مزایای طراحی فروشگاه اینترنتی با وردپرس چیست؟


امروزه تمامی کسب و کارها به سمت ایجاد وب سایت و حضور در دنیای آنلاین روی آورده اند. صاحبان کسب و کارها در ابتدا به حضور در دنیای اینترنت برای معرفی خود بسنده می کردند. اما پس از گذشت مدتی همه از ایجاد فروشگاه آنلاین صحبت کردند و چه راهی راحت تر از طراحی فروشگاه آنلاین با وردپرس است. در این مقاله از رشدانا سعی داریم تا به بررسی طراحی فروشگاه آنلاین با وردپرس بپردازیم.

امروزه تمامی کسب و کارها به سمت ایجاد وب سایت و حضور در دنیای آنلاین روی آورده اند. صاحبان کسب و کارها در ابتدا به حضور در دنیای اینترنت برای معرفی خود بسنده می‌کردند. اما پس از گذشت مدتی همه از ایجاد فروشگاه آنلاین صحبت کردند و چه راهی راحت تر از طراحی فروشگاه آنلاین با وردپرس است. در این مقاله از رشدانا سعی داریم تا به بررسی مزایای طراحی فروشگاه اینترنتی با وردپرس بپردازیم.

قبل از شروع هرکاری شما نیاز دارید تا وردپرس را دانلود کنید و بر روی فضای اینترنتی خود نصب کنید. برای دانلود جدیدترین نسخه آن از سایت وردپرس فارسی استفاده کنید. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا تحت وب است که شما می توانید به راحتی کمتر از ده دقیقه سایت خود را بالا بیاورید.

فروشگاه آنلاین

منظور از فروشگاه اینترنتی چیست؟

قبل از آن که به سراغ بررسی مزایای طراحی فروشگاه اینترنتی با وردپرس برویم، لازم است بدانید که منظور ما از فروشگاه اینترنتی چیست؟ در عصر امروز، صنعت تجارت الکترونیک با سرعت زیادی در حال پیشرفت است. این پیشرفت به قدری سریع است که در سال 2019 فروش اینترنتی جهانی به مرز 25 تریلیون دلار رسید. زمانی که شما مایحتاج خود را از طریق پایگاه‌های وب تهیه کنید و به واسطه پست آن را دریافت نمایید، در واقع در حال خرید از یک فروشگاه اینترنتی هستید. فروشگاه‌های اینترنتی، همان سایت‌هایی هستند که با هدف فروش محصولات ایجاد شده‌اند. دیجی کالا یکی از فروشگاه‌های بزرگ اینترنتی شناخته شده است.

مزایای فروشگاه‌های اینترنتی چیست؟

امروزه افراد زیادی با راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین توانسته‌اند درآمدهای بسیار بالایی را کسب کنند. امروزه امکان موفقیت در این عرصه به قدری بالا رفته که لازم است هرکس حتی در صورت داشتن یک فروشگاه فیزیکی، هرچه زودتر وبسایت فروشگاهی خود را نیز راه‌اندازی کند. سوالی که اکثر افراد با آن مواجه هستند این است که مگر یک فروشگاه آنلاین چه مزایا و ویژگی‌های مثبتی دارد که می‌تواند تا این حد در موفقیت یک کسب و کار تاثیرگذار باشد؟! در ادامه این بخش مزایای طراحی یک فروشگاه آنلاین را شرح خواهیم داد.

جمع‌آوری اطلاعات مشتری

زمانی که مشتریان به وبسایت فروشگاهی شما وارد می‌شوند، حتی اگر بدون خرید از سایت خارج شوند، باز هم تاثیر مثبتی بر روی روند پیشرفت کسب و کارتان خواهند داشت. در این بین، شما می‌توانید آدرس ایمیل یا شماره تلفن آن‌ها را نیز دریافت کنید و با تهیه یک لیست ایمیل، با مشتریان بالقوه خود ارتباط برقرار کنید. با طراحی یک فروشگاه اینترنتی این فرصت برای شما پیش می‌آید که با به کارگیری روش‌های بازاریابی که به عنوان هدف‌گذاری مجدد شناخته شده، مجددا در سیستم عامل‌های رسانه‌های اجتماعی و گوگل نیز با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. افرادی که از این طریق با آن‌ها ارتباط برقرار می‌شود، شانس بسیار بالایی در تبدیل به مشتری دائم شدن، دارند.

online shop woocommerce

ساختن نام تجاری

بازارهایی مانند دیجی کالا و آمازون بسترهایی را ایجاد کرده‌اند که می‌توانید محصولات خود را در آنجا بارگذاری و به فروش برسانید. اگرچه به نظر می‌رسد این‌گونه فروش سود خوبی دارد، اما با این کار مشکل بزرگ‌تری ایجاد می‌‎شود! از آنجایی که فروش در چنین بسترهایی راحت‌تر است، شما مجبور هستید با افراد زیادی رقابت کنید. اکثر این فروشندگان، رقیبان مستقیم شما هستند که به دلیل شباهت ویترین‌ها با یکدیگر، ممکن است مشتریان شما جذب رقیبانتان شوند. طراحی فروشگاه اینترنتی باعث می‌شود تا کسب و کارتان از دیگران متمایز شود. همچنین این قدرت را برایتان ایجاد می‌کند تا نحوه مشاهده فروشگاه و چگونگی تجربه مشتری را تحت کنترل خود درآورید.

در امان ماندن از جنگ قدرت

یکی از معدود راه‌هایی که خرده‌فروشان به رقابت با یکدیگر می‌پردازند، کاهش قیمت است. اگر شما از قبل رقیبان زیادی داشته باشید، در شروع کار مجبور هستید تا حد زیادی سود خود را کاهش دهید تا نظر مشتریان را به خود جلب کنید. اما با طراحی فروشگاه اینترنتی از جنگ قیمت نجات پیدا می‌کنید! شما می‌توانید در سایت خود به وسیله منحصر به فرد بودن، کسب و کارتان را از سایر رقبا جدا کرده و در بازار اینترنتی مطرح شوید. زمانی که شما صاحب یک فروشگاه آنلاین شوید، به این نتیجه می‌رسید که مشتری دغدغه قیمت را ندارد و اگر بتوانید اعتماد او را به دست آورید، تبدیل به مشتری وفادار شما خواهد شد.

به دست آوردن مشتریان وفادار

در کسب و کارهای اینترنتی، این مشتریان وفادار شما هستند که سبب درصد زیادی از درآمدزایی شما می‌شوند. درواقع رمز موفقیت یک کسب و کار آنلاین، افزایش مشتریان وفادار آن است.  برای آن که بتوانید به این سرمایه‌های ارزشمند دست پیدا کنید، نیاز به یک بانک اطلاعاتی دارید. بانک اطلاعاتی، تنها به واسطه طراحی و راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین به دست می‌آید. فروشگاه‌های اینترنتی ابزاری برای بازاریابی از طریق ایمیل دارند که می‌توان با استفاده از آن توجه مشتریان بالقوه را جلب کنید.

 

حتما بخوانید: ضرورت و اهمیت داشتن وب سایت در دنیای امروز

 

راه‌های راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی

حال که با مفهوم فروشگاه آنلاین و مزایای آن‌ آشنا شدید، در این قسمت قصد داریم راه‌های راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین را به صورت مختصر شرح دهیم.

طراحی صفر تا صد یک فروشگاه اینترنتی

یکی از راه‌هایی که شما را صاحب یک وبسایت فروشگاهی می‌کند، طراحی و کدنویسی صفر تا صد یک سایت فروشگاهی است. برای این کار، باید به اندازه کافی به برنامه نویسی و کدنویسی مسلط باشید. اگر مهارت لازم برنامه نویسی را ندارید، لازم است بودجه کافی برای برون سپاری آن به متخصصین مربوطه را داشته باشید. هرچند که طراحی فروشگاه آنلاین از این طریق، سختی‌های خاص خودش را دارد، اما شما درنهایت سایتی را در اختیار دارید که همه چیز آن مطابق سلیقه و نیاز خودتان طراحی شده است.

 

پیشنهاد ویژه: آموزش ووکامرس و راه اندازی فروشگاه اینترنتی با وردپرس

 

استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس

یکی دیگر از راه‌های راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی، استفاده از وردپرس است. همان‌طور که می‌دانید، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا حرفه‌ای و محبوب است که به صورت رایگان در اختیار همگان قرار گرفته است. از آنجایی که طراحی سایت فروشگاهی با استفاده از وردپرس مزایای بی‌نظیری دارد، اکثر افراد برای راه‌اندازی سایت موردنظرشان، این گزینه را انتخاب می‌کنند. در قسمت‌های بعدی درمورد مزایای طراحی فروشگاه اینترنتی با استفاده از وردپرس بیشتر صحبت خواهیم کرد.

ساخت انواع فروشگاه آنلاین با وردپرس

همان‌طور که می‌دانید، در فروشگاه‌های آنلاین، محصولات به دو شکل ارائه می‌شوند. اول آن که شما می‌توانید کالاهای فیزیکی موردنیازتان را به صورت اینترنتی خرید کنید. در مورد دوم، این امکان وجود دارد که محصولات دانلودی مثل موسیقی، فایل آموزشی، فیلم یا هر چیزی دیگری که خاصیت فیزیکی ندارد را نیز به صورت آنلاین از سایت‌های مربوطه خریداری نمایید. شما می‌توانید با استفاده از وردپرس، هر نوع فروشگاه و با هر کاربردی که مدنظر دارید را طراحی کرده و کسب و کار موردنظرتان را راه‌اندازی نمایید.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی‌با ووکامرس

مزایای طراحی فروشگاه اینترنتی با وردپرس

سئو عالی و بهینه شده برای موتورهای جستجو

بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو یکی از فعالیت‌های اساسی صاحبان سایت، به خصوص فروشگاه‌های اینترنتی، است. از آنجایی که سیستم مدیریت محتوای وردپرس با استفاده از بهترین استانداردها ساخته شده، می‌تواند از طریق متن‌های متا، برچسب‌ها، دسته‌ها، لینک‌ها و… رتبه سایت را به طرز چشم‌گیری ارتقا دهد. همچنین شما به عنوان مدیر سایت می‌توانید برای بخش وبلاگ، از افزونه یواست استفاده کرده و مطالب را به صورت سئو شده در سایت خود بارگذاری کنید.

وردپرس به واسطه طراحی و کدنویسی متناسب با موتورهای جستجو، بهینه‌سازی شده است؛ به همین دلیل در میان تمامی cmsهای موجود، این سیستم عملکرد خوبی داشته و برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی بهترین گزینه است. کارشناسان مربوطه همواره بر این موضوع تاکید دارند که اگر می‌خواهید یک فروشگاه آنلاین راه‌اندازی کنید، بهتر است از وردپرس استفاده نمایید.

سادگی در طراحی و سهولت در مدیریت وب‌سایت

سادگی طراحی وردپرس سبب شده تا برای استفاده از آن نیازی به تخصص بالا نداشته باشید. به بیانی دیگر، هر فرد با حداقل دانش فنی، می‌تواند فروشگاه اینترنتی وردپرسی خود را راه‌اندازی و یا مدیریت کند. همچنین این CMS به دلیل داشتن رابط بصری استاندارد توانسته فرآیند افزودن صفحات جدید، مدیریت پست‌ها، آپلود و سئو تصاویر را نیز آسان‌سازی کند. برای آن که یک سایت فروشگاهی وردپرسی راه‌اندازی کنید، فقط کافیست یک مرورگر متصل به اینترنت داشته باشید و کار طراحی را شروع نمایید. وردپرس یک محیط کاربری حرفه‌ای و در عین حال ساده‌ای دارد که استفاده از آن را به راحت‌ترین حالت ممکن میسر کرده و با چند کلیک می‌توانید صاحب یک فروشگاه آنلاین شوید.

قابلیت توسعه‌پذیری ساده و سریع

بدون شک یک فروشگاه آنلاین همواره یک وضعیت ثابت ندارد و به مرور زمان نیاز به ارتقا و توسعه پیدا می‌کند. ارتقا سایت‌های وردپرسی بسیار راحت‌تر از سایت‌هایی است که با استفاده از فرآیندهای طولانی، کدنویسی و طراحی شده‌اند. هر زمان که نسخه جدیدی از وردپرس ارائه می‌شود، مدیر سایت از طریق صفحه پیشخوان مطلع می‌شود و می‌تواند از این طریق فروشگاه اینترنتی خود را آپدیت کند. همچنین با استفاده از قابلیت‌های بی‌نظیر وردپرس می‌توان پست‌ها و صفحات موجود در سایت را ویرایش و یا حذف کرد و یا هر تغییر دیگری را بدون یک خط کدنویسی ایجاد نمود.

محیط امن و سریع

از آنجایی که هکرها همواره به دنبال یافتن راهی برای نفوذ به سایت‌ها و سواستفاده از آن‌ها هستند، سیستم وردپرس با امنیت بالایی طراحی شده و شما می‌توانید با خیالی آسوده فروشگاه اینترنتی خود را در آن راه‌اندازی کنید. علاوه بر این، این امکان برایتان فراهم شده تا با استفاده از خدماتی مانند Blog Vault و افزونه‌هایی مانند iThemes Security  امنیت سایت خود را دوچندان نمایید.

امنیت ووکامرس

این وظیفه شماست که از اطلاعات مشتریان خود محاظت کنید و امانت دار خوبی برای آن ها باشید. در ادامه مواردی ذکر شده که بهتر است در سایت فورشگاهی خود آن ها را رعایت کنید.

  • بروزرسانی وردپرس در افزایش امنیت ووکامرس نکته بسیار مهمی است. وردپرس پس از ارائه آپدیت جدید، تمام مشکلات و حفره های امنیتی نسخه های قبلی خود را برطرف می کند. در کنار بروز رسانی وردپرس، از بروزرسانی افزونه‌ها و قالب‌ها نیز غافل نشوید.
  • دومین روش کاربردی و مهم برای افزایش امنیت وردپرس پشتیبان گیری مداوم است.
  • SSL پروتکلی است که اطلاعات ما بین سایت شما و دیگر سرورها را پنهان می‌کند. این پروتکل مانند یک سند معتبر در سایت است که علاوه بر اینکه امنیت سایت را بالا می‌برد، اعتماد مشتری را جلب می‌کند.
  • توجه داشته باشید که امنیت سایت خود را فدای قیمت نکنید. فریب افزونه‌ها و قالب‌های رایگان را نخورید. پلاگین‌ها و تم سایت خود را از منابع موثق و مورد اطمینان تهیه کنید.
  • از پسوردهای بسیار قوی استفاده کنید و از قراردادن پسورد های راحت خودداری کنید.
  • انتخاب یک هاست خوب ایمنی سایت شما را بالا می برد و همچنین افزایش امنیت ووکامرس را در پی دارد.

افزونه فروشگاه‌ساز ووکامرس متن باز است

به طور کلی منظور از متن باز بودن یک پلاگین یا اسکریپت این است که جمعیت کثیری از توسعه دهندگان از سراسر دنیا بر روی ارتقا آن کار می‎کنند و به صورت مرتب بهینه‌سازی بر روی آن انجام می‌شود. به همین دلیل در حال حاضر، افزونه ووکامرس، که سایت‌های فروشگاهی وردپرس با استفاده از آن ساخته می‌شوند، قابلیت‌های فراوانی دارد و در بهبود هرچه بیشتر فروشگاه‌های آنلاین موثر است.

 

نکات اساسی در طراحی فروشگاه آنلاین با وردپرس

هدف همه ما از فعالیت در دنیای وب، کسب درآمد است. با توجه به اینکه امروز در بستر دیجیتال فروشگاه‌های اینترنتی متعددی فعالیت می‌کنند، باید استراتژی را در نظر بگیرید که بتوانید رقبا را کنار بزنید. برای پیروزی در این فضای رقابتی باید این موارد را رعایت کنید.

  1. کانالی برای ارتباط با مشتری پیدا کنید. این ارتباط می تواند به وسیله گرفتن اطلاعات کاربری او در زمان ثبت نام در سایت باشد. روش بعدی گرفتن ایمیل آن ها است. شما با داشتن اطلاعات تماس مشتری می‌توانید با دادن پیشنهاد‌های ویژه خرید او را دوباره به خود جذب کنید. اگر کاربر شما به هر دلیلی فروشگاه شما را ترک کرد بدون داشتن اطلاعات تماس دیگر راهی برای بازگشت او ندارید.
  2. برای محصول خود از تصاویری زیبا و با کیفیت استفاده کنید. این تصاویر باعث می شوند که محصول برای مشتری قابل لمس باشد. محیط پیرامون عکس در احساس مشتری تاثیر گذار است. سرعت لود عکس‌ها برای مشتری یک ویژگی مهم محسوب می شود. سعی کنید از محصولات خود عکس‌هایی با کیفیت بالا تهیه کنید. تصاویر دلنشین باعث جذب مشتری می‌شود و او را با شما همراه می‌سازد. همراهی و جلب توجه مشتری خرید او را به دنبال دارد.
  3. راهی ایجاد کنید تا مشتری بتواند از آن طریق پاسخ سوالات خود را دریابد. این ارتباط و توجه به دغدغه‌های مشتری باعث جلب اعتماد آن‌ها می‌شود. یک مشتری راضی، مشتری‌های دیگری برای شما و فروشگاه‌تان می‌آورد. شما بایستی روزانه وقتی برای ارتباط و تماس با مشتری در نظر بگیرید تا او با شما احساس راحتی کند. شما با درنظر گرفتن همین نکات ساده گامی بزرگ برای بازاریابی فروشگاهتان بر می‌دارید و مشتری را به خود علاقه مند می‌کنید.

جمع بندی

در حال حاضر پیشرفت تکنولوژی به اندازه‌ای رسیده که زندگی بسیاری از انسان‌ها را به خود پیوند داده است. امروزه افراد زیادی به جای آن که وقت خود را در ترافیک و بازارها هدر دهند، کالاهای موردنیاز خود را در راحت‌ترین حالت ممکن از طریق اینترنت سفارش می‌دهند و درب منزل خود تحویل می‌گیرند. طراحی فروشگاه‌های اینترنتی توانسته مزایای زیادی را هم برای کاربران و هم برای صاحبین کسب و کارها، فراهم کند. در این مطلب مزایایی که با طراحی فروشگاه اینترنتی نصیب کسب و کارها می‌شود را بررسی کردیم. همچنین مزایای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی با استفاده از وردپرس را نیز با شما درمیان گذاشتیم.

فرزانه فانی

فارغ التحصیل کارشناسی معماری و مشغول فعالیت طراحی گرافیک و افزایش سطح مهارت خود در این زمینه هستم. رشدآموز دوره پانزدهم رشدانا بودم و به نوشتن و تولید محتوا علاقه مندم و مدتی است به عنوان کارشناس محتوا در رشدانا فعالیت می‌کنم. من به عنوان عضو کوچکی از خانواده نویسندگان محتوا، تمام تلاشمو می‌کنم تا محتوا های ارزشمندی تولید کنم.

دوره آموزشی پیشنهادی

دوره آموزش طراحی سایت صفر تا صد + پروژه محور

Web Design Course

طراحی وب را صفر تا صد آموزش ببینید و پروژه های طراحی سایت بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin