موثرترین راه های افزایش فروش اینترنتی


/

امروزه با افزایش فروش اینترنتی محصولات و فروش آنلاین، افراد بسیار زیادی تصمیم دارند که با استفاده از این روش کسب ‌و کار خودشان را گسترش دهند. در ادامه مقاله قصد داریم که در رابطه…

امروزه با افزایش فروش اینترنتی محصولات و فروش آنلاین، افراد بسیار زیادی تصمیم دارند که با استفاده از این روش کسب ‌و کار خودشان را گسترش دهند. در ادامه مقاله قصد داریم که در رابطه با روش ‌های افزایش فروش اینترنتی برای شما صحبت کنیم. اگر شما نیز می خواهید که بیشتر در رابطه با این موضوع بدانید حتماً تا انتهای مقاله با رشدانا همراه بمانید.

چرا خرید و فروش اینترنتی؟

امروزه با توجه به هزینه ‌های سرسام ‌آور برای اجاره مغازه‌ ها و غیره… افراد بسیار زیادی سعی می‌کنند که با استفاده از دیجیتال مارکتینگ و در فضای وب محصولات خودشان را به فروش برسانند. این موضوع تاثیر بسیار زیادی در کم کردن هزینه ‌های آن ‌ها دارد و می‌تواند به آن ‌ها کمک کند که با کمترین سرمایه‌ ها درآمد مناسب را برای خودشان بسازند. بسیاری از سایت ‌ها نیز با استفاده از روش‌ های فروش اینترنتی توانسته اند که بسیار سرآمد و شاخص شوند و درآمد های میلیونی و میلیاردی را از این روش کسب نمایند. به ‌هر حال با توجه به مشغله های فکری و کاری، افراد معمولاً کمتر علاقه مند هستند که به‌ صورت حضوری برای خرید بروند و ترجیح می دهند که در خانه بنشینند و تنها با چند کلیک محصول مورد نظر خودشان را خریداری نمایند و آن را درب منزل خودشان تحویل بگیرند و هیچ ‌گونه هزینه‌ای در رابطه با رفت ‌و آمد ندهند و در وقت خود نیز صرفه‌جویی نمایند.

حال می خواهیم نکات مهمی که برای موفقیت در زمینه فروش اینترنتی لازم است بدانید به شما بگوییم. در ادامه مقاله بیشتر درباره این نکات صحبت خواهیم کرد.

چرا خرید و فروش اینترنتی

راه‌های افزایش فروش اینترنتی بیشتر

برای افزایش فروش اینترنتی، با مشتریان خودتان صادق باشید 

اولین قدم در افزایش فروش اینترنتی یا (Increase Online Sales) این می‌باشد که سعی کنید در این کار با مشتریان خودتان صادق باشید تا آن ها بتوانند به شما اعتماد نموده و از محصولاتتان خریداری کنند. توجه نمایید قبل از هر چیزی صادق بودن با مشتریان تاثیر بسیار زیادی در افزایش فروش آنلاین شما خواهد داشت و می تواند برای کسب ‌و کارتان بسیار مناسب باشد. به ‌هیچ‌ عنوان در رابطه با ویژگی‌ های محصولات خودتان اغراق نکنید و به صورت کامل، واضح و شفاف تمام مزایا و معایب محصولات خودتان را ذکر نمایید. در سایت خود یک بخش مربوط به نظرسنجی قرار دهید تا خریداران بتوانند با خواندن نظر دیگر افرادی که از آن کالا استفاده کرده اند با اعتماد بیشتری محصول شما را خریداری کنند.

 

حتما بخوانید: راهنمای جامع راه اندازی کسب و کار اینترنتی از صفر

 

از پیشنهادات لحظه‌ای استفاده کنید

یکی دیگر از نکات تأثیرگذار در افزایش فروش اینترنتی و آنلاین این است که شما از پیشنهادات لحظه ای استفاده کنید. این پیشنهادات نوعی هیجان و استرس را به مشتریان شما القا می‌کنند و این هیجان و استرس می‌تواند به نفع شما باشد. هنگامی‌ که شما تخفیفاتی را در مدت زمان محدودی برای کالاهای خودتان قرار می‌دهید افراد ترغیب می‌شوند که با سرعت بیشتری آن کالاها را خریداری نمایند و این موضوع می‌تواند در افزایش فروش شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. با این روش، خریداران شما فکر می کنند که باید به صورت اورژانسی برای خرید آن محصول اقدام نمایند. این موضوع می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در تصمیم نهایی آن ‌ها داشته باشد و آن‌ ها را برای خرید محصولات شما ترغیب نمایند.

 

نحوه پرداخت هزینه ‌ها را آسان‌تر نمایید

نکته مهم بعدی در آسان تر شدن نحوه پرداخت هزینه ها نهفته است. بنابراین سعی کنید تا آن‌جا که می شود روش پرداخت را آسان‌تر نمایید تا افراد بتوانند به‌ راحتی و بدون هیچ مشکلی محصولات شما را خریداری کنند. توجه نمایید شما همچنین می‌توانید با گسترده‌تر کردن روش های پرداخت نیز باعث افزایش فروش اینترنتی شوید. درست است که امروز افراد بسیار زیادی با استفاده از کارت‌های بانکی به خرید خودشان می‌پردازند اما بسیاری از افراد دیگر نیز هنوز تمایل دارند که به صورت نقدی وجه را پرداخت نمایند که شما می توانید با گسترده‌تر کردن روش های پرداخت از جمله اضافه کردن روش پرداخت درب منزل به خدمات سایت خود نیز باعث افزایش فروش اینترنتی شوید. به هر حال این روش ‌ها تماماً تاثیر بسیار زیادی در بهتر کردن شرایط فروش شما دارد و می‌توانند فروش شما را تا حد بسیار زیادی افزایش دهند.

نحوه پرداخت هزینه ها را آسان تر نمایید

به ‌روز باشید و با مشتریان خود ارتباط داشته باشید

نکته مهم تاثیرگذار دیگر در افزایش فروش اینترنتی این است که به صورت بیست و چهار ساعته با مشتریان خود در ارتباط باشید و حضور خودتان را با گذاشتن پست‌ ها، و مطالب گوناگون به آن‌ ها اعلام کنید، تا این گونه افراد بتوانند به شما اعتماد کنند و تصمیم بگیرند که از سایت شما خریداری کنند. به ‌طور کلی این موضوع که همواره با مشتریانتان در ارتباط هستید و به نظرات و پیشنهادات و انتقادات آن‌ ها توجه می‌کنید باعث ایجاد اعتمادسازی در میان شما و آن ها می‌شود و می‌تواند میزان فروش شما را بسیار بالاتر ببرد.

از افزونه‌های تبلیغاتی برای دریافت کلیک‌های بیشتر استفاده کنید

تبلیغات کلیکی جزو مهم‌ترین و موثرترین راه‌های تبلیغات محسوب می‌شوند. موتور جستجوی گوگل که به عنوان بزرگ‌ترین مرجع تبلیغات کلیکی، جایگاه مناسبی برای بازاریابی محسوب می‌شود، سیستمی به نام Google Ads را فراهم کرده است. سیستمی مشابه ادوردز توسط موتور جستجو Bing نیز ارائه می‌شود. این روش تاثیر زیادی در کسب بازدید بیشتر و دستیابی به رتبه بهتر برای هر وب‌سایت دارد.

 

حتما بخوانید: گوگل ادز Google Ads چیست و چگونه کار می کند؟

 

نکته‌ای که وبمسترها معمولا کمتر به آن توجه می‌کنند این است که آن‌ها می‌توانند از افزونه‌های تبلیغاتی یا همان Ad Extentions نیز برای هدفمندتر کردن تبلیغات خود استفاده کنند. این افزونه‌ها باعث می‌شوند تا بتوانید فضای بیشتری از لیست نتایج موتورهای جستجو را به تبلیغاتتان اختصاص دهید و در نهایت نرخ کلیک بیشتری از آن شما خواهد شد. شما می‌توانید در کنار تبلیغات کلیکی خود از این افزونه‌ها استفاده کنید. خوب است بدانید که استفاده از پکیج افزونه‌ها مشمول هزینه جداگانه نمی‌شود و با کمک این سیستم می‌توانید لینک‌های بیشتری را به کاربر نمایش دهید.

رضایت کاربران و اعتماد مشتریانتان را در معرض نمایش بگذارید

این روزها که فروش آنلاین رونق خاصی پیدا کرده است، یکی از عواملی که بر روی افزایش فروش آنلاین کسب و کارهای اینترنتی تاثیر دارد، نمایش فیدبک‌ها و بازخوردهای مشتریان قدیمی شما است. امروزه می‌توان در کوتاه‌ترین زمان ممکن با صدها و هزاران کاربر از طریق شبکه‌های اجتماعی ارتباط برقرار کرد. خوشبختانه این قابلیت باعث می‌شود تا مشتری‌های راضی از خرید، به یکی از قدرتمندترین ابزارهای شما برای افزایش محبوبیت و رتبه برند و تجارت شما در سطح جهان بدل شوند.

کارشناسان حوزه بازاریابی بر این باورند که کاربران خشنود از برند، لژیون‌هایی هستند که می‌توانند کسب و کار شما را رونق دهند. بنابراین با انتشار پیام رضایت‌آمیز آن‌ها می‌توانید به این اطمینان برسید که بهترین استفاده را از این دسته از مشتریانتان برده‌اید. بهترین راهکار برای استفاده از این موضوع این است که رضایتمندی‌ مشتریان راضی را در قالب نقد و بررسی یا توصیف اجمالی از تجارت و محصولاتتان منتشر کنید و در معرض دید سایر کاربران قرار دهید. بدین منظور می‌توانید بخشی را در سایت یا وبلاگ خود به نمایش رضایت‌ها اختصاص دهید و کامنت‌های رضایت‌آمیز را به اشتراک بگذارید. اگر بتوانید در نظرات این دسته از کاربران از چاشنی تقدیر و تمجید نیز بهره‌مند شوید، تاثیرپذیری این گفته‌ها بیشتر خواهد شد.

رضایت مشتری

تضمین بازگشت وجه بی‌قید و شرط را در فروش خود بگنجانید

شاید این موضوع کمی عجیب به نظر برسد، اما خوب است بدانید که در اکثر اوقات، تنها دلیل خرید نکردن مخاطبین از شما، عدم وجود ضمانت برای خرید است. هنوز هم اکثر کاربران اینترنتی معتقدند که خرید آنلاین نوعی ریسک است. در این شرایط، آن‌ها به دلیل عدم ضمانت معتبر از جانب برند موردنظرشان، از خرید منصرف می‌شوند. بدون شک اولین دلیل این بی‌اعتمادی و قبول نکردن ریسک خرید، مسئله مالی و خطر از دست رفتن پول می‌باشد.

البته همه کاربران هم حق دارند که در مورد این مسئله نگران باشند؛ چراکه آن‌ها هیچ ‎گونه اطلاعی در مورد محصولی که قرار است خریداری کنند، نداشته و همواره این تصور را دارند که اگر محصولی را بخرند و مشکل داشته باشد، آن‎گاه تکلیف چیست؟! یا اینکه اگر کیفیت محصول با آن چیزی که در توضیحات گفته شده، متفاوت باشد و یا اگر محصول اشتباه فرستاده شود، باید چه کاری انجام دهند؟ این‌ها سوالاتی هستند که باعث می‌شوند هر کاربر با احتیاط بیشتری به سراغ خرید آنلاین برود. بنابراین برای اینکه بتوانید به عنوان صاحب یک کسب و کار با چنین مسائلی مقابله کنید و به مخاطبین خود اطمینان خاطر دهید، لازم است تا سیستم پشتیبانی و بازگشت پول حرفه‌ای در اختیار مشتریانتان قرار دهید.

این مسئله به قدری مهم است که می‌توان این‌طور گفت که به نوعی سرنوشت تجارت شما به آن گره خورده است و حتی خریدهای کوچک هم شامل این پارامتر می‌شوند. شما می‌توانید با ارائه محصول باکیفیت و پشتیبانی قوی و نیز ارائه خدمات بازگشت پول، نه تنها فروش بیشتری داشته باشید، بلکه اعتماد مشتریانتان را نیز به دست آورید.

طیف گستردگی محصولات مشابه را کمتر کنید

یکی از راه‌های افزایش فروش، ارائه بیشتر محصولات در زمینه‌های گوناگون است. اما این موضوع در همه شرایط یکسان نیست. در واقع در بسیاری از موارد، ارائه محصولات بیشتر، ممکن است نتایج برعکس به دنبال داشته باشد. با توجه به این موضوع، اگر شما از یک محصول، انواع و اقسام مدل‌های متفاوت آن را داشته باشید، این موضوع می‌تواند به راحتی سبب دو دل شدن خریدار و ناتوانی وی در انتخاب یک مورد مناسب شود. بنابراین همواره باید تلاش کنید که تا حد امکان پیشنهادات خود را برای کاربرانتان به حداقل برسانید و آن‌ها را سردرگم نکنید. اگر طیف وسیعی از محصولات را عرضه کنید، مجبور می‌شوید آن‌ها را در دسته‌بندی‌های جزئی‌تر تقسیم کنید. زیاد بودن محصولات در یک زمینه خاص، نه تنها فروشگاه اینترنتی شما را پیچیده می‌کند، بلکه یافتن یک محصول مورد پسند برای کاربر نیز دشوارتر خواهد شد.

برای محصولات خود تصاویر باکیفیت تهیه کنید

بدون شک ظاهر یک محصول، پیوند تنگاتنگی با درک ما از کیفیت آن دارد. نمایش یک تصویر ایده‌آل از محصولات، نه تنها سبب شفاف‌سازی و تصمیم‌گیری بهتر و امکان مقایسه می‌شود، بلکه به صورت ناخودآگاه مخاطب را جذب خود می‌کند. به همین دلیل لازم است که در کسب و کار خود به صورت جدی بر روی آن سرمایه‌گذاری کنید. تمامی سایت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین، یک اتاق ویژه عکاسی دارند که در آنجا از محصولات خود از زوایای گوناگون و حرفه‌ای عکس‌برداری می‌کنند. حتی اگر تصاویر محصول موردنظر شما در سطح اینترنت قابل دسترسی است، باز هم توصیه می‌کنیم عکس‌های منحصر به فرد برند خودتان را بگیرید. این کار از جمله راه‌های تاثیرگذار در کسب اعتماد است.

شما می‌توانید برای داشتن عکس‌های حرفه‌ای‌تر از محصولاتتان، از متخصصین مربوط به این حوزه کمک بگیرید. چرا که مسائل مختلفی در این عرصه وجود دارند که اثر مستقیم بر روی نتیجه کار می‌گذارند. تجربه ثابت کرده که تقریبا تمامی کاربران اینترنت تمایل دارند قبل از خرید محصول، تصویر واقعی آن را زوایای گوناگون مشاهده کنند. اگر موفق به برآورده کردن این نیاز آنان شوید، با افزایش فروش قابل توجهی روبرو خواهید شد. علاوه بر موارد ذکر شده، برای افزایش فروش خود در کسب و کارهای آنلاین می‌توانید از روش‌های زیر نیز استفاده کنید:

  • صفحات فرود اضافی خود را حذف کنید.
  • از ابزار تبلیغات مانند Gmail کمک بگیرید.
  • از تبلیغات PPC استفاده کنید.
  • به بازخوردهای مشتریان توجه داشته باشید.

قیمت‌گذاری استاندارد داشته باشید.

از روش‌های قیمت‌گذاری مؤثر برای محصولات فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنید

افزایش بی‌سابقه رقابت در میان کسب‌وکارها باعث شده است که قیمت‌گذاری محصولات و خدمات نیز متأثر از وضعیت موجود باشند. ازاین‌رو، توجه به فاکتور قیمت تا اندازه زیادی می‌تواند به افزایش فروش منجر شود. در ادامه ۲ روش ساده و کاربردی را برای افزایش فروش اینترنتی معرفی می‌کنیم:

 

قیمت‌گذاری به روش مجموعه‌ای (pricing Bundle)

در واقع این روش خیلی پیچیده و دشوار نیست؛ چرا که محصولات مشابه را در یک دسته قرار داده و قیمت کلی این محصولات، کمتر از قیمت تکی هر کالا خواهد بود. این شیوه برای به فروش رساندن محصولات قدیمی‌تر، بسیار کاربردی است. کافی است محصولاتی که خریدار کمتری دارند را در میان چند محصول پرطرف‌دار قرار دهید و قیمت این مجموعه را به صورتی ارائه دهید که از قیمت تک‌تک آن‌ها کمتر باشد.

 

قیمت‌گذاری دلپذیر (Decoy Pricing)

تصور کنید وارد یک هتل، رستوران یا آژانس هواپیمایی شده‌اید. برای خرید یک تور مسافرتی، غذا یا رزرو یک اتاق، منویی از قیمت‌های هر یک از این محصولات در مقابلتان قرار می‌گیرد. در اکثر موارد، مشتریان از محصولات گران و خیلی ارزان به‌سرعت عبور می‌کنند و بهترین گزینه از نظر آنان، همان کالا یا خدماتی است که قیمت متوسطی دارند.

از این تکنیک در فروش آنلاین نیز به‌راحتی می‌توانید استفاده کنید. به این صورت که محصولات دارای تشابه مانند شال مجلسی، شال نخی و شال پشمی را در بازه قیمتی ارزان، متوسط و گران قرار دهید. در مرحله بعد، اگر در فصل پاییز قرار دارید برای محصول هدف مثل شال پشمی، قیمت متوسط را در نظر بگیرید. با استفاده از همین تکنیک ساده، فروش کالای هدفتان چندین برابر افزایش می‌یابد.

 

در مقابل مشتریان دست‌ودل‌باز باشید

آیا تابه‌حال تجربه دریافت یک محصول رایگان را داشته‌اید؟ این تجربه برای هر شخص از آن دست تجربه‌های لذت‌بخش و ماندگاری است که با خوشحالی برای دیگران هم بازگو می‌کند. ازاین‌رو، ارائه یک کالای رایگان به مشتری، نه‌تنها او را نسبت به شما وفادار می‌کند؛ بلکه مشتریان دیگری را نیز به سمتتان خواهد کشاند.

 

حمع بندی پایانی

در این مقاله پیرامون موضوع افزایش فروش اینترنتی و آنلاین صحبت کردیم. همان طور که می دانید یکی از دغدغه های این روزهای بسیاری از تولیدکنندگان خدمات و کالاها، پیدا کردن راهکارها و استفاده از روش هایی است که با به کارگیری آن ها بتوانند فروش محصولات و خدماتشان را افزایش دهند. خوشبختانه، روش‌های بسیار متنوعی برای فروش بیشتر در اینترنت وجود دارد که بسیاری از آنها را می توان به سرعت اجرا نمود و ما نیز در این مقاله به چند نکته ساده اشاره کردیم که عمل کردن به آن ها می تواند راهگشا باشد.

 

پیشنهاد ویژه: دوره آموزشی راه اندازی کسب و کار اینترنتی از 0 تا 100

 

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. به نظر شما چه روش ها و استراتژی های دیگری برای بالا بردن فروش آنلاین وجود دارند که صاحبان کسب و کارها می توانند از آن ها بهره ببرند؟ نظرات ارزشمندتان را با ما به اشتراک بگذارید.

مدیر سایت

دوره آموزشی پیشنهادی

دوره آموزش راه اندازی کسب و کار اینترنتی موفق

Online Business Starter Guide

کسب درآمد اینترنتی و دیجیتالی با رویکرد بازار ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin