استخدام نیروی انسانی حضوری یا دورکاری


استخدام نیروی انسانی حضوری یا دورکاری با توجه به اینکه کسب و کار های مختلف در حال گرایش به سمت فضای مجازی و فعالیت های گسترده ی اینترنتی می باشند ، شدیدا احتیاج به استخدام…

استخدام نیروی انسانی حضوری یا دورکاری

با توجه به اینکه کسب و کار های مختلف در حال گرایش به سمت فضای مجازی و فعالیت های گسترده ی اینترنتی می باشند ، شدیدا احتیاج به استخدام نیروی انسانی مناسب و توانمند به صورت حضوری یا دورکاری دارند. البته این مسئله با چالش های زیادی همراه است چرا که معمولا این شرکت ها تمایلی به جذب و استخدام نیروی انسانی متعدد و تخصص برای کار‌های مختلف ندارند.

بلکه ترجیح می دهند که از یک یا نهایتا دو نیروی انسانی متخصص برای تمامی کار های مربوطه اعم از طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی ، طراحی انواع پوستر و لوگو ، تولید محتوا ، دیجیتال مارکتینگ و… استفاده کنند.

استخدام نیروی انسانی

این کسب و کار ها باید توجه داشته باشند که چنین نیرو های متخصصی معمولا به سختی پیدا می شوند. چرا که کسب و کار های بزرگ در اولین فرصت، این نیرو های انسانی را با مبلغ حقوق بالا جذب می کنند و حتی اگر چنین نیرو هایی با مبلغ حقوق پایین پیدا کنند، معمولا نتیجه ی خوبی از کار این نیرو ها نخواهند گرفت.

 

چالش اساسی ما

متاسفانه این مسئله در جامعه ی امروز ما باب شده است که شرکت های بزرگ معمولا انتظار دارند نیرو هایی که به آنها مراجعه می کنند، اصطلاحا آچار فرانسه و همه فن حریف باشند! آنها با بی توجهی به گستردگی مباحث، صرفا در تلاش هستند که با یک تیر چند نشان بزنند.
درست است که این استراتژی در سال های قبل موثر بوده ، اما با توجه به پیشرفت و گستردگی مباحث امروز، دیگر پاسخگو نیست و خروجی کار، محصول یا خدماتی با کیفیت پایین خواهد بود.

استخدام نیروی انسانی

استخدام نیروی انسانی

حالا چاره ی کار چیست؟

یعنی صرفا چون کسب و کار بزرگی نداریم، محکوم به شکست در فضای آنلاین هستیم؟ پاسخ این سئوال قطعا خیر است. در ادامه ی این مقاله با ما همراه باشید تا راه حل این مشکل را بررسی کنیم.

 

راه حل اول : تمامی کار های مربوط به حوزه ی آنلاین کسب و کار خود را برون سپاری کنید

مرحله اول : مراجعه به یکی از شرکت های فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت برای

  • سفارش و گفت و گو پیرامون طراحی سایت
  • رشد و پیشرفت وب سایت در موتور های جست و جو
  • ارائه ی انواع راه های تبلیغاتی
  • جذب مخاطب از سوی شرکت مورد نظر

مرحله ی دوم : استخدام یک نیروی وبمستر تازه‌کار جهت

  • مدیریت وب سایت و شبکه های اجتماعی شما
  • ارتباط با شرکت های طرف قرارداد در بحث دیجیتال مارکتینگ

 

راه حل دوم : استخدام نیروی انسانی مناسب و متخصص

ممکن است این راهکار نسبت به راهکار اول دشوار تر به نظر برسد و یا حتی چالش های خودش راه هم داشته باشد اما در نهایت، همه چیز بستگی به شما دارد که کدام راه حل را انتخاب می‌کنید.در ادامه با ما همراه باشید.

مرحله اول : بررسی هدف و تخصص های لازم

در مرحله ی اول باید هدف خود را از فعالیت در فضای مجازی، به درستی بشناسید. آیا صرفا می‌خواهید برند خود را به مخاطبان معرفی کنید یا قصد فروش محصول یا خدمات را هم دارید؟ ضمن اینکه باید تخصص های لازم برای رسیدن به این هدف را هم بررسی کنید. مثلا ممکن است شما به یک طراح UI ، برنامه نویس Frontend ، برنامه نویس Backend ، وبمستر و… احتیاج داشته باشید.

با این حال ممکن است که شما به عنوان یک مدیر کسب و کار، تخصص های لازم برای ورود به فضای دیجیتال را به خوبی نشناسید و حتی برای شناخت هدف فعالیت در فضای مجازی نیز اطلاعات قابل قبولی نداشته باشید. در این موقعیت، شما می توانید از یک مشاور در حوزه ی کسب و کار آنلاین کمک بگیرید و از سردرگمی نجات پیدا کنید.

مرحله دوم : جذب و استخدام نیروی انسانی مناسب و متخصص

در مرحله دوم، پس از بررسی های لازم درباره ی هدف و اینکه به چه افرادی و با چه تخصص هایی احتیاج دارید، باید برای هر تخصص به طور جداگانه درخواست جذب نیرو دهید و تخصص مورد نیاز کسب و کار خود را به طور دقیق و واضح در پیام استخدامی خود بیان کنید.

مرحله سوم : مصاحبه ی کاری

در مرحله سوم، حتما با افرادی که به درخواست استخدامی شما پاسخ می‌دهند، مصاحبه کنید. معمولا یک مصاحبه کاری به شناخت شما از فرد مراجعه کننده کمک می‌کند.

برای ارسال درخواست جذب و استخدام جهت استفاده از سرمایه‌های انسانی مجموعه رشدانا اینجا را کلیک کنید.

نیما طاحونی

مدیر سئو رشدانا. در مسیر سئو و دیجیتال مارکتینگ سعی می‌کنم قدم‌ بردارم و منابع انسانی، از جمله دغدغه‌های مهم من هست.

دوره آموزشی پیشنهادی

دوره حرفه ای آموزش مدیریت منابع انسانی

Human Resource Generalist

استخدام موفق با مدیر منابع انسانی محقق می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin