معرفی 10 شغل پردرآمد برای بانوان


همان‌طور که می‌دانید، در جوامع امروزی بانوان هم‌پای آقایان در جامعه حضور دارند و فعالیت می‌کنند. به طوری که گستره حضور زنان در جامعه، به کارهای کاملا تخصصی و سنگین مانند خلبانی، رانندگی ماشین‌های سنگین…

همان‌طور که می‌دانید، در جوامع امروزی بانوان هم‌پای آقایان در جامعه حضور دارند و فعالیت می‌کنند. به طوری که گستره حضور زنان در جامعه، به کارهای کاملا تخصصی و سنگین مانند خلبانی، رانندگی ماشین‌های سنگین و یا تعمیرکار اتومبیل هم رسیده است! در این مقاله، قصد داریم شما را با چند مورد از شغل‌های پردرآمد برای بانوان آشنا کنیم. اگر شما هم به تازگی به تصمیم به ورود به یک شغل و یا راه‌اندازی یک کسب و کار گرفتید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

شغل های پردرآمد برای بانوان

شغل های پردرآمد برای بانوان کدامند؟

مشاغل زیادی در جامعه وجود دارند که یک خانم می‌تواند به آن وارد شود و فعالیت داشته باشد. اما در وهله اول، باید این را بدانید که به چه حوزه‌ای علاقه‌مندید و اینکه حوزه انتخابی شما نیاز به تحصیلات آکادمی دارد یا خیر؟! به عنوان مثال، اگر تمایل دارید که به عنوان یک پزشک و یا پرستار شاغل شوید، بدون شک تنها راه رسیدن به این هدف، ادامه تحصیل و ورود به دانشگاه است. اما برخی از مشاغل هستند که می‌توانید با گذراندن دوره‌های فنی و حرفه‌ای و یا آموزش ازطریق اینترنت، کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید و مشغول به کار شوید. در ادامه به چند مورد از شغل های پردرآمد برای بانوان اشاره خواهیم کرد.

آرایش و زیبایی

یکی از حرفه‌ های پردرآمد برای بانوان آرایش و زیبایی است که خانم‌ها می‌توانند به آن بپردازند، کار کردن در لاین‌های مختلف سالن‌های زیبایی است. از آنجایی که زیبایی اهمیت زیادی برای بانوان دارد، می‌توان آرایشگری را یکی از شغل‌های پرمخاطب و پردرآمد در نظر گرفت. در کنار این شغل، می‌توانید فروش لوازم آرایش و بهداشتی هم داشته باشید و از این طریق درآمد خود را افزایش دهید.

وبلاگ‌نویسی

یکی دیگر از کارهای ساده‌ای که بانوان می‌توانند در خانه انجام دهند و درآمد خوبی داشته باشند، فعالیت به عنوان وبلاگ‌نویس و یا تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی است. بدین منظور لازم است مهارت خود را در نویسندگی ارتقا دهید و با شرکت‌ها و تیم‌هایی که به این تخصص نیاز دارند، همکاری کنید.

 

حتما بخوانید: تولید کننده محتوا کیست و چه مهارت‌هایی دارد؟

 

طراحی گرافیک

از آنجایی که امروزه تولید محتوای بصری برای شرکت‌ها و برندهای مختلف از اهمیت خاصی برخوردار است، تقریبا می‌توان گفت که هر کسب و کاری از همان ابتدای فعالیت خود، به یک گرافیست نیاز دارد. از مزایای این کار، می‌توان به این مورد اشاره کرد که اگر نخواهید برای شرکت کار کنید، می‌توانید به صورت آزاد فعالیت داشته باشید. برای آن‌که بتوانید در این عرصه پیشرفت کنید، باید مجموعه‌ای از بهترین نمونه کارهای خود را آماده کنید و با خلاقیت خود سعی کنید کیفیت کارهایتان را ارتقا دهید.

 

حتما بخوانید: چگونه طراح گرافیک حرفه ای شویم؟

 

خیاطی

یکی دیگر از مشاغلی که از گذشته تاکنون خانم‌های زیادی در این عرصه فعالیت داشتند، خیاطی است. شما می‌توانید تنها با داشتن یک چرخ خیاطی، کارتان را شروع کرده و کم کم گسترش دهید. هر اندازه مهارت شما در این شغل بیشتر باشد، مسلما درآمد بیشتری نیز خواهید داشت. علاوه بر این، کسانی که به صورت اختصاصی در زمینه دوخت لباس عروس و مجلسی فعالیت می‌کنند، بازار کار بهتری دارند.

طراحی داخلی

یکی از شغل‌های پردرآمد برای بانوان، طراحی داخلی است که مهم‌ترین معیار برای موفقیت در آن، خلاقیت می‌باشد. در این شغل، شما باید بتوانید با دانش و سلیقه خود، رنگ‌ها، پارچه‌ها و وسایل خانه را با یکدیگر هماهنگ کنید. مشتریان شما معمولا افرادی از بین صاحبین املاک تجاری یا مسکونی هستند. البته مکان‌هایی مانند موسسات، رستوران‌ها، ادارات و… نیز به طراحی داخلی نیاز دارند. اگر بتوانید برای خود یک دفتر کار داشته باشید و به صورت رو در رو با مشتریان خود صحبت کنید، بدون شک بازار کارتان گرم‌تر خواهد شد.

تدریس خصوصی

تدریس خصوصی را هم می‌توانید از حرفه های پردرآمد برای بانوان به حساب آورد. شما می‌توانید در هر حوزه‌ای که احساس می‌کنید در آن متخصص هستید، تدریس انجام دهید. به عنوان مثال، اگر در آشپزی، آموزش زبان و… تخصص دارید، می‌توانید به صورت خصوصی به افراد مختلف آموزش دهید و در قبال آن دستمزد دریافت کنید. تبلیغات بیشتر و معرفی خود در این زمینه می‌تواند درآمد خوبی را نصیتان کند!

کارهای هنری

از آنجایی که از مهم‌ترین مشخصات خانم‌ها ظرافت است، کارهای هنری با روحیه آن‌ها بسیار سازگارتر خواهد بود. این روزها صنایع دستی و کارهایی که با ذوق و سلیقه خلق می‌شوند، طرفداران زیادی دارند. اگر بتوانید هنر دست خود را بین‌المللی کنید و به توریست‌هایی که به کشور ما می‌آیند آن‌ها را بفروشید، درآمدتان افزایش چشم‌گیری خواهد یافت. کارهایی مانند نمددوزی، کار با چوب، میناکاری، قلم‌زنی، چرم‌دوزی و… تنها چند نمونه از هنرهایی است که می‌توانید به آن‌ها مشغول شوید.

ترجمه

اگر تسلط خوبی به زبان های خارجه دارید و یا به این حوزه علاقه‌مندید، می‌توانید به عنوان مترجم مشغول به کار شوید. ناشران زیادی هستند که برای چاپ کتاب‌ها به دنبال مترجم کاربلد می‌گردند. همچنین بسیاری از دانشجویان مقاطع مختلف، برای ترجمه مقالات خود به کمک شما نیاز دارند! بنابراین ترجمه نیز می‌تواند یکی از شغل‌های پردرآمد برای بانوان باشد.

مشاغ پردرآمد برای خانم ها

برنامه‌نویس کامپیوتر

یکی از کارهایی که علاوه بر درآمد عالی، مزایای زیادی نیز به دنبال دارد، برنامه‌نویسی است. درواقع با ورود به این عرصه، امکان انجام پروژه‌ها به صورت دورکاری نیز میسر خواهد بود. این ویژگی برای خانم‌هایی که فرزند کوچک دارند، بسیار بارارزش است؛ چراکه در منزل هم می‌توانند کارهای خود را انجام دهند. از کارهایی که یک برنامه‌نویس انجام می‌دهد، می‌توان به بازنویسی کدها، تست اپلیکیشن، ساخت و توسعه نرم‌افزار و… اشاره کرد. شما می‌توانید با کسب مهارت در این زمینه و یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی، در این شغل فعالیت کنید و به درآمد برسید.

 

حتما بخوانید: برنامه نویسی چیست؟ آنچه از برنامه نویسی نمی دانید.

 

عکاسی

همه ما حداقل چند بار در طول زندگی برای ثبت خاطراتمان، به آتلیه می‌رویم تا به بهترین شکل از آن روزها یادگاری داشته باشیم. به همین دلیل، حضور بانوان در این عرصه یکی از نیازهایی است که تمامی ندارد و می‌تواند بسیار درآمدزا باشد. شما می‌توانید با شرکت در کلاس‌های آموزش عکاسی، افزایش مهارت‌های خود و تهیه یک دوربین حرفه‌ای، کارتان را شروع کنید. برخی از عکاس‌ها با آتلیه‌های مختلف همکاری می‌کنند، در حالی که برخی دیگر به صورت مستقل در این حوزه فعالیت دارند.

 

پرورش گیاهان دارویی، آپارتمانی و کاکتوس

اگر به گل‌ها، گیاهان و طبیعت علاقه فراوانی داشته باشید احتمالاً چندین گلدان سرحال در نقاط مختلف منزلتان دیده می‌شود. آیا تابه‌حال به این موضوع فکر کرده‌اید که از علاقه و توانمندی خود در این زمینه درآمد کسب کنید؟ هنوز هم دیر نشده است؛ بازار گیاهان و گل‌های طبیعی چند سالی می‌شود که در ایران رونق گرفته‌اند و این فرصت بسیار مناسبی برای شروع یک شغل جذاب خواهد بود.

هرچند پرورش گیاهان دارویی، آپارتمانی و حتی کاکتوس، پیچیدگی‌های خاصی دارند؛ اما نشدنی نیستند. حیاط، پشت‌بام و بالکن، مکان‌های بسیار خوبی برای رشد گیاهان به شمار می‌آیند. لازمه شروع این کار، کسب مهارت و اختصاص دادن فضایی هرچند کوچک برای نگه‌داری از گیاهان است. ازاین‌رو، کافی است با استفاده از آموزش‌های موجود در گوگل، یوتیوب یا شرکت در دوره‌های آموزشی پرورش گیاه، مهارت لازم را کسب کنید. خوشبختانه این کار به سرمایه زیادی نیاز ندارد و حتی از چند گلدان داخل منزل نیز می‌توانید کار خود را آغاز کنید.

 

طراحی طلا و جواهر

اگر اهل ایده‌پردازی و علاقه‌مند به طراحی هستید، طراحی طلا و جواهرات یکی از بهترین شغل های پردرآمد برای بانوان است. در این شغل پردرآمد، شما با مواد اولیه‌ای مانند طلا، سنگ‌های قیمتی و نقره سروکار دارید تا باذوق و قریحه خود جواهرات چشم‌نوازی را خلق کنید. افراد فعال در این حوزه، یا خودشان مبادرت به طراحی و تولید جواهرات می‌کنند یا اینکه صرفاً به ساخت سفارش‌های مشتریان خود مشغول‌اند.

درهرصورت، در این زمینه علی‌رغم استعداد ذاتی در طراحی و خلق ایده، باید در اموری مثل ریخته‌گری، نصب، طراحی کامپیوتری (CAD) برای تصویرسازی ایده‌ها، مشاوره به مشتریان، جوش دادن و همچنین صیقل جواهرات مهارت خوبی کسب کنید.

در این حرفه گزینه‌های شغلی مختلفی همچون کار با گالری‌ها، خرده‌فروشی جواهرات، راه‌اندازی کسب‌وکار شخصی، تدریس و حتی طراحی مد نیز وجود دارد که هر یک درآمد و شرایط کاری خاص خود را دارند.

 

مشاوره بازاریابی دیجیتال

کسب‌وکارهای مختلف از یک آرایشگاه گرفته تا آژانس‌های هواپیمایی، برای رشد و پیشرفت خود نیازمند انجام تبلیغات اصولی هستند. امروزه با تغییر شیوه‌های بازاریابی، شاهد ظهور تبلیغات آنلاین و دیجیتال هستیم. در این روش از بازاریابی، کسب‌وکارها با استفاده از راهنمایی‌های مشاوران دیجیتال مارکتینگ، امور مهمی همچون طراحی استراتژی محتوا، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی، آنالیز رقبا و … را انجام می‌دهند. اگر شما هم تصور می‌کنید این سبک مشاغل مختص مردان است در اشتباهید! این روزها بانوان نیز در زمینه مشاغل پردرآمدی مانند مدیریت و مشاوره کسب‌وکار، بازاریابی، توسعه محصول و امثال آن گام‌های بزرگی را برداشته‌اند.

 

جمع بندی

اشتغال و کسب درآمد، یکی از چالش‌هایی است که همه جوانان، چه دختر و چه پسر، با آن روبرو هستند. در این میان، ممکن است چالش پیدا کردن شغل برای بانوان بیشتر باشد؛ چراکه اکثر مشاغل مناسب خانم‌ها نیستند و آن‌ها می‌توانند صرفا یک‌سری کارهای خاص را انجام دهند. در این مقاله، سعی بر آن داشتیم تا شغل‌های پردرآمد برای بانوان را معرفی کنیم تا بتوانید بنا به علاقه و مهارت‌های خود در یکی از آن‌ها مشغول شوید.

فرزانه فانی

فارغ التحصیل کارشناسی معماری و مشغول فعالیت طراحی گرافیک و افزایش سطح مهارت خود در این زمینه هستم. رشدآموز دوره پانزدهم رشدانا بودم و به نوشتن و تولید محتوا علاقه مندم و مدتی است به عنوان کارشناس محتوا در رشدانا فعالیت می‌کنم. من به عنوان عضو کوچکی از خانواده نویسندگان محتوا، تمام تلاشمو می‌کنم تا محتوا های ارزشمندی تولید کنم.

1 دیدگاه

شما نیز می توانید در تبادل نظرها شرکت کنید، دیدگاهی بنویسید یا به دیدگاه دیگران پاسخ دهید.
برای نوشتن دیدگاه اینجا را کلیک کنید

  1. Me

    خیلی جنسیت زده بود به نظرم!
    همش که کارای ظریف و دور از اجتماع و هنری نباید مختص خانوما باشه، توقع داشتم حداقل پرستاری یا دندانپزشکی یا وکالت و بقیه مشاغل روهم میگفتین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin