ضرورت و اهمیت داشتن وب سایت در دنیای امروز


اهمیت داشتن وبسایت شاید در وهله اول چندان ملموس نباشد اما با رشد کسب‌وکار تجاری در دنیای آنلاین متوجه کمبود چنین پلتفرمی می‌شوید. چرا که امروزه اغلب کسب‌وکارها در حال خروج از فضای سنتی و…

اهمیت داشتن وبسایت شاید در وهله اول چندان ملموس نباشد اما با رشد کسب‌وکار تجاری در دنیای آنلاین متوجه کمبود چنین پلتفرمی می‌شوید. چرا که امروزه اغلب کسب‌وکارها در حال خروج از فضای سنتی و در حال ورود به فضای دیجیتال هستند که برای انجام چنین تحولاتی ابزارهای مختلفی وجود دارد؛ مثلا استفاده از شبکه‌های اجتماعی مختلف و تاسیس یک صفحه ویژه برای کسب‌وکار یا استفاده از پلتفرم‌های مختلف مجازی برای ارائه خدمات و محصولات به طیف گسترده‌ای از مشتریان.

در همین راستا، راه‌اندازی یک وب‌سایت منحصر به فرد برند و نام تجاری، شاید یکی از بهترین تصمیماتی باشد که باید برای مهاجرت از فضای سنتی به فضای آنلاین آن را اجرایی کنید. شاید از خودتان بپرسید که اهمیت داشتن وبسایت چقدر است؟ و اصلا چرا باید از چنین پلتفرمی برای ارتباط با مشتریان استفاده کرد؟ اگر می‌خواهید پاسخ مناسبی برای چنین سوالاتی پیدا کنید، تا انتهای این مقاله با رشدانا همراه شوید.

دلایل مهم و اهمیت داشتن وبسایت

امروزه تمامی کسب و کارهایی که در فضای اینترنت مشغول به فعالیت هستند به خوبی می‌دانند که داشتن یک وب سایت درست مانند داشتن کارت ویزیت، برای آن ها و کسب و کارشان بسیار ضروری است. از سوی دیگر، داشتن وب سایت مشابه داشتن یک کاتولوگ تبلیغاتی است که با استفاده از آن می‌توانید تمام محصولات خود را به مشتریان نشان دهید. البته این کاتولوگ به راحتی برای میلیون‌ها کاربر نمایش داده می‌شود و شما با صرف هزینه های فوق العاده پایین، می‌‎توانید با خلاقیت و ارائه محتوای کاربرپسند، معرفی محصولات خود را چندین برابر جذاب تر کنید.

اهمیت داشتن وب سایت حرفه ای

به یاد داشته باشید که منظور ما از اهمیت داشتن وب سایت، راه اندازی و طراحی سایت کاملا حرفه‌ای است که پاسخگوی نیازهای مشتری باشد و بر اعتبار کسب و کارتان بیفزاید. در غیر این صورت، وجود وب سایت هیچ کمکی به بیشتر دیده شدن و افزایش فروش تان نمی‌‎کند.

به دلایل مهم اهمیت داشتن وب سایت که در ادامه آورده‌ایم به خوبی فکر کنید.

مردم مهم ترین نیازهای خود را در اینترنت سرچ می‌‎کنند

گوشی های تلفن همراه متصل به اینترنت که اتفاقا همیشه و در هر جایی در اختیار کاربران هستند؛ موجب می‌شوند که آن‌ها هر لحظه برای بدست آوردن هر چیزی، بی درنگ از سایت‌ها کمک بگیرند. اگر دندان درد داشته باشند در گوگل نام بهترین دندانپزشک را سرچ می‌‎کنند و اگر گرسنه باشند، با یک جستجوی ساده، از نزدیک‌ترین و بهترین رستوران اطراف، غذای مورد علاقه خود را سفارش می‌دهند.

آن‌ها برای خرید حتی یک کرم دست و صورت نیز، با گشت و گذار در سایت‌های مختلف، قیمت برندهای مختلف را با یکدیگر مقایسه می‌کنند، مشخصات هر محصول را به دقت بررسی کرده و سپس اقدام به خرید از میان ده‌ها برند موجود می‌‎کنند.

حال تصور کنید که شما سازنده کرم دست و صورتی هستید که دارای کیفیت بالا و قیمت مناسب است اما هیچ وب سایتی برای معرفی محصول‌تان ندارید؛ بی‌تردید می‌‎توانید حدس بزنید که چه سرنوشت تلخی در انتظار کسب و کارتان است! پس اگر جواب نیازهای مشتریان خود را در دست دارید، بهتر است خودتان را نشان دهید.

وجود وب سایت به کسب و کارتان در مقابل رقبا، اعتبار می‌‎بخشد

به طور خلاصه، داشتن وب سایت در فضای وب، به منزله داشتن دفتر کار یا فروشگاه در فضای واقعی است و این یعنی اعتبار کسب و کار شما. امروزه اکثریت افراد برای بررسی صحت و درستی کار هر نوع شغلی که فکر می‌کنید (از وکیل گرفته تا بنگاه معاملات املاک) مشخصات آن کسب و کار را در اینترنت سرچ می‌کنند. پس اگر نامی از شما و محصولات تان نبینند سراغ رقبای تان خواهند رفت.

تصور کنید یکی از مشتریان شما از کیفیت بالای کفش های تولیدی تان برای دوستش گفته و حالا دوست مشتری شما با سرچ برندتان در اینترنت می‌خواهد تصویر کفش های موجود در فروشگاه شما را ببیند و پس از اینکه مطمئن شد آنچه می‌‎خواهد در فروشگاه تان موجود است، برای خرید حضوری اقدام کند اما اسمی از برندتان در میان رقبای دیگر، نمی‎بیند.

این فرد ابتدا نسبت به صحت کسب و کارتان تردید کرده و سپس سراغ رقبای شما می‎رود؛ همان هایی که تصویرکفش مورد علاقه او را در وب سایت شان به اشتراک گذاشته اند!

وب سایت، امکان جمع آوری اطلاعات مشتریان و ارتباط با آن ها را به شما می‌دهد

ارتباط با مشتری در کسب و کار آنلاین

در کسب و کارهای سنتی، ممکن است یک مشتری را پس از خرید، هیچ‌گاه نبینید. اما در کسب و کارهای آنلاین، هنگام خرید مشتری از شما، می‌توانید شماره تلفن یا آدرس ایمیل او را بگیرید و سال‌ها از طریق وب سایت و شبکه‌های اجتماعی با او در ارتباط باشید.

اهمیت داشتن وب سایت به این مورد ختم نمی‎‌شود و شما با در اختیار داشتن اطلاعات مشتریان، می‎‌توانید آن‌ها را از رسیدن اجناس جدید، تخفیف‌های آخر فصل، جوایز ویژه و… مطلع کنید و حتی برای آن‌ها کدهای تخفیفی ارسال کنید تا آن‌ها را به خرید دوباره تشویق کنید.

نداشتن هیچگونه محدودیت زمانی و مکانی

مشتری و کاربر هر ساعت از طول شبانه‌روز در حال جستجو و پرسش است. شما باید در خلال این پرسش‌ها وارد عمل شوید تا بتوانید به مشتری واقعی دسترسی پیدا کنید. هیچ محدودیت زمانی و مکانی وجود ندارد. با تاسیس و طراحی یک وب‌سایت مناسب، مشتریان بیشتری را به سمت کسب‌وکار خود هدایت کنید. هیچ اهمیتی ندارد که فروشگاه حضوری ندارید یا ممکن است مشتری در نیمه‌شب بخواهد یک بسته سفارش دهد. همه چیز از قبل برنامه‌ریزی شده و به درستی پیش می‌رود.

پیشنهاد ویژه: دوره طراحی رابط کاربری

به صرفه بودن هزینه ها برای راه اندازی فروشگاه

یکی از دلایل اهمیت داشتن وبسایت یا (The Importance Of A Website) در دنیای امروز، به صرفه بودن از نظر هزینه است. بیایید یک چرتکه برداریم و حساب کنیم چه مقدار هزینه مالی و زمانی باید صرف شود تا یک فروشگاه فیزیکی تاسیس گردد؟ تقریبا مبلغ زیادی است که شاید در اول مسیر این میزان پول در دسترس شما نباشد. داشتن فروشگاه حضوری مشکلی ندارد اما اگر محصول یا خدمتی دارید که می‌توانید بدون داشتن فروشگاه فیزیکی آن را به مشتریان هدف عرضه کنید، چرا تاسیس سایت را در بین انتخاب‌های خود قرار نمی‌دهید؟ داشتن سایت هزینه زیادی ندارد و بسیار به صرفه‌تر از فروشگاه حضوری است.

بازیابی ارزان تر از طریق بازاریابی اینترنتی

از دیگر دلایل اهمیت داشتن وبسایت، بازاریابی اینرنتی است. همانقدر که تاسیس وب‌سایت نسبت به فروشگاه حضوری به صرفه‌تر است، استفاده از بازاریابی اینترنتی هم از بازاریابی سنتی مقرون به صرفه‌تر به نظر می‌رسد. به کمک این نوع بازاریابی و ابزارهای پیشرفته آن، امکان نشان دادن آگهی و محتوای کسب‌وکار شما به افراد بیشتری فراهم می‌شود و می‌توانید به آمار و ارقام‌های مورد نظر خود دسترسی داشته باشید؛ مثلا چند نفر بنر یا آگهی شما را دیده‌اند؟ به این ترتیب، هیچ محدودیتی برای تعداد دفعات نمایش و مکان یا زمان آگهی وجود ندارد.

از دیگر مزایای داشتن وب‌سایت می‌توان به مواردی مانند برقراری ارتباط با مشتری، برندسازی یا برندینگ، دسترسی به مشتریان هدفمند و کسب درآمد جانبی اشاره کرد که به خودی خود بسیار مفید و پرفایده هستند.

دیگر دلایل مهم داشتن وبسایت

جمع بندی پایانی

در این مقاله، به بررسی اهمیت داشتن وبسایت و مزایای آن پرداختیم. اگر می‌خواهید به طیف گسترده‌ای از مشتریان و خریداران بالقوه دسترسی داشته و درآمد و سود بیشتری وارد چرخه درآمد خود کنید، داشتن وبسایت را در اولویت قرار دهید.

وبسایت تنها یک راه ارتباطی و بستری برای جذب مشتری داخلی نیست؛ امکان برندسازی و ماندگاری در ذهن مخاطب به کمک راهکارهای مختلف، بازاریابی بدون مرز و مواردی از این دست هم در کنار راه‌اندازی وبسایت برای شما مهیاست. پس همین امروز برای تاسیس سایت خود اقدام کنید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. به نظر شما دلایل دیگری که موجب می شود داشتن وبسایت برای کسب و کارها از ضرورت ویژه ای برخوردار باشد، چیست؟ نظرات ارزشمندتان را با ما به اشتراک بگذارید.

صفیه محمدزاده

دوره آموزشی پیشنهادی

دوره آموزش طراحی سایت صفر تا صد + پروژه محور

Web Design Course

طراحی وب را صفر تا صد آموزش ببینید و پروژه های طراحی سایت بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin