کارخانه نوآوری شیراز، رشد استارتاپ ها و کسب و کارها


/

كارخانه نوآوري شيراز در استان فارس با هدف توسعه و گسترش زنجیره زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری با حضور عوامل و بازيگران اين زنجيره به منظور همگرايي و هم افزايي بيشتر ايده هاي نوين در حوزه كسب و كارهاي جديد و استارتاپي ايجاد شده است. بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و استانداری فارس منعقد شد، پایه‌های شکل‌گیری این كارخانه كه به عنوان يكي از زنجیره هاي مهم اكوسيستم کارآفرینی، نوآوري و فناوري كشور مي باشد، در شیراز بنا شد.

كارخانه نوآوري شيراز در استان فارس با هدف توسعه و گسترش زنجیره زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری با حضور عوامل و بازيگران اين زنجيره به منظور همگرايي و هم افزايي بيشتر ايده هاي نوين در حوزه كسب و كارهاي جديد و استارتاپي ايجاد شده است.

بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و استانداری فارس منعقد شد، پایه‌های شکل‌گیری این كارخانه كه به عنوان يكي از زنجیره هاي مهم اكوسيستم کارآفرینی، نوآوري و فناوري كشور مي باشد، در شیراز بنا شد.

کارخانه نوآوری شیراز

هدف كارخانه نوآوري شيراز

هدف از راه اندازي كارخانه نوآوري شيراز ايجاد يك بستر مناسب براي اكوسيستم استارتاپي و كارآفريني كه شامل استارتاپ ها، شتاب دهنده ها، سرمايه گذاران و به طور كلي موسسات آكادميك و دانشگاهي مي باشد.

اين كارخانه به‌عنوان يكي از قطب هاي فناوری و نوآوری منطقه جغرافیایی جنوب کشور را پوشش مي دهد، چرا كه استان فارس یکی از استان‌های دارای ظرفیت‌ بالا در زمينه نیروی انسانی توانمند و متخصص، موسسات آموزشي و دانشگاهی معتبر، شتاب‌دهنده‌های کسب‌ وکار و پارك علم و فناوري مي باشد.

 

حتما بخوانید: کارخانه نوآوری گرگان اولین کارخانه نوآوری استان گلستان

 

كارخانه نوآوري شيراز در فضایی به مساحت هفت هزار متر مربع در فاز اول واقع در محل سابق كارخانجات ITMC ایجاد شده است كه حوزه‌های فعالیت این کارخانه در حال حاضر توسعه بازار و کسب‌وکارهای فناورانه و نوآورانه مي باشد.

این کارخانه در 2 طبقه احداث شده است که در مرکز شیراز بوده و فضاي مناسبي براي شركت ها، تيم هاي استارتاپي و كارآفريني مي باشد كه از دسترسی مكاني مناسب نيز برخوردار مي باشد.

كارخانه نوآوري شيراز

حوزه ها و خدمات

همانطور كه پيش بيني شده در سال 1399 حداقل اشتغال‌زایی فاز اول بهره‌برداری از این کارخانه براي 700 نفر خواهد بود و اشتغال‌زایی فاز دوم بهره‌برداری در سال آینده به یک هزار و 500 نفر خواهد رسید. این کارخانه در حوزه‌های مختلف اينترنت اشيا (IOT)، کشاورزی، سلامت، سایر انرژی‌ها و گردشگری فعالیت مي كند.

از جمله خدمات و فضاهايي كه در كارخانه نوآوري شيراز وجود دارد مي توان به اتاق ستاد، اتاق الهام بخش، فضاي كار اشتراكي، اتاق بازي، لمكده، پياده روي سلامت، سالن كنفرانس، اتاق هاي جلسات، اتاق عايق صدا، كلاس هاي آموزشي، اتاق تلفن، كافه و نظرگاه مي باشد كه هر يك به منظور و هدف خاصي طراحي شده اند.

 

حتما بخوانید: با کارخانه نوآوری آزادی تهران آشنا شوید.

 

در واقع اين كارخانه فضایی پویا برای استقرار افراد با ايده هاي نو در زمينه كسب و كارهاي جديد حوزه فناوری بوده که منجر به حمایت و ارتقای کسب ‌وکارهای دانش‌بنیان و اكوسيستم استارتاپي و كارآفريني می‌شود.

كارخانه نوآوري شيراز

راه هاي ارتباطي

آدرس: شیراز – بلوار مدرس – حد فاصل دانشگاه صنعتی شیراز و کارخانجات مخابراتی ایران ( ITMC ) – بلوار آزادگان

تلفن تماس:  37266696(071)

 

مدیر سایت

آمارهایی از کالج کارآموزی رشدانا

  • تعداد دوره های برگزار شده : 29
  • تعداد درخواست ها : 13000 درخواست
  • تعداد پذیرفته شدگان مرحله اول : 2100
  • تعداد پذیرفته شدگان نهایی : +1500
  • درصد اشتغال بکار (شخصی/استخدام): 75%

فرصت های شغلی مختص کارآموزان رشدانا

  • کارشناس دیجیتال مارکتینگ
  • طراح رابط کاربری
  • گرافیست و طراح
  • کارشناس سئو
  • برنامه نویس و کدنویس
  • کارشناس روابط عمومی
  • متخصص تولید محتوا
  • مدیر وبسایت و وبمستر
  • کارشناس شبکه های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin