معرفی جذاب ترین ایده ها برای اینفلوئنسر شدن محبوب


احتمالا شما هم در دوست و آشنایان خود کسانی را می‌شناسید که در زمینه اینفلوئنسرینگ فعالیت می‌کنند و یا حداقل به یک اینفلوئنسر در فضای مجازی علاقه مند هستند. اگر برای شما هم این سوال…

احتمالا شما هم در دوست و آشنایان خود کسانی را می‌شناسید که در زمینه اینفلوئنسرینگ فعالیت می‌کنند و یا حداقل به یک اینفلوئنسر در فضای مجازی علاقه مند هستند. اگر برای شما هم این سوال پیش آمده است که اینفلوئنسر کیست و در چه زمینه‌هایی فعالیت می‌کند، با رشدانا همراه باشید. در این مقاله چند ایده برای اینفلوئنسر شدن به شما معرفی خواهیم کرد و خواهیم گفت که چطور می‌توانید به یک اینفلوئنسر موفق تبدیل شوید.

 

اینفلوئنسر کیست؟

در واقع اینفلوئنسرها یا Influencers افرادی محبوب و شناخته شده در شبکه‌های مجازی هستند که افراد زیادی را به خود جذب کرده و معمولا دنبال‌کنندگان زیادی دارند. شرکت‌ها و برندهایی که قصد تبلیغات در شبکه‌های مجازی را دارند، به سراغ این افراد رفته و با پرداخت تعرفه‌ای مشخص، سفارش تبلیغ محصول یا خدمات خود را می‌دهند.

اینفلوئنسرها یا همان افراد تاثیرگذار در شبکه‌های مجازی، معمولا در زمینه‌هایی مانند صنعت، وبلاگ نویسی، سبک زندگی و… فعالیت می‌کنند. تقریبا هرکس به هر فعالیتی که علاقه مند باشد، می‌تواند در آن زمینه، صفحه مجازی خود را راه‌اندازی کند و با انتشار محتوای ارزشمند و جذب مخاطب، تبدیل به یک اینفلوئنسر شود. البته لازم به ذکر است که با وجود ایده های فراوان برای اینفلوئنسر شدن، ورود به این عرصه به این سادگی‌ها هم نیست و نیازمند کسب تجربه و آموزش است.

اینفلوئنسر کیست

 

چگونه اینفلوئنسر شویم؟

با توجه به درآمد خوب و شغل بی‌دردسری که اینفلوئنسرهای معروف دارند، ممکن است هرکدام از ما وسوسه شویم تا به این عرصه وارد شویم. برخلاف تصور عموم، ورود به این کار به سادگی گرفتن چند عکس و ویدئو و قرار دادن آن‌ها در شبکه اجتماعی نیست. ورود به عرصه اینفلوئنسرینگ، نیازمند دانستن استراتژی‌ها و جمع آوری اطلاعات کافی در این زمینه است. در ادامه چند مورد از مهم‌ترین موضوعاتی که برای شروع، به دانستن آن‌ها نیازدارید را بیان کرده‌ایم.

 

حوزه فعالیت خود را مشخص کنید

از همان ابتدای کار، تصمیم بگیرید که در چه زمینه‌ای قصد فعالیت دارید. از پرداختن به چند موضوع متفاوت پرهیز کنید؛ زیرا این کار مخاطب شما را سردرگم و ناراضی خواهد کرد. علاوه بر این، باید خلاق باشید. برای دیده شدن در موضوع مورد نظر باید از کاور، کپشن و تیترهای جذابی استفاده کنید.

 

حتما بخوانید: 7 ایده جدید و پولساز برای کسب درآمد از اینستاگرام

 

متفاوت باشید

پس از اینکه تصمیم گرفتید که چه محتوایی را برای مخاطبتان تولید کنید، دنبال کسب ایده‌های خلاقانه برای متفاوت بودن باشید. کارهای تکراری و یا تقلید از سایر اینفلوئنسرها را کنار بگذارید. تقلید و تکرار کار دیگران، چهره‌ای غیرحرفه‌ای از شما به نمایش می‌گذارد. ممکن است تقلید کردن در ابتدا خوب به نظر برسد اما بعد از مدتی دیگر جذابیتی برای مخاطبتان نخواهید داشت. پس جسارت به خرج دهید و متفاوت عمل کنید.

 

برنامه ریزی داشته باشید

حال نوبت آن رسیده است که برای شروع کار خود برنامه ریزی کنید. تقویم محتوا و زمان انتشار محتوای خود را مشخص کرده و با برنامه پیش روید. به طور دقیق مشخص کنید که در هفته چند پست گذاشته می‌شود و یا موضوعات پست‌های شما قرار است چه چیزهایی باشد. این کار به شما کمک می‌کند در ابتدای کار، قدرتمند شروع کنید و مخاطبانتان بتوانند سریع تر شما را پیدا کنند. اگر نمی دانید این کار را باید چگونه انجام دهید از یک ادمین اینستاگرام کمک بخواهید.

 

پیشنهاد ویژه: آموزش ادمین شدن در اینستاگرام

چند ایده برای اینفلوئنسر شدن

در این بخش از مقاله قصد داریم تا چند ایده برای اینفلوئنسر شدن را به شما معرفی کنیم تا حوزه‌های مختلف این کار را بشناسید و برای شروع، بهترین تصمیم را بگیرید.

 

ماجراجو شوید

گردشگران و عکاسان از جمله اینفلوئنسرهایی هستند که به وسیله ماجراجویی و ثبت لحظه‌های هیجان انگیز، توجه مخاطب را به خود جلب می‌کنند. دنبال کنندگان این افراد، به دنبال چیزی فراتر از عکس‌های تعطیلات پایان هفته هستند. آن‌ها با دنبال کردن این اینفلوئنسرها به دنبال مکان‌های دیدنی و مطالب جذاب می‌باشند. اگر شما نیز به این نوع فعالیت‌ها علاقه مند هستید، می‌توانید از امروز کار خود را شروع کنید.

ماجراجو شوید

مربی شوید

در شبکه‌های مجازی به وفور مشاهده کرده‌ایم که انواع آموزش‌ها در زمینه‌های مختلف نظیر: زبان انگلیسی، آرایشگری، آشپزی، تعمیرات خودرو و… به صورت رایگان در دسترس قرار گرفته‌اند. تولید پست‌های آموزشی و انتشار آن در شبکه‌های مجازی، یکی از رایج‌ترین راه‌ها برای تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر است. شما هم می‌توانید با استفاده از آموزش مهارت‌های خود در هر زمینه‌ای، این حرفه را پیش بگیرید.

 

تولید محتوای سرگرمی

بسیاری از افراد با هدف گذراندن اوقات فراغت و سرگرمی، به شبکه‌های اجتماعی وارد می‌شوند. اگر شما هنر و خلاقیت لازم را در سرگرم کردن اطرافیانتان دارید، این ایده برای تبدیل شما به یک اینفلوئنسر موفق، بسیار کارآمد خواهد بود. در این زمینه می‌توانید محتواهایی مانند کلیپ طنز، تصاویر گرافیکی جذاب، دابسمش و هر محتوای خلاقانه دیگری تولید کنید و از کار خود لذت ببرید.

تولید محتوای سرگرمی

معرفی کننده و مشاورباشید

اگر علاقه زیادی به رستوران و خوراکی‌ها دارید، می‌توانید با عنوان تیستر شروع به فعالیت کنید. افراد زیادی مانند (مستر تیستر) هستند که به رستوران‌ها و کافی شاپ‌های مختلف می‌روند و با امتحان غذاهای آن رستوران، معایب و مزایا را به مخاطبان خود معرفی می‌کنند. با این روش بسیاری از افراد برای انتخاب بهترین‌ رستوران ها، صفحه شما را دنبال می‌کنند تا اطلاعات مربوط به آن ها را در اختیار داشته باشند. البته این کار مخصوص رستوران‌ها نیست و شما با امتحان خدمات و محصولات سایر مشاغل و معرفی آن‌ها، می‌توانید مخاطبین زیادی را به خود جلب کنید.

در شبکه‌های اجتماعی، امکان فعالیت به عنوان مشاور در زمینه‌های مختلف نیز وجود دارد. به عنوان مثال می‌توانید در زمینه برگزاری مراسم ازدواج، با عروس و داماد همراهی کرده و بهترین مکان‌ها برای ارائه خدمات با تخفیفات ویژه را به آن‌ها معرفی کنید.

 

حتما بخوانید: اینفلوئنسر مارکتینگ روشی نوین در بازاریابی دیجیتال

 

در پایان

اینفلوئنسرها افراد تاثیرگذاری هستند که با کسب اعتبار در شبکه های مجازی، به تبلیغ محصولات و خدمات مختلفی می‌پردازند و یا به طور کلی، سبک زندگی خاصی را ترویج می کنند. در این مقاله سعی کردیم به صورت کلی به شما بگوییم که چگونه می‌توانید اینفلوئنسر شوید و چند ایده برای اینفلوئنسر شدن را نیز معرفی کردیم. اینفلوئنسر محبوب شما چه ویژگی هایی دارد؟ چه چیزی باعث شده او به اینفلوئنسر مورد علاقه شما تبدیل شود؟ به نظر شما تاثیرگذاری بهتر است یا محبوبیت؟ نظرات عالی خود در این زمینه را با ما مطرح کنید.

فرزانه فانی

فارغ التحصیل کارشناسی معماری و مشغول فعالیت طراحی گرافیک و افزایش سطح مهارت خود در این زمینه هستم. رشدآموز دوره پانزدهم رشدانا بودم و به نوشتن و تولید محتوا علاقه مندم و مدتی است به عنوان کارشناس محتوا در رشدانا فعالیت می‌کنم. من به عنوان عضو کوچکی از خانواده نویسندگان محتوا، تمام تلاشمو می‌کنم تا محتوا های ارزشمندی تولید کنم.

دوره آموزشی پیشنهادی

آموزش اینستاگرام مارکتینگ و کسب درآمد از اینستاگرام

Earn money with Instagram

اینستاگرام، ابزار درآمدزایی رایگان

آموزش کسب و کار اینستاگرامی و بازاریابی در اینستاگرام | رشدانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin