بازاریابی در تویییتر چیست و چگونه باعث رشد کسب و کار می شود؟


امروزه استفاده از شبکه‌های مجازی به عنوان ابزاری برای بازاریابی، بسیار رایج شده است. توییتر، یکی از این شبکه‌های اجتماعی است که برخی مشاغل، استفاده از آن برای جذب بیشتر مشتری را نادیده می‌گیرند. در…

امروزه استفاده از شبکه‌های مجازی به عنوان ابزاری برای بازاریابی، بسیار رایج شده است. توییتر، یکی از این شبکه‌های اجتماعی است که برخی مشاغل، استفاده از آن برای جذب بیشتر مشتری را نادیده می‌گیرند. در این مقاله، اهمیت و اصول استفاده از توییتر در زمینه بازاریابی را به شما خواهیم گفت. اگر تا به امروز برنامه مشخصی برای استفاده از توییتر در بازاریابی کسب و کارتان تنظیم نکرده‌اید، حتما تا انتهای مقاله با رشدانا همراه باشید.

بازاریابی در توییتر

از توییتر چه می‌دانید؟

احتمالا شما نیز مانند اکثر افراد، در این شبکه حساب کاربری دارید و به صورت روزانه به توییتر خود سر می‌زنید. همان طور که می‌دانید، توییتر یک سیستم برای ارسال پیام کوتاه است که محدودیت‌هایی در استفاده از آن لحاظ شده است. مثلا در هنگام فرستادن پیام (توییت) مجاز هستید تنها از 280 کاراکتر استفاده نمایید. البته امکانات این شبکه اجتماعی جذاب، تنها به ارسال پیام‌های متنی ختم نمی‌شود، بلکه با استفاده از آن می‌توانید پیام‌های حاوی لینک، عکس و ویدیو را نیز برای مخاطبین خود پست کنید. با توجه به امکان بارگذاری تصویر و ویدیو، امکان انتقال اطلاعات کافی به مخاطبین وجود دارد؛ بنابراین محدودیت فرستادن 280 کاراکتر دست و پاگیر نخواهد بود.

در توییتر هم مانند اینستاگرام و بعضی دیگر از شبکه‌های اجتماعی، امکان دنبال کردن (فالو) وجود دارد. همچنین مشاهده، پاسخ و اشتراک گذاری توییت‌های جالب نیز میسر می‌باشد.

اهمیت بازاریابی در توییتر چیست؟

بدون شک هر کسب و کاری، هدف خاصی از تهیه و تدوین برنامه بازاریابی دارد. بعضی از مشاغل برای معرفی برند و بعضی دیگر به منظور افزایش فروش و یا هدف‌های دیگر به جذب مشتری از روش‌های مختلف می‌پردازند.

بازاریابی در توییتر یا Twitter Marketing نیز یکی از راه‌هایی است که به کسب و کارها کمک می‌کند تا به اهداف خود برسند و نقش مهمی را در این زمینه ایفا می‌کند. مشاغل مختلف با استفاده از توییتر به عنوان ابزاری برای مارکتینگ، به مزایایی که در ادامه آمده است دست پیدا می‌کنند.

  • الزام به تحقیق درباره جامعه هدف و درک نیازهای مشتری
  • تولید محتوای منحصر به فرد و جذاب
  • برنامه ریزی در کارها
  • تجزیه و تحلیل نتایج

 

حتما بخوانید: بازاریابی در اینستاگرام یا اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

 

لازم به ذکر است که استفاده از توییتر رایگان است و این مورد یکی از مهم‌ترین دلایل اهمیت آن در بازاریابی می‌باشد. علاوه بر آنچه که گفته شد، استفاده از شبکه اجتماعی توییتر تاثیر چشمگیری در افزایش نرخ مشاهده محتوا (Reach)، ارائه خدمات سریع به مشتریان و شناسایی تکنیک‌های مارکتینگ رقبا دارد.

از توییتر چه می دانید

راهکارهای تدوین استراتژی برای بازاریابی در توییتر

شالوده تضمین موفقیت کسب و کار شما در توییتر مارکتینگ، تنظیم یک استراتژی هدفمند می‌باشد. در واقع اصلی‌ترین عاملی که سبب تفاوت شما با رقبایتان در استفاده از این شبکه به عنوان ابزار بازاریابی می‌شود، نحوه تدوین استراتژی شماست. در ادامه چند مورد از موثرترین راهکارهای تنظیم استراتژِی بازاریابی در توییتر را بیان خواهیم کرد.

 

حتما بخوانید: استراتژی بازاریابی محتوا چیست؟ چگونه استراتژی محتوا بنویسیم؟

 

بررسی دقیق اکانت

اولین قدم برای استفاده از این روش، جمع آوری اطلاعات در مورد حساب کاربری مربوط به کسب و کارتان است. البته اگر از قبل دارای اکانتی برای کسب و کار خود باشید، این مرحله برای شما مفید خواهد بود. با بررسی دقیق حساب کاربری درمی‌یابید که:

  • نرخ تعامل حساب چقدر است؟
  • چه تعداد دنبال کننده دارد؟
  • توییت‌های اکانت، چه تعداد بازدید کننده دارد؟
  • حساب توییتر شما تا چه میزان با سایر شبکه‌های اجتماعیتان شباهت دارد؟

پس از بررسی، خط مبنای عملکرد حسابتان را به دست می‌آورید و این کار به تعیین استراتژی مراحل بعدی کمک خواهد کرد.

اهمیت بازاریابی در توییتر

تعیین هدف

برای فعالیت در هر شبکه اجتماعی نیاز است هدف مشخصی داشته باشید تا به نتیجه دلخواه خود برسید. تعیین هدف باید خاص، قابل اندازه گیری، قابل دسترسی و دارای محدودیت زمانی باشد.

 

حتما بخوانید: هدف گذاری SMART چیست؟ هوشمندانه هدف گذاری کنید

 

بررسی رقبا

برای تنظیم یک استراتژی موفق، نیازمند بررسی عملکرد رقبا هستید. آنالیز اکانت توییتر رقبا، نقاط ضعف و باگ‌های موجود در استراتژی را آشکار می‌کند و به شما کمک می‌کند تا کمتر دچار خطا شوید. همچنین سبب متمایز شدن روش‌های بازاریابی کسب و کار شما از سایرین خواهد شد.

مشخص کردن نقش اعضای تیم

برای مدیریت صحیح حساب کاربری کسب و کارتان، بهتر است به طور دقیق مشخص کنید که هرکدام از اعضای تیم قرار است چه وظیفه‌ای را به عهده داشته باشند. برای ماندگاری در شبکه‌های اجتماعی نیاز است که دائما حضور خود را به کاربران اعلام کنید؛ در غیر این صورت به اعتبار برندتان خدشه وارد خواهد شد. این مسئله اهمیت همکاری مداوم اعضای تیم را مشخص می‌کند. در همین راستا نیاز است که وظایف تقسیم شود، مثلا یک نفر مسئول رسیدگی به نظرات، دیگری وظیفه درج توییت و… را داشته باشد.

در ادامه به صورت مختصر سایر نکاتی را که در زمینه تدوین استراتژی باید رعایت کنید آورده‌ایم.

  • طراحی یک قالب کلی برای استفاده در تمامی شبکه‌های اجتماعی برند
  • تهیه تقویم محتوا
  • ارزیابی نتیجه با استفاده از ابزارهای موجود

 

پیشنهاد ویژه: آموزش بازاریابی شبکه های اجتماعی

 

جمع بندی پایانی

اگر از شما بپرسند یکی از روش های بازاریابی دیجیتال چیست، می توانید از بازاریابی در توییتر نام ببرید. با توجه به خیل عظیم افرادی که از این شبکه استفاده می‌کنند، نباید از اهمیت آن در بازاریابی غافل شد. برای موفقیت در توییتر، نیاز است تا گام به گام پیش بروید و استراتژی ویژه کسب و کار خود را تهیه کنید تا نتیجه دلخواه حاصل شود. به نظر شما رعایت کردن چه نکات دیگری در توییتر باعث می شوند تا شاهد موفقیت بیشتر کسب و کارمان باشیم؟ نظرات عالی خود را با ما مطرح کنید.

فرزانه فانی

فارغ التحصیل کارشناسی معماری و مشغول فعالیت طراحی گرافیک و افزایش سطح مهارت خود در این زمینه هستم. رشدآموز دوره پانزدهم رشدانا بودم و به نوشتن و تولید محتوا علاقه مندم و مدتی است به عنوان کارشناس محتوا در رشدانا فعالیت می‌کنم. من به عنوان عضو کوچکی از خانواده نویسندگان محتوا، تمام تلاشمو می‌کنم تا محتوا های ارزشمندی تولید کنم.

دوره آموزشی پیشنهادی

دوره جامع آموزش دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی

Digital Marketing Course

یک دیجیتال مارکتر حرفه ای شوید و کسب درآمد از این راه داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin