Niteck، اولین مدیا پارک تخصصی در شرق کشور

احتمالا شما هم یکی از افرادی هستید که اصطلاح پارک تولید محتوا به گوشتان ناآشناست؛ البته باید بگوییم شما تنها نیستید. بسیاری از کاربران فعال اینترنت با حوزه تولید محتوا آشنا هستند اما شاید کمتر کسی اطلاعات کاملی درباره اولین پارک ویژه تولید محتوای شرق کشور داشته باشد. از این رو، می‌خواهیم یکی از جذاب‌ترین اتفاقات اخیر صنعت تولید محتوای کشورمان را با شما در میان بگذاریم. اگر دوست دارید با مدیا پارک Niteck که چندی پیش در مشهد افتتاح شده است بیشتر آشنا شوید، تا انتهای این نوشته با رشدانا همراه بمانید.

پارک تولید محتوای تخصصی نیتک | Niteck Media Park | رشدانا

اتفاق جدید شهر مشهد در فضای نوآوری و فناوری اطلاعات، مدیا پارک Niteck است.

 

مدیا پارک تخصصی شرق کشور

این روزها خبرهای جالبی از مشهد به گوش می‌رسد. با افتتاح اولین پارک ویژه تولید محتوای دیجیتال در شرق کشور (Media Park)، این مرکز رسما آغاز به کار کرد. بسیاری از علاقمندان و متخصصان حوزه محتوا می‌توانند از امکانات به‌روز این پارک بهره‌مند شوند. در ادامه با جزئیات بیشتری درباره این پارک آشنا می‌شویم.

پارک ویژه تولید محتوای دیجیتال، چیزی در حدود 3000 متر وسعت دارد دارد و برای احداث آن، 240 میلیارد تومان هزینه صرف شده است. 50 درصد از فضای این پارک به تولید محتوای رسانه اختصاص یافته که جزو صنایع پرسود و پربازده محسوب می‌شود. ایده اصلی چنین مجموعه‌ای، زمانی شکل گرفت که متخصصین دنیای رسانه و تولید محتوای دیجیتال کمبود یک اکوسیستم یکپارچه و هدفمند را احساس کردند و امروز این کمبود به لطف خداوند و همت مسئولان شهر مشهد، تا حد زیادی برطرف شده است.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در پارک نیتک چه می‌گذرد؟ اگر اینطور است، همچنان با ما همراه باشید؛ چراکه می‎خواهیم چشم‌اندازهای بیشتری از این مرکز جذاب و نوین را با شما به اشتراک بگذاریم.

 

پارک تولید محتوای دیجیتال Niteck

یکی از اهداف اصلی نیتک، حمایت از استارتاپ‌ها با برنامه‌های متنوعی از قبیل آموزش و شتابدهی تخصصی است. امتیاز بازاریابی بین‌المللی با آگاهی کامل از مسائل دیگر کشورها به استارتاپ‌های نوپا امکان تجارت با سایر کشورهای دنیا را مهیا می‌کند. دیجیتال مارکتینگ به کمک تبلیغات ایمیلی، بروشورهای آنلاین و مواردی از این دست، از دیگر خدمات مرکز تولید محتوای نیتک برای استارتاپ‌هاست.

البته فرآیندهای دیگری هم در این سازمان به شکل حرفه‌ای دنبال می‌شود یکی فضای کار اشتراکی و همچنین، تولید محتوا دو مورد از آن‌هاست. خدمات مربوط به پارک تولید محتوای نیتک محدود به محتوای صرفا صوتی یا تصویری نیست! هر دو نوع تولید محتوا دارای فضایی ویژه و در نوع خود خفن! هستند. در پیش‌تر به این موضوع اشاره کردیم که در حدود 50 درصد از فضای نیتک به بخش تولید محتوا اختصاص دارد. در این مرکز، 8 سالن تولید محتوا ساخته شده که 4 عدد ویژه تولید محتوای صوتی با وسعت 200 متر بوده و 4 عدد دیگر ویژه تولید محتوای صوتی با وسعت 800 متر است. در همین راستا باید اعلام کنیم که بزرگ‌ترین استودیوی محتوای تصویری دیجیتال در نیتک ساخته شده است.

 

هدف از ایجاد پارک تخصصی تولید محتوای دیجیتال چیست؟

در این مرکز نوآوری محتوای دیجیتال، کادر حرفه‌ای نیتک تلاش می‌کند باتوجه به نیازهای روز بازار و برندسازی در سطح داخلی و بین المللی، به تولید محتواهای ارزشمند بپردازد. در این مجموعه به پیشرفت حوزه‌های انیمیشن، بازی، ویدئو، پادکست، پایگاه‌های اطلاع رسانی، کانال‌ها، سایت‌های خرید و فروش، صفحات اجتماعی و… نیز کمک می‌شود. درواقع نیتک با تولید محتوای حرفه‌ای در حوزه‌هایی که نام برده شد، تلاش می‌کند تا سطح مهارت متخصصین در آن‌ها را ارتقا داده و سبب پیشرفت آن‌ها شود.

کادر حرفه‌ای پارک تخصصی تولید محتوای دیجیتال نیتک در نظر دارد سال نخست فعالیت خود را به ساخت و تجهیز این مرکز بپردازد. همچنین تجهیز واحدهای اداری و استودیوها و ارزیابی کسب و کارها، از اهداف اولیه این مجموعه است. در بازه زمانی نام‌برده شده، برگزاری رویدادها، دریافت طرح‌ها و ایده‌ها و ارزیابی آن‌ها، شتابدهی تیم‌ها و آماده سازی در جهت تجاری سازی نیز در برنامه کاری نیتک قرار گرفته است.

از جمله اهدافی که این پارک تخصصی تولید محتوای دیجیتال برای سال‌های آینده کاری خود در نظر دارد، ورود به سایر حوزه‌ها مانند: اینترنت اشیا، گردشگری و حتی کسب و کارهای نوین مانند سرمایه گذاری بورس و آموزش‌های مربوطه و… است که از این طریق می‌تواند به گسترش فعالیت خود بپردازد.

 

خدمات پارک تولید محتوا Niteck

این مرکز با خدمات متنوع و حرفه‌ای خود توانسته بسیاری از نیازهای امروز دنیای استارتاپی و تولید محتوای دیجیتال را برطرف کند. از جمله خدمات جالبی که در پارک مشهد در دسترس علاقمندان و متخصصین قرار دارند، عبارتند از:

  • فضای کار اشتراکی: 250 عدد میز برای استفاده از امکانات فضای کار اشتراکی در مرکز نیتک برای شما عزیزان آماده شده است.
  • شتبابدهنده تخصصی: در پارک نیتک، برنامه ده مرحله‌ای اختصاصی افزایش سرعت رشد استارتاپ‌ها زیر نظر بهترین اساتید اجرا می‌شود.
  • استارتاپ استودیو: این استودیوها سالانه میزبان تنها 3 تا 5 استارتاپ هستند تا کیفیت آموزش حفظ شده و احتمال موفقیت استارتاپ‌های مشارکت‌کننده در این طرح تا 90 درصد افزایش یافته است.
  • استودیوهای تخصصی تولید محتوا: در مجموع 8 استودیو صوتی و تصویری به مساحت 1 هزار مترمربع در دسترس علاقمندان و متخصصان حوزه تولید محتوا قرار دارد.
  • آکادمی آموزش و کارآفرینی: استارتاپ‌ها می‌توانند برای افزایش سرعت رشد خود، از آموزش‌های جذاب پارک تولید محتوای نیتک بهره‌مند شوند.
  • منتورینگ تخصصی: این مرکز در راستای توانمندسازی استارتاپ‌ها، جلسات مشاوره‌ای متنوعی تحت عنوان طراحی و تدوین مدل کسب‌وکار، تحلیل بازار و مشتری، کمینه محصول پذیرفتنی و سایر مراحل راه‌اندازی استارتاپ موفق ارائه می‌کند.
  • سرمایه‌گذاری و تجاری‌سازی: خدمات مربوط به این دسته در راستای حمایت از کارآفرینان و صاحبان مشاغل و کسب‌وکارهای مختلف در دسترس قرار دارند. به این ترتیب، کارآفرینان قادر هستند سرمایه مورد نیاز خود را برای افزایش سرعت تولید محصولات باکیفیت دریافت کنند.

 

جمع‌بندی

این روزها باتوجه به گسترش استفاده مردم از دنیای مجازی و نیز به وجود آمدن کسب و کارهای اینترنتی در زمینه‌های مختلف، به کارگیری این فضا برای هرکس که قصد دیده شدن را دارد، بسیار مهم است. همانطور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین راه‌های بیشتر دیده شدن در فضای مجازی، تولید محتوای اصولی و ارزشمند است. چالشی که امروزه کسب و کارها و برندها با آن روبرو هستند، چگونگی تولید محتوای استاندارد است.

در این مطلب، درباره اولین پارک تولید محتوای دیجیتال ایران با عنوان مدیا پارک Niteck صحبت کردیم. همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، در حدود 50 درصد از فضای این پارک به خدمات تخصصی حوزه تولید محتوا اختصاص دارد. همچنین، فضای کار اشتراکی و امکانات گسترده رفاهی و آموزشی پارک نیتک در اختیار استارتاپ‌های کشور و به ویژه شهر مشهد قرار دارد. با عضویت در پارک نیتک، مسیر رشد خود را تسهیل کنید.

 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




مشاوره بگیرید 09301302890 9:00 تا 16:00

×
roshdana aparat roshdana instagram roshdana twitter roshdana telegram roshdana linkedin