مهم ترین نکات اینستاگرام مارکتینگ برای افزایش فروش


در این روزها، بازار ورود به دنیای مجازی و تبلیغات گسترده در آن برای دیده شدن توسط مشتریان بیشتر و متنوع‌تر بسیار داغ است. یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب و پرطرفدار در زمینه بازاریابی و…

در این روزها، بازار ورود به دنیای مجازی و تبلیغات گسترده در آن برای دیده شدن توسط مشتریان بیشتر و متنوع‌تر بسیار داغ است. یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب و پرطرفدار در زمینه بازاریابی و فروش، اینستاگرام نام دارد که اغلب مردم با آن آشنا هستند. در دنیای اینستاگرام، همه چیز سرگرم‌کننده و جالب است. افراد بدون اینکه خودشان متوجه شوند، ساعت‌های زیادی از روز را در آن سپری می‌کنند و در این بین اگر محصول یا خدمت جالبی ببیند، می‌خرند.

حالا دیگر زمان آن رسیده که برای افزایش فروش خود، به دنیای بازاریابی در اینستاگرام بپیوندید. ممکن است این نام کمی برای شما ناآشنا باشد اما در این مقاله، به طور کامل درباره بازارایابی اینستاگرامی یا اینستاگرام مارکتینگ صحبت می‌کنیم. نکات زیادی برای داشتن یک صفحه یا حساب کاربری موفق در اینستاگرام وجود دارد. سعی می‌کنیم مهم‌ترین نکاتی که باعث بهتر دیده شدن شما در دنیای مجازی می شود را مطرح کنیم. پس تا انتهای این مقاله با رشدانا همراه باشید.

 

اینستاگرام مارکتنیگ چیست؟

مهم‌ترین سوال این است که اینستاگرام مارکتینگ یا Instagram Marketing چیست و چه مزایایی دارد؟ بازاریابی اینستاگرامی در حقیقت نوعی بازاریابی مجازی در شبکه اجتماعی اینستاگرام است. این نوع بازاریابی به صاحب برند یا کسب‌وکار کمک می‌کند تا محصول و خدمات خود را به افراد بیشتری معرفی کند و دامنه مشتریان خود را گسترش دهد.

مهم‌ترین نکته‌ای که باعث تمایز این مدل بازاریابی و انواع دیگر آن می‌شود، نداشتن محدودیت سنی، مکانی و زمانی است. در واقع، بیش از 300 میلیون کاربر فعال در اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهند که هر لحظه از شبانه‌روز، خودتان را به مشتری معرفی کنید و عملیات خرید اتفاق بیفتد. با اینستاگرام مارکتینگ، آمار فروش برند شما به طور شگفت‌انگیزی جابه‌جا می‌شود. هیچ سقفی برای مخاطبان و کاربران اینستاگرامی وجود ندارد و شما همیشه شانس دیده شدن دارید؛ فقط باید آگاهانه در این مسیر قدم بردارید چون رقیبان زیادی در این بستر حضور دارند.

شاید در اولین نگاه، سرگرم‌کننده بودن اینستاگرام و فضای جوان‌پسند آن چندان مناسب کسب و کار نباشد اما رفته رفته خودتان متوجه خواهید شد که همین ویژگی فروش را بالاتر می‌برد؛ یعنی مردم به واسطه همین ویژگی وارد اینستاگرام می‌شوند تا سرگرم شوند و شما هم باید در زمان مناسب اعلام حضور کنید تا دیده شوید.

اینفلوئنسر مارکتینگ و بازاریابی اینستاگرامی تا حد زیادی به هم وابسته هستند. با حضور در اینستاگرام و راه‌اندازی حساب کاربری مناسب، هویت برند خود را ایجاد می‌کنید. به کمک اشخاص معروف مانند اینفلوئنسرها، هویت برند شما توسط افراد بیشتری دیده می‌شود و مشتری‌هایتان روزبه روز افزایش می‌یابند.

اینستاگرام مارکتینگ چیست | رشدانا

حتما بخوانید: اینفلوئنسر کیست؟

مزایای اینستاگرام مارکتینگ 

در ادامه به بررسی مزایای تبلیغات و بازارایابی در اینستاگرام می‌پردازیم:

مشتریان بیشتر و هزینه های کمتر

بیشتر از نیمی از جمعیت فعال در اینستاگرام، از این پلتفرم برای خرید به شکل آنلاین استفاده می‌کنند. تقریبا عددی نزدیک به 160 میلیون نفر از کاربران فعال اینستاگرام در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند. جامعه هدف شما بسیار گسترده است و مشتری کم نیست؛ باید برنامه‌ریزی درست و اصولی داشته باشید.

اینستاگرام مارکتینگ نسبت به مدل‌های دیگر بازاریابی هزینه کمتری دارد و به طور کلی، باعث کاهش هزینه در کلیه بخش‌های بازاریابی برند می‌شود. هر چقدر که در مسیر بازاریابی اینستاگرامی هزینه کنید، سود بیشتری خواهید داشت.

مشتریان بیشتر و هزینه های کمتر | رشدانا

 

  برند سازی آسان تر با اینستاگرام مارکتینگ 

سلیقه و علایق مشتری‌ها را راحت‌تر متوجه می‌شوید. در اینستاگرام فاکتورها و شاخص‌هایی وجود دارند که به راحتی می‌توانید نوع سلیقه و علایق مشتریان خود را بسنجید؛ طبق همین ارزیابی برای خرید اجناس بعدی برنامه‌ریزی کنید.

چون در اینستاگرام بیشتر از عکس و ویدیو استفاده می‌شود، احتمال ماندگاری برند شما در ذهن مخاطب بیشتر می‌شود. استفاده از عکس و ویدیوهای خاص و جذاب از نظر مخاطب، باعث تعامل بیشتر کاربر با برند می‌شود؛ به واسطه همین پست‌های خاص، مشتری شما را به دوستان خود معرفی می‌کند و پست‌هایتان را با آن‌ها به اشتراک می‌گذارد.

ارتباط عمیق و صمیمی‌تری بین مشتری و برند برقرار می‌شود. مشتری هر زمان که احساس خوبی نسبت به برند داشته باشد آن را ابراز می‌کند و با گرفتن بازخورد مثبت از برند، حس رضایت دارد و خود را جزوی از برند می‌داند.

پشتیبانی آنلاین و همیشه در دسترس به کمک اینستاگرام مارکتینگ امکان‌پذیر است.  ادمین اینستاگرام، در پیج و صفحه برند همواره آنلاین است و مشتری هر سوال یا دغدغه‌ای داشته باشد بدون مشکل بیان می‌کند و پاسخ می‌گیرد.

اینستاگرام مارکتینگ نتایج و رتبه جستجو را بهبود می‌بخشد. به محض اینکه نام شما در گوگل جستجو شود، در اولین رتبه قرار می‌گیرید و همین مساله باعث افزایش اعتماد کاربر نسبت به برند می‌شود.

وقتی در پلتفرم پرطرفداری مانند اینستاگرام حضور دارید، مشتریان بیشتری با شما آشنا می‌شوند. آگاهی کاربران اینستاگرامی نسبت به کسب‌وکار شما بیشتر شده و هر روز به تعداد دنبال‌کنندگان صفحه برند اضافه می‌شود. تمام این موارد روی فروش و سود کسب‌وکارتان موثر است.

پیشنهاد ویژه: آموزش ادمین اینستاگرام

جمع بندی

در این مقاله درباره نکات اینستاگرام مارکتینگ صحبت کردیم. این مسیر مانند هر مسیر بازاریابی دیگری، بایدها و نبایدهای ویژه‌ای دارد که در طول زمان و با آزمون و خطا به دست می‌آید. صداقت با مشتری در بازاریابی اینستاگرامی بسیار مهم است. سعی کنید ارتباط و تعامل دو طرفه و بر مبنای صداقت با مشتری برقرار کنید. به نظر شما بازاریابی در اینستاگرام چه چالش ها و مزایای دیگری دارد؟ نظرات ارزشمندتان را با ما به اشتراک بگذارید.

صفیه محمدزاده

دوره آموزشی پیشنهادی

آموزش اینستاگرام مارکتینگ و کسب درآمد از اینستاگرام

Earn money with Instagram

اینستاگرام، ابزار درآمدزایی رایگان

آموزش کسب و کار اینستاگرامی و بازاریابی در اینستاگرام | رشدانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin