کارآموزی و نکاتی که باید در مورد آن بدانید


شرکت در یک دوره‌ی کارآموزی در مراکز معتبر، داستان جذابی است و دانشجویان زیادی برای به دست آوردن بهترین مکان برای سپری کردن دوره‌ی کارآموزی تلاش می‌کنند. کارآموزان برای کسب بهترین نتیجه از این دوران…

شرکت در یک دوره‌ی کارآموزی در مراکز معتبر، داستان جذابی است و دانشجویان زیادی برای به دست آوردن بهترین مکان برای سپری کردن دوره‌ی کارآموزی تلاش می‌کنند. کارآموزان برای کسب بهترین نتیجه از این دوران استثنایی، خوب است به نکاتی دقت و سعی کنند از انجام برخی واکنش ها و گفتن برخی جملات در محل کارآموزی خودداری کنند. برخی از این جملات و رفتارها توسط لین تیلور (Lynn Taylor) که یک کارشناس کسب و کار است جمع‌آوری شده که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

کارآموزی و نکات مربوط به آن

 

این کار در حیطه وظایف من نیست

این جمله نشان می‌دهد که شما آمادگی لازم برای انجام کار های مختلف را ندارید و بهتر است مهارت‌های خود را بیشتر کنید و قبل از بیان کردن چنین جملاتی، اگر وظیفه‌ی مورد نظر به طور کلی جزو مهارت‌های شما بود، آن را قبول کنید. البته در زمان‌هایی که وظایفی کاملا بی‌ربط مانند نظافت به شما محول شود، می‌توانید چنین اعتراضاتی داشته باشید.

 

چه زمانی تصمیم به استخدام نیرو دارید؟

شما باید در طول دوران کارآموزی خود را فردی حرفه‌ای و با تمرکز بالا نشان دهید. جملات این‌چنینی نشان می‌دهد که تمرکز شما روی استخدام است و در انجام وظایف آماده نیستید.

 

متشکرم، من امروز ناهار دارم

هیچ‌ وقت دعوت همکاران و مدیر خود را برای صرف ناهار یا نوشیدنی رد نکنید. این مواقع بهترین زمان‌ها برای آشنایی بیشتر با همکاران و محیط کاری آنها است. شما به عنوان کارآموز باید تلاش کنید تا بیشترین روابط ممکن را در محل کار ایجاد کنید و فضاهایی صمیمی مانند زمان استراحت، بهترین زمان برای این کار است.

 

حوصله‌ام سر رفته است!

هنگامی که شما احساس خستگی و ناتوانی کنید، مدیر شما در این فکر است که آیا کارآموزش برای این کار مناسب هست یا این که همیشه در حال شکایت خواهد بود؟ او به انگیزه داشتن شما و تلاش برای بهبود وضعیت سازمانش شک خواهد کرد. اگر زمانی احساس کردید که کارهای شما خسته‌کننده هستند، می‌توانید در کارهای دیگر نیز به طور داوطلبانه به همکاران کمک کنید یا از مدیر بخواهید تا وظایف جدید بلندمدت به شما محول کند.

 

ببخشید که مزاحمتان می‌شوم

این حس را از خود دور کنید که شما مزاحم کار کردن بقیه هستید. اگر فکر می‌کنید کاری درست نیست، آن را انجام ندهید تا مجبور به عذرخواهی نشوید. به جای این جمله بهتر است از عبارت “می‌تونم چند لحظه وقت شما رو بگیرم؟” استفاده کنید.

 

این کار را با روش خودم انجام می‌دهم

همه ی افراد دنبال ایده های جدید هستند. اما نکته‌ی اصلی این است که قبل از انجام دادن ایده‌هایتان، با مدیر و مسئول خود مشورت کنید و ایده را با او در میان بگذارید تا به عنوان شخصی خودسر شناخته نشوید.

 

به خاطر مهمانی دیشب، کمی خواب‌آلود هستم

از گفتن مسائل شخصی خود کنید. فراموش نکنید که فضای کاری تفاوت زیادی با فضای دوستانه دارد و نیازی نیست که تجربیات شخصی خود را با همکاران در میان بگذارید. البته تلاش برای ایجاد فضای دوستی در محیط کار، به خودی خود امر اشتباهی نیست اما باید تلاش کنید تا این فضا با حفظ احترام و حریم شخصی ایجاد شود.

مدیر سایت

آمارهایی از کالج کارآموزی رشدانا

  • تعداد دوره های برگزار شده : 29
  • تعداد درخواست ها : 13000 درخواست
  • تعداد پذیرفته شدگان مرحله اول : 2100
  • تعداد پذیرفته شدگان نهایی : +1500
  • درصد اشتغال بکار (شخصی/استخدام): 75%

فرصت های شغلی مختص کارآموزان رشدانا

  • کارشناس دیجیتال مارکتینگ
  • طراح رابط کاربری
  • گرافیست و طراح
  • کارشناس سئو
  • برنامه نویس و کدنویس
  • کارشناس روابط عمومی
  • متخصص تولید محتوا
  • مدیر وبسایت و وبمستر
  • کارشناس شبکه های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin