رپورتاژ آگهی چیست و چگونه بهترین رپورتاژ آگهی را بنویسیم؟


رپورتاژ آگهی یک شیوه بسیار مهم در تبلیغات آنلاین است که با هدف بهبود سئوی سایت تولید و منتشر می شود. به همین جهت اگر شما نگاهی به سایت های موفق بیندازید، متوجه خواهید شد…

رپورتاژ آگهی یک شیوه بسیار مهم در تبلیغات آنلاین است که با هدف بهبود سئوی سایت تولید و منتشر می شود. به همین جهت اگر شما نگاهی به سایت های موفق بیندازید، متوجه خواهید شد که اکثر آن‌ها‌ انتشار رپورتاژ آگهی را در برنامه های خود گنجانده اند. البته نوشتن یک رپورتاژ آگهی نیز اصول خاص خود را دارد که باید به آن توجه شود. در این مطلب می خواهیم بدانیم که رپورتاژ آگهی چیست و به چه صورت نوشته می شود پس با ما همراه باشید.

چرا باید رپورتاژ آگهی بنویسیم؟

کسانی که در سئوی سایت تخصص دارند این موضوع را می دانند که رپورتاژ آگهی چه تاثیرات مثبتی بر روی سایت دارد. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که رپورتاژ آگهی چیست و چه کاربردی دارد. رپورتاژ به محتوایی گفته می شود که در سایت های دیگر  قرار می گیرد و هدف اصلی آن انتقال اعتبار سایت شما است. در این حالت شما یک رپورتاژ آماده می کنید و‌ در سایت دیگر منتشر می کنید. در این حالت شما باید هزینه ای به سایت میزبان بابت انتشار رپورتاژ پرداخت نمایید.

در هر رپورتاژ لینک هایی به سایت شما داده می شود که به همین جهت باعث افزایش قدرت دامنه شما خواهد شد. در نتیجه جایگاه سایت در نتایج گوگل نیز بهبود پیدا می کند. به غیر از این مورد، مخاطبان سایت میزبان نیز با مطالعه رپورتاژ به عنوان مشتری احتمالی جذب سایت می شوند. همه این فواید در کنار هم سبب شده است که کسب و کارهای مختلف برای رشد خود از شیوه انتشار رپورتاژ آگهی به صورت ویژه بهره ببرند. هر چقدر که سایت میزبان رپورتاژ دامین اتوریتی بیشتری داشته باشد، تاثیر بهتری نیز بر روی سایت شما خواهد گذاشت.

 

چرا رپورتاژ آگهی بنویسیم

 

اهمیت پرسونای مخاطب در رپورتاژ نویسی

نوشتن و انتشار یک رپورتاژ باید بر اساس اصول مشخصی انجام شود تا نتیجه رضایت بخشی را برای کسب و کار شما به همراه داشته باشد. یکی از مهم ترین مواردی که باید به آن دقت کنید پرسونای مخاطب است. در واقع شما باید قبل از هر چیز مخاطبان هدف خود را به خوبی بشناسید. قبل از اینکه بخواهید شروع به نوشتن رپورتاژ کنید، باید بدانید که این مطلب برای چه کسی نوشته می شود. وقتی که شناخت شما کامل باشد، بدون شک تاثیرگذاری رپورتاژ شما نیز چند برابر خواهد شد.

شما با شناخت درست مخاطب این فرصت را خواهید داشت که لحن آن را مشخص کنید. برای اینکه تاثیرگذاری رپورتاژ شما بالاتر برود، باید لحن آن با توجه به تفکر مخاطب تنظیم شده باشد. زمانی که شما پرسونای مخاطب را رعایت می‌کنید، نیاز دقیق مخاطب را می شناسید و تولید محتوا نیز دقیقا بر همین اساس صورت می گیرد. حال که می دانید اهمیت پرسونا در رپورتاژ چیست، حتما از قبل برای این کار برنامه ریزی کنید تا یک رپورتاژ عالی و باکیفیت بنویسید.

انتخاب تیترهای جذاب در رپورتاژ نویسی

برای اینکه بفهمید نقش تیترها در رپورتاژ آگهی چیست، حتما به نمونه های موفق رپورتاژ نگاهی بیندازید. زمانی که مخاطب با یک رپورتاژ مواجه می شود،‌ بدون شک اولین جایی که می بیند تیترها هستند.  چنانچه شما تیترهای جذابی را برای رپورتاژ خود آماده کرده باشید، جذب اولیه مخاطب صورت می گیرد. در سرتیتر حتما باید سعی کنید که موضوع اصلی رپورتاژ را بگنجانید. با این کار کاربران هدفمند جذب شما می شوند که اثرات بهتری را در پی خواهد داشت.

نکته مهمی که باید حتما از آن جلوگیری کنید مبهم نویسی است. وجود سرتیتر مبهم باعث گیجی مخاطب شما می شود که ممکن است منجر به از دست دادن مخاطب شود. همواره این نکته را به یاد داشته باشید که تیترهای باید ساده و در عین حال جذاب باشند. استفاده از کلمات پرجستجو در تیترها نیز بسیار مهم است زیرا در این حالت رپورتاژ بهتر دیده می شود. به طور مثال استفاده از کلمه بهترین می تواند باعث تشویق کاربر به کلیک شود. به این موارد کلمات جادویی نیز گفته می شود که تاثیر آن ها بارها اثبات شده است. سعی کنید که تیترها دارای ۴ تا ۸ کلمه باشند. کوتاه یا بلند بودن بیش از حد تیترها نیز یک ایراد است که باید از آن جلوگیری نمود.

اهمیت ویژه مقدمه در نوشتن رپورتاژ

برای اینکه متوجه شوید تاثیر مقدمه در رپورتاژ آگهی چیست، حتما سایت های برتر را از این لحاظ چک کنید. خواننده با اولین قسمتی که مواجه می شود مقدمه است. به  همین علت اگر مقدمه برای او جذابیت لازم را داشته باشد، برای خواندن بقیه متن نیز ترغیب خواهد شد. همینطور وجود یک مقدمه ضعیف نیز بسیار آسیب زننده است. در این بخش باید هدف اصلی رپورتاژ نوشته شود تا مخاطب بداند هدف کلی آن چیست. در واقع هدف از این قسمت آماده سازی ذهن مخاطب برای متن اصلی است.

وقتی که این اتفاق به بهترین شکل ممکن روی دهد، میزان اشتیاق کاربران به خواندن ادامه رپورتاژ نیز بیشتر خواهد شد. این قسمت باید کوتاه باشد که حدود ۷۰ تا ۱۰۰ کلمه برای آن مناسب خواهد بود. همچنین استفاده از کلمات کلیدی و پرجستجو در مقدمه می تواند به بیشتر دیده شدن آن نیز کمک کند. اگر شما تمامی این نکات را درباره نوشتن مقدمه رعایت کنید، به طور قطع از نتایج مناسب آن شگفت زده خواهید شد. البته ذکر این نکته ضروری است که محتوانویس های حرفه ای به این موضوع تسلط کامل دارند و مقدمه نویسی را با توجه به اصول گفته شده انجام می دهند.

نحوه نوشتن متن اصلی رپورتاژ آگهی

بعد از اینکه شما نگارش مقدمه به پایان می رسد، باید به سراغ متن اصلی رپورتاژ بروید. یک رپورتاژ استاندارد حدود ۷۰ درصد اطلاعات آموزشی را در برمی گیرد. همچنین حدود ۳۰ درصد بدنه محتوا نیز باید به معرفی سایت مورد نظر و خدمات آن بپردازد. در این حالت محتوایی ایجاد می شود که نتایج مناسبی را در پی خواهد داشت. برای اینکه بفهمید اهمیت رپورتاژ چیست، بهتر است که نگاهی  به عملکرد سایت های موفق بیندازید. با یک بررسی ساده به این نکته پی می برید که بدنه رپورتاژ  قلب تپنده آن محسوب می شود که باید با دقت هر چه تمام نگارش شود.

تعداد کلمات رپورتاژ با توجه به شرایط مختلف تعیین می گردد. با این حال اکثر کارشناسان این حوزه معتقدند که یک رپورتاژ قوی باید بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ کلمه طول داشته باشد. به همین جهت شما باید با در نظر گرفتن تعداد کلمات یک بدنه محتوای قوی و حرفه ای ایجاد کنید تا تاثیرگذاری بسیار بالایی داشته باشد. معمولا کلمات دارای لینک یا همان انکر تکست ها نیز در این قسمت گنجانده خواهند شد.

نحوه نگارش بخش پایانی رپورتاژ آگهی

یکی از اصلی ترین بخش های رپورتاژ آگهی قسمت پایانی آن است که باید برای نوشتن آن دقت زیادی به خرج داد. در این بخش شما باید یک جمع بندی کلی انجام دهید و سایت خود و خدمات آن را معرفی کنید. از آنجایی که این بخش انتهای مقاله است، مخاطب بعد از آن تصمیم خود را خواهد گرفت. به همین جهت حتما باید یک دعوت به اقدام درست در این قسمت گنجانده شود. این درخواست می تواند مخاطب را ترغیب کند تا به سایت هدف برود.

اکنون که می دانید قدرت بخش پایانی در رپورتاژ چیست، حتما در نگارش آن دقت لازم را داشته باشید. تعداد کلمات در این قسمت نیز حدود ۷۰ تا ۱۰۰ کلمه پیشنهاد می شود که جمع بندی شما را به طور کامل انجام می دهد. به طور کلی جذابیت نوشته در مقدمه و جمع بندی بسیار مهم است. یک رپورتاژ نویس حرفه ای حتما باید به این دو بخش دقت ویژه ای داشته باشد تا به خوبی مخاطب را به سمت خود جذب نماید. خوشبختانه مجموعه تسمینو نیز ارائه رپورتاژ آگهی را به شکل حرفه ای انجام می دهد که همه این نکات درباره‌ آن نیز رعایت شده است.

 

نحوه نگارش رپورتاژ آگهی

 

انتشار رپورتاژ را در چه سایتی انجام دهیم؟

زمانی که یک رپورتاژ آگهی آماده می شود، حتما باید یک سایت میزبان مناسب برای آن پیدا کرد. برای فهمیدن اینکه بهترین سایت برای انتشار رپورتاژ آگهی چیست،‌ باید عوامل متعددی را بررسی کنید. اولین موردی که باید به آن دقت کنید مرتبط بودن فعالیت های سایت میزبان با موضوع شماست. در این حالت مخاطبان سایت میزبان ارتباط بیشتری با رپورتاژ برقرار می کنند که در نتیجه نتایج بهتری به بار می آورد. البته این مورد یک الزام نیست ولی بهتر است که این مزیت را هم در نظر داشته باشید.

عامل دیگری که حتما باید مورد توجه قرار گیرد قدرت دامنه یا دامین آتوریتی است. شما باید به دنبال سایت هایی باشید که دامنه معتبرتری دارد. چنانچه شما از این سایت ها با رپورتاژ بک لینک بگیرید، قدرت دامنه شما هم بیشتر خواهد شد.  به طور مثال سایت های خبری نمونه ای از این موارد هستند که به دلیل بازدید بالا دارای دامین اتوریتی زیاد هستند. همچنین شما این امکان را دارید که رتبه الکسا سایت میزبان را بررسی کنید. این رتبه تا حدود زیادی میزان اعتبار سایت را به شما نشان خواهد داد پس این مورد را نیز به خوبی در نظر بگیرید.

افزایش قدرت رپورتاژ آگهی با لینک سازی

بعد از اینکه شما موفق شدید رپورتاژ آگهی خود را منتشر کنید، می توانید با انجام برخی از اقدامات آن را تقویت نمایید. یکی از کارهایی که می تواند در این زمینه بسیار کارساز باشد ایجاد بک لینک برای صفحه رپورتاژ است. در واقع شما با استفاده از این ترفند می توانید که به صورت غیرمستقیم سئوی سایت خود را تقویت کنید. در این حالت شما برای صفحه رپورتاژ خود در سایت های مختلف بک لینک ایجاد می کنید. البته برای انجام این کار باید یک استراتژی مشخص داشته باشید تا نتیجه درستی به دنبال داشته باشد.

معمولا بسیاری از متخصصان سئو از شیوه هایی نظیر لینک سازی هرمی برای این کار استفاده می کنند. با توجه به اینکه می دانیم قدرت لینک سازی در رپورتاژ چیست، باید برای آن نیز یک برنامه ریزی هدفمند انجام شود. همچنین انتخاب انکرتکست های مناسب بسیار حائز اهمیت است که به همین جهت باید تحقیق کلمات کلیدی نیز با حساسیت ویژه ای صورت بگیرد. به طور کلی تمامی اصولی که برای سئوی محتوا وجود دارد باید در رپورتاژ آگهی پیاده سازی شود. اگر شما کار خود را به یک تیم متخصص همچون تسمینو بسپارید، به طور قطع نتایج فوق العاده ای را به دست می آورید.

نکات مهم در نگارش و انتشار رپورتاژ آگهی

حال که متوجه شدید رپورتاژ آگهی چیست و چه تاثیری دارد، حتما باید برای نگارش و انتشار آن بر اساس اصول حرفه ای پیش بروید. همواره سعی کنید که در نوشتن رپورتاژ بر نیاز مخاطب تمرکز کنید. در واقع شخص باید با خواندن رپورتاژ آگاهی بیشتری پیدا کند. معمولا مواردی که فقط بر روی تبلیغ یک کالا یا خدمات تاکید دارند کمتر مورد توجه قرار می گیرند. اگر قصد انتشار رپورتاژ خود را دارید،‌ به طور قطع عامل  قیمت دارای اهمیت بسیار بالایی است.

به همین جهت پیدا کردن سایت های قوی با هزینه مناسب بسیار مهم است. خوشبختانه سرویس های رپورتاژ زیادی فعال هستند که می توانید با استفاده از آن ها رپورتاژ خود را منتشر کنید. در بین این موارد سرویس تسمینو شرایط قیمتی خوبی را در نظر گرفته است. به همین علت اگر می خواهید که رپورتاژ خود را در بهترین سایت های ایران منتشر کنید، به طور قطع تسمینو می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. این مجموعه سعی کرده است که مجموعه ای از سایت های معتبر و رنک دار را برای انتشار رپورتاژ شما جمع آوری کند. خوشبختانه هر روزه سایت های زیادی از این سرویس استفاده می کنند و نتایج مثبتی نیز از آن می گیرند.

سخن پایانی

به طور قطع رپورتاژ آگهی یک راهکار طلایی برای افزایش بازدید سایت و سئوی آن است. به همین جهت وب مسترها و سئوکاران علاقه زیادی به آن دارند و از آن برای رشد هر چه بیشتر سایت خود استفاده می کنند. در این مطلب فهمیدیم که رپورتاژ چیست و چگونه نوشته می شود. چنانچه دوست دارید نوشتن رپورتاژ آگهی و منتشر کردن آن را به شکل حرفه ای انجام دهید،‌ به طور قطع تسمینو بهترین انتخاب پیش روی شما خواهد بود. شما با کمک این مجموعه به سایت هایی با قدرت دامنه بالا دسترسی پیدا می کنید و رپورتاژ خود را در آن ها ثبت می کنید.

نیما طاحونی

مدیر سئو رشدانا. در مسیر سئو و دیجیتال مارکتینگ سعی می‌کنم قدم‌ بردارم و منابع انسانی، از جمله دغدغه‌های مهم من هست.

دوره آموزشی پیشنهادی

دوره جامع آموزش دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی

Digital Marketing Course

یک دیجیتال مارکتر حرفه ای شوید و کسب درآمد از این راه داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin