی

دوره آموزش تولید محتوا و بازاریابی محتوا

Content Marketing Course

به یک متخصص تولید محتوا و بازاریابی محتوا تبدیل شوید و کسب و کارها را دگرگون کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin