5 نکته‌ای که باید هنگام عکاسی تبلیغاتی به آن توجه کنید


عکاسی فقط یک هنر نیست، بلکه زندگی است و عکاس یک کاراکتر الهام‌بخش است. کسی که می‌تواند نگاه‌های ما را حتی برای لحظاتی کوتاه به یک تصویر خیره‌کننده بدوزد. حتماً برای شما هم این اتفاق…

عکاسی فقط یک هنر نیست، بلکه زندگی است و عکاس یک کاراکتر الهام‌بخش است. کسی که می‌تواند نگاه‌های ما را حتی برای لحظاتی کوتاه به یک تصویر خیره‌کننده بدوزد. حتماً برای شما هم این اتفاق افتاده است که با دیدن عکس‌های متفاوت، گاهی از خود بی‌خود شده‌اید و برای مدت کوتاهی در عالم آن عکس زندگی کرده‌اید. شاید بسیاری معتقد باشند که این تعریف از عکاسی کمی اغراق‌آمیز باشد ولی در حقیقت اینگونه نیست. ما انسان‌ها برای اینکه به اهداف خود برسیم، از هر چیزی کمک می‌گیریم، پس چرا از مسئله‌ای که بسیاری به آن علاقمند هستند، استفاده نکنیم؟ عکاسی تبلیغاتی!

امروزه، بیزینس‌های بسیاری در سراسر جهان از عکاسی تبلیغاتی برای معرفی محصولات خود به افراد مختلف استفاده می‌کنند. گاهی همین عکس‌های تبلیغاتی، ایمپرشن و بازخوردهای بیشتری نسبت به عکس‌های ساده دارند. اما دلیل این اتفاق چیست؟ همه این پرسش‌ها یک جواب مشترک دارند و آن هم تاثیر اولیه است. تاثیر اولیه یا همان First Impression نکته بسیار تعیین‌کننده‌ای در موفقیت یک عکس یا حتی تیزر دارد. شروع جذاب که در دنیای دیجیتال مارکتینگ به عنوان “قلاب” از آن یاد می‌شود، یا کاربر را مجذوب شما می‌کند و یا شما را از او دور می‌کند. حالا بیایید با هم نکاتی که می‌توانند به شما برای گرفتن عکس‌های تبلیغاتی جذاب کمک کنند، بررسی کنیم.

خدمات عکاسی تبلیغاتی

استفاده از خدمات عکاسی تبلیغاتی

بسیاری از استارتاپ‌های تازه تاسیس برای تامین هزینه‌های خرید دوربین و ابزار مورد نیاز برای عکس گرفتن از محصولات خود دچار مشکل هستند و این یک مسئله طبیعی است. اما راهکار چیست؟ درخواست از دوستان نزدیک برای قرض دادن دوربین و وسایل هنری‌شان برای یک روز و علاوه بر آن حس مسوولیت‌پذیری و اظطراب برای اینکه اتفاقی برای ابزار گران‌قیمت دوستتان نیفتد؟ مطمئناً اضطراب روی روند کاری شما نیز تاثیر خواهد گذاشت و ممکن است به خاطر این اضطراب یا اتفاق‌های دیگر، نتوانید در روز از پیش تعیین شده کارهای عکس گرفتن را انجام دهید. بهترین راه حل استفاده از خدمات عکاسی تبلیغاتی است. با کمی پرس و جو و بررسی قیمت‌های بازار، می‌توانید امور عکاسی خود را به افراد و شرکت‌های معتبر بسپارید تا درصد خطای کار را تا حد ممکن پایین بیاورید.

اما اگر توانایی تهیه یک دوربین باکیفیت را دارید یا یک تلفن همراه با دوربین خوب دارید، به شما پیشنهاد می‌کنم که امور زیر را با دقت بخوانید و از آن‌ها برای تهیه عکس‌های تبلیغاتی استفاده کنید.

 

گروه هدف خود را بشناسید

هر بیزینس و کسب‌وکاری گروه سنی و مخاطب هدف خود را دارد. این طبیعی است که شما هم با قشر خاصی از مردم تعامل بیشتری نسبت به دیگر افراد داشته باشید. اولین قدم شناخت گروه هدف تبلیغات است. به این نکته توجه کنید که شما قرار است فقط یک شات تبلیغاتی داشته باشید نه یک تیزر یا ویدئو. این موضوع حساسیت کار را بالاتر می‌برد. با شناخت گروه هدف خود، شما قادر خواهید بود که از عناصر ویژه‌ای استفاده کنید که دنبال کننده‌های شما به آن علاقمند هستند. برای مثال، اگر کسب‌وکار شما در حوزه “تن ماهی” است، در عکس‌های تبلیغاتی خود می‌توانید از عناصر طبیعت استفاده کنید. این موضوع باعث می‌شود که در ذهن مخاطب دژاوو اتفاق بیفتد و به تصاویر شما علاقه‌ی بیشتری نشان دهد.

البته شناخت گروه هدف فقط شامل استفاده درست از المان‌ها نمی‌شود، بلکه متوجه خواهید شد که مخاطبین هدف شما بیشتر از چه پلتفرمی برای گذراندن وقت در اینترنت استفاده می‌کنند. البته این روزها محبوب‌ترین پلتفرم اینترنتی موجود در ایران، اینستاگرام است. پس به اشتراک گذاشتن محتوای تبلیغاتی شما در اینستاگرام بهترین روش موجود است.

 

از ویژگی های بیزینس خودتان در تصاویر استفاده کنید

بیزینس‌ها در دنیای امروز علاوه بر لوگو، برای خود یک نماد دیگر نیز انتخاب می‌کنند. حتی بعضی اوقات، لوگوی کمپانی‌های مختلف نیز بر اساس نمادشان طراحی می‌شود. این کار باعث می‌شود تا علاوه بر لوگوی بیزینس، مردم عادی با دیدن آن نماد به یاد آن کسب‌وکار بیفتند. اگر شما هم برای استارتاپ خود نمادی انتخاب کرده‌اید، حتماً از این نماد در عکس‌های تبلیغاتی خود استفاده کنید تا از حداکثر پتانسیل بیزینس خودتان استفاده کرده باشید.

فلسفه رنگ‌ها را بشناسید و از کلمات با فونت مناسب استفاده کنید

آیا تا به حال به بنرهای کنار خیابان یا بیلبوردهای تبلیغاتی بزرگ در سطح شهر دقت کرده‌اید؟ هر کدام از آن‌ها در یک زمینه مشترک‌اند. همه ما اول بخش‌هایی را در بنرها و بیلبوردهای تبلیغاتی می‌بینیم که طراحان آن می‌خواهند. همه این مسائل به شناخت درست از فلسفه رنگ‌ها و استفاده درست از فونت مناسب بر می‌گردد. برای مثال، آیا شما می‌دانید که چرا اکثر تاکسی‌ها در سراسر دنیا زردرنگ هستند؟ چشم ما انسان‌ها، رنگ‌های روشن، مخصوصاً رنگ زرد را زودتر از بقیه رنگ‌ها تشخیص می‌دهند. رنگ زرد کمی متمایز دیگر رنگ‌هاست. به همین خاطر تاکسی‌ها در سراسر دنیا زرد هستند تا مردم آن‌ها را سریع‌تر تشخیص دهند.

دانستن این نکات به شما کمک خواهد کرد که عکس‌های تبلغاتی خود را با رنگ‌های مناسب و جذاب پر کنید تا بتوانید تاثیر اولیه بهتری بر مخاطب داشته باشید. حالا بیایید معانی برخی از رنگ‌های محبوب در دنیای مارکتینگ را بررسی کنیم.

سایت لوگو فکتوری در طی یک تحقیقات گسترده آمار جالبی از رنگ‌های استفاده شده در لوگو و تصاویر بیزینس‌های مختلف منتشر کرده است. طبق این تحقیقات، 33 الی 35 درصد از بیزینس‌ها از رنگ آبی بیشتر استفاده می‌کنند، رتبه بعدی برای رنگ قرمز است با 30 درصد استقبال، 23 درصد هم از طیف رنگی طوسی برای طراحی لوگوی خود استفاده کرده‌اند، و آخرین رنگ‌های پراستفاده که در تبلیغات و مارکتینگ بسیار کاربردی هستند، رنگ‌های زرد و طلایی هستند که 20 درصد کسب‌وکارها به آن علاقمند هستند.

  • اما چرا رنگ آبی بسیار محبوب است؟ رنگ آبی تاثیر آرامش‌بخشی در روان ما دارد که این باعث می‌شود ما احساس آرامش و امنیت داشته باشیم.
  • رنگ قرمز: قرمز رنگ انرژی و علاقه است. هیچ رنگی مانند رنگ قرمز جلب توجه نمی‌کند. علاوه بر این رنگ قرمز در افراد احساس گرسنگی نیز ایجاد می‌کند. به خاطر همین در دیزاین و طراحی لوگو یا دکوراسیون رستوران‌ها و فست‌فودی‌ها از رنگ قرمز استفاده می‌شود.
  • رنگ طوسی بسیار عجیب است، این رنگ در عین حال که یک رنگ با بار خنثی است اما همچنان مورد استفاده بسیاری از افراد قرار می‌گیرد. حتی اشخاص معروف هم در کنفرانس‌ها و سمینارهای بزرگ هم از رنگ طوسی برای لباس‌های خود استفاده می‌کنند.
  • رنگ زرد و طلایی، رنگ خوش‌بینی و خوشحالی است. این رنگ باعث به وجود آمدن حس خوب در هر فردی می‌شود، و همچنین در یادگیری فرد تاثیر مثبتی می‌گذارد.

 

پیشنهاد ویژه: آموزش نرم افزار فتوشاپ

 

عکس های خود را فقط در یک لوکیشن نگیرید

نمی‌توان این را به عنوان یک نقص یا ایراد عنوان کرد چون ممکن است به قدری درگیر باشید که نتوانید بودجه زمانی مناسبی را به عکاسی تبلیغاتی اختصاص دهید، اما شاید یکی از دلایلی که تصاویر بیزینسی شما بازخورد خوبی نمی‌گیرد، همین یکنواختی لوکیشن باشد. همانطور که وقتی ما وارد یک وبسایت می‌شویم و آن سایت اطلاعات کاربری ما را ذخیره می‌کند، مغز ما هم وقتی برای اولین بار تصویری را می‌بیند، جزئیات آن را در خود ذخیره می‌کند. پس شاید بسیاری برای اولین بار با تصاویر شما ارتباط خوبی بگیرند، اما دفعات بعدی به خاطر تکراری شدن مسائل، ممکن است علاقه چندانی به تماشای شما نداشته باشند.

بهترین روش پیدا کردن لوکیشن‌های جذاب است. البته لوکیشنی که می‌خواهید امور عکاسی خود را در آن‌جا انجام دهید، حتماً نباید شناخته شده باشد، گاهی اوقات ایجاد سوال برای کاربر می‌تواند تعامل او را با شما بیشتر کند.

 

حرف آخر

قدرت عکس‌های تبلیغاتی را دست کم نگیرید. این عکس‌ها هستند که در خاطرات ماندگار می‌شوند و شما را در ذهن مشتری‌ها جاودانه می‌کنند. البته که نور، وسایل و ابزار عکس‌برداری هم می‌توانستند جزئی از این مقاله باشند، اما ما سعی کردیم، که مطلبی آماده کنیم که در منابع فارسی خیلی به آن پرداخته نشده بود.

مدیر سایت

دوره آموزشی پیشنهادی

آموزش فتوشاپ مقدماتی

Photoshop Design

آموزش کار با فتوشاپ، ابزار دست جادوگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin