روش های بازارایابی محتوا، راز تبدیل مخاطب به مشتری


بسیاری از متخصصان بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ) بر این باورند که عصر امروز، عصر محتوا است. درواقع استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا را باید به عنوان یکی از بهترین راه‌های ارتباط با مخاطبین کسب و…

بسیاری از متخصصان بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ) بر این باورند که عصر امروز، عصر محتوا است. درواقع استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا را باید به عنوان یکی از بهترین راه‌های ارتباط با مخاطبین کسب و کارمان در نظر بگیریم. جالب است بدانید که حوزه بازاریابی محتوا یا کانتنت مارکتینگ به قدری توسعه پیدا کرده است که فعالیت‌هایی مانند تبلیغات، روابط عمومی و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، جزو زیر شاخه‌های آن محسوب می‌شوند. اگر به دنبال این هستید که بدانید بازاریابی محتوا چیست و تمایل دارید با روش های بازاریابی محتوا آشنا شوید، تا انتهای این مقاله با رشدانا همراه شوید.

بازاریابی محتوا چیست؟

اگر به صورت خلاصه بخواهیم بازاریابی محتوا (Content Marketing) را تعریف کنیم، می‌توان گفت این موضوع یکی از زیرمجموعه‌های بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing) است. به عبارتی دیگر انتشار محتوای ارزشمند و مفید، به کسب و کارهای آنلاین کمک می‌کند تا بتوانند توجه کاربران بیشتری را در فضای مجازی به خود جلب کنند و از این راه برند خود را به جامعه هدف، معرفی نمایند.

جالب است بدانید استفاده از محتوا به منظور بازاریابی، اتفاق تازه‌ای نیست! مصداق‌های این روش جلب مشتری را می‌توان در دوران اختراع دستگاه چاپ گوتنبرگ و حتی پیش از آن هم پیدا کرد! اما توسعه دنیای دیجیتال و ورود آن به زندگی مردم سبب شد تا استفاده از محتوا به عنوان یک روش قدرتمند بازاریابی مطرح شود و جایگاه ویژه‌ای بین فعالان حوزه دیجیتال کسب کند.

با روش های بازاریابی محتوا آشنا شوید

یکی از بزرگ‌ترین سوالاتی که فعالان حوزه دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی محتوا با آن روبرو هستند، این است که چگونه می‌توان به کمک محتوا توجه جامعه هدف را به سمت برند موردنظر جلب کرد؟ بدون شک یک تولید محتوای غنی و ارزشمند می‌تواند مشتریان زیادی را برای یک کسب و کار ایجاد کند. بدین منظور در این بخش از مقاله چند مورد از روش های بازاریابی محتوا یا (Content Marketing Methods) را با شما در میان خواهیم گذاشت.

روش های بازاریابی محتوا

وبلاگ نویسی

یکی از روش ها که به کمک آن می‌توان بازاریابی محتوا را انجام داد، وبلاگ نویسی است. همان طور که می‌دانید اکثر فروشگاه‌های اینترنتی و کمپانی‌های مطرح دنیا دارای وبلاگ‌های فعال هستند. این کسب و کارها به کمک وبلاگ توانسته‌اند به بازاریابی محتوا بپردازند و موفقیت‌های بسیاری را از این طریق به دست آورند. البته برخی ار کارشناسان، وبلاگ نویسی را یک راه پردرآمد تلقی می‌کنند و اگر یک وبلاگ بتواند قدرت لازم را به دست آورد، در بازار کار به عنوان یک لیدر شناخته خواهد شد.

در بازاریابی محتوا به روش وبلاگ نویسی، تولید محتوای متنی بسیار پراهمیت است. اگر قصد فعالیت در عرصه وبلاگ نویسی و بازاریابی محتوا با استفاده از این روش را دارید، باید بدانید که تقلید در این کار جایی ندارد و باید بتوانید با استفاده از استراتژی‌های خود در این زمینه فعالیت کنید.

معرفی و شناخت تخصصی محصولات

یکی دیگر از روش های بازاریابی محتوا ، راه اندازی صفحاتی است که به معرفی تخصصی محصولات خاص می‌پردازند. این صفحات علاوه بر معرفی محصول، قابلیت این را دارند که در سئو نیز تاثیرگذار باشند. تولید محتوایی که با استفاده از این روش انجام می‌شود، باید به مزایا و معایب محصول به صورت کامل اشاره کند. بدین ترتیب مشتری با اطمینان بیشتری کسب و کار شما را برای خرید کالاهای موردنیاز خود انتخاب می‌کند. زمانی که یک کسب و کار اینترنتی بتواند اعتماد کاربران خود را جلب کند به این معنی است که توانسته نیمی ازجاده موفقیت را بپیماید؛ چرا که اعتماد، سبب فروش بیشتر و به دنبال آن شناخته شدن برند خواهد شد.

 

پیشنهاد ویژه: دوره دیجیتال مارکتینگ

 

معرفی و ارائه گزارش از خدمات برندهای مختلف

به طور کلی گزارش نویسی درمورد هر موضوعی، می‌تواند یکی دیگر از روش‌هایی باشد که در کانتنت مارکتینگ کارآمد است. گزارش و ارائه مطالب نقد نسبت به سایت، محصولات و موارد دیگر روش چندان جدیدی نیست، اما بسیار کاربردی است. گزارش نویسی به سایت‌ها کمک می‌کند تا بتوانند مخاطبان بیشتری را جذب کنند و حتی درآمد بالایی از طریق رپورتاژ آگهی و مقالات به دست آورند. اگر گزارش ارائه شده، کاربردی و مفید باشد، کاربران بیشتری به وبسایت موردنظر جذب می‌شوند و بازاریابی محتوا سبب افزایش درآمد وبسایت موردنظر خواهد شد.

استفاده از روش چطور و چگونه در بازاریابی محتوا

اغلب کاربران به منظور یافتن پاسخ پرسش‌های خود به سراغ اینترنت و فضای مجازی می‌روند. در بازاریابی محتوا اگر بتوانید پاسخ مناسبی به کاربران خود دهید، به اهداف خود نزدیک خواهید شد. کسانی که قصد دارند از این روش به بازاریابی محتوا بپردازند، باید کار خود را از مراحل ساده شروع کنند. اغلب وبسایت‌های موفق، بدین منظور نکات پایه‌ای و ساده را آموزش می‌دهند.

 

حتما بخوانید: مراحل بازاریابی محتوا و نحوه پیاده سازی و اجرای آن ها

 

تهیه اینفوگرافیک

یکی از روش‌های ساده و سریع انتقال مفاهیم، اینفوگرافیک است. لازم به ذکر است، هیچ‌وقت به تنهایی از اینفوگرافیک استفاده نمی‌شود و معمولا این روش به صورت مکمل مورد استفاده قرار می‌گیرد. از نظر تولیدکنندگان محتوا، طراحی اینفوگرافیک بسیار سخت است، اما این کار در عین دشواری، عمر مفید محتوای تولید شده را افزایش می‌دهد. این مسئله در حوزه تولید محتوا بسیار مهم است. به همین دلیل طراح اینفوگرافیک باید بتواند اطلاعات مهم و کاربردی را در طراحی خود ارائه دهد.

 

پیشنهاد ویژه: دوره بازاریابی محتوا

 

مصاحبه با افراد مشهور

یکی دیگر از روش‌های پرکاربرد برای تولید محتوا، مصاحبه با افراد مشهور است. بازاریابی محتوا از این طریق سبب اعتبار  محتوای تولید شده در وبسایت موردنظر می‌شود. معمولا این دسته از محتواها، مخاطبین زیادی دارند و کاربران را به بیان نظراتشان ترغیب می‌کنند.

بازاریابی محتوا به روش پادکست و ویدئو

تولید محتوای ویدیویی سبب ایجاد رقابت سختی بین مدیران سایت‌های مختلف می‌شود. درست است که تولید ویدیو و پادکست فرآیندی زمانبر و پرهزینه است، اما بهترین تاثیر را در بازاریابی دارد.

بازاریابی محتوا به روش پادکست و و یدیو

استفاده از کتاب‌های الکترونیکی

ایجاد کتاب‌های الکترونیکی، یکی از روش های دیگر برای بازاریابی محتوا است. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که انجام این روش به دلیل سختی زیاد، تاثیر چندانی در موفقیت بازاریابی ندارد. اما اطلاعاتی که کاربران از این کتاب‌ها دریافت می‌کنند، بسیار کاربردی است. افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، باید بدانند کپی کردن در این روش جایی ندارد و باید به صورت خلاقانه تولید محتوا کنند.

کلام پایانی

بازاریابی محتوا یکی از روش‌های موثر در دیجیتال مارکتینگ است. تولید محتوا، به کسب و کارهای آنلاین کمک می‌کند تا بتوانند مشتریان بیشتری را به سمت خود دعوت کنند. روش‌های بازاریابی محتوا گسترده و متنوع هستند که در این مقاله به مهم‌ترین و کارآمدترین آن‌ها اشاره کردیم. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. به نظر شما با استفاده از چه تکنیک های دیگری در تولید محتوا می توان کاربر را مشتاق به بازدید از سایت کرد و از رقبا پیشی گرفت؟ نظرات عالی خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

فرزانه فانی

فارغ التحصیل کارشناسی معماری و مشغول فعالیت طراحی گرافیک و افزایش سطح مهارت خود در این زمینه هستم. رشدآموز دوره پانزدهم رشدانا بودم و به نوشتن و تولید محتوا علاقه مندم و مدتی است به عنوان کارشناس محتوا در رشدانا فعالیت می‌کنم. من به عنوان عضو کوچکی از خانواده نویسندگان محتوا، تمام تلاشمو می‌کنم تا محتوا های ارزشمندی تولید کنم.

دوره آموزشی پیشنهادی

دوره آموزش تولید محتوا و بازاریابی محتوا

Content Marketing Course

به یک متخصص تولید محتوا و بازاریابی محتوا تبدیل شوید و کسب و کارها را دگرگون کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin