سئو محلی چیست؟ روش های بهبود سئو محلی Local Seo


یکی از مفاهیم جدید در بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو مانند گوگل، سئو محلی است. موتور جسجوی گوگل با بررسی مکان جغرافیایی کاربران مختلف و همچنین سوابق جستجوی آن‌ها، نتایج مشخصی ارائه می‌کند؛ یک…

یکی از مفاهیم جدید در بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو مانند گوگل، سئو محلی است. موتور جسجوی گوگل با بررسی مکان جغرافیایی کاربران مختلف و همچنین سوابق جستجوی آن‌ها، نتایج مشخصی ارائه می‌کند؛ یک نکته مهم در این رابطه وجود دارد و آن هم این است که مکان جغرافیایی کاربر از طرف IP آن به راحتی مشخص می‌شود اما در مورد سایت این طور نیست. برای شناسایی مکان جغرافیایی سایت توسط گوگل باید اقداماتی انجام شود که به آن سئو محلی می‌گویند. اگر می‌خواهید درباره Local Seo بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با رشدانا همراه باشید.

سئو محلی چیست؟

سئو محلی یا Local SEO به فرآیندی گفته می‌شود که شما برای بهبود جایگاه وب‌سایت خود در نتایج محلی گوگل انجام می‌دهید. نتایج محلی گوگل، بنا بر مکان جغرافیایی کاربر تعیین شده و به محل کاربر بستگی دارد. بر اساس گزارشی که توسط خود گوگل منتشر شده در سال 2014 بیش از یک سوم ورودی‌های سایت‌ها براساس جستجوی محلی بوده است. استفاده از نام مکان جغرافیایی در کلمه کلیدی این رقم را تا 50 درصد افزایش می‌دهد.

شاید این توضیحات کمی سخت و غیرقابل تصور به نظر برسند. به این مثال توجه کنید؛ مثلا شما اهل شهر مشهد هستید و به دنبال یک رستوران خوب می‌گردید. احتمالا این عبارت را در گوگل جستجو می‌کنید« بهترین رستوران در مشهد». نتایج به دست آمده در صفحات SERPs براساس مکان جغرافیایی شما به عنوان کاربر تنظیم می‌شوند. این نتایج به نوعی از قاعده سئو محلی پیروی می‌کنند. در بخش بعدی، به بررسی 10 دلیل اهمیت Local SEO می‌پردازیم.

سئو محلی چیست

10 دلیل اهمیت سئو محلی

Local SEO باعث افزایش نرخ مشتریان و جذب مخاطبان جدید به کسب‌وکارهای مختلف می‌شود. در همین راستا، از شما دعوت می‌کنیم به موارد زیر توجه کنید:

  • 64 درصد مشتریان محلی در گوگل به دنبال پیدا کردن کسب‌وکارهای جدید هستند.
  • رشد 58 درصدی تعداد جستجوهای کاربران به شکل محلی در طی چند سال اخیر
  • هدفمند و سریع بودن Local SEO
  • تبدیل تعداد زیادی از کاربران به مشتریان بالقوه و واقعی در طی روند جستجو محلی
  • افزایش تعداد گوشی‌های هوشمند و استفاده از اینترنت برای جستجو که روی جستجو محلی تاثیر به سزایی دارد.
  • بازگشت سرمایه در سئو محلی در قیاس با سایر روش‌های تبلیغاتی بومی و محلی که ارزان‌تر و سریع‌تر است.
  • 10 درصد از کسب‌وکارها محل خود را در بخش Google Place ثبت کرده‌اند که رقابت را تا حد چشمگیری کاهش می‌دهد.
  • استفاده از فرصت‌های رایگان کسب‌وکار محلی
  • کاهش شدید 40 تا 80 درصدی خوانندگان روزنامه و افزایش تعداد کاربران اینترنت: این مسئله روی آگهی‌ها و جستجوهای محلی در دنیای مجازی، تاثیر زیادی دارد.
  • اعتماد 70 درصد از مشتریان به کسب‌وکارهای محلی

 

پیشنهاد ویژه: آموزش سئو و بهینه سازی وبسایت

 

اصول استفاده از سئو محلی

تا این بخش از مقاله به بررسی تعریف و دلایل اهمیت Local SEO پرداختیم. در این قسمت، راهکارهایی را برای استفاده از Local SEO بیان می‌کنیم و نحوه بهره‌مندی از مزایای آن را با شما به اشتراک می‌گذاریم. از جمله مهم‌ترین مواردی که باید درباره این نوع سئو رعایت کنید، عبارت‌های موجود در صفحه وب مانند NAP (نام، آدرس و شماره تلفن)، متا تگ‌های بهینه شده و همچنین، مالکیت دامنه است. از دیگر راهکارها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تایید لیست کسب‌وکار من در گوگل: برای این کار لازم است به کسب‌وکار من در گوگل رفته و اطلاعات خود را وارد کنید تا مشتریان بیشتری با شما آشنا شوند.
  • بررسی اطلاعات تماس در تمام صفحات وب‌سایت: تعداد شعبه‌ها، آدرس، تلفن، ایمیل و آدرس سایت باید در تمام صفحات درست و یکسان باشند.
  • قرار دادن نقشه گوگل در سایت: در قسمت فوتر سایت یا ارتباط با ما نقشه گوگل را وارد کنید.
  • استفاده از تگ‌های گوگل برای نشان دادن موقعیت کسب‌وکار: این تگ‌ها به گوگل کمک می‌کنند تا بهتر مکان‌یابی کرده و آدرس دقیق شما را بیابد.
  • درخواست اسنیپت‌های باارزش و هماهنگ با کسب‌وکار: زیاد بودن اسنیپت به ایجاد درک درست گوگل از ماهیت کسب‌وکار شما کمک می‌کند.
  • بهینه‌سازی متا تگ و محتوا برای افزایش سئو
  • طراحی صفحات جدا برای هر شعبه

اصول استفاده از سئو محلی

جمع‌بندی

در این مقاله، درباره سئو محلی صحبت کردیم. امروزه، به همان اندازه که کاربران دنیای مجازی بیشتر می‌شوند، روش‌های شناسایی وب‌سایت و خدمات آنلاین گسترش می‌یابند. این مسئله، از یک جهت شاید کمی سخت به نظر برسد اما مزایای زیادی به همراه دارد؛ شاید اولین مزیت آن کاهش رقبای ناآگاه و بیشتر شدن سهم کسب‌وکارهای آگاه و هوشمند از بازار خدمات و محصول است. با به‌روزرسانی اطلاعات خود در زمینه تکنولوژی و گوگل، می توانید وب‌سایت خود را در صدر نگه دارید.

استفاده از این روش سئو به بیشتر دیده شدن کسب و کارهای کوچک، کمک ویژه ای می کند. آیا شما راهی را می شناسید که از طریق آن با کمک گرفتن از کاربران به Local SEO سایت بپردازیم؟ نظرات خوبتان را با ما به اشتراک بگذارید.

صفیه محمدزاده

دوره آموزشی پیشنهادی

دوره جامع آموزش سئو SEO و بهینه سازی سایت

SEO Specialist Course

سایت خود یا مشتریانتان را هدفمند به صدر گوگل برسانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin