همه چیز درمورد کارآموزی برنامه نویسی


این روزها همگی ما از گوشه و کنار شنیده‌ایم که یکی از رشته‌های پرطرفدار و البته پردرآمد بازار کار، برنامه نویسی است. البته برنامه نویسانی می‌توانند در بازار کار، حضوری پررنگ و فعال داشته باشند…

این روزها همگی ما از گوشه و کنار شنیده‌ایم که یکی از رشته‌های پرطرفدار و البته پردرآمد بازار کار، برنامه نویسی است. البته برنامه نویسانی می‌توانند در بازار کار، حضوری پررنگ و فعال داشته باشند و به درآمد برسند که به خوبی در این کار حرفه‌ای شده باشند. یکی از راه‌هایی که می‌توانید به خوبی در این رشته خبره شوید، شرکت در دوره‌های کارآموزی در شرکت‌های مربوطه است. چنانچه در زمنیه مهندسی کامپیوتر، دانشجو یا فارغ التحصیل هستید، یا حتی قصد دارید به تازگی در این رشته فعالیت کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم مطالعه این مطلب را از دست ندهید. در ادمه با رشدانا همراه باشید چراکه هر آنچه درمورد کارآموزی برنامه نویسی نیاز است بدانید را توضیح خواهیم داد.

 

کارآموزی برنامه نویسی چه مزایایی برای ورود به بازار کار دارد؟

هنگامی که یک نفر تصمیم به تکمیل دانش و مهارت خود در زمینه برنامه نویسی می‌گیرد، نخستین گامی که باید برداشته شود، ثبت نام در یکی از موسسات معتبر می‌باشد. لازم به ذکر است شخصی که با پایه برنامه نویسی آشنا نیست، باید در ابتدا مفاهیم مربوطه را به صورت تئوری و به صورت آکادمیک فرا بگیرد. فارغ التحصیلان دانشگاهی معمولا در مرحله‌ای قرار دارند که اطلاعات تئوری خوبی به دست آورده‌اند، اما توانایی استفاده از دانش خود به صورت عملی را ندارند! بدون شک این گروه از افراد، قادر به استفاده از دانش خود در بازار کار نیستند و باید در ابتدا چگونگی استفاده از اطلاعاتشان را بیاموزند.

بنا برآنچه که گفته شد، برای اینکه بتوانید در شرکت‌های برنامه نویسی استخدام شوید و یا به صورت پروژه‌ای به انجام شغل مورد علاقه خود بپردازید، باید به فکر گذراندن دوره‌های کارآموزی در شرکت‌های مربوطه باشید. باید بدانید که شرکت‌های مختلف برای استخدام شما به سابقه کاری توجه خواهند کرد و داشتن مدرک آکادمیک بدون تجربه کاری، هیچ ارزشی نخواهد داشت! بنابراین مزیتی که شرکت در دوره‌های کارآموزی برنامه نویسی برای شما به ارمغان می‌آورد این است که برای استخدام در شرکت‌های حرفه‌ای آماده می‌شوید و سابقه کاری و تجربه خوبی در حوزه فعالیت خود به دست خواهید آورد.

 

یک کارآموز برنامه نویس چه وظایفی دارد؟

یک کارآموز برنامه نویسی باید بتواند قبل از پذیرفته شدن در یک شرکت به منظور گذراندن دوره کارآموزی، یک زبان برنامه نویسی را به خوبی یاد بگیرد و آشنایی کافی با کدنویسی html و Css را داشته باشد. همچنین برای اینکه بتواند به عنوان یک برنامه نویس حرفه‌ای وارد بازار کار شود، آشنایی با زبان انگلیسی نیز الزامی است. یکی دیگر از وظایف این دسته از کارآموزها تقویت روحیه تیمی است. همچنین داشتن نظم در حضور به موقع در محل کار و برخورداری از ظاهری آراسته یکی دیگر از وظایف یک کارآموز منضبط می‌باشد.

 

جمع بندی

امروزه آموزش در دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی به گونه‌ای شده است که فرد تنها به صورت تئوری می‌تواند مطالب درسی را فرا بگیرد. به همین دلیل نیاز است که پس از گذراندن دوره‌های آموزشی در دانشگاه یا موسسات در رشته‌های مختلف از جمله برنامه نویسی، در کارآموزی همان حوزه نیز شرکت کنید. درواقع یکی از مهم‌ترین راه‌هایی که یک برنامه نویس می‌تواند به خوبی مهارت‌های لازم را فرا بگیرد، شرکت در دوره‌های کارآموزی می‌باشد.

مدیر سایت

آمارهایی از کالج کارآموزی رشدانا

  • تعداد دوره های برگزار شده : 29
  • تعداد درخواست ها : 13000 درخواست
  • تعداد پذیرفته شدگان مرحله اول : 2100
  • تعداد پذیرفته شدگان نهایی : +1500
  • درصد اشتغال بکار (شخصی/استخدام): 75%

فرصت های شغلی مختص کارآموزان رشدانا

  • کارشناس دیجیتال مارکتینگ
  • طراح رابط کاربری
  • گرافیست و طراح
  • کارشناس سئو
  • برنامه نویس و کدنویس
  • کارشناس روابط عمومی
  • متخصص تولید محتوا
  • مدیر وبسایت و وبمستر
  • کارشناس شبکه های اجتماعی

4 دیدگاه

شما نیز می توانید در تبادل نظرها شرکت کنید، دیدگاهی بنویسید یا به دیدگاه دیگران پاسخ دهید.
برای نوشتن دیدگاه اینجا را کلیک کنید

  1. اصغر

    سلام وقت به خیر
    من 16 سالمه و در برنامه نویسی تقریبا مبتدی هستم و تازه به یادگیری دوره های زبان سی پلاس پلاس کردم و مهارت های ICDL ‌‌ام تا حدودی در حد متوسط بلدم میخواستم بدونم اگه بخوام به یه دوره ی کارآموزی در یه شرکت نرم افزاری برنامه نویسی طراحی سایت برم آیا صلا نیازه با توجه به این که این شرکت به دنبال کارآموز میگرده از قبل چیزی بلد باشیم؟!
    ممنون میشم اگه جوابمو بدید

    • مهری نیشابوری

      سلام وقتتون بخیر
      بهتره این مورد رو از خود شرکت دقیقتر بپرسید چون مدل هر سازمانی با سازمان دیگه ای متفاوت هست.اما به طور کلی کارآموز کسی هست که دانشی رو به طور تئوری و کمی عملی از قبل فرا گرفته و از طریق کارآموزی به دنبال عملی شدن آموزشهاش میگرده. بنابراین داشتن دانش بر اساس این تعریف برای کارآموز الزامیه. اما بازهم بستگی به شرکت داره و باید ازشون بپرسید

  2. ابوالفضل

    سلام وقتتون بخیر…
    ببخشید اگه برنامه نویسی رو تاحد خیلی خوبی توی خونه یاد بگیرم و حتی بتونم چندین خروجی حرفه ای آماده کنم بازم برای استخدام شدن لازمه برم کارآموزی؟؟؟

    • مهری نیشابوری

      سلام و عرض ادب
      در صورتی که رزومه و نمونه کار قوی داشته باشید نیازی به رفتن به کاراموزی نیست. اما بهتر است حتما از چند نفر بازخورد بگیرید که ایا پروژه شما در سطح کیفی خوبی قرار دارد یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin