تاثیر انطباق پذیری سازمانی در افزایش بازدهی


اوضاع دائماً در حال تغییر هستند. اگر می خواهید زنده بمانید، باید همیشه آماده انطباق پذیری باشید. به عنوان مثال، در دهه گذشته، مجموعه ای از فناوریهای جدید مختل کننده، وارد صحنه شده اند که…

اوضاع دائماً در حال تغییر هستند. اگر می خواهید زنده بمانید، باید همیشه آماده انطباق پذیری باشید. به عنوان مثال، در دهه گذشته، مجموعه ای از فناوریهای جدید مختل کننده، وارد صحنه شده اند که شیوه تجارت ما را کاملاً تغییر داده اند. در ابتدا، این موارد شامل فناوریهای مانند تلفن همراه و داده های بزرگ بود. اخیراً ظهور اینترنت، پیشرفت در هوش مصنوعی است. گرچه ممکن است تحول دیجیتال یکی از بزرگترین چالشهای شرکتهای امروزی باشد، اما فناوری تنها چیزی نیست که باعث تغییرات شده است. عوامل بیشمار دیگری نیز در کار وجود دارند. جامعه شناسی را به عنوان مثال در نظر بگیرید. هرچه تعداد بیشتری از افراد، از کار خارج شوند، افراد دیگری جایگزین آنها می شوند و انتظارات کاملاً متفاوتی ایجاد می شود که کارفرمایان باید با آنها سازگار شوند و همچنین عدم اطمینان بی پایان را که با یک محیط نظارتی در حال تکامل، همراه است را، فراموش نکنید. برای اینکه تجارت شما نه تنها زنده بماند بلکه رونق بگیرد، شما باید انطباق پذیر باشید. در واقع، اگر می خواهید مزیت رقابتی خود را، در دنیای در حال تکامل امروز، حفظ کنید، انطباق پذیری سازمانی باید یکی از اولویت های اصلی شما باشد.

انطباق پذیری سازمانی

 

تاکتیک های انطباق پذیری سازمانی

انطباق پذیری سازمانی دقیقاً به چه معناست و مهمتر از همه، چطور می توانید آن را دنبال کنید؟ اساساً، این کار هماهنگی با انواع تغییراتی است که در کسب و کار شما، در صنعت شما و در جهان اتفاق می افتد و ایجاد پیشرفتهایی برای موقعیت بهتر شرکت شما برای استفاده از این تغییرات است. بخش بزرگی از معما، با این حال، درک واقعی تغییرات مهم برای تجارت شما است. اکثر شرکتها منابع نامحدود ندارند، بنابراین شما باید بر روی انطباق پذیری سازمانی با مناطقی تمرکز کنید که بیشترین بازده را برای مدل کسب و کار خاص شما به همراه داشته باشد. در حالیکه سازگاری بیشتر با پرسیدن سوالات مختلف، پذیرش دیدگاه های مختلف و آزمایش شروع می شود و همچنین برای یادگیری، برخی از تاکتیکهای مشخصی وجود دارد که می توانید برای پیشرفت بیشتر کسب و کار خود استفاده کنید.

  • درک کنید که رقبای شما چه می کنند : یکی از بهترین راهها برای انطباق پذیری سازمانی، مطالعه رقبا برای دیدن نحوه برخورد آنها است. آیا آنها اقشار مختلفی را استخدام می کنند؟ آیا آنها محصولات یا خدمات جدیدی ارائه می دهند یا فقط در مورد موضوعاتی که در حیطه فعالیت شما نیستند با بازار صحبت می کنند؟ آیا می توانید درک کنید که آنها از چه فناوریهای جدیدی استقبال می کنند یا با چه کسانی همکاری می کنند؟ هرچه بیشتر بدانید که رقبا در چه وضعیتی قرار دارند، در موقعیت بهتری قرار خواهید گرفت تا علاوه بر پذیرش تغییر، با آنها انطباق پذیر شوید.
  • توسعه مشارکت : بعضی اوقات بهتر است که کاملاً شغل خود را تغییر ندهید، بلکه بهتر است با سازمانی دیگر شریک شوید که سازمان شما را تکمیل کند و قابلیت، فناوری یا دسترسی جدیدی را که ممکن است لازم داشته باشید، در اختیار شما قرار دهد.برای یافتن شرکای مناسب، گزینه های خود را بررسی کرده و کاملاً مراقب آنها باشید.در این روند، به دنبال شرکایی باشید که بتوانید با آنها همکاری کنید و رابطه همزیستی ایجاد کنید، که هم به نفع شما باشد و هم در نهایت منجر به نتایج بهتری برای مشتریان شما شود.
  • چابک بودن :شما می توانید بدون نیاز به استخدام، به مهارتهای مختلفی که به ابتکارات جدید نیاز دارد، بپردازید.انجام این کار می تواند به شما آزادی و انعطاف پذیری دهد تا با روشهای جدید آشنا و آزمایش شوید. در دنیایی که همه چیز همیشه در حال پیشرفت است، شما باید سخت کار کنید تا از بازی جلوتر باشید.

چالش برای تجارت بزرگ

تبدیل شدن به یک رقیب سازگار، خصوصاً برای سازمانهای بزرگ و مستقر، دشوار است. به طور معمول، این شرکتها جهت مدیریت مقیاس و کارایی هستند و ساختارهای سلسله مراتبی و روال ثابت آنها فاقد تنوع و انعطاف پذیری لازم برای یادگیری سریع و تغییر است. چنین پارادایم های مدیریتی به سختی می میرند، به ویژه هنگامیکه از نظر تاریخی موفقیت بوده باشند.

با این حال، چندین تاکتیک حتی در شرکتهای مستقر نیز در تقویت مزیت انطباق پذیری سازمانی موثر واقع شده است. از نظر مدیران گرفتار، این تاکتیکها ممکن است، چیزی بیش از  یک تجارت معمولی به نظر نرسند، اما در واقع آنها زمینه ای را ایجاد می کنند که در آن قابلیتهای انطباقی می تواند رشد کند. اگر مدیرعامل یک شرکت بزرگ هستید که می خواهد انطباق پذیری سازمانی بیشتری داشته باشد، مدیران خود را به چالش بکشید:

1- برای هر خطری ابتکار عمل را در نظر بگیرید

اکثر شرکتها نمونه کارهای ابتکاری استراتژیک دارند. این موتور، باید موتور محرکه سازمانی شما برای سازگاری باشد. اول اینکه، هر منبع قابل توجهی از عدم اطمینان باید با ابتکار عمل رفع شود. بسته به ماهیت عدم اطمینان، هدف ابتکار عمل ممکن است پاسخگویی به روند نادیده گرفته شده کسب و کار، ایجاد گزینه هایی برای پاسخگویی، یا به سادگی کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن باشد. در مدیریت این ابتکارات، شرکت شما باید نظم و انضباط داشته باشد.

2- چندین گزینه را بررسی کنید

در یک محیط پایدار برای بهبود آنچه از قبل وجود دارد یا برای بررسی پیشنهادات تغییر منفرد، کافی است، چندین گزینه بررسی شود. گام ساده نیازمند این است که هر پیشنهاد تغییر، همراه با چندین گزینه باشد، نه تنها مجموعه ای متنوع و قدرتمندتر از حرکتها را نشان می دهد، بلکه تنوع شناختی و انطباق پذیری سازمانی را نیز، قانونی می کند و پرورش می دهد.

3- سرعت انعطاف پذیری را افزایش دهید

سرعت انعطاف پذیری تابعی از چرخه زمان تصمیم گیری است. در یک محیط متحرک سریع، شرکتها باید سرعت بخشیدن به روند برنامه ریزی سالانه با ادامه روندهای اپیزودیک را تسریع کنند. رویکرد انطباق پذیری سازمانی علاج جهانی نیست. اگر صنعت شما پایدار و نسبتاً قابل پیش بینی است، بهتر است به مزیت منابع سنتی پایبند باشید. اما اگر واقعیت رقابتی شما نامشخص است و به سرعت در حال تغییر است، همانطور که در تعداد بیشتری از صنایع صدق می کند، شما برای ادامه کار به یک روش پویا و پایدار نیاز دارید. بقای شما ممکن است به ایجاد سازمانی بستگی داشته باشد که بتواند از قابلیتهای موجود انطباق پذیری سازمانی بهره ببرد.

مدیر سایت

دوره آموزشی پیشنهادی

دوره حرفه ای آموزش مدیریت منابع انسانی

Human Resource Generalist

استخدام موفق با مدیر منابع انسانی محقق می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin