بهترین کتاب های آموزش بازاریابی محتوا + دانلود رایگان


/

یکی از قوی‌ترین ابزارهای بازاریابی اینترنتی در عصر حاضر، محتوا است. به منظور ارتقا مهارت در حوزه بازاریابی محتوا، می‌توانید از کتاب‌های آموزشی مربوطه استفاده کرده و تا حدودی با استانداردهای لازم آشنا شوید. علاوه…

یکی از قوی‌ترین ابزارهای بازاریابی اینترنتی در عصر حاضر، محتوا است. به منظور ارتقا مهارت در حوزه بازاریابی محتوا، می‌توانید از کتاب‌های آموزشی مربوطه استفاده کرده و تا حدودی با استانداردهای لازم آشنا شوید. علاوه بر این، استفاده از تجارب افراد موفق در حوزه بازاریابی محتوا و مطالعه مداوم آثار آن‌ها، سبب می‌شود تا مهارت‌های جذب مشتری را فرا بگیرید. از نظر بسیاری از افراد، شرکت در دوره‌ها و سمینارهای آموزشی، پرهزینه و زمان‌بر است. به همین دلیل در این مقاله، قصد داریم کتاب‌های آموزشی را معرفی کنیم. پس اگر تمایل دارید در زمینه کانتنت مارکتینگ فعالیت خود را آغاز کنید، توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

کتاب بازاریابی محتوا

 

یک کتاب آموزش بازاریابی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

بدون شک شما با کتاب‌های زیادی در زمینه بازاریابی محتوا آشنا هستید. اما موضوعی که وجود دارد، این است که تمام این کتاب‌ها آن چیزی که برای ورود به بازار کار نیاز دارید را در اختیارتان نمی‌گذارند! به بیانی بهتر، اطلاعات برخی از آن‌ها به درد مخاطب نمی‌خورد و صرفا بازی با کلمات است! به منظور شناخت بهتر یک کتاب خوب، ویژگی‌های زیر را در نظر داشته باشید:

  • نیاز مخاطب را بشناسد و اطلاعات کاملی در اختیار او قرار دهد.
  • از اشتباهات رایج در محتوانویسی جلوگیری کند و تمامی نکات لازم ذکر گردد.
  • اهداف و چشم‌اندازهای شما را ترسیم کرده و سرنخ حرکت در مسیر را نشان دهد.
  • معرفی مهم‌ترین نیاز، خواسته و هدف مشتری
  • آموزش تولید محتوا اصول نگارش درست و سئو

 

معرفی و دانلود رایگان چند کتاب آموزش بازاریابی محتوا

در این قسمت می‌خواهیم چند مورد از کتاب‌هایی که هر نویسنده محتوا باید حداقل یک‌بار آن‌ها را مطالعه کند، معرفی نماییم. این کتاب‌های فوق‌العاده و کامل، به شما کمک می‌کنند تا مسیر پیش روی خود را به خوبی بشناسید و تمام آنچه که برای محتوانویسی نیاز دارید را فرا بگیرید.

کتاب آموزش بازاریابی محتوامحور (Content is the king)

این کتاب در 95 صفحه و به قلم امیرحسین اسماعیلی نوشته شده و به شما کمک می‌کند تا مسیر رشد تولید یک محتوا را راحت‌تر طی کنید. شما میتوانید برای دانلود کتاب آموزش بازاریابی محتوا اینجا کلیک کنید.

کتاب راهنمای کاربردی بازاریابی محتوا (Plug and play content strategy)

نویسنده این کتاب، فردی به نام Augustin Kendall می‌باشد که کتاب 54 صفحه‌ای خود را به زبان انگلیسی به رشته تحریر درآورده است. توضیحات کوتاه و کاربردی آن، به شما کمک می‌کند تا برای ورود به دنیای محتوا آماده شوید. برای داشتن کتاب راهنمای بازاریابی محتوا اینجا کلیک کنید.

کتاب بازاریابی محتوا و اهمیت آن برای وبلاگ‌نویسان

اگر به دنبال یک کتاب مفید و مختصر برای افزایش سطح دانش خود هستید، این گزینه می‌تواند برایتان مناسب باشد. این کتاب 18 صفحه‌ای، راهکارهای کوتاهی برای رسیدن به بهترین نتایج از وبلاگ را در اختیارتان قرار می‌دهد.

برای دریافت این فایل اینجا را کلیک کنید.

 

برای مطالعه بیشتر میتوانید از چند فایل فشرده گردآوری شده نیز استفاده نمایید  دانلود فایل

 

کتاب محتوای درون‌گرا (Inbound Content)

اگر می‌خواهید یاد بگیرید که چطور یک استراتژی را تدوین و اجرا کنید، مطالعه این کتاب می‌تواند برایتان مفید باشد. در این گزینه، تمامی فرآیند به صورت گام به گام ارائه شده و درمی‌یابید که چگونه توجه مخاطب هدف را به خود جلب کرده و آن‌ها را به مشتری وفادار تبدیل کنید. نویسنده کتاب، Justin Champion به شما یادآوری می‌کند که چطور باید یک محتوای سازگار و کارآمد بنویسید. علاوه بر این، تولید یک استراتژی یک‌پارچه، داستان‌سرایی قوی، افزایش خلاقیت و حفظ ارزش محتوا نیز به شما آموزش داده می‌شود.

کتاب قوانین محتوا (Content Rules)

توصیه ما به تمامی فعالان حوزه بازاریابی محتوا، مطالعه کتاب قوانین محتوا است. درواقع این کتاب، به منزله راهنمایی است که برای تولید یک محتوای تعاملی و کسب مشتریان وفادار به شما کمک می‌کند. همان‌طور که می‌دانید، هر یک از کسب و کارها به نوعی با مشتریان خود سروکار دارند. بنابراین برای فعالیت در پلتفرم‌های مختلف، باید بتوانند از انواع محتواها استفاده کنند. در این کتاب، استفاده از هریک از محتواها در جای درست و به صورت اصولی، آموزش داده می‌شود. با مطالعه این کتاب، مطالب زیر را نیز می‌آموزید:

  • چگونگی استفاده از رسانه‌های اجتماعی و ابزارها به منظور توزیع بهتر محتوا
  • درک هدف خود از تولید محتوا و استراتژی
  • تولید محتوا به صورت اصولی در رسانه‌های مختلف به منظور معرفی محصولات و خدمات خود

محتوا- ذره اتمی بازاریابی (Content- The Atomic Particle of Marketing)

یکی از مهم‌ترین عناصری که در کمپین‌های بازاریابی باید به آن توجه کنید، محتوا است. رسیدن به تعادل بین بازاریابی محتوا و استراتژی، کار دشواری است ولی نباید از آن غافل شوید! کتاب محتوا- ذره اتمی بازاریابی که به دست یکی از رهبران معروف حوزه تولید محتوا نوشته شده، نشان‌دهنده وسعت دنیای محتوا می‌باشد. لازم به ذکر است که از این عنصر مهم، تنها در وبلاگ استفاده نمی‌شود، بلکه نقش مهمی در بازاریابی داشته و در شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات آفلاین نیز اهمیت دارد.

بازاریابی پرمحتوا: کسب مشتری بیشتر یا بازاریابی کم‌تر

نویسنده این کتاب فردی به نام Joe Pulizzi است که جزو یکی از پیشروهای حوزه محتوا می‌باشد. این فرد، اسم و رسم شناخته‌شده‌ای در این زمینه دارد و به همین دلیل آثار او همواره در لیست بهترین‌ها قرار می‌گیرند. فرآیند توسعه محتوا به صورت آگاهی‌دهنده و سرگرم‌کننده، یکی از مواردی است که در این کتاب موردتاکید قرار گرفته است. علاوه بر این، کسب اعتماد مخاطب و به دنبال آن افزایش فروش نیز یکی دیگر از مواردی است که در کتاب مذکور درمورد آن صحبت شده است. برای یادگیری موارد زیر، می‌توانید روی کمک کتاب بازاریابی پرمحتوا، حساب کنید:

  • افزایش اعتبار
  • پرورش ذهن مخاطب
  • اندازه‌گیری عملکرد و کارآیی محتوا
  • توسعه بازاریابی محتوا
  • مطالعه موردی LEGO، Coca-Cola و…

کلام پایانی

بدون شک برای انجام هر کاری لازم است تسلط کافی در حوزه موردنظرتان را به دست آورید. شما می‌توانید مهارت خود را با استفاده از دوره‌های آموزشی، کتاب‌ها و مطالب موجود در اینترنت افزایش دهید. اما ممکن است همه افراد به دلایل مختلف نتوانند در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند. به همین دلیل در این مقاله سعی بر آن داشتیم تا بهترین کتاب‌های آموزشی بازاریابی محتوا را به صورت رایگان در اختیارتان بگذاریم و بدین وسیله شما را جهت پیشرفت در مسیر بازاریابی محتوا یاری دهیم. برای آگاهی کامل از دوره آموزشی بازاریابی محتوا، با رشدانا همراه شوید.

فرزانه فانی

فارغ التحصیل کارشناسی معماری و مشغول فعالیت طراحی گرافیک و افزایش سطح مهارت خود در این زمینه هستم. رشدآموز دوره پانزدهم رشدانا بودم و به نوشتن و تولید محتوا علاقه مندم و مدتی است به عنوان کارشناس محتوا در رشدانا فعالیت می‌کنم. من به عنوان عضو کوچکی از خانواده نویسندگان محتوا، تمام تلاشمو می‌کنم تا محتوا های ارزشمندی تولید کنم.

دوره آموزشی پیشنهادی

دوره آموزش تولید محتوا و بازاریابی محتوا

Content Marketing Course

به یک متخصص تولید محتوا و بازاریابی محتوا تبدیل شوید و کسب و کارها را دگرگون کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin