بهترین و جدید ترین ایده های استارتاپی {آپدیت 2022}


ایده های جدید استارتاپی 2021 شاید یک تیتر ترغیب‌کننده و جذاب به نظر برسد؛ به ویژه در شرایطی که اغلب افراد در حال روی آوردن به دنیای کسب‌وکارهای جدید و نوین هستند. احتمالا شما هم…

ایده های جدید استارتاپی 2021 شاید یک تیتر ترغیب‌کننده و جذاب به نظر برسد؛ به ویژه در شرایطی که اغلب افراد در حال روی آوردن به دنیای کسب‌وکارهای جدید و نوین هستند. احتمالا شما هم به دنبال دریافت ایده‌های نو و بکر هستید تا سال جدید را با نقشه راه مشخص و پربار شروع کنید.

 

اگر دلتان می‌خواهد کارآفرین باشید و ایده‌های بزرگی در سر دارید، این مطلب از رشدانا ویژه شماست. تا انتهای نوشته با ماهمراه باشید تا درباره استارتاپ و ایده‌های جدید دنیای استارتاپی با هم گفتگو کنیم. در نهایت، می‌توانید نظرتان را برای بهبود عملکرد بخش وبلاگ با ما در میان بگذارید.

ایده های جدید استارتاپی

استارتاپ چیست؟

پیش از ورود به بحث ایده های جدید استارتاپی  بهتر است مروری کوتاه بر تعریف و تاریخچه استارتاپ داشته باشیم. در مقالات و وبسایت‌های مختلف تعاریف گوناگونی از مفهوم استارتاپ ارائه شده است. در این مطلب، می‌خواهیم گزیده‌ای از تمام آن‌ها را در قالب یک تعریف ساده و خودمانی بگنجانیم. اغلب تعاریفی که از استارتاپ ارائه شده است، به بکر و نوظهور بودن ایده اصلی آن کسب‌وکار اشاره دارند. این ویژگی به طور کامل در استارتاپ مشهود است.

 

استارتاپ یعنی کسب‌وکاری که با هدف رشد سریع و ایده‌ای نو و جدید پا به عرصه فعالیت اقتصادی و اجتماعی بگذارد. یکی از اهدافی که کسب و کار های نوپا (startup company) به شکل جدی آن را دنبال می‌کند، ایجاد فضای شغلی جدید برای افراد ماهر و کارآفرینی است. بسیاری از استارتاپ‌ها از دنیای تکنولوژی و فناوری منشا می‌گیرند. این گروه‌ها ابتدا با یک تا چد نفر افراد اصلی شروع به کار می‌کنند و در ادامه تقسیم کار صورت می‌گیرد.

 

حتما بخوانید: استارتاپ چیست و چگونه می‌توان یک استارتاپ راه انداخت؟

 

جالب است بدانید که مفهوم اولیه استارتاپ به سال 1911 میلادی برمی‌گردد. اولین فعالیت‌های اینچنینی توسط شرکت‌های کوچک انجام شد. به تدریج، کسب‌وکارهای استارتاپی در سراسر دنیا مورد توجه مردم قرار گرفتند و روز به روز تعداد بیشتری از آن‌ها تشکیل شد. بسیاری از افراد متخصص معتقدند که بخش عمده پیشرفت‌های تکنولوژیکی و فناوری اطلاعات وابسته به فعالیت استارتاپ‌هاست؛ مثال بارز این مورد، شرکت‌هایی نظیر گوگل، مایکروسافت و شرکت‌هایی از این دست هستند.

 

در حال حاضر، مشاغل استارتاپی بسیار مورد توجه قشر جوان قرار گرفته است اما در بعضی موارد شاهد مشکلاتی در این زمینه هستیم. یکی از عمده مسائلی که می‌توان به آن اشاره کرد، استفاده اشتباه از عبارت استارتاپ برای مشاغل مختلف است. در هر حال، امیدواریم که آینده اقتصادی کشور در زیر سایه مشاغل استارتاپی روزهای خوب و پرنوری را تجربه کند.

 

ویژگی مهم ایده های استارتاپی

استارتاپ و مفهوم آن بسیار جذاب و جدید است. بسیاری از مردم تمایل دارند که به دنیای استارتاپی ملحق شوند و اغلب آن‌ها ایده‌های ویژه و نویی در سر دارند؛ اما چرا همه این ایده‌ها موفق نمی‌شوند که به عنوان استارتاپ در جامعه حضور یابند؟ یا اگر هم به عنوان استارتاپ متولد شدند، چرا به موفقیت طولانی مدت دست نیافتند؟ جالب است بدانید، بسیاری از استارتاپ‌ها در مدت کوتاهی پس از شروع فعالیتشان خاموش می‌شوند و از صحنه رقابت اقتصادی کنار می‌روند.

 

برای اینکه چینین اتفاقی برای شما و ایده‌تان رخ ندهد، باید بدانید که چه ایده‌ای ارزش سرمایه‌گذاری و صرف منابع باارزش مالی و زمانی را دارد و کدامیک ندارد. اگر در کلاس‌های کوهنوردی شرکت کرده باشید، قطعا می‌دانید که دانستن وسایلی که نباید ببرید بسیار مهم‌تر از وسایلی است که باید همراهتان باشد.

 

در مورد استارتاپ هم به همین شکل بوده و شناخت ایده‌هایی که ارزش چندانی ندارند بسیار مهم‌تر از تراوش ایده‌های ارزشمند است. به کمک معیارهایی که در ادامه برای انتخاب ایده های استارتاپی 2021 در اختیارتان می‌گذاریم، می‌توانید ایده‌های خود را غربال کنید.

  • بلند مدت بودن ایده‌های استارتاپی: این مورد بسیار مهم است که دید شما نسبت به استارتاپی که می‌خواهید راه بیاندازید، باید بلند مدت باشد و نه کوتاه مدت.
  • تمرکز اصلی خود را روی محصولات و خدمات جدید و نوین بگذارید.
  • تمرکز خود را در کنار بازارهای داخلی، روی بازارهای جهانی و برندسازی بین‌المللی حفظ کنید.
  • میزان تولید و مصرف باید در حد تعادل باشند؛ این مورد بسیار مهم است.
  • خلاقیت، توسعه و جذاب بودن ایده را از نظر دیگران بسنجید.

10 نکته مهم برای خلق یک ایده عالی استارت آپی

ایده ها برای شروع یک استارت آپ مهم هستند اما عملی کردن آن ها بسیار مهم ترند. حتی صاحبان بزرگ ترین استارت آپ های جهان هم با یک ایده اساسا ناقص هم شکست می خورند. با رعایت کردن نکات زیر می‌توانید شانس خود را برای موفقیت به طور قابل توجهی افزایش دهید.

1- عاشق ایده خود باشید

اگر هدف شما از ایده و شروع استارت آپ خود فقط به دست آوردن پول است همین الان با موفقیت خداحافظی کنید. پول میتواند برای شما محرک بزرگی باشد ولی در زمان های سخت به کارآفرینی شما هیچ کمکی نخواهد کرد.

آیا شما آن قدر شیفته این کار هستید به طوری که برای رسیدن به موفقیت در آن 10 سال به تنهایی کار کنید؟

پیدا کردن ایده

 2- سادگی

ایده های بزرگ یک شبه به وجود نیامده اند بلکه این ایده های ساده بودند که به مرور زمان رشد کردند و تبدیل به ایده های نابی شدند. تمام کسب و کارهای بزرگ امروز، فعالیت خود را با یک چیز ساده شروع کردند و به مرور زمان آن را گسترش دادند. به طور مثال با یک محصول برای یک مشتری یا یک راه حل برای یک مشکل.

3- شناسایی نیازمندی 

از شروع کار خود باید بدانید که کدام قشر از افراد به خدمات یا کالای شما شدیدا نیاز دارند. و شما هیچ کسی را بهتر از خودتان نمیشناسید در نتیجه اغلب کسب و کار های بزرگ با توجه به نیازهای شخصی شکل گرفته اند.

4- رفع اشکال

نقاط مثبت ایده شما به آسانی قابل مشاهده است پس کار شما در مرحله ایده پردازی این است که مشکلات و معایب ایده خود تا حد امکان رفع کنید. سعی کنید نقاط ضعف ایده خود را با آزمایش های مداوم از بین ببرید.

5- به آرامی گام برداشتن برای رسیدن به درآمد

باید به آرامی در مسیر رشد گام برداشت و چند کار انجام شود تا شما به اولین درآمد خود برسید. این کار باعث میشود تا مخاصبان درگیر خود را شناسایی کنید و آن ها را بهتر بشناسید.

6- یک جریان درآمد دارد

کسب و کار جدید شما شناس بیشتری برای موفقیت خواهد داشت اگر از یک محل درآمدش تامین گردد، پس درآمد های دیگر را رها کنید. اگر جریان درآمدی پیدا نکردید که استارت آپ شما را تامین کند نتیجه خوبی از کسب و کار خود نخواهید گرفت.

7- آگاهی از بازار هدف

اگر شما توانایی تصور یک شکل معنا دار از آینده بازار هدف خود را نداشته باشید یک فرد ماهر در دامنه بازار نیستید .پس  اگر از توانایی لازم برای درک بازار خود برخوردار نیستید به شما پیشنهاد میکنیم فردی ماهر در زمینه بازار را استخدام کنید و از آن کمک بگیرید.

آگاهی از بازار هدف

8- بازار کارآمد و بزرگ

بازاری که کوچک باشد به سختی قابل شناسایی است و ارزش زمان شما را هم ندارد. یک کسب و کار به سختی در یک بازار کوچک به موفقیت میرسد پس در یک قبرستان شروع به فعالیت نکنید.

9- راز پنهان

آیا ایده و کاری را که انجام میدهید متمایز از بقیه است یا آن را بهتر انجام میدهید؟ آیا شما رازی را میدانید که بقیه اطلاع ندارند؟

هیچ کار نکنید و تنها بدرخشید چرا که بهترین ایده ها متحول کننده هستند نه کوچک.

10- اشتراک گذاری

این که شما تمام کارهای خود را کنار بگذارید و تمام وقت خود را صرف عملی کردن ایده تان کنید در رسیدن به موفقیت از شانس کمی برخوردار هستید. بهتر است عکس العمل های افراد قابل دسترس و مختلف را نسبت به ایده خود دریافت کنید.

 

حتما بخوانید: ۱۰ مرحله راه اندازی یک استارتاپ موفق و پولساز!

 

و اما بهترین و جدیدترین ایده های استارتاپی 2021

نقطه آغاز شروع یک استارتاپ با ایده و پرورش آن شکل می گیرد. برای رسیدن به یک ایده باید به یک مشکل یا مسئله پاسخ داد که می‌تواند در حوزه های مختلفی باشد. در این بخش از مطلب، به معرفی تعدادی از ایده های جدید استارتاپی سال 2021 میلادی از نگاه رشدانا می‌پردازیم.

برای ورود به هر یک از این عرصه‌ها باید یک تیم متخصص و هدفمند داشته باشد. موفقیت در دنیای استارتاپ تا حد زیادی وابسته به هدفمند بودن گروه و یکپارچگی اهداف آن‌ها است؛ پس حتما به این موضوع دقت کنید:

  • ورود به دنیای تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی محبوب مانند اینستاگرام، توئیتر، ویکی‌پدیا و مواردی از این دست
  • فروش محصول در سایت‌های خارجی مانند آمازون
  • مدیریت تبلیغات آنلاین به ویژه تبلیغات کلیکی در سایت‌های پرطرفدار
  • توسعه سایت و سئو برای افزایش رتبه و نرخ تعامل سایت‌های مختلف

 

مدیریت رسانه های اجتماعی (Social Media Management)

رسانه های اجتماعی به طور گسترده ای توسط شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرند تا معاملات تجاریشان انجام شود. این یک پلتفرم قابل اعتماد برای بهترین ایده های کسب و کار راه اندازی شده است. اما شرکت ها وقت و دانش خود را برای مدیریت آنها ندارند.
با این حال آن‌ها متوجه این بازار هستند؛ شما می توانید ارزش بازار محلی ایجاد کنید و از آن‌ها پول نقد دریافت کنید. در واقع، همه شرکت‌ها مایل به صرف هزینه زیادی در مدیریت شبکه‌های اجتماعی خود هستند. اگر شما بتوانید بازار فروش آن‌ها در این رسانه‌ها را کمک کنید، سپس لیست مشتریان شما در طول زمان به سرعت افزایش می‌یابد.

مدیریت رسانه های اجتماعی

سیستم خدمات رفاهی برای تعطیلات (Vacation Rental System)

این یکی از ایده های جدید استارتاپی است که در صنعت گردشگری طرفدار دارد و روز به روز در حال افزایش است. یک مقصد گردشگری شلوغ را انتخاب کنید و خانه های صاحبان آنجا رو به گردشگران کرایه دهید و از هزینه اجاره 20 تا 40 درصد سهم شما می باشد.

 

تعمیرات گجت ها

این می تواند یکی از بهترین ایده های جدید استارتاپی باشد، زیرا تعدادی از دستگاه های مانند تبلت و گوشی های هوشمند در حال حاضر تقریبا در دست همه هست. مهم نیست که ما در مورد کجا صحبت میکنیم، همه از آنها استفاده می کنند. آنها به به این وسایل اعتماد دارند. آنها حتی از اینترنت استفاده می کنند، ارتباط برقرار می کنند و حتی یک تجارت الکترونیک را انجام می دهند. سپس، هنگامی که این دستگاه ها می شکند یا خراب می شود، این افراد به کسی نیاز دارند تا به آنها کمک کند تا آنها را حل کند. بنابراین، شما می توانید دستگاه های هوشمند را تعمیر کنید و آن را به یک کسب و کار پر رونق بدون توجه به جایی که شما در جهان هستید تبدیل بکنید.

 

دوره های آموزشی آنلاین

ایجاد محتوای آموزشی برای دوره های آنلاین و یادگیری آن یک چیز شگفت انگیز است. مردم همیشه به دنبال یادگیری و توسعه مهارت های خود با استفاده از اینترنت هستند و اگر شما این اطلاعات آموزشی را در دوره های آنلاین خود ارائه بدهید آنها استقبال خوبی خواهند کرد به این ترتیب، این می تواند یکی از ایده های استارتاپی بزرگ باشد و می توانید پول زیادی کسب کنید.

 

مدیریت تبلیغات آنلاین

تبلیغات کلیکی، فیس بوک، گوگل، یوتیوب و… پتانسیل بالایی برای بازار تبلیغات دارند.شما با یادگیری کار با آنها وتبلیغات برای دیگر کسب و کارها می توانید درآمد داشته باشید.

مدیریت تبلیغات آنلاین

توسعه سایت و سئو

با ورود بسیاری از فناوری های جدید در سال 2021، توسعه وب به طور کامل سناریو کسب و کار فعلی را تغییر داده است. شما می توانید مقدار قابل توجهی از پول بدون توجه به جایی که شما هستید بدست بیاورید. یا شما می توانید خدمات خود را به عنوان یک جستجوگر وب یا توسعه دهنده وب به فروش برسانید.

 

خدمات مربیگری آنلاین

تبدیل شدن به یک مربی و تدریس افراد آنلاین می تواند مفید ترین ایده کسب و کار استارتاپی جدید باشد. بنابراین، اگر شما متخصص در هر زمینه ای مانند تجارت، بهداشت و یا کامپیوتر هستید، چرا شما مربی نمی شوید؟ مهم نیست که شما در کجا زندگی می کنید، می توانید از طریق اسکایپ خدماتتان را ارائه دهید. سه مهارت از بهترین ها را بنویسید . تصمیم بگیرید که چگونه می توانید این مهارت ها را به یک سرویس آموزشی با هزینه بالا تبدیل کنید.

 

سخن پایانی

در این مطلب از رشدانا به ایده های جدید استارتاپی 2021 و مراحل خلق ایده عالی استارتاپی پرداختیم. همانطور که سقف هنر برای پذیرش هنرمند و افراد مشتاق و علاقمند هنر همیشه جا دارد و وسعت آن بسیار زیاد است، دنیای استارتاپ هم به همین شکل تعریف می‌شود؛ هیچ محدودیتی برای کسب درآمد و ورود به مجموعه استارتاپی‌ها وجود ندارد. تنها چیزی که باید در نظر داشته باشید، یک ایده خوب و خفن است و یک گروه همراه و هدفمند! موافق هستید؟ قسمت نظرات مختص شما طراحی شده همراهان عزیز. نظرات ارزشمندتان را با ما در میان بگذارید.

صفیه محمدزاده

دوره آموزشی پیشنهادی

دوره آموزش راه اندازی استارتاپ و کسب و کار نوپا

Startup Launch Specialist

استارتاپ خود را حرفه ای راه اندازی کنید

آموزش استارتاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin