کارخانه نوآوری گیلان، مکانی برای شتابدهی کسب و کار های نوآور


کارخانه نوآوری گیلان همچون تمام کارخانه‌های نوآوری در کشور، فضایی پویا برای تعامل همه جانبه استارتاپ‌ها، صاحبان ایده، سرمایه گذاران، شتابدهنده‌ها، منتورها و سایر نقش آفرینان اکوسیستم کارآفرینی، بوجود آورده است. در این میان بسیاری…

کارخانه نوآوری گیلان همچون تمام کارخانه‌های نوآوری در کشور، فضایی پویا برای تعامل همه جانبه استارتاپ‌ها، صاحبان ایده، سرمایه گذاران، شتابدهنده‌ها، منتورها و سایر نقش آفرینان اکوسیستم کارآفرینی، بوجود آورده است.

در این میان بسیاری از کنشگران عرصه‌های فناوری و همچنین نوآوری، از جمله دانشگاه، بخش صنعت و پارک‌های علم و فناوری نیز سهم بسزایی در رشد و توسعه استارتاپ‌ها و تبدیل آن‎ها به یک کسب و کار دائمی، دارند. به نحوی که نتیجه همکاری تمام نقش آفرینان زیست بوم کارآفرینی کشور را در ساخت و راه اندازی کارخانه نوآوری گیلان مشاهده می‌کنیم.

 کارخانه نوآوری گیلان

 

کارخانه نوآوری گیلان، فرصتی برای کسب و کارهای شمال کشور

کارخانه نوآوری گیلان، که زمزمه راه اندازی آن سال‎ها است به گوش می‎خورد، پس از مدت‌ها بررسی و ارزیابی، توسط معاونت علمی ریاست جمهوری و با کمک‌های فراوان بخش خصوصی به فاز بهره برداری رسید. این مکان با حمایت‌های صندوق پژوهش و نوآوری گیلان و زیر نظر پارک علم و فناوری استان آغاز به کار می‎کند و نوید بخش روزهای خوب برای استارتاپ‌های استان گیلان می‌باشد.

با احداث این مجموعه بزرگ و فناورآنه در شمال کشور، سرمایه گذاران دولتی، بخش‌های خصوصی و صنعتی تعاملات بسیار سازنده‌ای با جوانان خلاق استان گیلان، صاحبان ایده و فعالین مراکز علمی و دانشگاهی این استان برقرار کرده‌اند. نتیجه این تعاملات ارزشمند، چیزی جز پیشرفت و توسعه کسب و کارهای استان گیلان نخواهد بود.

همانطور که می‌دانید به واسطه پیشرفت سریع و روزافزون تکنولوژی، آینده جهان نیز تا حد زیادی وابسته به تکنولوژی و صنایع خلاق است. از این رو، با ایجاد کارخانه‌های نوآوری در تمامی استان‌ها، زمینه رشد کسب و کارهای دانش بنیان و سپس توسعه کشور فراهم می‌شود.

 

حتما بخوانید: با کارخانه نوآوری مشهد آشنا شوید.

 

در همین راستا، کارخانه نوآوری گیلان، با هدف حمایت از پتانسیل‌های ارزشمند انسانی استان و استعدادیابی در زمینه‌های ‎مختلف علمی و فناوری، گام مثبتی در ایجاد اشتغال پایدار برداشته است. در این فضا، با تأمین مالی ایده‌های برتر، آموزش به صاحبان استارتاپ‌ها و انجام سایر حمایت‌های اقتصادی از صاحبان ایده، تلاش می‌شود تا استارتاپ‌های بی شماری در استان شکل بگیرد. استارتاپ‌های موفق در استان گیلان، علیرغم اینکه موجب بوجود آمدن صنعت و تجارت دانش بنیان می‌شوند، در رشد و بهبود کیفیت زندگی مردم استان نیز تأثیرات بسزایی خواهند داشت.

 

بهره برداری از فاز نخست کارخانه نوآوری گیلان

اصلی‌ترین و مهم‌ترین محصول کارخانه، صنعتی دانش بنیان است که نه تنها در حوزه صنایع بلکه در تمامی عرصه‌های علمی و کسب و کار نیز، قابل شکل گیری است. هم اکنون که در حال مطالعه این مقاله هستید، رایزنی‌های متعددی با شتابدهنده‌ها و کارآفرینان استان صورت گرفته است.

به عنوان مثال، یکی از شتاب دهنده‌ها که در حوزه کسب و کارهای روستایی و اقتصاد ساحلی فعالیت می‌کند، برای حمایت از استارتاپ‌های استان گیلان اعلام آمادگی نموده و به زودی این مجموعه، یک مرکز ارتباطی قدرتمند میان ایده‌ها، شتاب دهنده‌ها و صنعت استان خواهد بود.

 

حتما بخوانید: با کارخانه نوآوری آزادی آشنا شوید.

 

فاز نخست کارخانه نوآوری گیلان، با پشتیبانی و حمایت بی وقفه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پارک علم و فناوری استان و صندوق پژوهش و نوآوری استان گیلان در حالی اجرایی می‌شود که دارای فضای کار اشتراکی، لابراتور مجهز جهت تبدیل ایده‌های کارآفرینان به نمونه آزمایشی و استودیو می‌باشد.

 

roshdanapr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin