فتوشاپ چیست؟ کاربردهای بی نظیر فتوشاپ را بشناسید


فتوشاپ یا Photoshop که در لغت به معنای کارگاه عکس میباشد، یک نرم افزار حرفه ای ویرایشگر تصاویر است که توسط شرکت Adobe System توسعه یافته است. اصلی ترین کاربرد فتوشاپ، ویرایش تصاویر است که…

فتوشاپ یا Photoshop که در لغت به معنای کارگاه عکس میباشد، یک نرم افزار حرفه ای ویرایشگر تصاویر است که توسط شرکت Adobe System توسعه یافته است. اصلی ترین کاربرد فتوشاپ، ویرایش تصاویر است که در عکاسی بسیار کاربرد دارد اما امروزه علاوه بر عکاسی، در بسیاری از مشاغل ورود پیدا کرده و تبدیل به یک صنعت شده است.

ما در این مقاله به مهم ترین کاربرد های نرم افزار حرفه ای فتوشاپ اشاره کرده ایم حال آنکه علاوه بر آنچه گفته خواهد شد، کاربرد های دیگری نیز برای فتوشاپ تعریف شده است.

فرقی نمیکند که شما یک عکاس باشید، معمار، طراحی گرافیک و یا یک طراح سایت؛ در دنیای امروز هرکسی که با دنیای دیجیتال و کامپیوتر سر و کار دارد، بدون شک حداقل یکبار به فتوشاپ نیازمند شده است.

اگر شما نیز به یادگیری این نرم افزار علاقه مندید، در ادامه با رشدانا همراه باشید تا بیشتر با دنیای جذاب فتوشاپ آشنا شوید. اگر شما عکاس، معمار، طراح گرافیک و یا طراح سایت هستید، حتما باید فتوشاپ را به خوبی آموزش ببینید.

فتوشاپ چیست

فتوشاپ چیست؟

فتوشاپ که به نظر هنرمندان گرافیک یک نرم افزار جادویی است، یکی از محبوب ترین نرم افزار های ویرایشگر تصاویر می‌باشد که در دامنه‌ی بسیار وسیعی از فعالیت های گرافیکی کاربرد دارد. کاربران به وسیله ی این نرم افزار، تصاویر مختلف را ویرایش می‌کنند، برش می‌زنند، تغییر رنگ می‌دهند و بسیاری از کارهای متفاوت دیگر را می‌توانند انجام دهند.

یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این نرم افزار نسبت به سایر برنامه‌های ویرایشگر این است که فایل‌هایی با فرمت PSD (فرمت خروجی فتوشاپ) را می‌توانند در نرم افزارهایی نظیر ایلاستریتور، افترافکت، پریمیر و سایر محصولات شرکت Adobe اجرا کنند. با توجه به این ویژگی، از فتوشاپ گاها در زمینه‌های دیگر نظیر انیمیشن استفاده می‌گردد.

 

حتما بخوانید: ایلاستریتور چیست؟ 8 کاربرد اصلی ایلاستریتور

 

چرا باید فتوشاپ یاد بگیریم؟

امروزه در بازار کار مرتبط با فتوشاپ، حرفه ای بودن در این نرم افزار یک امتیاز برای افراد جویای کار محسوب می‌شود و برای کارفرمایان بسیار مهم است که شما بر این نرم افزار تسلط کافی را داشته باشید.

کار کردن با فتوشاپ به دلیل داشتن ابزار گوناگون فرصت آزمون و خطا را در اختیار شما قرار می‌دهد و باعث افزایش خلاقیت شما می‌گردد. بنابراین اگر شغل و مهارت شما مرتبط با طراحی است، حتما فتوشاپ را فرا بگیرید و با تمرین مستمر سعی کنید حرفه ای شوید.

 

کاربرد های فتوشاپ چیست؟

اگر نگاهی به اطراف خودمان بیندازیم، به احتمال زیاد یکی از محصولات طراحی شده توسط نرم افزار فتوشاپ را خواهیم دید. عکس‌های خاطره انگیز، کارت ویزیت، پوستر های تبلیغاتی، بنرها، سربرگ ها، طراحی رابط کاربری سایت‌ها و اپلیکیشن ها یا UI Design، تصاویر شبکه‌های مجازی، جلد نشریات و خیلی چیزهای دیگر که حتی به چگونگی مراحل تولید آن فکر نکردیم، توسط این نرم افزار قدرتمند ساخته شده اند. در ادامه چند مورد از مهمترین کاربردهای فتوشاپ شرح می‌دهیم.

کاربردهای فتوشاپ

کاربرد فتوشاپ در گرافیک

گرافیک یا به طور کامل تر، طراحی گرافیک یکی از شاخه های هنرهای تجسمی است.در این حرفه هنرمند به وسیله ی نقاشی، عکاسی یا روش های دیگر چاپ، تصاویری را خلق کرده و به روی سطوح مختلف اثر هنری اش را به نمایش میگذارد.

یکی از مهمترین کاربردهای فتوشاپ در طراحی گرافیک دیجیتال می‌باشد که به وسیله ی آن هنرمند می‌تواند تصاویری خلاقانه را با ابزارهای بی شمار و حرفه ای فتوشاپ طراحی کند و در زمینه‌های مختلف مانند طراحی بنر و پوستر تبلیغاتی، طراحی بسته بندی محصولات، ایجاد تایپوگرافی، طراحی جلد کتاب و.. به نمایش گذارد. هرمندان گرافیک می‌توانند با استفاده از این نرم افزار نقاشی های دیجیتال را نیز به تصویر بکشند.

 

پیشنهاد ویژه: آموزشی طراحی گرافیک دیجیتال در مسیر رشد طراح گرافیک دیجیتال

 

کاربرد فتوشاپ در معماری

شاید به نظر عجیب باشد ولی فتوشاپ در معماری نیز کاربرد دارد! از جمله کاربرد فتوشاپ در معماری می‌توان به استفاده از آن در شیت بندی و پست پروداکشن اشاره کرد. معماران در طول تحصیل خود و یا در بازار کار، پروژه نهایی خود را باید به بهترین شکل ارائه دهند که فتوشاپ به راحتی این امکان را در اختیارشان قرار می‌دهد.

در پست پروداکشن به وسیله ی فتوشاپ، آن‌ها می‌توانند رندرهای نهایی خود را اصلاح کنند، پس زمینه ی دلخواه خود را طراحی کنند، مصالح مورد نظر را به سطوح اضافه کنند و حتی نور تصاویر را تغییر دهند.

 

حتما بخوانید: تفکر طراحی چیست و چرا اهمیت دارد؟

 

کاربرد فتوشاپ در عکاسی

عکاسی هنر گسترده ای است که در زمینه های مختلف مانند پرتره، طبیعت و …کاربرد دارد. اما چیزی که به زیبا شدن هر چه بیشتر تصاویر ثبت شده ی عکاسان کمک میکند، آموزش فتوشاپ است. فتوشاپ در عکاسی پرتره کمک قابل توجهی به زیبایی تصویر می‌کند و ابزار های بینظیری در زمینه روتوش عکس و رفع ایرادات صورت سوژه دارد. فتوشاپ به عکاسان کمک می‌کند که کیفیت تصاویر را بالا ببرند و حتی عکس های قدیمی را ترمیم و بازسازی کنند.

همچنین به کمک این نرم افزار جذاب می‌توان پس زمینه تصویر، نور و کنتراست تصاویر ثبت شده را تغییر داد و بسیاری از فیلترها و تکنیک های عکاسی را بر روی تصاویر پیاده سازی کرد.

 

کاربرد فتوشاپ در طراحی رابط کاربری

طراحی رابط کاربری وب سایت یکی از بخش های مهم و اساسی مراحل طراحی سایت می‌باشد که فتوشاپ در این زمینه نیز به کمک طراحان آمده است. فتوشاپ با ابزار های پیشرفته خود در طراحی رابط کاربری Ui به طراحان کمک می‌کند تا بتوانند بخش های مختلف وب‌سایت خود را به شیوه ای زیبا، حرفه ای و کاربر پسند خلق کنند.

 

پیشنهاد ویژه: آموزشی طراحی رابط کاربری در مسیر رشد متخصص طراحی رابط کاربری

 

کاربرد فتوشاپ در طراحی تبلیغات

امروزه تبلیغات جایگاه بسیار مهمی در کسب و کارها دارد و هر صاحب کسب و کاری برای پیشرفت در کار خود مسلما حداقل یکبار به تبلیغات نیازمند شده است. طراحان به کمک فتوشاپ می‌توانند به راحتی پوسترها و بنر های تبلیغاتی را مطابق سلیقه ی مخاطب و در انواع سایز ها طراحی و عرضه کنند. فتوشاپ ابزاری بسیار مهم در صنعت برندینگ محسوب می‌شود و از آن در زمینه طراحی هویت بصری برند، کارت ویزیت و… استفاده می‌شود.

کاربرد فتوشاپ در طراحی تبلیغات

 

آموزش فتوشاپ مقدماتی و پیشرفته

اگر به فتوشاپ علاقه‌مند هستید باید بگوییم یادگیری فتوشاپ کار دشواری نیست، کافیست همین حالا شروع کنید؛ بسته به نیاز خود، فتوشاپ را در دو سطح آموزش  صفر تاصد فتوشاپ  آموزش ببینید، به راحتی وارد بازار کار شوید و به کسب درآمد بپردازید.

قطعا با یک آموزش حرفه ای و انجام پروژه های متعدد، شما میتوانید در مدت زمان اندک به نرم افزار فتوشاپ و ابزار های متنوع آن مسلط شوید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود را از طریق کامنت با ما به اشتراک بگذارید 🙂

 

فرزانه فانی

فارغ التحصیل کارشناسی معماری و مشغول فعالیت طراحی گرافیک و افزایش سطح مهارت خود در این زمینه هستم. رشدآموز دوره پانزدهم رشدانا بودم و به نوشتن و تولید محتوا علاقه مندم و مدتی است به عنوان کارشناس محتوا در رشدانا فعالیت می‌کنم. من به عنوان عضو کوچکی از خانواده نویسندگان محتوا، تمام تلاشمو می‌کنم تا محتوا های ارزشمندی تولید کنم.

دوره آموزشی پیشنهادی

آموزش فتوشاپ مقدماتی

Photoshop Design

آموزش کار با فتوشاپ، ابزار دست جادوگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin